Jump to content

Photo

TV-kompassen - TV Frågor


  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#26 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 March 2006 - 13:26

Det finns en massa intressanta anime-serier (japanskt animerat) om du är intresserad av sånt...fråga mig om du vill ha tips :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#27 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 07 March 2006 - 14:52

Puha Deep Space Nine dvds er dyra Posted Image Posted Image

tack för att du ville hjälpa mig Spidde :) , tyvärr er inte anime eller tecknat rigtigt min grej :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 March 2006 - 15:16

Är det nyare serier du är efter? Annars så kan jag rekomendera såväl "Buck Rogers in the 25th Centory" som "BattleStar Galactica 1978".

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 07 March 2006 - 16:10

Japp, all Star Trek är "dyr", tyvärr... :(

(Jag lägger dyr inom fnuttar, för trots allt, en gång i tiden så köpte man 2 avsnitt/videokassett för drygt 200 spänn styck).

Men å andra sidan får man (oftast) ungefär 4 avsnitt "extra" per säsong, och i och med att Star Trek haft Paramount bakom sig så skyfflade de in så pass mycket pengar i serien att de nog är de snyggaste SF-serierna som finns. De körde med modeller bra länge, vilket gör att allt ser mer realistiskt ut. Det var med DS9 som CGI:n började komma,

Edited by Peak, 07 March 2006 - 16:12.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#30 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 March 2006 - 17:16

all Star Trek är "dyr", tyvärr...


:upset:
Den dan jag vinner på lotto...
*räknar för mig själv 3x7x1000 + 1x3x1000 + 1x4x1000 = vågar inte ens tänka på vad det blir *
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#31 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 07 March 2006 - 17:40

Det finns/fanns en jättebox med alla avsnitt av DS9 en gång i tiden. Kanske fortfarande finns.. *kollar*

Verkar som det:

http://www.play.com/...p=57&g=72&pa=sr

Borde bli omkring 4000 för alla sju säsongerna.

Edited by Peak, 07 March 2006 - 17:41.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#32 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 07 March 2006 - 18:35

Borde bli omkring 4000 för alla sju säsongerna.


:blink: :blink:

Som Georgia säger , det blir den dan jag vinner på Lotto :(

Eller så blir det en serie man köper då och då , typ när skattepengarne kommer en gång om året :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#33 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 March 2006 - 18:42

all Star Trek är "dyr", tyvärr...


:upset:
Den dan jag vinner på lotto...
*räknar för mig själv 3x7x1000 + 1x3x1000 + 1x4x1000 = vågar inte ens tänka på vad det blir *

Men det vågar jag! 28000:- (som hittat).

Lägger du undan 3100:- varje månad kan du köpa dem åt dig själv i julklapp! :D

Edited by XC-SE, 07 March 2006 - 18:43.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#34 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 07 March 2006 - 18:50

Jag har slösat bort betydligt mer eftersom jag hade nästan 300 videokassetter (runt 200 spänn styck) med Star Trek när jag skrotade videon och gick över till DVD.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#35 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 March 2006 - 05:09

Kan ju tillägga att R2-DVD:na av DS9 borde vara rätt enkelt att avyttra i andra hand sedan, eftersom serien som sagt är så dyr, om man vill. Nån femhundring per box är väl inte omöjligt, vilket i sådana fall ger 3500 spänn eller så... + Att man kan sälja själva boxen separat, eftersom den är limited edition.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#36 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 08 March 2006 - 08:07

Kan ju tillägga att R2-DVD:na av DS9 borde vara rätt enkelt att avyttra i andra hand sedan, eftersom serien som sagt är så dyr, om man vill. Nån femhundring per box är väl inte omöjligt, vilket i sådana fall ger 3500 spänn eller så... + Att man kan sälja själva boxen separat, eftersom den är limited edition..


Nej män Peak , inte kan man sälga en sådan box , hädelse :P Alla böcker och alla dvd jag köper are here to stay on my book and dvd shelf :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#37 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 March 2006 - 09:23

Du är lika hopplös som jag.. ;)

Jag tänkte bara om du såg det som en risk ifall du inte gillar serien, så finns det metoder att tjäna in "förlusten".. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#38 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 08 March 2006 - 09:40

Nej män Peak , inte kan man sälga en sådan box , hädelse :P Alla böcker och alla dvd jag köper are here to stay on my book and dvd shelf :D


Ha, ha! :lol: Låter precis som jag det... ni skulle se mina bokhyllor! Helt hopplöst! :rolleyes:
Posted ImagePosted Image

#39 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 08 March 2006 - 11:32

Earth 2, finns på dvd
Jeremiah, säsong 1 finns på dvd

Northern Exposure (inte det minsta sci-fi)
Carnivàle, säsong 1 finns på dvd (mystiskt)
House (om en elak men härlig doktor, säsong 1 finns på dvd)

Alias har du sett? Dark Angel? Roswell är en sci-fi-serie, men den är också mycket ungdomsserie.

Om du vill ladda hem något: Supernatural, Surface och Ghost Whisperer (den är som en Medium-light, inte så jättebra egentligen ;) )

Star Trek Voyager rekommenderar jag verkligen. Funderar på en omtitt av den snart...

#40 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 March 2006 - 11:33

Ohh... Det där känns igen! :D Bokhyllor, Lådor och Garderober... Ibland känns det lite som att man skulle kunna driva ett bibliotek alldeles på egen hand. :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#41 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 March 2006 - 14:07

Hädelse!
Självklart sparar man allt :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#42 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 10 March 2006 - 11:42

Kom och tänka på en till serie som visats på svensk TV, vilken kanal det nu var :unsure: , och den var riktigt hyfsad :) det är "War of the Worlds, The second invasion"
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#43 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 March 2006 - 13:59

Star Trek Voyager rekommenderar jag verkligen. Funderar på en omtitt av den snart...


Håller verkligen med om det, jag ska nog också ta och titta igenom dom avsnitt jag har av voyager snart igen :) Jag rekommenderar även Enterprise, speciellt den sista säsongen.

Winter is Coming


#44 Johan Åberg

Johan Åberg

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 68 posts

Posted 13 April 2006 - 20:47

Kan inte fatta att ingen nämnt det än...

TWIN PEAKS.

#45 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 15 April 2006 - 10:55

Sjælvklart skal man se twin peaks :) har också sett den :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#46 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 April 2006 - 12:11

vad är det för serie?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#47 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 15 April 2006 - 21:35

vad är det för serie?



Twin Peaks är en mystisk serie som handlar om mord och en massa annat skumt. Fantastisk stämmning i serien och mycket underhållande karaktärer. Kunde jag så skulle jag välja att bo i den miljön. En serie som jag saknar. Serier som den görs inte och kommer aldrig att göras igen.

Jag kan inte förklara för mycket. SE DEN helt enkelt. Du kommer inte att ångra dig. Jag kommer ihåg när den gick på TV i min ungdoms tid. Man satt som fastklistrad och sen snackade man om den i skolan dagen efter. :rolleyes:
"There once was a man from Nantucket..."

#48 NitroN

NitroN

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 22 September 2006 - 21:51

Tjenare, söker en serie som en visades på 80talet nångång, kanske början på 90.. Det var en gammal man som satt i en fåtölj framför brasan i sitt gammelengelske hem, och berättade skräcksagor.. han hade en talande hund... det var några återkommande inslag av en Ring kan jag minnas.. som att Ringen var ett tema över hans berättelser.

någon som vet vad jag pratar om?

#49 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 23 September 2006 - 03:33

En mycket cool serie som jag gillade väldigt mycket. "The Storyteller". Finns på DVD.
"There once was a man from Nantucket..."

#50 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 25 September 2006 - 08:46

ja just, hade nästan glömt bort den. Den var ju riktigt bra!