Jump to content

Photo

Kulturnatten i Uppsala den 11/9.


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 04 September 2010 - 10:08

Hallå!

Nur var det återigen ett bra tag sedan jag skrev här (det går i vågor), men jag har haft fasligt mkt att pyssla med.

Anledningen att jag skriver nu är för att locka folk till premiären av min och illustratören Jonas Andersons svenska skräckserie 1000 Ögon; Tupilak. Det är en 28-sidig serie i fyrfärg som har premiär på Uppsala Kulturnatt den 11/9. Vi två samt även Ola Skogäng (theo) kommer att signera och sälja serier samt ställa ut serieorginal från allehanda projekt på Seriezonen mellan 18-24.

För mer info om 1000 Ögon, kolla in vår blogg som kommer att uppdateras varje dag fram till den 11/9.

http://1000-ogon.blogspot.com/

Posted Image

Posted Image

#2 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 04 September 2010 - 10:11

Låter spännande och lockande :D

#3 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 04 September 2010 - 10:19

Låter spännande och lockande :D

Kom förbi och säg hej och köp ett ex. Det är inte dyrt (39:-) :)

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 September 2010 - 10:35

Jag sörjer att du inte bor i Örebro. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 04 September 2010 - 12:29

Jag sörjer att du inte bor i Örebro. :(


Den kommer att finnas via postorder för 50:- (inkl. frakt) efter den 11/9.

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 September 2010 - 14:52

Bra. Då räknar jag med att du ingår i beställningen så man kan träffa dig in person också. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Kir'Shara

Kir'Shara

    Cadet First Year

  • Validating
  • 8 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 September 2010 - 18:14

Jag tror att jag kan komma då. Om det mot förmodan inte skulle gå, kan du [TerrorTub] då ordna så att jag kan köpa ett signerat (av både dig och Jonas) exemplar via postorder eller något liknande? :)

#8 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 11 September 2010 - 10:44

Absolut! Vi säljer bla från vår blogg, www.1000-ogon.blogspot.com. den kostar då 50.- (inkl. frakt)

Jag tror att jag kan komma då. Om det mot förmodan inte skulle gå, kan du [TerrorTub] då ordna så att jag kan köpa ett signerat (av både dig och Jonas) exemplar via postorder eller något liknande? :)



#9 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 13 September 2010 - 10:52

Nu har 1000 Ögon; Tupilak släppts! Kulturnatten var en succé för vår tidning och vi sålde 175 ex. på sex timmar!! :) Nu kan även ni som inte kan ta er till Uppsala beställa ett eller tre exemplar; Klicka här för detaljer; http://1000-ogon.blo...dagar-kvar.html

#10 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 September 2010 - 17:36

Trevligt! =) Jag är lite förvirrad över hur samarbetet funkar mellan dig och Jonas Andersson dock? Vem är det som skriver, och vem ritar?

Det ser ju nämligen oerhört likt ut din stil där ovan, men sättet du skriver på får mig att tro att Jonas är skissare och tuschar på serien?

Do tell, Daniel.

#11 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 13 September 2010 - 17:51

Trevligt! =) Jag är lite förvirrad över hur samarbetet funkar mellan dig och Jonas Andersson dock? Vem är det som skriver, och vem ritar?

Det ser ju nämligen oerhört likt ut din stil där ovan, men sättet du skriver på får mig att tro att Jonas är skissare och tuschar på serien?

Do tell, Daniel.



Vi ritar, skriver, tuschar och färglägger lika mycket. På nån ruta när så har vi ritat hälften var i serien. Storyn är skriven på så sätt att den utnyttjar våra två olika stilar för att förstärka läsarens upplevelse (oj, vad fint det lät). Köp ett ex så får du se mer exakt hur det ser ut, du kommer inte att bli besviken :D

bara 50:- (inkl. frakt).


Jag kan rita valfri SSS figur i tidningen åt dig :)

#12 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 September 2010 - 18:25

Då köper jag nog ett ex. :) ( jag är så svag för mäss-teckningnar. Köpte en på SPX av samma anledning)

Ska du månne förbi SPX nånting?

Edited by PredaBot, 13 September 2010 - 18:26.


#13 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 13 September 2010 - 22:52

Spx i vår? Jo det är tanken, nummer 2 borde bara klar innan dess oxå! Maila mig på terrortub@gmail.com om du vill beställa så meddelar jag betalningsinfo. Skriv även vad du önskar fòör skiss då. :)

Edited by TerrorTub, 13 September 2010 - 22:53.


#14 Kir'Shara

Kir'Shara

    Cadet First Year

  • Validating
  • 8 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 September 2010 - 18:54

Tack för ett väldigt trevligt event Daniel. Hälsa även till Jonas och Ola och säg det. Jag köpte ett gäng album utöver det obligatoriska till mig själv så nu kan jag ge bort det i julklapp till polarna. En fin julklapp tycker jag och jag hoppas att även dom ska tycka det. :)

Edited by Kir'Shara, 15 September 2010 - 18:55.


#15 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 16 September 2010 - 17:24

Tack för ett väldigt trevligt event Daniel. Hälsa även till Jonas och Ola och säg det. Jag köpte ett gäng album utöver det obligatoriska till mig själv så nu kan jag ge bort det i julklapp till polarna. En fin julklapp tycker jag och jag hoppas att även dom ska tycka det. :)


Roligt att höra! Jag, Jonas & Ola hade väldigt trevligt. Hoppas du gillade serien oxå, den spännande fortsättningen kommer i februari är det tänkt. Då oxå en lite längre historia. :)

#16 Kir'Shara

Kir'Shara

    Cadet First Year

  • Validating
  • 8 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 October 2010 - 18:00

Håll oss uppdaterade när det gäller er framtida utgivning! :)

Går det fortfarande att beställa signerade exemplar? Har ett par polare som är och rycker i mitt eget ex så jag tänkte slänga ut frågan så dom "slipper" regga sig här bara för att fråga det.

#17 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 02 October 2010 - 09:15

Håll oss uppdaterade när det gäller er framtida utgivning! :)

Går det fortfarande att beställa signerade exemplar? Har ett par polare som är och rycker i mitt eget ex så jag tänkte slänga ut frågan så dom "slipper" regga sig här bara för att fråga det.


Vår blogg (1000-ogon.blogspot.com) kommer att uppdateras då och då angående nästa nummer (och även om eventuell utgivning under ett amerikanskt bolag). Men planerna nu lutar åt att nummer 2 kommer i februari och kommer då även att introducera en ny huvudperson samt vara ca 10 sidor längre.

Självklart går det att beställa fler signerade ex. Teckning får man även om man önskar. har man inga möjligheter att ta sig till seriezonen i uppsala går det bra att beställa via mail, se vår bloggpost; http://1000-ogon.blo...dagar-kvar.html