Jump to content

Photo

Titans


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 September 2014 - 11:34

En ny pilot för en Teen Titans baserad TV-serie håller på att produceras för TNT med förhoppningen att får grönt ljus snart.

Serien kommer skippa hela Teen Titans delen och istället börja med Robin's förvandling till Nightwing och hur han sedan grundar en superhjälte grupp kallad "Titans". Än så länge är Nightwing, Starfire och Raven klara men de lovar att det kommer vara många fler hjältar med i serien.
Om jag uppfattar det rätt så kommer iallafall början av serien handla om hur gruppen grundas eftersom karaktärerna presenteras som blivande superhjältar.

Akiva Goldsman skriver manuset till iallafall piloten (Ja, samma som skrev Batman & Robin samt Batman Forever men tänk på att med B&R så skrev de om mycket av hans manus) tillsammans med Marc Haimes som även producerar. Vem som blir showrunner om serien plockas upp verkar inte bestämt.

Det fullkomling exploderar med DC-serier på TV nu och superhjälte TV-serier, där Smallville var känd som den ända tidigare, är verkligen på ingång. Speciellt med den planerade Supergirl storsatsningen.

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 September 2014 - 21:48

TT var aldrig nåt jag följt i någon form men ett försök låter kul, visst var väl Cyborg med i Teen Titans också?


Winter is Coming


#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 September 2014 - 22:58

Ja, det var han. Det är därifrån han är mäst känd. Men med New 52 så ändrade de det till att han var med och grundade Justice League.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 September 2014 - 16:00

 

 

(Ja, samma som skrev Batman & Robin samt Batman Forever men tänk på att med B&R så skrev de om mycket av hans manus) 

 

Akiva "Hackiva" Goldsman skrev Batman&Robin alldeles själv och de "roliga" oneliners, och alla scener som skulle passa in i sämre avsnitt av Adam West TV-serien var skapade av honom. Manuset till Batman Forever skrevs av Herr och Fru Batchler, och den ansågs vara "Mörk" så WB anlitade Goldsman för att göra manuset "skojigt". Ett viktigt skede när det gäller Batman filmer, för att det gick väldigt snabbt neråt efter Goldsmans inblandning. På ett sätt får man väl tacka honom och Schumacher för att det blev så illa att man fick ta paus i flera år och sen börja om med Christopher Nolan och David Goyer. 

 

Titans som TV-serie låter intressant, men så mycket som jag gillar saker som är "Grounded" så känns det nästan som att Titans skulle kräva en högre budget än vad många TV-serier har. Sen är det ju givetvis rätt orealistiskt med Titans på t ex HBO. Undrar om stilen kommer vara mer som typ... "The Outsiders" än superhjälte-Titans?.

 

 

intressant också om vi nu får "dubbletter" på Cyborg eftersom han ska ha en cameo i Batman VS Superman filmen.  


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#5 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 April 2015 - 14:29

Rykte: Serien kommer kanske att gå under titeln Blackbirds.

 

http://www.comicbook.../news/?a=119742


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007