Jump to content

Photo

Musses Mysterier


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 February 2014 - 18:31

"Ny" pocket i affären som jag vill tippsa om. Det handlar om "Musses Mysterier" som återsläpps i pocketformat. Om ni tycker er känna igen namnet så beror det på att serierna släpptes på tunna pocketar 1994-1995 var 3:e månad (Tillsammans med "Björnligan" och "Farbror Joakim").
Serierna var producerade av Egmont.
 
Men det kan vara lätt att tro att det är andra serier för den nya pocketen har omslag från en helt annan Italiensk Musse Pigg serie kallad Mickey Mouse Mystery Magazine, en kortlivad serie från 1999-2001 som av fans räknas, tillsammans med de helt fantastiska PK: New Adventures (i Sverige släppta som Stål-Kalle: Nya Äventyr!) som var av samma förlag, som en av världens bästa Disney-serier någonsin. Tyvärr så gillade inte Disney i USA den allvarliga tonen och krävde att de slutade göra dem.
Varför de har fel omslag vet jag inte. En del av mig hoppas att det betyder att de kommer släppa Mickey Mouse Mystery Magazine serierna också men tyvärr tror jag att det hela handlar om ett missförstånd och att den som skulle välja omslaget trodde att pga de liknande namnen att det var samma serie.
 
Hur som helst så är Musses Mysterier väldigt bra och spännande Deckareserier och väl värt att köpa om man gillar Musse Pigg som privatdetektiv!
 
 
Musses Mysterier Orginalomslag
mussesmysterier19942.jpg
 
Mickey Mouse Mystery Magazine som de använder nu.
2621831-mm_10___the_dark_side_pagina_01.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 February 2014 - 19:36

Skall avgjort köpa och testa om jag hittar dem. :) Minns tidningen men köpte den aldrig (Dock har jag flertalet Farbror Joakim, Björnligan och ÄventyrsSerier).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 09 February 2014 - 00:18

Där ser man. Och jag som var så glad över den nya pocketserien, så får man reda på att den redan körts i Sverige. Har sett Farbror Joakim och Björnligan, men totalt missat första versionen av Musse Piggs mysterier. Den Italienska versionen ser verkligen intressant ut, man kan ju alltid hoppas att den följer när de publicerat de äventyr som var i förra vändan - även om man inte direkt ska hålla andan i väntan på det.

Går den Italienska att få tag på på engelska?


Edited by Sir-L, 09 February 2014 - 00:19.


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2014 - 02:16

Inte vad jag vet. Jag har inte lyckats, iallafall. :( Fast det var några år sedan jag försökte.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif