Jump to content

Photo

V - Säsong 2


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 January 2011 - 20:22

2.01

Inget vidare avsnitt, tyckte inte det hände något. Kul iaf att se killen från ... , fan jag kommer inte ihåg seriens namn. ^_^ Reaper, var det ju. Annas mamma, fick vi se på slutet, det var väl det mest intressanta på hela avsnittet. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 January 2011 - 00:04

Hur skötte hon sig den gamla ödlan? :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 January 2011 - 06:45

Man fick bara se henne i ett kort ögonblick. Inte mycket att bedöma än så länge.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 01 February 2011 - 07:26

Var beredd på att andra säsongen kommer att sluta med en cliffhanger - trots att det är högst osäkert om det blir en tredje säsong...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 May 2011 - 22:38

Ok, efter Walkers entusiasm över säsongsfinalen så bestämde jag mig för att ge "V" en andra chans och passar på nu när den går i repris på Canal+. Handlar alltså om andra säsongen om det var otydligt. :) Kunde inte se någon tråd för andra säsongen så jag kör på i denna tråd. Här kommer mina tankar om det jag hittills sett:

Sett fem avsnitt av andra säsongen nu och måste erkänna att jag finner det vara viss underhållning för stunden. Lite mer fart och fläkt har det blivit. Behållningen är motståndsrörelserna kontra ödlorna. Anna (Morena Baccarin) glimrar till ibland, men alltför ofta känns hennes scener alltför bekanta, något man redan sett. Det händer inte så mycket nytt. Synd för de borde utnyttja Baccarin mer för jag tror (och hoppas) hon har mer att ge. Såg henne nyligen i "Firefly" där jag tyckte hon var mycket bättre än här.

Nostalgiskt återseende när Jane Badler, allas vår superödla Diana från originalserien, gör sin entré. Dock uppenbart att hennes roll skrivits in enbart för att skådespelerskan ska kunna reprisera sin gamla roll. Dags att låta mamsen komma ut ur grottan och röra om i grytan tycker jag! :D

Lisa och Tyler? Zzzzzzzz…..

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 May 2011 - 08:47

Och XC sade: »Varde en tråd för andra säsongen av V»; och det vart en tråd för säsong 2 av V.
Och medlemmarna såg att tråden var gott; och medlemmarna postade tråden och inte nyhetstråden.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 May 2011 - 10:11

[vördnadsfullt] O tack du mäktige XC [/vördnadsfullt]

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 May 2011 - 10:14

Ni hade ju kunnat skapa tråden själva egentligen. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 May 2011 - 10:19

Vi har ju dig... :hug:

Nej, jag vart lite osäker på den andra tråden.. Fattade inte riktigt att det bara var en nyhetstråd. Sorry. Men tack för att du fixade en ny!

Pst. Ditt tidigare inlägg här: :thumbsup: :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 May 2011 - 10:24

Tack. Man kanske skulle förbättra bibel-citat lite oftare. Roligare än det vanliga "tråden delad" och liknande. :)

Eftersom det ofta är en hel del buzz kring serierna så valde vi för något år sedan att börja lyfta ut nyheterna från själva tv-tittandet. Så de som inte följer serien i usa takt (tex) skall kunna ta del av nyhetsflödet. Nyhetstrådarna är oftast spoilermarkerade också. :)

För att vara på den säkra sidan så lägger jag till nyheter i rubriken på den tråden. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 May 2011 - 10:33

Ja, det är nog en bra idé att lägga till nyheter i rubben. Kanske finns fler än jag som är lite trögfattade. :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 May 2011 - 19:29

Ok, nu har jag sett klart andra säsongen. Och till viss del kan jag förstå Walkers entusiasm över säsongsfinalen för där trappades tempot upp rejält. Nästan som att de anade att nådastöten kunde komma närsom och ville klämma in så mycket som möjligt i sista avsnittet. Andra säsongen ÄR bättre än första, det erkänner jag. Men det finns alldeles för många brister i manuset och intetsägande (några rent ut sagt usla) skådespelare för att jag ska tycka den är bra serien. Godkänt - underhållning för stunden, men inte mer. Ingen DVD jag kommer att köpa asap om jag säger så. (Om alls.)

Elizabeth Mitchell (Erica) klarar inte av rollen som tuffing kan jag bara konstatera. Laura Vandervoort (Lisa) är som en robot rakt igenom (passande för en ödla, men inte för en som ska sympatisera med människorna och ha känslor). Morena Baccarin (Anna) gör sitt bästa, men har ingen uppbackning från varken manus eller regissör vilket gör hennes karaktär slätstruken. Och hennes dialoger där hon ska förklara varje steg hon planerar är enbart störande. De dumförklarar oss helt enkelt, för allt behöver inte sägas rätt ut. Hade blivit så mycket bättre om vi fått tänka själv emellanåt. Logan Huffman (Tyler) spelar dåligt rakt av och är ett stort sömnpiller. Jane Badler (Diana) står mest med näsan i vädret och poserar. Tror hon är med i en såpa à la Glamour. Men det fanns några jag gillade iaf (tro't eller ej): Oded Fehr (Eli), Scott Wolf (Chad) och Mark Hildreth (Joshua). Sist men inte minst: kärt återseende då Marc Singer (allas vår Mike Donovan från 80-tals versionen av V) gjorde entré som Lars Tremont. :thumbsup:

Jag tror faktiskt att det här sista avsnittet var det bästa på säsongen. Lämplig titel, "Mother's Day", då fokus låg på mödrarna och deras barn. Annas jakt på den mänskliga själen var smått underhållande och det kändes bättre när det lades åt sidan och fokus låg på att avla de genetiskt perfekta barnen. Föga förvånande det som inträffade mot slutet med Amy som ville hjälpa sin mor, Anna. Nåväl, vi får välan se om det blir en fortsättning på detta.

Edited by Synon, 10 May 2011 - 19:35.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 May 2011 - 23:41

Nej, blir ingen tredje säsong meddelades det idag. Helt ok för min del.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#14 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 24 May 2011 - 21:53

Ok, nu har jag sett klart andra säsongen. Och till viss del kan jag förstå Walkers entusiasm över säsongsfinalen för där trappades tempot upp rejält. Nästan som att de anade att nådastöten kunde komma närsom och ville klämma in så mycket som möjligt i sista avsnittet. Andra säsongen ÄR bättre än första, det erkänner jag. Men det finns alldeles för många brister i manuset och intetsägande (några rent ut sagt usla) skådespelare för att jag ska tycka den är bra serien. Godkänt - underhållning för stunden, men inte mer. Ingen DVD jag kommer att köpa asap om jag säger så. (Om alls.)

Håller med om att de blev nästan för mycket i finalavsnittet, mycket av intrigerna från s.1-2 kunde med fördel tryckts ihop till första säsongen. Andra intriger kunde lika gärna slopats eller gjorts bättre. T ex intrigen med Ryans hybridbarn, det funkade bättre med Starchild i originalet. En annan miss var att introducera Mark Singers globala moståndsrörelse alldeles för sent, fattar att de ville göra något nytt men en lite mer action ala "Donovan & Ham Tyler" hade inte skadat. Jag tror det hade fungerat bättre och lockat mer tittare.

Elizabeth Mitchell (Erica) klarar inte av rollen som tuffing kan jag bara konstatera. Laura Vandervoort (Lisa) är som en robot rakt igenom (passande för en ödla, men inte för en som ska sympatisera med människorna och ha känslor). Morena Baccarin (Anna) gör sitt bästa, men har ingen uppbackning från varken manus eller regissör vilket gör hennes karaktär slätstruken. Och hennes dialoger där hon ska förklara varje steg hon planerar är enbart störande. De dumförklarar oss helt enkelt, för allt behöver inte sägas rätt ut. Hade blivit så mycket bättre om vi fått tänka själv emellanåt. Logan Huffman (Tyler) spelar dåligt rakt av och är ett stort sömnpiller. Jane Badler (Diana) står mest med näsan i vädret och poserar. Tror hon är med i en såpa à la Glamour. Men det fanns några jag gillade iaf (tro't eller ej): Oded Fehr (Eli), Scott Wolf (Chad) och Mark Hildreth (Joshua). Sist men inte minst: kärt återseende då Marc Singer (allas vår Mike Donovan från 80-tals versionen av V) gjorde entré som Lars Tremont. :thumbsup:

Tja, skådespeleriet var på Såpanivå redan i originalet :lol: , Badler var ok men visst hoppades jag att hon skulle byta plats med Anna i grottan. Gissningsvis var det tanken med en eventuell mer krigisk s.3, ett returmöte med den gamle drottningen Diana mot motståndsledaren "Donovan".

Jag tror faktiskt att det här sista avsnittet var det bästa på säsongen. Lämplig titel, "Mother's Day", då fokus låg på mödrarna och deras barn. Annas jakt på den mänskliga själen var smått underhållande och det kändes bättre när det lades åt sidan och fokus låg på att avla de genetiskt perfekta barnen. Föga förvånande det som inträffade mot slutet med Amy som ville hjälpa sin mor, Anna. Nåväl, vi får välan se om det blir en fortsättning på detta.

Instämmer att "Mother's Day" var säsongens bästa avsnitt, visst var det en passande titel. Serien är nedlagd, men vem vet kanske återkommer den i någon form, om så bara för en TV-film om några år..

#15 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 May 2011 - 22:21

Serien är nedlagd, men vem vet kanske återkommer den i någon form, om så bara för en TV-film om några år..

Jag hoppas verkligen på det, hatar när serier slutar sådär. En jättecliffhanger som kunde ändrat förutsättningarna en hel del.

Winter is Coming


#16 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 24 May 2011 - 22:34

Serien är nedlagd, men vem vet kanske återkommer den i någon form, om så bara för en TV-film om några år..

Jag hoppas verkligen på det, hatar när serier slutar sådär. En jättecliffhanger som kunde ändrat förutsättningarna en hel del.

Instämmer! Finalens sista 10 minuter är Årets TV-ögonblick 2011, det är så trist att den där cliffhangern troligen aldrig får en uppföljning. Men..."Never say never" :rambo:

#17 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 May 2011 - 22:41

Ja det är bara att hålla tummarna! Borde för övrigt vara förbjudet att genreseier har cliffhangers eftersom 9 av 10 blir nerlagda efter en säsong eller möjligtvis två. The Event gick ju ett liknande öde till mötes som V.

Winter is Coming


#18 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 24 May 2011 - 22:53

Förutsättningarna för V är alldeles för bra för att inte försöka hitta en lösning. Skaparna av The Event håller väl på att utforska möjligheten med ett nytt TV-bolag, så kanske gör V det med.

Visst är det dumt det där med cliffhangers kontra nedläggningshot. Trodde att "miniserien" skulle få en renässans i och med Harpers Island, ett begränsat antal avsnitt fungerar. Downtown Abbey och Boardwalk Empire är kanske inga miniserier, men likväl framgångsrika/påkostade serier som fungerat utan dramatiska cliffhangers. Bägge serierna har nya säsonger på gång. Något liknande borde både The Event & V gjort, framförallt V med sina rötter i en (egentligt) avslutad miniserie.

Edited by Walker, 24 May 2011 - 22:56.


#19 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 May 2011 - 23:08

Ja miniserier är något det borde satsas mer på speciellt inom sci-fi.

Winter is Coming


#20 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 March 2012 - 16:35

Och nu meddelar TV6 att man kommer börja sända den andra säsongen med start fredag den 13 april klockan 21:00.

Trevligt, jag skall försöka att se även denna säsong även om det blev den sista. Speciellt eftersom jag såg hela den första.

#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 March 2012 - 10:14

Skall också försöka se den.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 March 2012 - 14:29

Så trevligt att jag får sällskap och att du också var intresserad av att se den andra säsongen, lite för att sluta cirkeln så att säga. :)

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 April 2012 - 20:43

S1-tråden.
S2 Spoilers-tråden.

*

[02:01]
Man önskar lite att man kan säga "full fart från start" men då skulle ja ljuga. Lite som GG säger i spoilertråden så är det enda riktigt intressanta som sker det på slutet - när Anna besöker sin mamma. Är det lagligt att vara så nördig som man ler i åsynen av Jane Badler i vad som verkar fullt Diana-mode? :lol: Annars så uppskattade jag hintarna om varför Anna är så besatt av Tyler, som det verkar har han legat på ritbordet ett tag. Inget riktigt lyft i avsnittet - mer hintar bara som man kan hålla fast vid om man skall härda ut hela säsongen ut.

Edited by XC, 17 April 2012 - 20:54.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 19 March 2015 - 14:02

Vem kan påstå att man får samma V-upplevelse jämfört med originalserien? Idag liknar sci fi-serier varandra med typ samma

scenupplägg och samma effekter. Det är för långsam handling i moderna V och upplevs som en dokusåpa.

Testade att se några avsnitt med det fångade inte upp nån spänning,, oundvikligt så började man göra nåt annat.

 

Nya V är redigerad ungefär som nya Plus på SVT är redigerad.



#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 March 2015 - 17:35

Hängde med i vad du menade först, och visst tar många tv-serier mer tid på sig...men hur kommer Plus in i bilden...?
*Hockey och superhjältar*