Jump to content

Photo

Georgia! <3


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2018 - 23:30

Georgia's sabo postade det här på Facebook idag:

 

"Hej Det här är Georgias Sambo Eddie. Det är med den största sorg i mitt hjärta jag måste meddela att:
Idag 8 Maj kl 10.05 somnade min käresta Georgia in för sista gången. Hon blev inlagd på lördag natt och fick bästa möjligt vård. Läkarna försäkrar att hon inte känt obehag mot slutet och hon somnade in fridfullt. Jag hade själv möjlighet att vara vid hennes sida under hennes sista dygn.

Jag skriver detta på hennes sida så att det når alla er som hon har kontakt med här. Hennes mor har även hon meddelat här på facebook men, jag ser det som viktigt att nå så många som möjligt så att vi alla kan påbörja sörjandet och söka tröst hos varandra.
I natt lyser natthimlen en stjärna starkare, så att vi som är kvar här på denna lite mörkare jord vet vart vi ska rikta vår kärlek och goda minnen."



Alla kanske inte är medvetna om det här men Georgia kämpade mot cancer de senaste par åren. För ett par veckor sedan så meddelade hon att det hade spridit sig men hon var bestämd att fortsätta kämpa.
Jag har många underbara minnen av Georgia och hennes styrka och kärlek. Hon var en stor del av Sci-Fi Nytt och mitt internet liv under många år. Jag kommer att sakna henne djupt! <3


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2018 - 09:43

Oj. Hade inte en aning. Georgia är avgjort en av karaktärerna härifrån som man saknat länge.

 

Får hoppas att hon kommit till ett bättre ställa nu iaf. 

 

Tack för att du vidarebefordrade meddelandet.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 May 2018 - 13:29

Japp, jag har läst om hennes kamp mot cancern på Facebook de senaste åren. :(

 

Hon har varit en stor del av SciFi-Nytt (speciellt forumet) under många år.

 

Jag hade hoppats att hon skulle klara det, men när det spreds till hjärnan så antog jag att chansen var liten.

 

Vet att hon har många vänner både i Sverige och Grekland som sörjer.

 

Jag tror att alla håller med om att cancer suger... Hon kommer att vara saknad!


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 May 2018 - 19:40

Tack för alla fina minnen Georgia. Vi har haft mycket trevligt och roligt tillsammans med dig här på SFN. Du kommer att vara saknad. Mina tankar går till dina nära och kära i en svår tid som den här.

#5 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 May 2018 - 21:03

Otroligt tråkigt! Även om vi bara hade kontakten via detta forum och sedan på Facebook, så känns det som att ha förlorat en gammal vän. Hoppas hennes familj och vänner kan hjälpa och stötta varandra i den här svåra tiden.

Vila i frid, Georgia!
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#6 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 May 2018 - 19:08

Noooo! Hur ska SFN klara sig utan Törnrosa!?  :cry: