Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Miniserien & Säsong 1


  • Please log in to reply
301 replies to this topic

#26 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 16 July 2006 - 22:50

Nja, den gamla serien hade väldigt bra tittarsiffror. Orsaken till att den lades ner var att den var för dyr.

On September 17, 1978, the uncut 148-minute pilot premiered on ABC to spectacular Nielsen Ratings (attracting 65 million viewers).


In mid-April 1979, ABC executives cancelled the still strongly-rated show. Some sources indicate that the million-dollar-per-episode cost led to the show's demise. Others believe that it was a failed attempt by ABC to position its hit comedy Mork & Mindy into a more lucrative timeslot. (The ratings for Mork plummeted far below what they had been for Battlestar Galactica.) The cancellation led to viewer outrage, protests outside ABC studios, and even contributed to the suicide of Eddie Seidel, a 15-year-old boy in Saint Paul, Minnesota who had become obsessed with the program. [1] On May 18, 1979, the theatrical version of the pilot was released in U.S. theatres.

http://en.wikipedia....alactica_(1978)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#27 Adama

Adama

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 19 July 2006 - 00:38

Hoppas nu folk ger bsg en ärlig chans och inte väljer bort den omedelbart pga namnet eller att dem inte gillar premissen. Serien är så mycket mer än bara krig.

#28 Vorlon

Vorlon

    Ensign

  • Members
  • 49 posts
  • Gender:Male

Posted 25 July 2006 - 20:57

Hoppas nu folk ger bsg en ärlig chans och inte väljer bort den omedelbart pga namnet eller att dem inte gillar premissen. Serien är så mycket mer än bara krig.


MYE mer enn bare krig. Stemninger som får hårene til å reise seg. Season 2.5 er å få kjøpt på Amazon.com fra 19. September.

PS: Ikke akkurat en serie som får en til å lovprise kvinner??

:lol: :lol:

#29 dragonette

dragonette

    Cadet First Year

  • Members
  • 5 posts

Posted 12 August 2006 - 18:05

För de som inte vet, så spelar Lucy Lawless (a.k.a. Xena) med i "Battlestar Galactica". Enligt ausxip.com spelar hon med i:
Säsong 2 - avsnitten "Final Cut" (nr.8) och Downloaded (nr.18)
Säsong 3 - avsnitt "Occupation" (nr. 1)

#30 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 August 2006 - 19:48

Jag hoppas de inte bara visar första säsongen utan fortsätter med de andra säsongerna också.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#31 Wowbagger

Wowbagger

    Commander

  • Members
  • 197 posts

Posted 19 August 2006 - 22:50

Kanal5 börjar sända BSG Fredagen den 1 September klockan 17:15.

#32 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 August 2006 - 19:24

3 dagar and counting... :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#33 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 August 2006 - 19:29

Battlestar Galactica, premiär i sommar på kanal 5.

Kollade vad som stod i rubriken :lol:
Vi börjar väl snarare närma oss hösten.

Jag ska titta ialla fall. Förra gången jag såg den var ju mitt i natten och då jag lite trött.
Stor eloge till Kanal 5 att dom köpte in serien fast dom sa att dom inte skulle göra det (hade gjort det) :thumbsup: efter det dom visade minin förra gången.

Edited by Georgia, 29 August 2006 - 19:29.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#34 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 August 2006 - 19:41

Gerogia: Det har du faktiskt rätt i. Rubriken alltså... Fast Kanal 5 skrev ju själva "senare i sommar" fast det datum som tillkom senare är ju snarare höst... knivig fråga ligger precis på gränsen... :unsure:

Edit jag skulle ju kunna slänga in en höst där också... som ett tillägg... :unsure:

Edited by XC, 29 August 2006 - 19:42.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#35 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 29 August 2006 - 20:20

Tycker det som börjar visas nu räknas till höstserier. Det borde stå "i september" istället.

Edited by Illyria, 29 August 2006 - 20:21.


#36 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 August 2006 - 20:35

Tycker det som börjar visas nu räknas till höstserier. Det borde stå "i september" istället.

När jag startade tråden så stod det "i sommar" på kanal 5s hemsida. *jag ändrar*


hmm, på kanal 5s hemsidas tablå står det 17.20 men på ett annan sida står det 17:15. :unsure:

Edited by GaterGirl, 29 August 2006 - 20:35.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#37 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 29 August 2006 - 20:37

Bästa att bänka sig den tidigare tiden då, det skulle inte vara första gången 5an har fel på sin hemsida.

#38 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 29 August 2006 - 21:49

Och Fredagen den 8/9 är tiden 18:15.... och går man in på välj programmenyn här väljer B.G så länkar det fel. <_<
själva serien börjar sen fredagen den 22/9, ett litet uppehåll på två veckor :(
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#39 Ynkryggen

Ynkryggen

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 27 posts

Posted 01 September 2006 - 14:11

Någon som har läst den här: Battlestar Galactica #1 ... funderar på att köpa den????

Hittade också prenumeration på det officiella magasinet som jag köpt lösnummer på till hutlösa priser förut: Battlestar Galactica Magazine Någon mer än jag som läser den????

Har även beställt S1 och S2 från Play.com av Battlestar Galactica - MIN NYA FAVORITSERIE ALLA KATEGORIER!

:thumbsup:

#40 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 September 2006 - 16:17

Nu börjar det.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#41 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 September 2006 - 16:42

Nu börjar det.

:thumbsup:
och nu är det reklam ;)

Jag måste nog säga att den blir bättre för varje gång jag ser den.
Tror det är 4:e gången nu.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#42 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 01 September 2006 - 16:44

Själv har jag bara sett den en gång så här långt, men nog ska jag snart se den igen :)
Dock inte via tv, bara ett avsnitt per dag och en sjuhelvetes massa reklam = Nej tack

Winter is Coming


#43 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 September 2006 - 17:15

Marknadsplatsen vid floden i början av avsnittet när Six dödar bebisen, har används i Stargate SG-1 också. ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#44 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 01 September 2006 - 18:59

Jag såg om miniserien två gånger nyligen. (En gång med kommentarer) :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#45 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 02 September 2006 - 07:58

Glömde helt bort att det började igår.

#46 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 02 September 2006 - 16:37

Hann hem och se det precis och det var så bra som jag hoppades :) Gillar E. J. Olmos lite tunga och ärriga Adama :) miljön känns trovärdig med sin blandning av futurism och gammalt, inte alls Star Trek kliniskt.
Spännande upptakt med förberedelser för en nerläggning av Galactica innan allt tar en annan vändning.
Det ser ut att uppstå en del konlikter mellan mellan Adama och sonen, andreofficeren och vem det nu var :unsure: som kryddar det hela också.
Helt klart bra :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#47 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 September 2006 - 18:23

Enligt mms, såg bara 60 000 premiären i fredags.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#48 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 04 September 2006 - 18:54

Inte så oväntat med den tiden. Tyvärr :(

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#49 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 05 September 2006 - 13:41

Undra om det kommer ligga runt den siffran framöver, pga tiden? Skulle vara väldigt trist.

#50 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 06 September 2006 - 05:52

Kanal 5 kunde ju promota serien lite mer, nu finns ingen info på hemsidan och de länkar fortfarande fel i programmenyn <_<
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24