Jump to content

Photo

Spiderman 2 slår alla rekord


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 05 July 2004 - 20:56

Record opening for Spider-Man 2


The blockbuster sequel has opened to good reviews
Spider-Man 2 made a record-breaking debut in the US on Wednesday, making $40.5m (£22.2m) on it first day in movie theatres across North America.
"We are off to a phenomenal start," Jeff Blake, vice-chairman of the film's distributor Sony, said on Thursday.

The film broke the $39.4m (£21.6m) record set by the original Spider-Man film on its first day two years ago.

Analysts in the US say the film has a strong chance of breaking single-day records over the 4 July weekend.

Spider-Man 2 could also break the $114.8m (£63.4m) three-day US box-office record held by the original Spider-Man film, said Paul Dergarabedian, president of film box-office analysts Exhibitor Relations.

  I remember when $40m was a big opening weekend for a movie not that long ago

Paul Dergarabedian
Exhibitor Relations 

The record-breaking first day figure proved even more exceptional because the film opened on a Wednesday instead of the normal Friday.

"We're in uncharted territory looking at midweek numbers this big," Mr Dergarabedian said.

Rings record

"I remember when $40m was a big opening weekend for a movie not that long ago, and now that's a single day in the middle of the week."

The previous best debut for a Wednesday opening was set by The Lord of the Rings: The Return of the King last December, which made $34.5m (£18.9m).

Mr Dergarabedian said Spider-Man 2 also had a high chance of breaking the $44.8m (£24.6m) single-day box office record recently set by animated sequel Shrek 2 on the Saturday of the film's opening weekend.

Spider-Man 2, which opens in the UK on 15 July, reunites leading man Tobey Maguire with co-star Kirsten Dunst and director Sam Raimi.

Sony had originally planned for the film to come out on Friday 2 July in the US, but brought it forward to a Wednesday opening to capitalise on the four-day 4 July holiday weekend


BBC

Så dær Capshaw , nøjd nu ? ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 July 2004 - 22:12

Jag är jättenöjd! :D
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 05 July 2004 - 23:07

Idag var jag och köpte premiärbiljetter och förhoppningsvis kan man bidra till en liknande succe i Sverige...

#4 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 06 July 2004 - 00:12

:huh: ok...överskattad film är allt jag säger.. ^_^
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#5 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 06 July 2004 - 14:20

Att Spiderman 2 inte klådde orignalets öppningshelg står nu klart. 88 miljoner jämfört med originalets 115. Tvåan öppnade dock på en onsdag och tappade därför en del från weekend-summan.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#6 spidercrazy

spidercrazy

    Commander

  • Members
  • 176 posts

Posted 06 July 2004 - 14:29

88 miljoner är ändå hyfsat bra.

Idag var jag och köpte premiärbiljetter och förhoppningsvis kan man bidra till en liknande succe i Sverige...


Idag först?? Jag skaffade mina redan den 23:e juni (samma dag de släpptes).

#7 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 06 July 2004 - 16:41

Det var inga som helst problem att få biljetter till premiären även om det bara var 2 dagar till premiären. Med kupong från aftonbladet fick jag även musiken till filmen på singel. Riktigt hyffsad låt faktiskt.

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 July 2004 - 17:24

We Are? Hörde den nyligne och gillar den starkt :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 July 2004 - 17:30

Inte riktigt min typ av musik. Har ännu inte hört en enda bra låt till en superhjältefilm. <_<
*Hockey och superhjältar*

#10 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 06 July 2004 - 19:33

Har hört så mycket bra om den låten, men när jag väl hörde kändes det som "Och varför är just denna låt med på soundtracket?". Den är inget vidare speciell och hon sjunger inte så bra som man hade väntat sej.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#11 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 06 July 2004 - 19:35

88 miljoner är ändå hyfsat bra.

Det är fantastiskt bra. X-men 2 öppnade med liknande siffror.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 July 2004 - 21:57

hon sjunger inte så bra som man hade väntat sej.

:huh:

Lust att utveckla det där? Någon som trissat upp dina förväntningar? :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 06 July 2004 - 22:35

Det är ju en svenska som sjunger ... :P
------>Sci-Fi Nytt <-------

#14 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 06 July 2004 - 23:18

Har inget minne av något av musiken från filmen, bara det är ett tydligt tecken på att filmen inte är 100% bra, musiken är en viktig ingrediens...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 July 2004 - 00:08

Fixade premiärbiljetter själv. Ska skriva en liten recension sen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight