Jump to content

Photo

Watchmen


  • Please log in to reply
520 replies to this topic

#1 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 27 March 2006 - 16:51

Många är tveksamma, men likväl ska Watchmen bli film någon gång 2007. Förutom regisören Paul Greengrass finns än så länge få uppgifter, därför läge att spekulera. Har funderat lite på vilka som skulle kunna fungera i rollerna.

Rorschach: Willaim H. Macy
Nite Owl I: Adam West
Nite Owl II: Jeff Bridges
Ozymandias: Val Kilmer
The Comedian: Ray Liotta
Moloch: Steve Buscemi

Några andra förslag?

Edited by Georgia, 27 July 2009 - 23:49.


#2 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 March 2006 - 16:59

Paul Greenrgrass är inte längre inblandad. när Paramount gjorde sig av med propertien i Somras så snappade WB upp den (inte speciellt förvånade med WB/DC länken) och det senaste jag läste, bara för någon vecka sedan så vill WB ha Zack Snyder som gjorde "Dawn of The Dead" remaken, och just nu filmar film-versionen av Frank Millers "300" som regissör.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#3 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 27 March 2006 - 17:08

Paul Greenrgrass är inte längre inblandad. när Paramount gjorde sig av med propertien i Somras så snappade WB upp den (inte speciellt förvånade med WB/DC länken) och det senaste jag läste, bara för någon vecka sedan så vill WB ha Zack Snyder som gjorde "Dawn of The Dead" remaken, och just nu filmar film-versionen av Frank Millers "300" som regissör.


Mer än vad jag visste. Greengrass stod som namn på imdb, men de är väl lite si o så med uppdateringar. Vad tror du om bröderna Wachowski som regisörer, det är ju ett tillräckligt udda projekt för att passa dem.

#4 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 March 2006 - 17:17

Tror inte att de blir inblandade. Hoppas, hur bra V for Vendetta än är (ska se den på Onsdag möjligtvis) att det räcker med V som det enda Alan Moore verket de bröderna ska filmatisera. IMDB är ok om man ska kolla upp gamla fakta,men den är lite som Wikipedia, bra idé från början men full av S*t om man läser lite noga.

Tror att Snyder får jobbet. Och hoppas de använder det draftet av manuset som David Hayter skrev, det enda som Moore varit ens någorlunda positiv över. Jude Law har sagt att han vill spela Rorcharch vilket skulle totalt äga, men då Paramount fortfarande ville göra filmen så ville de ha honom som Ozymandias.

Edited by super85, 27 March 2006 - 17:19.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#5 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 27 March 2006 - 17:22

Jude Law har sagt att han vill spela Rorcharch vilket skulle totalt äga, men då Paramount fortfarande ville göra filmen så ville de ha honom som Ozymandias.


Han passar bättre som Ozymandias än som Rorcharch, utseendet talar emot honom...men han funkade som nerdekad hitman i Road to perdition så jag ska inte helt dömma ut honom mannen i trenchcoaten.

Du som Batman-fan, vad säger du om mitt förslag om gamle Adam West som Nite Owl 1. Han har åldern inne och rätt bakgrund ;) Han liknar t.o.m gamle Hollis Mason...

Posted Image

[url=http://www.angelfire.com/comics/mooreportal/images/no2.jpg]

Posted Image

Edited by Walker, 27 March 2006 - 18:08.


#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 March 2006 - 17:35

Jude Law var länge, och är väl fortfarande en drömkandidat för många att spela Jokern. Vilket han skulle vara bra på. Senaste ryktet har honom som en kandidat till Harvey Dent, vilket skulle vara ok det också. Men Batman uppföljaren kommer inte dyka upp förrän 2008 och Nolan gör en annan film nu,så allt är spekulationer.

Adam West skulle vara bra som den första Night Owl, har själv tänkt att John Mahoney, som spelade Frasiers pappa i Frasier skulle vara ett bra val.

Sen tycker jag att Kilmer ser för mycket ut som en överviktig ex-porrskådis slacker för att få rollen som Ozymandias. De senaste intervjuerna och filmerna jag sett med honom har visat att han inte riktigt är i "Iceman"/Top Gun form längre.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 27 March 2006 - 17:44


Adam West skulle vara bra som den första Night Owl, har själv tänkt att John Mahoney, som spelade Frasiers pappa i Frasier skulle vara ett bra val.


Inte så dumt, han har rätt farbroderliga utseende...dessutom så har ju redan de andra Frasiers fått roller i serietidningsfilmer ;)

Sen tycker jag att Kilmer ser för mycket ut som en överviktig ex-porrskådis slacker för att få rollen som Ozymandias. De senaste intervjuerna och filmerna jag sett med honom har visat att han inte riktigt är i "Iceman"/Top Gun form längre.


Jo men med rätt motivation (pengar) så kan han nog komma i Iceman-form igen. :rolleyes:
Hittade en photoshoppad affisch för Watchmen-filmen.

Posted Image

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 March 2006 - 17:50

En Kilmer i bra form skulle vara kul att se igen. Den mannen skulle ha gjort en lysande Batman med rätt manus och regissör. Han har inget större intresse av seriefilmer, han har själv sagt det.

Mel Gibson som Comedian är inte helt dumt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 27 March 2006 - 17:51

Jag tror (och hoppas) fortfarande att det inte blir någon Watchmen film. Fast går det bra för V for Vendetta så ökar väl troligheten den blir av.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#10 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 28 March 2006 - 08:46

Val Kilmer skulle nog passa rätt bra, det gör väl inte så mycket att han inte är i topptrim, Ozymandias och de andra är ju inte direkt fysiskt överaktiva.

John Cusack skulle vara helt Ok i rollen som Nite Owl.

Angående The Comedian så köper jag både Ray Liotta och Mel Gibson. Även Denis Farina om han biffade upp sig något...

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 March 2006 - 08:55

Ozymandias är ju i topptrim och ser yngre ut än sin ålder. Det nämns i serien om det inte skulle framgå av bilderna.
*Hockey och superhjältar*

#12 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 28 March 2006 - 09:35

ja det är möjligt, men eftersom de inte är aktiva brottsbekämpare behöver han ju inte se ut som någon arnold direkt, visst han får ju inte ha en kalaskula det skulle ju förstöra imagen av Ozymandias, men jag tror nog inte det skulle spela någon roll om han inte var i absolut topptrim...

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 March 2006 - 09:42

Hela grejen med Ozymandias är väl att han är en übermensch inom de ramar vi vanliga människor har. Så han borde se arisk, bildskön, vältränad och intelligent ut.
Watchmen är ju knappast bara en historia som går ut på att skratta åt hur fåniga gamlingar ser ut när de inte riktigt komer in i sina trikåer längre.
*Hockey och superhjältar*

#14 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 28 March 2006 - 09:54

visst är han en övermänniska och som jag tillstyrde skulle inte en kalaskula vara speciellt passande för hans image, men hur svårt kan det vara för kilmer att komma i hyfsad form?

Watchmen är ju knappast bara en historia som går ut på att skratta åt hur fåniga gamlingar ser ut när de inte riktigt komer in i sina trikåer längre.

vem har påstått det?

#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 28 March 2006 - 10:49

Grejen är att jag vet inte om Kilmer orkar bry sig tillräckligt för att vara i topptrim för en sådan film. Hela hans inställning på allt har varit, eller känns det som i allafall ungefär "F*n jag orkar inte bry mig" de senaste 10 åren. Han har gjort bra insatser i filmer dock. Och jag håller med Kermit vad han säger om Ozymandias.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 28 March 2006 - 13:59

De enda rollerna som kräver kalaskula är stackars Nite Owl och den åldrade Captain Metropolis. Har en stark misstanke att såväl regisör som skådespelare kommer att blunda för den visuella detaljen.

En annan aspekt att diskutera är i vilken tidsålder filmen ska utspela sig i; i kalla krigets 80-tal som orginalet eller i terrorismens 2000-tal?

#17 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 28 March 2006 - 15:35

Gör inte filmen, det är ännu svårare än vad V var och är nästan dömt att misslyckas eftersom jag känner att Watchmen är skriven för sin tid väldigt mycket.
Den kändes nog mer rätt i den tidens mer stängda värld.

"Grejen med Ozymandias är väl att han är en übermensch inom de ramar vi vanliga människor har"

Jo han tycks ju ha bullettime vilket jag tycker är väldigt övermänskiligt.

Jag hoppas på att nån Watchmen film inte blir av, iaf inte live action, jag tror det skulle sluta i olycka just för oss även om de oinsatta kanske inte skulle lida så mycket, men så är det ju med allt.

Om de nu ändå en dag måste göra filmen hoppas jag det mest kommer handla om relativt okända skådisar.

Edited by Agentum, 28 March 2006 - 15:40.


#18 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 28 March 2006 - 17:01

Jag hoppas på att nån Watchmen film inte blir av, iaf inte live action, jag tror det skulle sluta i olycka just för oss även om de oinsatta kanske inte skulle lida så mycket, men så är det ju med allt.

Om de nu ändå en dag måste göra filmen hoppas jag det mest kommer handla om relativt okända skådisar.


Många kommer säkert att bli besvikna på filmen, det är jag helt överygad om. Att göra en totalt bokstavstrogen tolkning av Watchmen är lika omöjligt som att göra en bokstavstrogen tolkning av Sagan om ringen. Finns säkert en del inbitna Tolkien-fans som ser den Nya Zeeländske splatterfilmarens tolkning som en ren hädelse av Tolkiens verk när han strök Tom Bombadill. Vem det nu är som gör filmen måste göra sin tolkning precis som vi alla gör när vi läser om Watchmen, dvs läsa den rakt av eller "O hemska tanke" hoppa över piratserien och de mindre intressanta artiklarna t ex Dan Dreibergs om ornitologi.

#19 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 28 March 2006 - 20:41

Svårare, den är så 80-tals bunden och influerad av Moores undergångskänslor.

Nu ska jag häda lite, alltså att skapa ett yttre hot till synes från utomjordiska krafter skulle ge fred på jorden, kom igen alltså det kommer inte hända, så jäkla lätt fungerar det inte.
Det skulle nog behövas ett storskaligt anfall från aliens för att ett totalt sammarbete skulle ske inte en smäll i USA.

Dety är/var en jäkla bra serie med många tänkvärda saker men alltså den har åldrats väldigt mycket och jag kan förstå när yngre personer som kanske inte var med på 80-talet läser den och inte hajjar det fantastiska.

Ska den göras måste det nog ske med kalla kriget som bakgrund.
Det går givetvis att ändra både här och där och säkert få en skaplig film, men egentligen klipper man bort vissa saker blir det ingen fantastisk saga längre utan en lite cynisk rulle bara.

Vad tror ni om en Batman Returns film hehe?
Klart möjlig att göra.

#20 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 29 March 2006 - 12:40

Nu ska jag häda lite, alltså att skapa ett yttre hot till synes från utomjordiska krafter skulle ge fred på jorden, kom igen alltså det kommer inte hända, så jäkla lätt fungerar det inte.
Det skulle nog behövas ett storskaligt anfall från aliens för att ett totalt sammarbete skulle ske inte en smäll i USA.
[i]

Funderade också på det, varför byggde inte Ozzy ett monster till och skickade detta till Moskva?


Ska den göras måste det nog ske med kalla kriget som bakgrund.
Det går givetvis att ändra både här och där och säkert få en skaplig film, men egentligen klipper man bort vissa saker blir det ingen fantastisk saga längre utan en lite cynisk rulle bara.
[i]

Självklart är kalla kriget den rätta bakgrunden, men om historien ska bli hanterbar måste vissa saker klippas bort. Den allra bästa lösningen som t.o.m den mest ortodoxa Allan Mooreisten skulle acceptera vore en påkostad miniserie på 12 avsnitt.

#21 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 31 March 2006 - 18:46

Recensioner av Hayters manus som Alan Moore sa var "closest anybody will ever get Watchmen,but I won't see it since I made a comicbook not a movie"

http://www.chud.com/...reviews&id=2075

http://filmforce.ign...5/545644p1.html
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#22 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 02 April 2006 - 14:44

Hayters manus verkar lovande, helt rätt att fokusera på den grundläggande historien. Att piratserien var struken från manus var ganska väntat, men tidningsgubben och pojken skymtar i allafall förbi som en liten referens till serien. Att handlingen är framflyttad till 2005 kan fungera men det finns vissa frågetecken. Comedians ålder; om han stred i 2:a världskriget borde han vara i 80-årsåldern idag, lite väl hög ålder för en aktiv brottsbekämpare. Visst går det att justera årtalen lite men historien kräver att comedian är en av veteranerna från 30-talets hjältevåg. Det finns ingen referens till 9/11 i manuset, presidenten är anonym. Skulle det inte fungera att byta ut Nixons valtrixande mot Bushs?

Edited by Walker, 02 April 2006 - 14:44.


#23 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 April 2006 - 16:56

Funderade också på det, varför byggde inte Ozzy ett monster till och skickade detta till Moskva?


För att Moskva och Sovjetunionen var besegrade av Dr Manhattan i det kalla kriget och därför inte var att räkna med längre. Tror jag.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#24 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 02 April 2006 - 17:20


Funderade också på det, varför byggde inte Ozzy ett monster till och skickade detta till Moskva?


För att Moskva och Sovjetunionen var besegrade av Dr Manhattan i det kalla kriget och därför inte var att räkna med längre. Tror jag.


Nja inte riktigt va?! Doc Manhattan hjälpte till att besegra NordVietnam och hans förmåga gav USA ett strategiskt övertag...men kalla kriget var långt ifrån över. Hans krafter skulle inte kunnat hindra alla misiler i ett kärnvapenkrig. Annat som tyder på att Sovjet inte är uträknade är deras invasion av Afganistan (även Pakistan?? ) i serien och att Nixon & co tror att tredje världskriget står för dörren.

En något långt inlägg men jag står fast vid att Ozzy borde skickat ett monster till Moskva för att få maximal effekt.

#25 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 01 July 2006 - 13:55

http://www.darkhoriz...s06/060623j.php

Det blir alltså Zach Snyder som får hålla i det här projektet. Jag befarar att det bara kommer bli en blek skugga av serieförlagan. Jag har inte läst Hayters manus men det försätter tydligen handlingen till nutid, vilket är ett misstag enligt mig. Ozymandias motivering till att göra det han gjorde var ju att civilisationen var på väg att gå under i ett fullskaligt kärnvapenkrig. Vilken konflikt skulle kunna föda samma apokalyptiska stämning i våra dagar? Det illusoriska kriget mot terrorismen som bakgrund kommer inte att funka - hotet där är varken lika allvarligt eller påtagligt. Sen det här med att den utomjordiska faktorn är borttagen och Ozzy istället ger ett ultimatum, när det var ett påhittat utomstående hot som enade USA och Sovjet, inte en ensam f.d. brottsbekämpare med messiaskomplex.

Kan inte Hollywood använda sina pengar till att hitta manusförfattare med egna idéer istället för att anpassa alla möjliga litterära verk efter deras konventioner? Jag ser hellre att den här filmatiseringen inte blir av, eller iaf uppskjuten tills USA och Kina hinner hamna i luven på varandra på allvar.