Jump to content

Photo

Senast sedda film


  • This topic is locked This topic is locked
1027 replies to this topic

#701 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 November 2008 - 13:23

Robots ~ [Trailer]

Underbar film. Det märks att många av dom inblandade har haft roligt när denna film skapades och det har smittat av sig på den färdiga produkten. Väldigt lekfull film med glimten i ögat samt en och annan moralkaka. Snygg utan tvekan och fylld med så prylar här och där, som sig bör i en film om och med robotar. Ett bra bevis på att det inte enbart är Disney och Pixar som kan göra bra, rolig och vackra filmer. Ett litet extra plus i kanten för att dom lyckats extra bra med att hitta passande röstskådespelare.

#702 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 November 2008 - 12:46

I Now Pronounce You Chuck & Larry ~ [Trailer]

Gillar en del av Adam Sandler's filmer så det var väl oundviktligt att jag inte skulle se även denna film förr eller senare. Tycker den är rätt homofobisk om jag ska vara ärlig och tappar en hel del på det, en del saker är riktigt träffsäkra dock och ett och annat skratt går ner även hos mig, men överlag har jag sett bättre filmer med Herr Sandler, som framförallt inte förlitar sig på att behöva vara homofobisk för att vara bra och roliga. :mellow:

Edited by Cartman, 09 November 2008 - 12:46.


#703 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 09 November 2008 - 21:08

Meet the Spartans 2008 ~Trailer

Mina förväntningar när jag såg denna film var låga. Efter en serie (i mitt tycke) usla parodier såsom Date Movie och Epic Movie, så var jag skeptisk till denna filmen. Men jag blev positivt (nåja) överraskad.

Jag tänker inte påstå att Seltzer eller Friedberg har hittat tillbaks till formen de hade i de första Scary Movie-filmerna (som jag fann hysteriskt roliga), men den var bättre än de tidigare nämnda "...Movie"-filmerna, tycker jag allt. Givetvis fanns det vissa scener som var alldeles för utdragna, såsom "the Pit of Death" (kan detta klassas som spoiler? Görs en parodi på 300 är det väl ganska självklart med en sådan scen?) Men det fanns en del guldkorn, såsom när Kevin Sorbo säger "I'm going Herkules on your ass!" och Paris Hilton med puckelrygg
Blev ganska förvånad över att se Sean Maguire i rollen som Leonidas, speciellt att han fårtill den mörka stämma Gerry Butler har i [i]300[7i] då Maguire har en ganska ljus röst i vanliga fall.

Rekommenderar jag filmen varmt? Nej, det kan jag inte påstå. Men det var en ok :popcorn: -rulle åtminstone, och det är i alla fall något.

..Eller?


TheRocker 2008 ~ trailer

åkte ut till en polare i torsdags och glodde på film efter jobbet, och då blev det denna filmen. Kort sammanfattat, så spelar Rainn Wilson (Mer känd som Dwight från amerikanska versionen av the Office) den före detta trummisen Robert "Fish" Fishman i Vesuvius, ett band som var påväg uppåt, där han var bandets medelpunkt. Men som fick kicken då ett skivbolags VD ville att hans brorson skulle vara trummis om de skulle få ett skivkontrakt.
Sagt och gjort, så dumpades "Fish" och 20 år senare är Vesuvius världskända medan han är IT-supporter, och drömmer om vad som kunde ha varit.
yadayada, hans brorson behöver en trummis till sitt band som ska spela på balen, och motvilligt låter de honom vara med. Detta är starten på deras väg till toppen.

Mycket underhållande och Wilson är underbar som föredettingen som kör med 80-talets "pudelrockiga" klädstil på skolbaler och liknande och försöker leva ut sin rockdröm.

Denna film rekommenderar jag varmt. Helt underbar film. Skrattade gott genom denna.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#704 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 November 2008 - 12:15

Shaolin Soccer (Siu lam juk kau) ~ [Trailer]

Bästa sportfilmen hittills, alla kategorier. Tänk om fotboll vore så här kul i verkligheten. Då skulle det inte göra så mycket om man bryter ens ordinarie program då och då för några turneringar. ;)

Kung Fu Hustle (Kung fu) ~ [Trailer]

Oerhört lekfull film av Stephen Chow. Stephen Chow är rätt man att regissera den här typen av film och han passar utmärkt i en av rollerna. Hörde för ett tag sedan att en uppföljare var på gång och det kanske skulle fungera. Nyfiken på resultatet är jag iaf, då denna film är riktigt bra.

#705 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 posts
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 16 November 2008 - 01:26

Hellboy 2. Inte riktigt lika tajt som ettan men lika underhållande. :thumbsup:
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#706 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 November 2008 - 12:09

CJ7 (Cheung Gong 7 hou) ~ [Trailer]

Ytterligare en film av och med Stephen Chow. Inte riktigt lika bra som Shaolin Soccer eller Kung Fu Hustle men klart sevärd. Mer en filmiljeorienterad film med ett fint budskap. Häftigt att den lille killen i filmen spelas av en tjej. I en del scener började jag undra men var inte övertygad men när jag såg extramaterialet så stod det klart rätt tidigt att det var en tjej.

My Super Ex-Girlfriend ~ [Trailer]

Filmen är väl egentligen inte mycket för världen men det blir rätt komiskt när man inleder ett förhållande med en superhjältinna, bara för att få reda på, när förhållandet är slut, att hon är väldigt svartsjuk. Luke Wilson och Uma Thurman passar rätt bra i dessa två roller.

Click ~ [Trailer]

Jag fortsätter att beta av filmer med Adam Sandler som jag ännu inte har sett. Denna kombinerar humor och sensmoral på ett friskt sätt och blir till en klart sevärd film. Gillar att man i ena stunden sitter och skrattar så man nästan kiknar, för att i nästa stund sitta med skrattet i halsen och fundera över ett av filmens flera budskap.

Edited by Cartman, 17 November 2008 - 14:07.


#707 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 November 2008 - 14:57

Fast Times At Ridgemont High (Drag i Plugget)
Hade ironiskt nog inte sett denna tidigare, har ju ofta en förkärlek för 80-tal. Man kan ju tycka att en "high school film" från 80 talet skulle kunna kännas utdaterad i negativ bemärkelse, men jag tycker absolut inte det. Tyckte den var mycket underhållande. Sean Penn skön som flummiga surfaren Jeff Spicoli. Några riktigt kul scener med Judge Reinhold också.

#708 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 November 2008 - 22:20

[animerat/scifi/fantasy/komedi] | Chasseurs de dragons / Dragon Hunters (2008)
Jag köper det inte. Jag köper inte storyn. Jag köper inte karaktärerna. Och jag köper sannerligen inte konceptet "stor kropp minimalt huvud och super korta ben eller liten kropp, normala ben och gigantiskt huvud" som man tillämpat på karaktärerna. Jag köper inte att (om jag nu inte missat något) hela beg bara kan bli tyngdlösa och flyta bort. Jag. köper. det. inte! Storyn är ett hafsverk som mest fungerar som en ursäkt att animera ihop en film på knappa 75 minuter. 75 minuter som f.ö. känns på tok för lång. Jag var redo och ge upp halvvägs in (iofs hade jag en pizza i ugnen så kanske är jag inte helt partisk på den punkten) något som bara överunderträffas av filmen Alexander. Bortsett från den något mysko tillämpningen av tyngdlagen och de oproportionella karaktärerna så finns en ganska läcker scen ungefär mitt i där en av huvudkaraktärerna vandrar bort i natten på de tyngdlösa stenarna och musik, animering och innehåll faktiskt samverkar. Men vete sjutton om de 40-50 minuterna dit var värt det. Jag köper inte upplösningen. Och jag köper inte slutet. ~ (Behöver väl knappast lämna betyg va?)

Edited by XC, 21 November 2008 - 22:22.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#709 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 November 2008 - 20:08

Sweeney Todd
Jag gjorde det igen, dvs. såg en musikal fast jag vet att jag inte gillar musikaler. Är mao. nog inte rätt person att bedöma den här filmen ;) . På ett ytligt plan är den väl en bra film: snygg, dramatisk, bra sjunget från samtliga osv. Men musikaler blir alltid så seeeeegt. Kopian vi hade var repig och gjorde stora hopp, men vid det laget var jag så trött på filmen att jag inte brydde mig... :mellow:
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#710 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 November 2008 - 13:06

Sweeney Todd är en helt underbar film. Gillar inte heller muskialer men denna liger inom rätt genre för att jag ska ta den till mitt hjärta.

===

Punch-Drunk Love ~ [Trailer]

En till film med Adam Sandler som jag inte sett tidigare. Hade tur att den gick mitt i natten på TV3 för inte så länge sedan.

En väldigt bra film, delvis tack vare att Adam Sandler levererar något riktigt annorlunda men även för att Paul Thomas Anderson står för regi. Den mannen kan göra film av praktisk taget vad som helst och det blir nästan alltid bra. Väldigt bra handling i denna film med ett nästan magiskt manus och väldigt intressanta karaktärer. Bara att samla Emily Watson, Luis Guzmán och Philip Seymour Hoffman i samma film är en bedrift i sig, att sedan få dom att prestera väldigt bra är en annan. Krydda sedan med Adam Sandler i en annorlunda och mycket bra rolltolkning och man får en riktig höjdpunkt att se filmen. Handling och musik är perfekt så filmen kan inte få annat än ett högt betyg från min sida. Dags att köpa den här filmen i bästa tänkbara utgåva framöver. :)

#711 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 November 2008 - 01:53

Dead Space: Downfall (trailer)
Riktigt bra animerad monster-splatterskräckfilm och nagelbitande spännande. Snyggt animerad, bra röstskådespelare bla:
Nika Futterman (Star Wars: The Clone Wars), Bruce Boxleitner (Babylon 5), Keith Szarabajka (Angel), Kelly Hu (The Scorpion King)
Gillar man animerade vuxenfilmer och monsterskräck a'la Alien så ska man se den här.
Om man sedan gillar TV-spel också så kan man spela Dead Space-spelet (Hoppas verkligen att mitt exemplar kommer imorgon) som tar vid där filmen slutar (fast filmen har ett slut) och gillar man dessutom serietidningar så kan man läsa webserierna som utspelar sig före filmen.
9/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#712 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 26 November 2008 - 01:53

The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor

Well, mina invändningar inför filmen visade sig vara befogade. Jag vet att gnälla om trovärdighet i såna här filmer är befängt men att Brendan Fraser skulle kunna vara Luke Fords son är helt befängt. Fraser är bara 13 år äldre och det hjälper inte att han ser lika gammal ut som i förra filmen. Lite smink för att få honom att se äldre ut hade väl inte varit för mycket att begära. Alternativt vänta ett par år till, komma på en bättre story, få med Rachel Weisz etc.

Inte för att Maria Bello var dålig, inte alls. Men hon hade inte alls samma kemi med Brendan som Rachel hade. Plus att jag verkligen hatar när man byter ut skådisar till samma karaktär såvida det inte rör sig om en karaktär som blivit tillräckligt mycket äldre eller är en timelord som kan regenerera. ;)

SCI FI Wire | Li Wrapping Up Mummy 3
Jet Li is in negotiations to play the villainous title character in Universal Pictures' The Mummy 3

Holy crap! Kung Fu Mummy! :P

Det där sa jag lite på skämt när det begav sig but guess what turned out to be true? Då föredrog jag ändå dom scener där Jet Li gick loss med kung fu istället för att förvandla sig till ett stort gossedjur. :rolleyes: Vissa scener (hela inledningen t.ex.) ser ut som det är en helt annan film. En bättre film dessutom. Sen saknade jag också det där storslagna som fanns i dom tidigare filmerna. När dom väcker mumien och den följande jakte var fö påtagligt lik samma skeende i tvåan. Fast sämre då.

Jag har svårt att hitta något riktigt positivt att säga om filmen även om den inte var helt värdelös. Den är bara långt ifrån vad jag hade hoppats på med tanke på vad man lyckades med i tvåan.

3/10

Edited by Wylie Times, 26 November 2008 - 01:56.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#713 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 November 2008 - 09:49

Jag var inte riktigt så kritisk som du var mot fgilmen, men jag håller med om att film två var bättre. Den bästa av de tre för övrigt.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#714 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 November 2008 - 06:12

The Omen: 666
Riktigt bra remake även om den ibland känns lite meningslös eftersom den nästan är en direkt frame-by-frame kopia av orginalet. Det ända som igentligen sänker den från orginalet är att musiken är långt från lika bra och är av den typiska skräck-thriller varianten.
8,5/10


Final Destination 3
Hur cool är inte den här DVDn. :cool2: Man får välja hur vissa av dem dör och om man ska rädda någon samt välja slut.
Dessutom får man veta hur det gick för de överlevande från förra filmen.
När det gäller själva filmen så är den typ precis lika bra som de första 2. Bra och underhållande one-by-one skräck tillsammans med lite splatter och en hel del dos svart komedi.
Ser fram mot 4:an. :)
8/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#715 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 November 2008 - 03:45

Convoy
Rubber Duck rules! :cool2: Klassisk Trucker-biljakts film av sorten som inte görs längre.
Den legendariske Rubber Duck är USAs tuffaste trucker men har den sadistiske Sheriffen Dirty Lyle efter sig. När Lyle en gång går förlångt så blir det bråk och det slutar med att Duck, tillsammans med en handfull andra truckers, måste fly staten.
Men på vägen sammlas fler och fler truckers i hans släptåg och Duck förvandlas ofrivilligt till en frihetskämpe för truckers när han leder den över 100 lastbilar långa convoy genom USA med Dirty Lyle hack i häl.
Trots att filmen är väldigt 70-tal så är den lika bra nu som då om man bortser från ett par lite väl onödigt långa scener. Och Kris Kristofferson som den tuffe coole Rubber Duck och Ernest Borgnine som den klassiska feta, galna, sadistiska Sheriffen Dirty Lyle.
8/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#716 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 November 2008 - 13:10

Little Nicky ~ [Trailer]

Skräp. Något annat kan man inte säga om den här filmen. Det mesta positiva jag kan hitta är att komikern Rodney Dangerfield återfinns i en mindre och tyvärr rätt otacksam roll. Men han får ett par vettiga rader i munuskriptet iaf. Resterande aspekter av filmen är inte ens värda att kommentera.

#717 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 December 2008 - 15:19

50 First Dates ~ Trailer

Riktigt rolig och charmig film med Adam Sandler och Drew Barrymore. Båda helt perfekt i sina roller. Filmen är helt okej och bjuder på bra blandning av drama, humor och romantik.


^En gång till. Tyckte den var lika bra även denna gång.

The Dark Crystal ~ [Trailer]

Helt fantastisk film. Hittade den i helgen i en fin 2-Disc utgåva för bara 69:- Efteråt såg jag dock att filmen kommer i en ny spännande 2-Disc utgåva i början av nästa år. Kanske att extramaterialet motiverar att dubbeldippa men det måste jag fundera på.

The Dark Crystal kommer jag ihåg att jag såg väldigt många gånger när jag var yngre och eftersom jag alltid gillat Jim Henson och hans underbara kreationer i dockor och liknande aspekter så är det inte svårt att fascineras av den här filmen än idag när CGI väller in i var och varannan film som görs på temat fantasy/sagor. Inget fel på det då en del CGI-animerade filmer kan vara både snygga och bra, men jag gillar "old school" filmer när det kommer till fantasy/sagor (med ett fåtal undantag givetvis).

Edited by Cartman, 01 December 2008 - 15:20.


#718 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2008 - 02:21

The X-Files - I Want To Believe: Director's Cut
Vad ska jag säga som inte ni andra som sett filmen sagt? Håller rätt mycket med om att filmen inte alls var vad man väntade sig eller igentligen ville ha utan var mer som ett vanligt, fast förlång, X-Files avsnitt av den mindre övernaturliga sorten.
Ett väldigt typiskt X-Files avsnitt men inte den typen man igentligen skulle vilja se som en film.
Lite förmycket drama och dötid, lite förlite action och spänning.
MEN, det är här klart bättre än inget alls. Det är härligt att kunna se något nytt X-Files så man står ut med besvikelserna och njuter av att äntligen få se ett nytt äventyr med Mulder och Scully.

Jag funderade mycket över vad de Rysska forskarna sa för det verkade som om de försökte förklara något självklart som visar vad de gör som OK. :P

Kul gag real på DVDn också. :D
Amanda Peet: Come on, guys. This is a really importent moment for you. We're small enoth as it is.
Gillian Anderson: Alright, we're the ones facing the damn camera, Bitch.

7/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#719 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 December 2008 - 13:56

The Signal ~ [Trailer]

Fantastiskt bra film, en av årets mest positiva överraskningar när det kommer till skräck/postapokalypsm. Påminner till viss del med Stephen Kings bok: Cell (Signal här i sverige) och en del har säkert tagit fel och trott att detta är en filmatisering av den boken. Men likheterna går isär en del. Filmen handlar om en grupp människor och är indelad i 3 olika perspektiv. En signal stör radio och telekomunikationen i staden Terminus. Alla som blir exponerade för signalen börjar sakta men säkert att bete sig irrationellt och attackerar andra människor och dödar dom.

Det som gör filmen så bra är att den dels är en independentfilm, vilket ger den en annan känsla än större hollywood-produktioner. Men handlingen är väldigt påträngande och väldigt obehaglig, att se hur en efter en av invånarna få ett psykbryt och irra omkring med enbart ett mål, att döda. Samt se det i samband med några få överlevande som vet varken ut eller in vad det är som händer eller hur dom ska klara sig. Väldigt speciell och bra film som jag varmt kan rekommendera.

Time Bandits ~ [Trailer]

Väldigt bra film. En riktigt klassiker. Jag gillar Terry Gilliam och tycker inte att han har gjort en film som är dålig, kanske snarare mindre bra men aldrig dåliga filmer.

Dragonslayer ~ [Trailer]

Bra film. Kanske lite seg på sina ställen men fortfarande bra och sevrd efter alla dessa år. Gillar speciellt hur dom lyckats att få till draken (Vermithrax Pejorative). Gamla hederliga creature effects. Slår många av dagens digitala effekter på näsan.

Arn - Tempelriddaren ~ [Trailer]

Carty tycker följande om filmen

Phillip Pullman's The Golden Compass ~ [Trailer]

Fortfarande en bra film och jag har samma åsikter som tidigare kring filmen.

#720 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 December 2008 - 14:29

Kingdom of Heaven ~ [Trailer]

Fabntastiskt bra film. Det ska till gamla hederliga Ridley Scott för att en film på det här temat ska bli bra. Kommer ihåg när jag först hörde talas om filmen, att jag tyckte Ridley var ett bra och spännande val som regissör. När man castade Orlando Bloom som Balian fick det motsatt effekt. Nog för att han gör bra ifrån sin i t.ex. LotR-trilogin och PotC-trilogin men något större intryck hade han inte gjort på mig. Bilden av honom blev ju givetvis annorlunda efter att ha sett honom i den här filmen, där jag tycker att han gör väldigt bra ifrån sig och visar upp en annan sida som skådespelare än vad han gjort innan. Känns som att om han bara får rätt roller så kommer han kunna göra riktigt bra insatser. Övriga roller är också dom valda med omsorg, måste verkligen framhäva David Thewlis som är helt "outstandning" i sin roll. Temat i filmen är väldigt intressant även fast jag inte i grund och botten aldrig riktigt varit intresserad av det men Ridley har lyckats att göra en nästan perfekt film och fångar mitt intresse. Tycker om både bioversionen samt den förlängda versionen av filmen, men om jag ska välja en så får det bli den sistnämnda som är strået vassare.

Edited by Cartman, 10 December 2008 - 14:30.


#721 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 December 2008 - 15:31

Batman Begins ~ [Trailer]

Värmer upp inför att se The Dark Knight. Tycker fortfarande att Batman Begins håller måttet än idag och är en riktigt bra film. Perfekt castad, vilket jag inte trodde då man först fick höra vilka som skulle vara med. Fantastisk musik. Välpolerad yta med ett riktigt skitigt innandöme. Gillar karaktärsutvecklingen på nästan samtliga karaktärer genom filmen och den invävd i den mer än utmärkta handlingen lyfter filmen till en nivå jag inte trodde var möjlig för en Batman-film. Ska bli intressant att se om dom överträffar det i och med The Dark Knight. Sällan som uppföljare brukar lyckas med det men man hoppas ju alltid det.

Edited by Cartman, 12 December 2008 - 15:31.


#722 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 posts
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 13 December 2008 - 04:13

Batman Begins ~ [Trailer]

Värmer upp inför att se The Dark Knight. Tycker fortfarande att Batman Begins håller måttet än idag och är en riktigt bra film. Perfekt castad, vilket jag inte trodde då man först fick höra vilka som skulle vara med. Fantastisk musik. Välpolerad yta med ett riktigt skitigt innandöme. Gillar karaktärsutvecklingen på nästan samtliga karaktärer genom filmen och den invävd i den mer än utmärkta handlingen lyfter filmen till en nivå jag inte trodde var möjlig för en Batman-film. Ska bli intressant att se om dom överträffar det i och med The Dark Knight. Sällan som uppföljare brukar lyckas med det men man hoppas ju alltid det.


Tyckte själv att filmen var en radda av klichéer, förutsägbar och småtråkig därför.

Själv har jag sett Sex & The City och The Outpost. Ingen av dem är väl något mästerverk. Ingen av dem har några realistiska personporträtt heller. men det var iaf ingen totalt bortkastad tid atts e någon av dem.
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#723 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 December 2008 - 05:53

Madagaskar
Ska se 2:an med min brorsdotter imorgon så jag såg ettan ikväll. :D
Eftersom den jag ska se imorgon tyvärr är dubbad så blev den här också dubbad för att annars hade det bara känts konstigt.
Inget problem med dubbningen. Ett antal skämt som rann ut i sanden när de översattes till Svenska men annars OK.
Rolig film. Ibland mer löjlig men ibland skrattade jag som bara den.
7,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#724 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 December 2008 - 09:31

Batman Begins ~ [Trailer]

Värmer upp inför att se The Dark Knight. Tycker fortfarande att Batman Begins håller måttet än idag och är en riktigt bra film. Perfekt castad, vilket jag inte trodde då man först fick höra vilka som skulle vara med. Fantastisk musik. Välpolerad yta med ett riktigt skitigt innandöme. Gillar karaktärsutvecklingen på nästan samtliga karaktärer genom filmen och den invävd i den mer än utmärkta handlingen lyfter filmen till en nivå jag inte trodde var möjlig för en Batman-film. Ska bli intressant att se om dom överträffar det i och med The Dark Knight. Sällan som uppföljare brukar lyckas med det men man hoppas ju alltid det.


Oj, att du kunde hålla dig såpass länge? :o Jag håller inte alls med dig angående uppföljare måste jag bara säga. Det var nog så en gång i tiden, men framförallt i den här genren så brukar ju alltid den andra filmen vara riktigt bra. Blir större problem med en eventuell trea. ;)
*Hockey och superhjältar*

#725 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 December 2008 - 17:52

Madagaskar 2
Riktigt rolig och bra. :) Bättre än första filmen. Pingvinerna är ju bara för underbara. :D
Och precis som första filmen så har den under det komiska också lite alvar i storyn (där ettan handlade om att Alex, som Lejon, insåg att han måste äta kött och vart köttet kom från).
Heh, skrattade bra i slutet när det visade sig att orsaken han kunde se skillnad på sin Zebra kompis var pga bettet han gav honom på baken i ettan. :P
8/10


Air America
Helt galen, lite rolig, knarksmugglar-krigs actionkomedi. Väldigt rörig, snabba vändningar, svår att hänga med i men också ibland väldigt underhållande. Mycket pga den kavalkad av stjärnor (från film och TV) som är med i filmen som Robert Downey Jr., Mel Gibson, Lane Smith, Ken Jenkins, Nancy Travis, Art LaFleur mm. En stark grupp. Och man kände typ igen nästan varje skådespelare i filmen.
6/10


Prince in New York (Coming to America)
En Eddie Murphy klassiker som jag velat se igen länge. Tillsammans med helgalna komikern Arsenio Hall och maffiga James Earl Jones så blir det här en typisk 80-tals-komedi-fest utan dess like.
8/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif