Jump to content

Photo

Uppdaterad logotyp?


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 June 2014 - 17:38

Har suttit och petat och pillat på den NS-logotyp som en gång skapades av Predabot. Det var ju ett tag sedan. Tyckte redan från start bra om den, att den är trevlig. Men samtidigt hade den en del problem. Vi diskuterade dessa men rättade aldrig till dem ordentligt. Detta har jag försökt göra nu. Obs att detta bara är ett förslag.

 

Pfw54VY.jpg

 

Den gamla logon är lite svårplacerad pga sin form. Bland annat sticker stjärnorna upp mycket plus att logon som helhet tar upp mycket plats på höjden. Nu har jag sänkt stjärnorna och plattat till logon en aning.

 

Stjärnorna var ju väldigt små på den gamla och syntes knappt. Nu syns de lite mer.

 

Och så var det en del små "osäkerheter" i linjerna och ytorna på den gamla. Jag tror att jag har förtydligat en del av det.

 

Innan den nya loggan kan användas vill jag att SSS-red och Lasse Predabot godkänner den. Det allra mesta av den gamla loggan är kvar eftersom den är så trevlig! Vad tycks om den nya?


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#2 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 02 June 2014 - 21:38

Jag gillar den nya skarpt! Ok för mig!



#3 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 03 June 2014 - 16:20

Ja, den ser fin ut.

Har för mig att jag tänkte göra en enradsversion vid något tillfälle. Men jag är osäker på om jag faktiskt tog itu med det. Om jag åstadkom en sådan har jag den i alla fall inte tillgänglig där jag befinner mig nu.

#4 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 03 June 2014 - 17:27

Kanske om ni gjorde det lite snett och lite tjockare så blir det episk. :D

#5 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 03 June 2014 - 17:46

Menar du som att feta och kursivera texten? Kanske. Men samtidigt tänker jag att vi inte bör ändra det inarbetade för mycket. Vi bör hålla oss nära Predabots design för den är mycket trevlig, behaglig och personlig. Min åsikt.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 Sou1forged

Sou1forged

    Ensign

  • Members
  • 33 posts

Posted 03 June 2014 - 23:33

Har aldrig riktigt begripit varför seriffen på j:et pekar nedåt. I övrigt tycker jag att den ser bra ut.