Jump to content

Photo

Legion


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 August 2011 - 19:40

Legion (2009) [US]
Konceptet är intressant, gud förlorar tron på mänskligheten och sänder ut sin armé av änglar på utrotningsturné. Endast ärkeängeln Michael vänder sig mot honom, kapar sina vingar och ställer sig på mänsklighetens sida. Så långt lyckas man skriva en story som är intressant och en intressant spinn på Zombie-konceptet. Däremot så lyckas man inte ro manuset i land. Ingen av karaktärerna lyckas att engagera trots godkända insatser från skådespelarna. Storyn har dessutom ett stort svart hål: hela huvudintrigen med barnet. Hela den delen, plus drama-sekvenserna med Jeep och Charlie är plågsamt oengagerande och skulle bytts ut av något intressantare.
Filmen är inte dålig, den jobbar kring ett i bra koncept, och det finns fler scener som jag gillar. Den är väldigt snygg visuellt med övertygande special effekter, kanske känns miljön (ensam bensinmack mitt ute i öknen) som ett lika tråkigt val som barn-intrigen. Men det är heller inte en film som du längtar efter att få se om och uppleva igen.
Och som avslut måste jag bara få fråga: var sjutton hade den gamla damen rullatorn någonstans?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#27 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2011 - 13:34

Jag hade alltså rätt i min analys om att du nog skulle uppskatta filmen mer än vad jag gjorde. Trevligt. Och det är ju bara bra att du slipper se alltför många filmer som du inte tycker om. :Sneglar på omdömet till Tokyo Godfathers: Nåja, du slipper det nästan helt i varje fall. :P

#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 August 2011 - 14:43

Det är synd att man schabblar så sabla mycket med intrigen. Tänk om man skippat hela "Charlie är gravid"-plotten och istället låtit Jeep vara mänsklighetens hela hopp.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2011 - 15:26

Jag måste ha förträngt den här filmen bra eftersom jag inte direkt kan dra mig till minnes den delen av handlingen som du beskriver eller dom delar av handlingen som du beskrev i ditt tidigare inlägg. Lite trist att jag inte kan tillföra något vettigt i diskussionen men jag borde utfärda ett diplom till mig själv för bedriften att ha förträngt den här filmen nästan helt. ;)

#30 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 August 2011 - 17:03

:lol: Sådant händer.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)