Jump to content

Photo

Almost Human


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 March 2014 - 16:25

Kanal 5 börjar att sända Almost Human med start torsdag 3 april klockan 22.00.

 

Jag ska nog ge den en chans, dels för att Karl Urban är en, många gånger, bra skådespelare. Men också för att handlingen i den här tv-serien känns tilltalande. Det enda frågetecknet är väl om den blir förnyad eller inte.

 

XC-edit:

Finns även på Kanal 5 Play.


Edited by XC, 07 April 2014 - 12:17.
Tillputsning eftersom jag flyttade de här posterna till en egen tråd. /XC


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 March 2014 - 18:15

Tack för tipset, skall avgjort ge det en chans. Karl Urban är ju som du säger oftast bra.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 March 2014 - 20:58

Det var så lite. Jag ville gärna tipsa om den utan att behöva starta upp en tråd. Känns lite överflödigt för tillfället.



#4 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 March 2014 - 10:52

åå tack för tipset, ska spelas in. :)


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 April 2014 - 00:12

Varsågod. Hoppas att det är något som du kommer att tycka om. :)



#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 April 2014 - 12:22

Har nu sett första avsnittet och gillar det, visserligen har den en del beståndsdelar som vi sett tidigare som tex den brutne karaktären som mer eller mindre tvingas tillbaka till jobbet och direkt kommer på kollisionskurs med sin nya partner. Liksom att det slutar med att han får en gammal modell av androiden för att det skall passa honom (och givetvis utredningen) bättre. Bra story annars, fin mix mellan vad jag antar är en långtgående intrig (som spänner sig över hela säsongen) och ett stand-alone avsnitt.

 

MX-robotarna var verkligen på sina håll kusliga. :P

 

Jag var inte direkt förvånad när det visade sig vem Anna var; ärligt så var det nästan så jag suckade lite.

 

Jag ser mer potential här än i Once Upon a Time in Wonderland faktiskt.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 April 2014 - 17:11

Jag ska försöka att se det första avsnittet under kvällen och återkommer därefter med lite åsikter.

Det känns ju lovande att du gillar avsnittet och ser potential med säsongen som sådan.

#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 April 2014 - 22:21

1 01.

 

Då så var det första avsnittet sett och jag måste säga att jag gillade det riktigt mycket. Jag är svag för framtidsskildringar som skildrar ett högteknologiskt samhälle som trots allt påminner en hel del om det som vi lever i idag. Inte för att jag har något emot rejäla utsvävningar i en avlägsen framtid där inget av vårat nuvarande samhälle går att känna igen, men det som trots allt ligger mig varmast om hjärtat är när man trots allt kan känna igen sig. Med det sagt så uppskattade jag även den visuella stilen som var lagom futuristiskt.
 
Handlingen var intressant, även om det givetvis kommer att ta några till avsnitt innan man får ett ordentligt grepp kring vad det är som man vill berätta. Karaktärerna är intressanta, även om det är som XC redan har påtalat, några typiska drag som man har sett tidigare i andra samanhang. T.ex. det där med vilken sida som Anna verkar stå på. Men det behöver inte vara dåligt om det görs bra och i just det här avsnittet så tycker jag att man överlag trots allt lyckades bra.
 
Karl Urban känns passande i sin roll och jag gillade även flera av dom andra skådespelarna. En av dom är t.ex. Michael Ealy som spelar Dorian. Jag får väl en känsla av att han kommer att vara en viktig tillgång till John (Urban) i seriens handling. Och som han själv konstaterade så är nytt inte alltid bättre än det äldre gardet. Även om jag också misstänker att Dorian kanske kommer att få någon vajsing med systemet eftersom det hintades om det flera gånger i detta avsnitt.
 
Jag håller med XC om att dom där nya modellerna var bra creepy. Ta bara hur det där exemplaret såg ut och betedde sig innan John bestämde sig för att hiva ut den genom dörren från bilen. Man får en känsla av att dom kommer att spinna vidare på det där med att dom känns och verkar vara opålitliga, i kommande avsnitt. Och inte mig emot. Även om jag tror att den riktiga antagonisten kommer att vara någon/något helt annat. Ett par andra scener var även dom lite creepy. De ena var när en kille fick någon form av mask applicerad och skjuten från en form av vapen, jag antar att den fungerade lite som att få en huva eller liknande neddragen över huvudet, bara att det här kändes mer brutalt. Och den där fällan som var riggad med vajrar var lite nasty. Påminde om något som man kunde ha sett i valfri Saw-film.
 
Btw, en anledning till att det första avsnittet var så bra kanske beror på att Brad Anderson har regisserat det. Just det, den Brad Anderson. Jag gillar en hel del av det som han har gjort tidigare.


Edited by Garm, 10 April 2014 - 22:26.


#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 April 2014 - 22:43

1 02.
 
Ett lite småsegt avsnitt, men med en intressant handling. Speciellt delen med affärsverksamheten kring prostitution och hur man använda riktiga människor för att, som jag uppfattade det, mer eller mindre göra en "skin grafting" där man gör dom gör en del sexbots mer mänskliga genom att applicera mänsklig hud. Det enda som jag reagerade på var det uppenbara att det bara var sexbots av kvinnlig karaktär. Förvisso är det väl vedertaget att prostitution är starkt sammankopplat till det könet, men nog hade man kunnat bjuda på en annorlunda framtidsvision på just den punkten.
 
Avsnittet hade en del smårolig dialog mellan Dorian och John. Hur Dorian skapar en profil för John på en dejtingsajt och hur John tror att det bara var snack. Eller när Dorian konstaterar att John inte fungerar tillsammans med katter, eller barn. Men den mest dräpande dialogen var väl när Dorian klargör för John att han har skannat dennes testiklar och konstaterat att dom är fullt funktionsdugliga och i behov av att brukas. :blink:
 
Jag tror inte att jag efter det första avsnittet nämnde att jag verkligen gillar musiken. Men det gör jag, även till det här avsnittet.



#10 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 April 2014 - 05:38

Sett de fyra första avsnitten på kanal 5, och jag gillar det jag har sett.

 

I senaste avsnittet, Blends, John/Dorian åker till en stuga på landet, det är samma stuga som användes i Stargate SG-1 ett par gånger. :D


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 April 2014 - 15:46

Jag har också sett avsnitten som sänds hittils och håller med, jag gillar det så här långt och tror det kan bli riktigt bra.

 

Ahh. Tyckte jag kände igen interiören i stugan. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 April 2014 - 20:56

Jag följer serien och tycker att den är riktigt bra. Riktigt trevligt att ni också gör det och tycker om det som ni ser. Jag hoppas verkligen på en fortsättning bortom denna säsong.

Det där med stugan var inget som jag reflekterade över. Kul att veta om en sådan sak. :D

Edited by Garm 2.0 (Test User), 26 April 2014 - 20:57.


#13 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 May 2014 - 22:54

Så var det tack och adjö för ännu en tv-serie som man tittade på och fastnade för. :(
 

Fox came down with the decision today to NOT pick up a second season of its J.J. Abrams-produced sci-fi cop procedural drama "Almost Human," effectively cancelling the Karl Urban and Michael Ealy starrer.

The first season only had so-so ratings, but was performing on par with its Monday companion series "The Following" which has already been renewed for a third season thanks to better DVR performance.



#14 xiaosson

xiaosson

    Cadet First Year

  • Members
  • 2 posts

Posted 21 November 2014 - 10:51

håller med, jag gillar det så här långt och tror det kan bli riktigt bra.

Edited by XC, 21 November 2014 - 11:44.
Spam-länk bortagen. /XC