Jump to content

Photo

I natt jag drömde...


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 October 2012 - 14:11

Jag tänkte att en tråd där vi berättar våra drömmar kunde vara kul att ha. :)

Jag hade en fantastisk Doctor Who dröm inatt.
Det började med att jag och en massa kamrater skulle ut och segla och festa. Vi hade roligt och jag blev tillochmed ihop med en tjej. :P
Men en fientlig ras av utomjordingar anföll och skulle spränga jorden och medans jag kämpade för att rädda så många som möjligt så var de andra tvugna att flyga iväg i livbåtsrymdskeppet (jag tror tillochmed att jag sa till dem att åka och offrade mig för deras skull) och det var det sistaskeppet som skulle ta överlevande iväg från Jorden innan det sprängdes. (det hände väääldigt mycket här som jag inte minns)

Som tur är så kom Doktorn och räddade mig och några andra och vi fick åka med honom. Och det visade sig att skeppet jag skulle åkt med blev sprängt nästa dag tillsammans med alla mina vänner och min flickvän (inga av dem finns på riktigt), vilket gjorde mig förtvivlad.
Doktorn gav mig ett mystiskt kreditkort som tröst men jag fick det aldrig att fungera. Sedan skulle vi människor utforska Tardis då Doktorn sa att det var helt säkert att göra.. Där fanns bla stridsrobbotar som man kunde träna överlevnad mot (givetvis programerade för att inte skada) och Tardis insida var designat som ett gammal hus med många dörra och allt var blålackat men för evigheter sedan så det såg slitet ut.
Tyvärr så visade det sig att horder av zombies hade tagit sig ombord Tardis vilket vi upptäkte när vi utforskade. Sedan återvände vi till jorden (innan den sprängdes antar jag) för att rädda de få som fortfarande levde. Det var bla USA's President som anfölls av mutanter (men jag tror att vi misslyckades där) samt en äldre kvinna som hade sin syster fastbunden och påstod att systern var galen men i själva verket visade det sig att det var hon själv som var galen.

Sedan minns jag inte riktigt vad som hände sen men något gick fel och vi blev fast på ett stort segelfartyg mitt ute i havet, och det var fullt av zombies så vi fick klättra upp på översta segelbommen medans zombies klättrade efter. Där uppe blev en av oss dödad av en zombie-fiskmås (:D) och ramlade ner. Minns tyvärr inte hur v

Sedan var det en massa springande där vi skulle leta upp viktiga saker som kunde lösa problemet bla. en lampknapp som fanns i en Tyranosaurus baby's mage som en annan dinosaur hade ätit upp. Tyvärr fick jag aldrig veta hur det slutade för någon väkte mig. :(

Det var iallafall den bästa dröm jag haft på länge. :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 20 August 2019 - 01:16

Jag brukar drömma jätte läskiga mardrömmar, att min bror har bättre grejer, så tar han fram en filmkamera

för 55.000kr det är då jag vaknar helt kallsvettig, lakanet är dungsur