Jump to content

Photo

24 - Alla Säsonger


  • Please log in to reply
176 replies to this topic

#26 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 24 September 2004 - 15:31

Primetime TV
TV Show Spoilers: 24 

Scroll below for spoilers and don't read if you don't want to know. 

EXPLOSIVE TWO-HOUR SEASON PREMIERE OF "24" STARTS THE CLOCK ON A NEW DAY JAN. 3 ON FOX

Series Moves to Monday Nights for 24 Episodes in a Row

FOX's award-winning series 24 returns for a fourth season of clock-stopping suspense beginning with an explosive season premiere of back-to-back episodes Monday, Jan. 3 (8:00-10:00 PM ET/PT) on FOX. The time period premiere will be Monday, Jan. 10 (9:00-10:00 PM ET/PT).

Kiefer Sutherland returns as Jack Bauer as the series shifts to Monday nights in 2005. The intense drama will unfold on a weekly basis without repeats or preemptions, from the pulse-pounding premiere to the heart-stopping season finale. In season three of 24, Jack, who was in charge of a special field operations unit of the Counter Terrorist Unit, fought to stop a viral terrorism threat before it could kill millions of people. Season four begins 18 months later with the episode "Day 4: 7:00 am – 8:00 am."

CTU is now headed by Erin Driscoll (Alberta Watson, "La Femme Nikita"), a steely government agent who made firing Jack one of her first priorities upon taking over. After the explosion of a commuter train, Jack, who is now working for Secretary of Defense James Heller (William Devane, "Knots Landing") and also is romantically involved with his married daughter, Audrey (Kim Raver, "Third Watch"), suddenly finds himself heading back to CTU for a meeting with Driscoll on Heller's behalf. Also featured will be Nestor Serrano ("The Day After Tomorrow") as Middle Eastern businessman Navi Araz, Oscar-nominated actress Shohreh Aghdashloo ("The House of Sand and Fog") as his wife, Dina, and Jonathan Ahdout ("The House of Sand and Fog") as their son, Behrooz.

24 is one of the most innovative, thrilling and acclaimed dramas on television. In its first three seasons, the series has won Emmy Awards for writing, editing and casting and has been nominated for 28 total Emmys – highlighted by three each for Outstanding Drama Series and Outstanding Lead Actor in a Drama Series for Sutherland. 24 also has received seven Golden Globe nominations, including three for Best Television Series – Drama, which it won last season; and Best Performance by an Actor in a Television Drama for three years, with Sutherland winning once.


Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#27 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 26 September 2005 - 16:26

Den bästa actionserien som går att få tag på har börjat igen! 24 började igår, söndag den 25:e september klockan 22.15. Säsong fyra var det som började och tar plats 15 månader efter säsong tre. De tidigare säsongerna har ju varit riktigt bra. Säsong Tre var ju fullkomligt underbart bra och den bästa tycker jag personligen. Perfekt blandning av action, spänning och drama. Första säsongen är på andra plats. Riktigt bra den med, med bra manus och handling. Men blev något segt i mitten. Säsong Två var ju riktigt bra den med (varför känns det som jag upprepar samma ord hela tiden) men något sämre än de andra. I denna säsong så kändes det för mycket action. Lite halvbra karaktärutveckling och bomben på CTU kändes lite krystat. Men alla tre säsongerna är ju fantastiskt spännande och men blir greppad från börjad till slut. Början på säsong fyra igår verkar lovande. Det hände rätt mycket under detta avsnitt och det är kul med lite förändring. Endast Jack Bauer, Chloe O'Brian och president Keeler (var dock David Palmers motståndare i presidentvalet i tredje säsongen) är kvar från tidigare säsonger. Man får en snabb förklaring om vad som hänt Kim och Chase (de hade tydligen förlovat sig och flyttat till Valencia där Chase fått jobb på ett privat vaktbolag) så dessa två lär nog inte återvända under denna säsong. De nya karaktärerna verkar mycket intressanta speciellt James Heller och hans dotter/Jacks kärleksintresse Audrey Raines. Jag hoppas vi får se lite inhopp från gamla karaktärer dock typ som Tony Almedia, Michelle Dessler, David Palmer osv. Denna säsong verkar vara mycket mer fartfylld än tidigare och jag undrar hur det påverkar att serien ska ta plats i real tid (kommer det bli så att karaktärerna kan ta sig vart som helst i LA på bara tio minuter?) hur som helst så verkar det mycket lovanda :)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#28 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 September 2005 - 16:37

Såg avsnittet igår, och jag kommer nog att halvfölja 24 när det går på TV.
Hoppas man får lite svar på vad som skedde i sista avsnittet förra säsongen.
För visst blev Palmers ex-fru skjuten, eller var det hon som sköt någon annan. (kommer inte riktigt ihåg) :unsure:

Den där Driscoll (eller vad hon hette) verkar vara en riktig ragata ;) hon verkar även inte lyssna på andra om vad som sker runtomkring. Jag menar, Jack hajade direkt att det inte var tågkraschen som var det riktiga målet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#29 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 September 2005 - 17:05

Jag har sett till avsnitt 12-13, så jag får vänta på fortsättningen rätt länge. I december skulle serien ta uppehåll i sverige och då har vi väl kommit till de avsnitten.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#30 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 26 September 2005 - 19:38

Hoppas man får lite svar på vad som skedde i sista avsnittet förra säsongen.
För visst blev Palmers ex-fru skjuten, eller var det hon som sköt någon annan. (kommer inte riktigt ihåg) :unsure:


Jo det är riktigt Sherry Palmer blev skjuten och dog i sässong ( som så många andra favorite ex Nina Myers). Så av henne kommer vi inte se mycket av. I övrigt en riktigt bra öppning på serien där Jack i vanlig ordning tar lagen i egna händer om han anar fara. Ovanlig idé med ha en hel familj som skurkar. Välkommen hem till familjen terrorist :P

Edited by Walker, 26 September 2005 - 19:51.


#31 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 26 September 2005 - 19:46

Jag har sett hela säsong fyra och kan bara lugna er som undrar; den är lika bra som de övriga säsonger, och det är ett helsikes GO i denna också (innebär att den är fartfylld :D ).

Min favorit är nog första halvan av säsong två, där de jagar atombomben, medans säsong tre hade några av de starkaste avsnitten (bl.a. en viss avrättning som topp).

Jag undrar hur länge producenterna kan hålla flaggan i topp, nu har Jack haft 4 vääldigt jobbiga arbetsdagar (=säsonger, men det vet ni ju), och jag är mkt nyfiken på säsong fem som de jobbar på nu. Dyker väl upp i jan i USA om jag inte missminner mig.

För övrigt hade jag nog bett om löneförhöjning om mina arbetsdagar hade varit så där långa och intensiva...
I love the smell of napalm in the morning

#32 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 26 September 2005 - 19:51

I övrigt en riktigt bra öppning på serien där Jack i vanlig ordning tar lagen i egna händer om han anar fara.

Jo det var väl en normal öppning så att säga, :D men hade det inte varit i 24-land så hade nog den gode Jack varit inlåst på "The Big Asylum" fullproppad med piller och i spännbälte, you name it... karl är ju galen :P
Men det blir o titta förstås :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#33 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 26 September 2005 - 20:39

Jag har också sett hela s4 och jag tycker tyvärr att första halvan var riktigt dålig. För mycket same old same old och dra ut på onödiga saker för att skapa spänning. Men den rycker upp sig rejält i andra halvan.

Edited by Wylie Times, 26 September 2005 - 20:39.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#34 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 03 October 2005 - 16:28

Andra avsnittet gick igår. Rätt bra, inte lika högt tempo som förra söndagen men ändå rätt spännande. Det känns som att det kommer bli en riktigt händelserik säsong.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#35 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 31 October 2005 - 10:52

Gårdagens avsnitt var riktigt bra. 24 rockar så himla mycket, så jädra bra serie. Denna säsong har redan toppat säsong två känns det som
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#36 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 31 October 2005 - 16:14

Ett riktigt krutdoftande avsnitt med Jack "supercop" Bauer i högform. Eldstriden var riktigt snygg för att vara tv-serie, kanske lite fånigt med försvarsministern i stridslinjen..men skit i de, alltid kul med lite pang pang.

Glädjande nog har intrigerna och de oväntande vändningarna kommit tillbaka igen, tänker då på den modellsnygga förädaren på CTU och jag utgår även från att försvarsminister-dotterns man är skum..på något sätt.

Äntligen har 24 kommit igång!! Kan till och med acceptera att avsnittet tillägnades de stupade soldaterna i Irak...det är ju ändå en FOx-serie ;)

#37 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 07 November 2005 - 15:12

Vilken överaskning att Tony Almeida dök upp igår. Har saknat lite överaskningar i denna sässong, men nu kom den...synd att Nina Myers är död...eller är hon??!

#38 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 07 November 2005 - 15:39

Känns som denna säsong är minst lika bra som ettan och tvåan med sina små twister... :)
Att Almeida dök upp igen var intressant som sagts ovan, undrar nu vad de båda kumpanerna ska hitta på framöver... :o
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#39 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 07 November 2005 - 15:46

Riktigt kul att Tony dök upp. Hoppas han får en riktigt intressant roll framöver. Tycker denna säsong är verkligen riktigt bra och är den med mest fart och action hittills. Tredje säsongen är fortfarande min favorit med första säsongen som god tvåa men jag tror att fjärde säsongen kan komma att toppa första säsongen om den fortsätter i detta sköna tempo.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#40 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 November 2005 - 19:59

Skönt att de kör 24 tis-tors nu. Det hela börjar bli ordentligt spännande (fast det där med EMP'n var riktigt onödigt).
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#41 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 02 December 2005 - 07:59

Skönt att de kör 24 tis-tors nu.

Håller med :) blir ett annat tempo i tittandet...
det är riktigt bra hittills, håller säsongen minst lika bra som den första. :)
Den tillförordnade presidenten verkar vara en riktig mespropp som inte kan göra nått själv verkar det som, och Edgar verkar vara på väg att flippa ut snart... :o
som sagt riktigt bra är det :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#42 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 02 December 2005 - 19:10

Har inte riktigt bestämt mig om det är bra med 24 tis-tors, visst är det kul att slippa vänta på fortsättningen men jag har en misstanke om att TV4 vill bli av med de resterande avsnitten så snabbt som möjligt. 24 har inte lika många tittare längre, därav flytten till sen söndag-kväll och nu tis-torsdag. Det skulle inte förvåna mig om nästa sässong kommer att visas på Tv400 eller Tv4+ istället.

I övrigt har det varit en bra och actionfylld sässong, saknar dock några oväntade vändningar och överaskningar, Tony och Michelles återkomst räcker inte. Den nye presidenten är en riktig fegis, han kommer inte att bli långvarig - förutser en politisk comeback för President Palmer.

#43 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 07 December 2005 - 23:48

förutser en politisk comeback för President Palmer.

Och så blev det i gårdagens avsnitt... :) och att se "datornörden" Chloe uppträda som en fullfjädrad agent var en höjdare :)
kvällens avsnitt en riktigt mardröm för Jack, döda Paul för att rädda Lee :o
Spännande är det ... :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#44 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 08 December 2005 - 18:15

förutser en politisk comeback för President Palmer.

Och så blev det i gårdagens avsnitt... :) och att se "datornörden" Chloe uppträda som en fullfjädrad agent var en höjdare :)
kvällens avsnitt en riktigt mardröm för Jack, döda Paul för att rädda Lee :o
Spännande är det ... :)


Jo det var en gissning som gick hem, i för sig inte så svårt att räkna ut. Många uträknade karaktärer som återuppstått den här gången; Tony Almeida, Michelle Dressler, David Palmer......vågar man hoppas på en klonad Nina Myers eller det är kanske för mycket Alias över det.

Jacks attack mot Kinesiska ambassaden är säkerligen ingen slump, förutser kineser som motståndare i nästkommande sässong. Visst var det ett hårt dilemma men vi fick bara se några sekunder efter att pauls hjärta slutat slå, ingen omöjlighet att han "mirakulöst" vaknar upp igen i nästa avsnitt.

Edited by Walker, 08 December 2005 - 18:16.


#45 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 08 December 2005 - 20:40

förutser kineser som motståndare i nästkommande sässong.

som den blivande supermakt det är så har dom tagit över efter The evil Empire- Sovjetunionen som en tacksam motståndare för att inte tala om Nordkorea som i Threshold.
Annars som sagt så är det det gamla järnjänget i farten igen... :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#46 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 13 December 2005 - 18:41

Säsongsavslutning ikväll på en otroligt spännande och händelserik säsong. En väldigt varierad säsong måste jag säga, det började bli lite fånigt med att det skulle vara en stor actionscen i varenda avsnitt men annars har denna säsong varit super. Men den toppar fortfarande inte ettan och trean.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#47 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 13 December 2005 - 23:46

Så var de slut för denna gång :( och det vette håken om denna säsong var bland de bästa, det är inte långt ifrån iallafall :) Den första är nog bäst hittills...
sista avsnitten höll samma klass som de andra med oväntade vändningar och president Logan blev ett riktigt hatobjekt, vilken wimp alltså <_<
Vår hjälte gjorde stilenlig sorti och vandrade in i solnedgången...

nu väntar vi bara på säsong fem i vår...

Vi kan tyvärr ännu inte säga EXAKT när den ska sändas, men den kommer att sändas under vårsäsongen (dvs vara färdigsänd före fotbolls-VM) så särskilt långt efter USA kommer vi inte att ligga.

Från TV4

Edited by SavedByZero, 13 December 2005 - 23:46.

"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#48 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 14 December 2005 - 01:02

Jag vet inte om jag tyckte denna säsong höll särskilt hög klass.
Jag tyckte dialogen kändes väldigt styltad ibland, och trovärdighetsfaktorn var oftast betydligt lägre än tidigare säsonger ...
Visst, 24 har väl aldrig utgett sig för att vara någon dramadokumentär (och det är inte det jag efterlyser heller), men den här säsongen kändes som något av ett hafsjobb från manusförfattarnas sida.

Det är fortfarande spännade och underhållande, och de flesta skådisar gör ett mycket bra jobb, men jag tycker nog att säsong 4 var sämst hittills.

Min ranking:

1. Säsong 3.
2. Säsong 1.
3. Säsong 2.
4. Säsong 4.
Posted Image

#49 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 December 2005 - 02:08

Jag tyckte att det här hade varit en perfekt avslutning på serien men nej, Fox måste förstöra allt med ännu en säsong. :P

Jag vet inte om jag tyckte denna säsong höll särskilt hög klass.
Jag tyckte dialogen kändes väldigt styltad ibland, och trovärdighetsfaktorn var oftast betydligt lägre än tidigare säsonger ...


Så du tycker alltså att serien har haft en trovärdighetsfaktor innan? :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#50 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 14 December 2005 - 04:28

Så du tycker alltså att serien har haft en trovärdighetsfaktor innan? :P

Jag förstod väl att någon skulle anmärka på den formuleringen. ;)

Nej, allting är ju relativt.
24 har som sagt aldrig utgett sig för att vara någon verklighetsskildring.

De stora katastrofscenarierna, de snabba vändningarna, Jack Bauers superhjälteinsatser och den futuristiska "Mission Impossible"-tekniken som CTU använder sig av är ju alla saker som är trovärdiga inom det etablerade 24-universumets ramar.
Det är inte det jag störde mig på med säsong 4, utan snarare relationerna rollfigurerna emellan och deras agerande.

* Dygnet börjar med att Audrey och Jack tar sig ett nyp och är så kära som två turturduvor kan vara. Hon vill absolut inte ha något med Paul att göra, men bara några timmar senare är hon beredd att gå tillbaka till honom när han blivit skjuten. Att hon började tvivla på relationen med Jack efter det att han avbrutit återupplivningen av Paul kan jag köpa, men nu gjorde hon det redan innan dess, trots att hon i egenskap av sin befattning måste ha varit väl medveten om vad CTU sysslar med.

* När Michelle kommer in i handlingen tycks hon inte vilja veta av Tony och förhållandet dem emellan är minst sagt kyligt. Att de innerst inne har känslor för varandra är också en sak jag kan köpa, men sättet det behandlas på känns minst sagt klumpigt. Här har vi två CTU-veteraner som kämpar febrilt för att stoppa ett terrorattentat, och mitt i allt detta lyckas de gå från kyligt avståndstagande till passionerade kärleksförklaringar (med smörigt smäktande bakgrundsmusik!), redan innan Tony skickas ut på fältet med livet som insats.

* Att de religiösa terrorfundamentalisterna lierar sig med sekulariserade legoknektsamerikaner är inte heller alltför långsökt. Men det känns nästan som om Marwan nöjde sig med första bästa småsskurk som var villig att göra något för pengar (tänker närmast på Prado), utan en tanke på vilka säkerhetsrisker de skulle kunna utgöra. Det där sexgalna paret som nästlade sig in hos Richard Heller känns inte heller som några typer som religiösa fanatiker skulle vilja ha särskilt mycket att göra med, men ändå sitter Marwan i sin helikopter och väntar på den kallblodiga Tomb Raider-tjejen.

* Vicepresident Logans beteende är för mig helt utan rim och reson. Okej att han är en smula handfallen och kallar in Palmer som rådgivare (omständigheterna är ju trots allt ganska extrema), men hur en sådan manodepressiv psykopat ens lyckas knyta skorna själv är för mig en gåta. Och jag som alltid trott att det var vicepresidentens uppgift att styra upp USA när presidenten trampar i klaveret. ;)

Nåväl, det här var bara några exempel på saker jag inte gillade med denna säsong.
Jag tycker att karaktärsskildringarna var betydligt bättre i säsong 1-3, även om situationerna var minst lika extrema.
Ta scenen där Jack var tvungen att avrätta sin egen chef (har glömt vad han hette) som exempel.
En extrem situation som knappast skulle uppstå i verkligheten, men scenen kändes ändå fullt trovärdig i det etablerade 24-universumet, mycket tack vare den relation som manusförfattarna byggde upp mellan rollfigurerna.

Och sedan måste jag bara få spy galla över en sak till i säsong 4.
Jag skrev tidigare att de flesta skådisarna gjorde ett mycket bra jobb.
Men vad tusan sysslade Shohreh Aghdashloo (Dina Araz) med?
Oscarsnominerad, my ass!
Maken till usel insats har jag sällan sett.

Nu låter det kanske som om jag hatade säsong 4, men det gjorde jag faktiskt inte.
24 är fortfarande en mycket underhållande serie, och det fanns en hel del att glädja sig åt även i denna omgång ... inte minst den knepiga Chloes återkomst! :thumbsup:

Kul också att de lyckades väva ihop Tomb Raider-bitchen med attentatet mot president Palmer.
Det var en riktigt klassisk 24-vändning!
Posted Image