Jump to content

Photo

The Crone


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 March 2004 - 10:54

E-postspelet The Crone är på väg att runda ihop Akt 1 - Paradise Lost och söker nya Aktörer till Akt 2 - Flesh Puppets. För er som inte vet vad ett e-postspel är kan löäsa om det ingående på In the Dark:s hemsida - eller fråga mig (eller LAdy Dragonheart) närmare här.

Det är rätt öppet på förslag rörande Karaktärer till Akt 2, då det är tänkt att innehålla vitt skilda personer. Tänk ut ett koncept för er Karaktär och skicka sedan ett mail till mig på eeu145m@tninet.se med era önskemål och tankar över vad ni vill uppnå med era Karaktärer.

Beskrivning av Akt 2 - Flesh Puppets

"Expedition må ha återvänt utan svar på gåtorna kring Ritveria som man blev utsänd för, men någonting verkar ändå ha skett. Jeremiah verkar ha gått under jorden, tills ett brev skickas ut till ett antal vilt skilda personer där han ber dem komma till hans villa i Frankrike för att delta i en studie av ett föremål som han säger sig ha hittat under expeditionen. Sakta börjar folk att samlas där för att ge sina åsikter om vad det kan vara..."

Samtliga Karaktär får en inbjudan av professor Jeremiah Ford att delta i en studie och av något skäl finner Karaktären det intressant nog att nappa på. Inbjudan av professorn finns nedan;

Inbjudan från Jeremiah Ford

God dag,

Mitt namn är Jeremiah Ford. Ni kanske inte känner till mig eller så gör ni det, men jag tycker det är lika bra att börja med en introduktion. Som ovan nämnt är mitt namn Jeremiah Ford och jag har arbetat som universitetsprofessor och expeditionsledare i Sydamerika under många år.

För några år sedan ledde jag en expedition djupt in i Amazonasregnskog och hoppades där att finna ett fynd som bevisade att det vi kände igen från den aztekiska kulturen inte var sant, men fynden uteblev på den punkten. Istället fann jag någonting mer intressant.

Om ni hört talas om mig känner ni säkert till att jag försvann ifrån den akademiska världen då jag återvände. Det var för att undersöka det fynd som jag fann, men hur mycket jag än vridit och vänt på mysteriet har jag inte kunnat förklara det med några som helst historiska källor. Istället har jag vänt mig till ett nytt forskningsområde och det är därför som ni får det här brevet.

Jag har skickat ut ett antal brev till olika personer där jag vädjar till er att komma till min herrgård här i Frankrike under helgen. Givetvis betalar jag resan hit om ni bara ringer min assistent (se det bifogade visitkortet för hennes telefonnummer) och jag kommer även ersätta er med standardtariffen för deltagande i studien (återigen hör med min assistent om ni inte är bekant med standardtariffen).

Vad som kommer krävas av er är en utförlig rapport om vad ni tror fyndet är, hur det fungerar och varifrån det kom. Ersättningen kommer inte att påverkas om era betraktelser är korrekta, utan de kommer istället användas som grund för vidare forskning ifrån min sida. Bortsett från detta är det även obligatoriskt med dagboksanteckningar under er vistelse här som jag kan ta del av. Det slutliga som krävs av er är att det ni får se kommer hållas konfidentiellt. Vid ankomst kommer ni att få skriva på kontrakt kring som visar att ni är införstådd med detta. Personer ointresserad av att uppfylla de tre
kriterierna bör inte heller visa intresse.

Med det sagt, hoppas jag att vi kommer se varandra snart!


Vänligen;

Professor Jeremiah Ford.


Har ni några frågor eller funderingar, tveka inte att ta kontakt med mig på eeu145m@tninet.se
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#2 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 31 March 2004 - 17:27

Det låter jätte spännande , men jag har altså inte tid just nu att sätta mig ind i hur det hele fungerer.


jag har aldrig gjort sånt förut :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#3 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 31 March 2004 - 20:11

Kul och ambitiöst upplägg! :)

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 April 2004 - 09:09

Tack, jag försöker ;)

Kanske skall tillägga att det ofta rör sig om ett långsiktigt åtagande att delta, men att "arbetsbördan" inte är speciellt hög. Vad som det innebär är att man vanligen skriver ne post i vecka (som kan variera drastiskt i längd - en del skriver långa uppsatser, andra fyller mest i svar på andras poster) i början, men allt eftersom tiden går saktar tempot tyvärr ned lite.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«