Jump to content

Photo

Green Arrow som TV-serie


  • Please log in to reply
110 replies to this topic

#76 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 March 2014 - 01:26

Jag vet faktiskt inte. Jag tvivlar på det. Från början var det sagt att han skulle vara med 2 gånger som Barry Allen och 1 gång som Flash men sedan så gillade de den planerade Flash serien så mycket att de beställde en pilot som ska visa hans origin och den ska ha premiär i Maj (tror jag, eller så skulle den bara vara klar tills dess) så jag vet faktiskt inte. Det kan hända att de sträk det 3:e gästspelet för piloten eller så kanske han dycker upp i något av de sista avsnitten.

Men det lär väl bli någon crossover under nästa säsong, iallafall. Oavsett om Flash blir upplockad eller inte. (fast risken att den inte blir det är låg då de hitils varit extremt nöjda med det lilla de har gjort)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#77 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 March 2014 - 09:22

Pilotavsnittet lär inte sändas i USA under våren. Betydligt mer troligt att den visas i höst om serien får grönt ljus från piloten.   Man har hintat från producenter och diverse ryktes-sajter att vi kanske får se en "mini cameo" av Flash under de sista Arrow avsnitten för säsongen. T ex på samma sätt som vi tidigare såg nyheter från Central City, alltså nyhetssändningar på TV-skärmar osv. 

 

Sen så kommer även vissa av Flash-seriens påtänkta karaktärer dyka upp under säsong 2 av Arrow. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#78 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 March 2014 - 18:02

Ni som har sett senaste avsnittet av Arrow märkte säkert att Tara Strong gjorde en cameo som Harley Quinn (fast kallad "Deranged Squad Female" då de inte har rättigheterna till karaktären).

Det hela fick fans att hoppas på att Harley Quinn skulle dyka upp som skurk i serien så producent Marc Guggenheim gick ut och berättade att det hela bara var ett påskägg och att de inte har rättigheterna att använda karaktären men skulle vilja. Han förklarade också att de måste förgandla med DC för varje ny karaktär och att få med fler Batman karaktärer kommer bli mycket svårare nu pga Gotham serien.

 

Källa

 

Så det är 2 lite tråkiga nyheter. Framförallt att Gotham kan bromsa Arrow's användande av Batmanskurkar då IMO många av seriens mäst minnesvärda karaktärer har varit just Batman-karaktärer. Jag gillar inte att Gotham kan ha en negativ påverkan på Arrow. Det ryktas att den redan har hindrat Batgirl/Oracle från att vara med i "Birds of Prey" avsnittet.


Edited by Crusader, 20 March 2014 - 18:03.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#79 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 March 2014 - 22:35

Japp låter illa, men vi behöver inte oroa oss så länge. Gotham kommer bli en kortvarig serie :P


Winter is Coming


#80 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 March 2014 - 11:09

Harley cameon var kul. Det var(enligt intewebben) Cassidy Alexa som var "modellen" (svårt att säga skådisen eftersom hon inte gjorde något) och rösten var gjord av Tara Strong som gör Harleys röst i Batman: Arkham TV-spelen. 

 

Varför  skulle Arrow behöva ha med Barbara Gordon? rent logiskt, med den tidslinjen de kör med så borde hon inte ens ha blivit Batgirl än, eller om hon blivit så absolut inte Oracle än. Jag tvivlar att Arrow Producenterna ens frågat om att ha med Barbara Gordon. Jag är nöjd om de inte har med henne. Så mycket som jag älskar Batman så tycker jag att det är lame om man förtsätter presentera serien som "Green Arrow och alla karaktärer från Batmans universum som vi får använda utan att Warner Bros/DC blir arga" 

 

Det Marc Guggenheim sa var att "Gotham" har INTE påverkat Arrow. 

 

 

How much of the Batman universe can you plug into this show, especially now with Gotham out there?

GUGGENHEIM:  That’s part of the ongoing relationship and discussions that we have with DC.  Things have not really changed with Gotham.  It’s the same thing that it always is, which is that we have an idea, we go to DC, we talk about it, and we find out where the lines are and which characters are available or not available.  I want to manage expectations with respect to Harley Quinn.  She was always intended to be an Easter egg.  I don’t want people to go in with incorrect expectations and walk away from Episode 16 disappointed.  But there is an element to the Easter egg that was not spoiled by the promo, that I think people will find a lot of fun. 


Read more at http://collider.com/...fzImTVhsD4Ld.99

 

 

Gotham kan bli vad som helst, antingen riktigt coolt, eller totalt "missfire" som försöket med Birds of Prey för ett tiotal år sedan. Jag gillar Bruno Helfer, Jag hoppas givetvis att det blir bra, men vi vet sen tidigare att även duktiga manusförfattare kan leverera riktigt skit när de inte har koll på materialet. Ett par exempel är just "Birds of Prey" sen  David E Kelley med Wonder Woman, och givetvis *rysningar*  Akiva Goldsmans inblandning med "Batman" på 90-talet. 

 

 

Sen vet jag egentligen hur mycket Gothams framgångar (eller saknader av sådana) ska påverka Arrow. Får nog mer kolla åt  Zack Snyder och vad han och manusförfattarna planerat för Batman i "Superman VS Batman" eller vad nu den filmen kommer heta.


Edited by super85, 21 March 2014 - 11:11.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#81 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 March 2014 - 14:20

Varför  skulle Arrow behöva ha med Barbara Gordon?

Hon är ju en viktig del av "Birds of Prey" gruppen. En "Birds of Prey" grupp utan henne känns ju inte precis färdig så när man gör ett "Birds of Prey" avsnitt så vill man givetvis ha med hela kärngruppen. Jag vet att de som skapade serien sa tidigare att de ville göra ett "Birds of Prey" avsnitt och hoppades på att kunna få med Batgirl/Oracle men uppenbarligen så blev det inte så då "Birds of Prey" avsnittet verkar sakna henne.
 

rent logiskt, med den tidslinjen de kör med så borde hon inte ens ha blivit Batgirl än, eller om hon blivit så absolut inte Oracle än.

Vad för tidslinje pratar du om? Ännu har de inte nämnt några andra superhjältar. Och om det blir så att Arrow kopplas samman med filmerna, som det sägs att WB funderar på, så komemr Batman har varit Batman i många år och Dick komemr redan vara Nightwing.
 

Det Marc Guggenheim sa var att "Gotham" har INTE påverkat Arrow. 
 

How much of the Batman universe can you plug into this show, especially now with Gotham out there?
GUGGENHEIM:  That’s part of the ongoing relationship and discussions that we have with DC.  Things have not really changed with Gotham.  It’s the same thing that it always is, which is that we have an idea, we go to DC, we talk about it, and we find out where the lines are and which characters are available or not available.  I want to manage expectations with respect to Harley Quinn.  She was always intended to be an Easter egg.  I don’t want people to go in with incorrect expectations and walk away from Episode 16 disappointed.  But there is an element to the Easter egg that was not spoiled by the promo, that I think people will find a lot of fun. 

Read more at http://collider.com/...fzImTVhsD4Ld.99

 

Jag måste sluta läsa på moviepilot. Totalt värdelös opålitlig skitsida! :rant:


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#82 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 24 March 2014 - 10:42

 

 

Hon är ju en viktig del av "Birds of Prey" gruppen. En "Birds of Prey" grupp utan henne känns ju inte precis färdig så när man gör ett "Birds of Prey" avsnitt så vill man givetvis ha med hela kärngruppen. Jag vet att de som skapade serien sa tidigare att de ville göra ett "Birds of Prey" avsnitt och hoppades på att kunna få med Batgirl/Oracle men uppenbarligen så blev det inte så då "Birds of Prey" avsnittet verkar sakna henne

 

I original-form ja, Nuvarande kontinuitet hos DC så startades teamet av Black Canary (Batgirl tillfrågades men tackade nej) och resten av teamet var Katana, Starling och Poison Ivy. Jag har svårt att tänka mig att Arrow-producenterna ens tänkt såpass komplicerat att de på något sätt skulle kunna få med Barbara Gordon eftersom DC/WB  "ALLTID" varit väldigt petiga med vad man får använda/nämna om Batman-karaktärer i TV-serier. Att man fick såpass "mycket" av frihet att man använde Harlequin var redan mycket.  

 

 

 

Vad för tidslinje pratar du om? Ännu har de inte nämnt några andra superhjältar. Och om det blir så att Arrow kopplas samman med filmerna, som det sägs att WB funderar på, så komemr Batman har varit Batman i många år och Dick komemr redan vara Nightwing.

Där har du just det. Jag tror inte filmdivisionen hos WB har haft något galet stort intresse av "Arrow" än. De har ingen brådska att säga något om TV-versionerna av DCs karaktärer när de fortfarande bara fimat typ etablerings-bilder osv till "Superman/Batman".  Prioriteten är Batman/Superman, då får Arrow vänta med sina gästskådisar.  Helt som det ska vara. Om Producenterna hade velat göra en "Birds of Prey" TV-serie hade de säkert haft mer friheter med mindre karaktärer från Batmans värld. Nu är det ju som sagt menat att de gör Arrow och inte en Batman-serie. Man har redan tillåtits använda såpass många karaktärer som är egentligen Batman-karaktärer att det verkligen överraskat mig. Om något så har DC och WB varit rätt schyssta mot "Arrow". 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#83 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 March 2014 - 19:30

Hon är ju en viktig del av "Birds of Prey" gruppen. En "Birds of Prey" grupp utan henne känns ju inte precis färdig så när man gör ett "Birds of Prey" avsnitt så vill man givetvis ha med hela kärngruppen. Jag vet att de som skapade serien sa tidigare att de ville göra ett "Birds of Prey" avsnitt och hoppades på att kunna få med Batgirl/Oracle men uppenbarligen så blev det inte så då "Birds of Prey" avsnittet verkar sakna henne

 
I original-form ja, Nuvarande kontinuitet hos DC så startades teamet av Black Canary (Batgirl tillfrågades men tackade nej) och resten av teamet var Katana, Starling och Poison Ivy.

Fast seriens showrunner har klart sagt att han vill ha orginal-trion, eller "The Holy Trinity" som han kallar dem. Avsnittet ska ha med Black Canary och Huntress.

Jag har svårt att tänka mig att Arrow-producenterna ens tänkt såpass komplicerat att de på något sätt skulle kunna få med Barbara Gordon eftersom DC/WB  "ALLTID" varit väldigt petiga med vad man får använda/nämna om Batman-karaktärer i TV-serier. Att man fick såpass "mycket" av frihet att man använde Harlequin var redan mycket.

Jag hittar inte artiklen där han säger det men jag hittar den där han hintar om att ha med Oracle i en framtida uppföljare.

Vad för tidslinje pratar du om? Ännu har de inte nämnt några andra superhjältar. Och om det blir så att Arrow kopplas samman med filmerna, som det sägs att WB funderar på, så komemr Batman har varit Batman i många år och Dick komemr redan vara Nightwing.

Där har du just det. Jag tror inte filmdivisionen hos WB har haft något galet stort intresse av "Arrow" än. De har ingen brådska att säga något om TV-versionerna av DCs karaktärer när de fortfarande bara fimat typ etablerings-bilder osv till "Superman/Batman".  Prioriteten är Batman/Superman, då får Arrow vänta med sina gästskådisar.  Helt som det ska vara.

Njo, kanske det. Lite svårt att veta vad de planerar bakom stängda dörrar.

Om Producenterna hade velat göra en "Birds of Prey" TV-serie hade de säkert haft mer friheter med mindre karaktärer från Batmans värld. Nu är det ju som sagt menat att de gör Arrow och inte en Batman-serie. Man har redan tillåtits använda såpass många karaktärer som är egentligen Batman-karaktärer att det verkligen överraskat mig. Om något så har DC och WB varit rätt schyssta mot "Arrow".

Jo, det har du rätt i. Blir ständigt förvånad över hur många DC-karaktärer Arrow får ha med som inte är strikt kopplade till Green Arrow. Framförallt t ex Deathstroke som ju i första hand är en Teen Titans fiende även om hans förlorande av ögat är kopplat till hans möte med Green Arrow då han bråkat med Justice League en del också. Fast samtidigt så har DC ett mer öppet universum där många skurkar hoppar mellan hjältar utan att igentligen ha en huvudhjälte att slåss mot.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#84 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 26 March 2014 - 16:44

 

 

Jag hittar inte artiklen där han säger det men jag hittar den där han hintar om att ha med Oracle i en framtida uppföljare.

 

Min gissning hur ett sådant möte skulle gå.    Kreisberg och Berlanti : Hej DC, får vi använda Barbara Gordon/Batgirl/Oracle i ett Arrow avsnitt som visar ursprunget för gruppen Birds of Prey? 

DC COMICS:  NEJ 

Mötet slutar.  

 

Jag ser bara inte att Batman karaktärer (om man inte ändrar dem och tar bort det mesta som handlar om Batman, som med t ex Huntress) blir aktuella i stora roller om innan man tar något beslut över hela  "TV-serier&Filmer" frågan. Det verkar rent allmänt vare lättare att få med skurkar än hjältar från Batmans värld. Med Huntress så använde de en version som inte existerar i nuvarande kontinuitet (nuvarande Huntress är Bruce Waynes och Selina Kyles dotter från ett annat universum) och tog bort Batman-bitarna från hennes ursprung.  Med Oracle, eller Nightwing (som fanboys hela tiden vill ha med i Arrow) så blir de helt andra karaktärer om man tar bort den delen. 

 

Vi får väl hoppas på att Flash är också en lika stor framgång som Arrow (och håller samma nivå som Arrow Säsong 2 från första avsnittet!) så WB/DC gör något åt saken. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#85 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 March 2014 - 16:47

Jo, du har ju en poäng där. Vi får, som du säger, hoppas att Flash blir lika stort som Arrow. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#86 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 April 2014 - 03:12

Avsnitt 2x19:
 
Och så fick vi vår crossover med The Flash. :) Med Caitlin Snow och Cisco Ramon. Och så nämdes Doctor Doctor Arthur Light vilket kanske betyder att han kommer dyka upp i The Flash eller Arrow?
Vi fick också återse Baker från 2x01.
 
Jag blev glad att de kopplade samman Isabel "The Queen" Rochev med Oliver's pappa, precis som i serierna som gjorde det hela mer personligt än att hon bara jobbade för Slade.
 
Jag gillar att Laurel valde att hålla hemligheten hemlig.


Edited by Crusader, 18 April 2014 - 03:28.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#87 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 April 2014 - 16:29

Lite information om säsongsavslutningen. Det kommer vara en 3-parter vilket betyder att avsnitt 21-23 kommer vara arc-avsnitt. Och sista avsnittet kommer att utspela sig i realtid alá 24.

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#88 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 May 2014 - 01:18

Första bilden som visar hur det kommer att se ut när Flash springer.

 

Bild

 

Bilden är tagen från slutet på en teaser för säsongsavslutningen av Arrow som visar hur Arrow ser Flash springa. Om det hela är en fake-klippning, taget från Flash piloten eller om Flash helt enkelt kommer dyka upp i säsongsfinalen av Arrow är oklart.

 

 

Också en bild på seriens logga om ni har missat den.

 

Bild

 

 

Här är teasern! Spoilervarning för om du inte är up-to-date med Arrow!


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#89 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 May 2014 - 02:24

Teaser för The Flash!

 


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#90 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 May 2014 - 07:25

Blev väldigt glad av den teasern :)


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#91 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 May 2014 - 18:00

Ni som har sett säsongsfinalen av Arrow vet nu att delar av flashback scenerna nästa säsong kommer utspela sig i Hong Kong. Det hela är lite rörigt. Vi vet att Oliver hade träffat Amanda Weller tidigare och att han har varit i Ryssland (skulle tro det blir säsong 4) men hur har Oliver varit fast på en helvets ö i 5 år om han också har varit i Kina och Ryssland?
 
 
Lite nyheter om säsong 3. John Barrowman kommer ta över Susanna Thompson's plats som en av huvudrollerna. Synopsisen för nästa säsong hintar om att Thea Queen kommer att bli Oliver's fiende på ett eller annat vis.
 
Synopsis:

After a violent shipwreck, billionaire playboy Oliver Queen (Stephen Amell) was missing and presumed dead for five years before being discovered alive on a remote island in the Pacific. He returned home to Starling City, bent on righting the wrongs of his family and fighting injustice. To do this, he creates the persona of the Arrow and allies himself with former military man John Diggle (David Ramsey), computer-science expert Felicity Smoak (Emily Bett Rickards), street brawler Roy Harper (Colton Haynes) and international assassin Sara Lance (Caity Lotz), while keeping his secret from those closest to him including his sister Thea (Willa Holland), who has allied herself with his most deadly enemy. Rivalries and allegiances will shift as Oliver faces his most difficult challenge yet. Based on characters appearing in comic books and graphic novels published by DC Entertainment, ARROW is from Bonanza Productions Inc. in association with Berlanti Productions and Warner Bros. Television, with executive producers Greg Berlanti (“Green Lantern,” “Brothers & Sisters”), Marc Guggenheim (“Eli Stone,” “Percy Jackson: Sea of Monsters”), Andrew Kreisberg (“Warehouse 13,” “The Vampire Diaries”) and Sarah Schechter.

Fast det är lite frågetecken ang. om synopsisten stämmer då allt tyder på att karaktären Sara Lance lämnar serien.
 
 
Källa
Källa 2


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#92 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 May 2014 - 00:15

Tror den här serien skulle vinna på att inte ha så förbannat mycket flashbacks till ön och nu visar det sig alltså att Oliver inte varit på ön hela tiden? Rörigt värre helt klart. Och Thea Queen kommer bli nån sorts fiende till Oliver/Arrow? Äh lägg av.


Winter is Coming


#93 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 May 2014 - 00:17

Jag gillade inte heller Thea-twisten. Inte Hong Kong delen heller men jag hade glömt bort att Oliver faktiskt har sagt att han inte var på ön helatiden.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#94 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 May 2014 - 08:52

Rörigt tycker jag inte flashbacksen på något sätt är. Tror bara att man under tiden man skrivit serien kommit på hur mycket "roligare" det vore för manusförfattaran att få byta miljöer då och då. Istället för att hela tiden vara på ön,  så har de redan varit på t ex båtar och ubåtar. Hong Kong grejen gillade jag, det att Waller var där också var dock lite för mycket. Men det kanske blir något coolt. 

 

Thea som någon form av skurk låter dock lite lame.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#95 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 June 2014 - 01:46

Four More To Join Arrow Season 3.

MINOR SECOND SEASON SPOILERS AHEAD.

Spoiler


Edited by Garm, 15 June 2014 - 01:59.


#96 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 July 2014 - 17:47

Brandon Routh, självaste Stålmannen i Superman Returns, kommer ha en pytteliten roll i säsong 3. ;)

 

http://www.superhero...row-as-the-atom


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#97 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 July 2014 - 23:18

Är nog för att The Flash och Arrow ska kännas som samma universum. De sätter in lite mer Sci-Fi superkrafter i serien för att både visa lite superkrafter men samtidigt hålla det lite balanserat med verklighet så att den passar med Flash utan att gå all-the-way.
 
Nu har de också berättat att Flash och Arrow kommer ha en crossover av den klassiska varianten med delat dubbelavsnitt. Ett äventyr kommer påbörjas i avsnitt 8 av den ensa serien och avslutas i avsnitt 8 av den andra serien. En typ av crossover som användes ofta förr men som är betydligt mindre vanlig nu.
 
Som en mindre crossover så kommer Felicity Smoak vara med i avsnitt 4 av The Flash där troligen henne's flört med Barry Allen kommer att avslutas.
 
Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#98 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2014 - 21:06

Det har varit många specualtioner om vad Roy Harper's karaktär kommer kalla sig i serien och nu är det bekräftat. Arsenal är det namnet folk kommer känna honom under, en identitet han använde i serierna när han slutade vara Green Arrow's sidekick Speedy, innan han sedan blev Red Arrow.
De har också avslöjat hans kostym som är rätt badass!
 

arrow_602x800.jpg

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#99 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 July 2014 - 00:06

Teaser för säsong 3 (börjar med en recap av säsong 2 avslutningen):
 

 
 
Teaserna avslöjar att Sara återvänder till serien redan i nåt av de första avsnitten. Den visar också lite konflikter i Team Arrow samt hur säsongen's statuesque kommer att se ut. Och som avslutning, visar den lite av hur Ra’s al Ghul kommer att se ut när han gör entré i serien.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#100 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 28 July 2014 - 10:09

Såg om Batman Begins ett tag sedan och Neeson totalt ägde i den rollen. Även om det var en "realistisk"  version av karaktären. "Arrow" måste ha en riktigt bra skådis för att spela honom. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight