Jump to content

Photo

Kaffebönorna


  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#51 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 17 December 2015 - 01:38

För några år sen var serien bra men nu var serien dålig när det inte är värd att kommentera

 

Eller att de som kommenterade var alltså lögnare som bekräftar med sin tystnad

Nu kom den uppriktiga sanningen fram .

 

Varför vara här när det bara är nonchalans  Här är jag tydligen diskriminerad med er vanvördiga pakt

 

Hur är man trevlig när man bemöts av tystnad? Går det att definiera varför man skulle vara trevlig?

Det kan paktgökarna ta ställning för.



#52 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 30 December 2015 - 04:26

Kan du inte bara ta en komplimang utan att vända och vrida det till något negativt?
--

Lustig serieidé du kommit på här, hoppas du inte lägger av utan fortsätter. Smådystra serier med glimten i ögat är alltid roligt att läsa.

 

 

Lustigt. hur har man glimten i ögat när ingen kommenterar nu när jag fortsätter?

Så upplevs det som man verkligen köpt grisen i säcken,, finns glimten i ögat där i säcken?

 

Jag hoppas också att andra kan kommentera mig med glimten i ögat och inte undvika mig av en annan anledning

för annars har folk undergrävt sina tidigare kommentarer om man varit sånär gnällig

 

Är folk beredda att stå för glimten i ögat och kommentera Kaffebönorna 2.0

eller så erkänner alla att glimten i ögat inte finns,, vad talar

 

Så har Hofling nåt adekvat underlag att tala för?



#53 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 30 December 2015 - 11:09

 

Kan du inte bara ta en komplimang utan att vända och vrida det till något negativt?
--

Lustig serieidé du kommit på här, hoppas du inte lägger av utan fortsätter. Smådystra serier med glimten i ögat är alltid roligt att läsa.

 

 

Lustigt. hur har man glimten i ögat när ingen kommenterar nu när jag fortsätter?

Så upplevs det som man verkligen köpt grisen i säcken,, finns glimten i ögat där i säcken?

 

Jag hoppas också att andra kan kommentera mig med glimten i ögat och inte undvika mig av en annan anledning

för annars har folk undergrävt sina tidigare kommentarer om man varit sånär gnällig

 

Är folk beredda att stå för glimten i ögat och kommentera Kaffebönorna 2.0

eller så erkänner alla att glimten i ögat inte finns,, vad talar

 

Så har Hofling nåt adekvat underlag att tala för?

 

Varför ska jag behöva försvara ett uttalande jag gjorde för 6 år sen?

Men vill du ha kritik, så ska jag vänligen ge dig den innan jag försvinner ut i etern igen(Som du kanske märkt är jag inte särskilt aktiv på detta forumet nuförtiden):

Jag tycker inte mycket har förändrats sen när jag senast kollade i denna tråden. Färgläggningen har blivit något bättre, men skämten är inte särskilt nya. De pratar, och de dör(/ska dö inom en snar framtid). 

I 2.0 skulle jag vilja se något nytt. Kanske att två bönor rymmer och vi får följa deras färd genom en värld där de får se allt och ta intryck från det?

 

Men givetvis ska inte jag försöka ta över din serie. Du gör precis som du vill med den, Supertreck. Som så alltid har varit.

Lycka till!

/Hof


Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#54 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 31 December 2015 - 04:01

 

 

Kan du inte bara ta en komplimang utan att vända och vrida det till något negativt?
--

Lustig serieidé du kommit på här, hoppas du inte lägger av utan fortsätter. Smådystra serier med glimten i ögat är alltid roligt att läsa.

 

 

Lustigt. hur har man glimten i ögat när ingen kommenterar nu när jag fortsätter?

Så upplevs det som man verkligen köpt grisen i säcken,, finns glimten i ögat där i säcken?

 

Jag hoppas också att andra kan kommentera mig med glimten i ögat och inte undvika mig av en annan anledning

för annars har folk undergrävt sina tidigare kommentarer om man varit sånär gnällig

 

Är folk beredda att stå för glimten i ögat och kommentera Kaffebönorna 2.0

eller så erkänner alla att glimten i ögat inte finns,, vad talar

 

Så har Hofling nåt adekvat underlag att tala för?

 

Varför ska jag behöva försvara ett uttalande jag gjorde för 6 år sen?

Men vill du ha kritik, så ska jag vänligen ge dig den innan jag försvinner ut i etern igen(Som du kanske märkt är jag inte särskilt aktiv på detta forumet nuförtiden):

Jag tycker inte mycket har förändrats sen när jag senast kollade i denna tråden. Färgläggningen har blivit något bättre, men skämten är inte särskilt nya. De pratar, och de dör(/ska dö inom en snar framtid). 

I 2.0 skulle jag vilja se något nytt. Kanske att två bönor rymmer och vi får följa deras färd genom en värld där de får se allt och ta intryck från det?

 

Men givetvis ska inte jag försöka ta över din serie. Du gör precis som du vill med den, Supertreck. Som så alltid har varit.

Lycka till!

/Hof

 

 

Jag använde dig som referens eller gäller den inte efter 6 år. Hur tar man kritik när folk inte kommenterar?

 

För att en kritik ska vara hållbar så förutsätter fler personer som kommenterar så det skapar en allmängiltig bild.

Dina åsikter om handlingen är din åsikt, men det räcker inte eftersom det här är 2.0. som tycks vara ointressant för folk.

 

2.0 var typ en test som inte blev några reaktioner. Så har jag ingen sånär allmängiltig bild för senaste verket.

Det kallar du för rkrik för 2.0. Det kanske sker annan handling men det saknas förmåner för att lägga tid och möda.



#55 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 03 January 2016 - 05:13

Säg mig Hofling

Vilken kritik är det du som du insinuerar eftersom du är den enda för det senaste?

 

Eller så kan vi anta att folk tycker att det senaste också är bra men inte behöver kommentera.

Om jag har fel så blir de tvungna att kommentera  :eeh:

 

Hoppsan vad ensam du eee.



#56 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 17 January 2016 - 02:11

Ja säg mig Hofling

Runt 80-talet fanns det en serietidning om Noaks ark. Det handlade bara om vad dom höll på med

men nåt intresse att komma iland nånstans hade de inte. Det var lustiga saker som att en orm har stukat sig

som inte får spela piano på en vecka sade doktorn.

 

Det här är ju också enformigt eller vad är skillnaden?



#57 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 26 January 2016 - 19:04

Tre allmänna frågor.

 

 1Om jag ändrar på grundläggande handling så kommer folk hoppa in i tråden?

 

2 Om det är så att allt gammalt groll är motbjudande och därför vill  folk inte ha med tråden att göra.

löser sig problemet med en ny och fräsch tråd där en helt annan kultur utspelar sig  om kaffebönor?

 

Slutsats.

Som jag upplever så verkar tråden vara dödsförklarat då inga reaktionen blev på senaste serie.

Inga reaktionen på att jag tecknar på annat sätt och färgläggningen, övriga synpunkter.

 

3 Hofling efterfrågar om en annan handling,, var det nåt han sade men inte bryr om det uppfylls?

 

Det är lätt att ge folk råd -- men själv inte ta till sig det -- för när någon uppfyllt det så uppmärksammas det inte.

 

Är inne på Kaffebönorna 3.o. Ny handling hur de lever dinglande i buskarna.

"Nybegynnerbönorna kaffe är alltid gott" Men det är nog inte värt att publicera här eller.



#58 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 12 February 2016 - 17:04

Vad är orsaken att folk slutat kommentera? Men kan ni inte det så kan ni ju INTE tala om nån kritik o undergräver ni er anspelning. Min fråga bli seriös och ert undvikande bli oseriöst

 

Väldigt bra anseende ni har att frysa ut vissa. Jag hoppas att ni blir ordrättvist behandlade nånstans så jag kan glädja mig över. Lägg då på minne vad ni gör här.


Edited by Supertreck, 12 February 2016 - 17:05.


#59 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 12 February 2016 - 23:52

Du ska få lite kommentarer.

 

Din serie har utvecklats teckningsmässigt, fin färgsättning. Temat döden är fortfarande inte min grej när det gäller serier, men Svenska serier, Galago eller någon annan svensk serieproducent skulle säkert uppskatta nya förmågor.

 

Det finns ingen konspiration mot dej Supertreck, det finns för få aktiva medlemmar för något sådant.

När du introducerade Kaffebönorna var forumet ännu ganska aktivt med ständigt nya postningar och trådar.

Idag 6 år senare är scifinytt ett i det närmaste dött forum. Kollar fortfarande in det regelbundet, men det är väldigt få postningar.

Den enda konstanten och hyfsat levande tråden är Supe85 och "Batman vs superman-tråden".

 

så om du önskar någon interaktion som påminner om det gamla forumet så är det enda råd jag kan ge - kommentera Batman!



#60 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 13 February 2016 - 19:39

Aj vad synd att sajten är på väg till kaffekvarnen som tv-land.

 

Serien behöver inte vara försnack innan det är dags. Det senaste var inte så nytänkande och den linjen verkar vara tappad,, kommer inte på nåt mer, så det blir det här istället.

 

det%20tvistas%20om%20moral.jpg



#61 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 13 February 2016 - 23:55

Du ska få lite kommentarer.

 

Din serie har utvecklats teckningsmässigt, fin färgsättning. Temat döden är fortfarande inte min grej när det gäller serier, men Svenska serier, Galago eller någon annan svensk serieproducent skulle säkert uppskatta nya förmågor.

 

Det finns ingen konspiration mot dej Supertreck, det finns för få aktiva medlemmar för något sådant.

När du introducerade Kaffebönorna var forumet ännu ganska aktivt med ständigt nya postningar och trådar.

Idag 6 år senare är scifinytt ett i det närmaste dött forum. Kollar fortfarande in det regelbundet, men det är väldigt få postningar.

Den enda konstanten och hyfsat levande tråden är Supe85 och "Batman vs superman-tråden".

 

så om du önskar någon interaktion som påminner om det gamla forumet så är det enda råd jag kan ge - kommentera Batman!

 

 

Ja så låg aktivitet så det inte ens finns tråd för pågående Arkiv-X.på tv3 flera år senare. Vad har sajten då för vidhållande funktion när det inte finns mycket att förvänta sig?Var har alla stammisar tagit vägen som var aktiva, blev sajten vid en viss tidpunkt intresselöst

 

Inga heta trådar så det blir crossover-postningar och hamnar i fel ordning