Jump to content

Photo

Independence Day


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 13 February 2006 - 13:36

Faktisk var den så seg att jag somnade mitt i filmen :blush:

Det sista jag minns var när de satt i planet ( presidenten ) och lämnade just precis när the aliens attackerade .

Så vad hände efter det ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 13 February 2006 - 17:14

Dom klodde aliens. Och några blev föräldralösa.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#3 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 17 February 2006 - 10:40

Och sen höll Amerikas President (Bill Pullman) ett tal som jag inte vet om jag ska spy eller skratta åt. Stor fånighetsfaktor på denna film imho.
I love the smell of napalm in the morning

#4 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 17 February 2006 - 10:42

USA propaganda imho, jag orkar inte se skiten 2ggr.

#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 February 2006 - 11:48

Det sämsta i denna film måste ju vara dessa usla kulisser dom använder.
Här kommer en storbudget film, och så har dom inte ens orkat fixa så att det åtminstonde ska se ut som att flammorna rör på sig när det brinner, eller att molnen ska röra sig på himlen.
Stor miss som drog ner hela filmen. (förutom president talet förstås som man bara :urk: på)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 February 2006 - 11:50

Är det bara jag som gillar USA-propaganda mao.? :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 17 February 2006 - 12:02

Dom klodde aliens. Och några blev föräldralösa.


:lol2: Ja okay då hänger jag med :lol2:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 February 2006 - 00:12

Är det bara jag som gillar USA-propaganda mao.? :P


Nej, jag också :) Gillade Independence Day väldigt mycket när den kom! Har säkert sett den 10 ggr. Flera bra skådisar framförallt Goldblum, och en väldigt kul biroll som spelas av Brent Spiner :)

Winter is Coming


#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 December 2013 - 17:31

Independence Day (1996) [US]
?: 1996 var året då gräshoppor från rymden invaderade jorden och endast Usa står i dess väg!
En bra grundstory som andas lätt av "V" och behandlar Emmerichs favoritämne: Jorden går under. ...MEN... Åter igen så är det det där med "trasiga familjer" (eller här "trassliga relationer") som känns lite i överkant. Filmen står rätt bra utan att David och Constance skall "hitta tillbaka" till varandra.
Snygg visuellt och jag gillar hur rymdskeppen för tankarna till moderskeppen i klassiska "V" ...MEN... det där med att David på riktigt kulle kunna skrova ett virus för ett utomjordiskt datorsystem är väldigt svårköpt. (Det gör dock inte storyn mindre bra).
Bra skådespelarprestationer, önskar att man fått lite mer Mary McDonnell ...MEN... avgjort kul att man vågar ta livet av landets första dam.
!: En film som trots sina små problem faktiskt åldrats väl, det har snackats länge om en (eller kanske rentutav två) uppföljare ett tag nu. Ärligt så är jag inte så säker på om det behövs, det känns rätt bra så här. Jag såg extended-versionen som skall vara 8 minuter längre - det är synd att det är så länge sedan jag såg filmen sist så jag inte kände någon skillnad. Ett bra actionraffel som står sig väl i konkurrensen från nyare filmer.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 December 2013 - 05:58

Det finns detaljerad information vad den förlängda versionen erbjuder och du kan läsa om det här.

http://www.imdb.com/...ternateversions

Nu är det några år sedan jag såg filmen och lite nyfiken är jag på vad jag tycker nu. Får se om jag finner inspiration till att se om den framöver. Minns att jag såg den några gånger på bio och att jag gillade den då. Men min filmsmak har utvecklats sedan dess så man vet aldrig.

Edited by Garm 2.0 (Test User), 08 December 2013 - 06:01.


#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 December 2013 - 09:11

Mmm. Jag mindes som sagt inte så mycket i detalj så jag kände någon större skillnad - dock funderade jag på scenen om de verkligen var inne i Rosewell-ufot sist jag såg filmen (och den scenen var faktiskt ny). Sedan blev jag lite nyfiken på att plocka fram dvdn och kolla in det alternativa slutet (om det är med):

  • »The laserdisc special edition includes an alternate ending to the final aerial battle sequence. In it Russell Casse was rejected as a pilot for one of the jets to attack the alien ship approaching Area 51. However, he arrives at the end of battle flying his crop duster (which he has been towing behind his motor home) with a missile strapped to it. He then flies the crop duster into the energy beam weapon of the alien ship to bring it down.« — [Källa]

Låter nästan som ett slut som kan vara bättre än det befintliga.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 December 2013 - 16:32

På en av dom två svenska 2-Disc utgåvorna så finns det listat ett alternativt slut. Så med lite tur är det den utgåvan som du har. Jag kollade om det alternativa slutet gick att hitta på tuben, men tydligen inte. Det skulle vara intressant att se både det och den förlängda versionen av filmen. Själv så har jag bara den vanliga och på VHS dessutom.