Jump to content

Photo

Sherlock (BBC) - Omgång 4


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 11 January 2017 - 20:35

Vår allas favoritdetektiv är tillbaka med en fjärde säsong!

 

 

Avsnitt ett och två finns redan på Netflix, och det tredje avsnittet, the final problem , kommer finnas tillgängligt vid midnatt söndag/måndag.

 

Någon mer än jag som sett de två första? Älskade avsnitt två!

 

---

Tidigare trådar:

Omgång 1

Omgång 2

Omgång 3


Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#2 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 January 2017 - 20:19

Jo, jag följer så klart. Första avsnittet var bra, men var (som jag förvarnats om) lite för mycket James Bond. Andra var som du säger toppenbra, ser fram mot trean!
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#3 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 18 January 2017 - 23:29

Gillade inte avsnitt tre! Tyckte det kändes väldigt rörigtt :/

(fanns vissa scener jag gillade ,men inte på det stora hela)


Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#4 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 12 February 2017 - 03:02

Fortfarande ett rätt trevligt program. Sedan känns väl kanske hela den här dumåsteväljavemsomskadöochsåvidare grejen lite gammal vid det här laget. Och att Mary dog var lite tråkigt. Alltså som i fantasilöst. Rätt typiskt, liksom. Sedan lyckas vederbörande i och för sig vara med en del trots att hon är död . I likhet med Moriarty. Uppskattar att det inte visade sig att han hade överlevt. Det har gått viss inflation i liv och död .

 

Det sägs att innehållet för säsong 5 har planerats. Men att det inte bestämts än om den kommer att bli av.



#5 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 14 February 2017 - 11:39

Om det kommer en säsong 5 lär det väl dröja 2 år till.

 

Tycker också det är väldigt fantasilöst, känns lite som "hmm vi måste få watson tillbaka på bakerstreet hur ska vi då göra?" "vi dödar hans fru!"

Varför inte vara lite nyskapande och flytta in hela familjen istället, där är väl plats till det liksom. Detta är inte 1895.


Edited by Sparks, 14 February 2017 - 11:40.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#6 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 24 February 2017 - 20:01

Jag tycker de närmast försökte slå knut på sig själva när det gällde att hitta på nya vändningar och sätt att försöka förnya sig den här säsongen. Även om det var underhållande och snyggt gjort var det mestadels rätt krystat. Nä, jag tycker nog den här serien har gjort sitt; kommer minnas (och säkert se om) de fantastiska säsong 1-2 och i viss mån 3, men kommer jag nog snabbt lämna till handlingarna.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin