Jump to content

Photo

Dragon Age: Redemption - Start 11 Oktober


18 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 February 2011 - 05:19

Felicia Day har fått ett drömjobb att skriva, och spela huvudrollen, i en webserie baserad på Dragon Age spelen. En 6 delars miniserie som dessutom kommer vara canon.
Independence Day associate producer Peter Winther regiserade och John Bartley (Lost) var cinematographer.

Hon spelar Tallis, en Elf assassin som jagar en ond magiker. På sin resa träffar hon flera intresanta karaktärer var av några följer med henne.

Posted Image

Källa
Intervju

Edited by Crusader, 05 October 2011 - 13:25.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 February 2011 - 22:19

Vad nu? Vad hände de andra inläggen?

Intervju
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 February 2011 - 23:09

Crap. Glömde skriva det här. Jag delade det.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 February 2011 - 23:17

Felicia Day :wub:

Nuff said.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 February 2011 - 14:49

Intervju och trailer!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 February 2011 - 16:38

Nördfaktorn steg när jag läste vilka spel som Felicia tycker om.

Blir det här hälften så bra som intervjuerna tyder på så blir jag mer än nöjd.

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 February 2011 - 16:40

Jag utgår från att de lägger till en GeoBlock sedan på slutprodukten också så ingen utanför Usa kan avnjuta serien.

Så slippar jag bli besviken senare. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 February 2011 - 16:54

Fördelen med det här är att det är producerat för hela världen - inte för att det ska gå på en TV-kanal. Skulle inte förvåna mig om de här gick att ladda ned på Xbox Live t.ex. - precis som man kunde göra med kortserien till Alan Wake.' inte öfr det hjälper just XC då...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 February 2011 - 17:08

Snack om helgardering för XC. ;)

Dyker det upp på Xbox Live så kan jag se det. Bäst vore det givetvis med en bredare spridning så att alla kan ta del av det här. Men man kan misstänka att just den här webbserien mycket väl kan ha inskränkningar i vilka som kommer att kunna ta del av den.

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 October 2011 - 13:23

Serien startar 11 Oktober!

Ny Trailer:





Bioware blev så nöjda med serien att de även har låtit Felicia Day's karaktär få huvudrollen i den nyaste DLCn till Dagon Age II. Inte illa för Felicia Day som nu verkar få en dröm att gå i uppfyllelse. :)

Edited by Crusader, 05 October 2011 - 13:28.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 October 2011 - 15:49

Episode 1: Tallis

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 12 October 2011 - 12:28



#13 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 October 2011 - 15:20

Är benägen att hålla med Mjolnir - det här var dålig make-up, usel dialog och rätt kasst skådespeleri. Felicia själv kommer möjligen undan, på håret.

Dialog och handling i spel blir sällan bra direktöversatt till film eller bok.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 October 2011 - 15:45

Fast det är ju inte en direktöversättning. Det är en historia och karaktärer som Felicia Day själv har hittat på. Har du ens spelat spelet? Och en sak många verkar missa är att det i grund är ett fan-projekt som blev officiellt. Felicia Day har själv fixat budget och det mästa annat tackvare kontakter i Hollywood som alla jobbat gratis. Väntar man sig ett högbudget projekt som en riktig TV-serie så blir man nog besviken.
Själv så tyckte jag det var jätte bra, över all förväntan. Och väldigt troget spelen. Och Bioware själva blev så nöjda så inte bara gav de projektet ett officiellt status utan dessutom gjorde en uppföljare i form av DLC till Dragon Age II med Tallis.
Faktum är att Felicia Day hade en jäkla tur som hittade så många skickliga som var villiga att ställa upp gratis och göra den här serien med både smink, koriografi, specialeffekter och unikt soundtrack.
Jag och en grupp andra Drama/Film studenter försökte oss på en långfilm. Vi hade ett starkt manus och 100000kr i budget (var av allt gick till filmen) men resultatet var rena skräpet i jämförelse med det här. Faktum är att vi lyckades inte ens göra klart filmen.

Jag säger som jag brukar säga till de som klagar på ett lågbudget projekt, försök du göra bättre med de pengarna och resurserna. ;)

Edited by Crusader, 12 October 2011 - 15:45.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 12 October 2011 - 18:35

Det mest avtändande är inte budgetbegränsningarna utan att det är en fånig soppa av nördklichéer och fjantkomedi. Days fanprojekt må det vara men fans är sällan lämpade att producera det de är fans av. Att Bioware gillar det är inte förvånande, då deras senaste spel har genomsyrats av samma dynga. De har verkligen låtit sin framgång gå dem åt huvudet och mest komiskt är att de verkar tro att det är receptet för att göra serien lika populär som LotR/HP:


MD (Mike Laidlaw): One of my long term goals for the Dragon Age franchise is to have it be one of those fantasy IPs that's up there with Lord of the Rings, Harry Potter... That's a very grand thing and we're not going to get there tomorrow, but definitely more games in this vein, more games advancing the storyboard. We've got anime coming from Funimation, more linear stuff — comic books, books, things like that. But also other games around the peripherals... mobile stuff. I could easily imagine us doing some sort of strategy game in the future, especially if we want to get into very large, political stories where we have nations fighting against each other. So there's a lot still to be done.


Godmorgon, verkligheten.

#16 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 October 2011 - 18:51

Fast det är ju inte en direktöversättning. Det är en historia och karaktärer som Felicia Day själv har hittat på. Har du ens spelat spelet?

Nej, men det är speldialog använd i film. Vilket jag inte tycker funkar. Och ja, jag har spelat spelet (uppenbart om man kollar i spelets tråd).

Och en sak många verkar missa är att det i grund är ett fan-projekt som blev officiellt. Felicia Day har själv fixat budget och det mästa annat tackvare kontakter i Hollywood som alla jobbat gratis. Väntar man sig ett högbudget projekt som en riktig TV-serie så blir man nog besviken.
Själv så tyckte jag det var jätte bra, över all förväntan. Och väldigt troget spelen. Och Bioware själva blev så nöjda så inte bara gav de projektet ett officiellt status utan dessutom gjorde en uppföljare i form av DLC till Dragon Age II med Tallis.
Faktum är att Felicia Day hade en jäkla tur som hittade så många skickliga som var villiga att ställa upp gratis och göra den här serien med både smink, koriografi, specialeffekter och unikt soundtrack.

Ungefär som i filmen Mjolnir postade alltså? :P Nej, allvarligt talat så visste jag inte att det var ett sånt fan-projekt (hade inte läst på ;)) och när namn från Independence Day och Lost nämns i produktionen gav det i alla fall mig andra förväntningar. När det nu uppenbarligen är ett fan-projekt kan man möjligen bedöma det med andra ögon, men det gör inte produkten bättre.

Jag säger som jag brukar säga till de som klagar på ett lågbudget projekt, försök du göra bättre med de pengarna och resurserna. ;)

"Gör det bättre själv"? Please.... :rolleyes:
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 October 2011 - 22:12

"Gör det bättre själv"? Please.... :rolleyes:

Jo, seriöst. Folk har lätt att utala sig som om de kan göra det bättre och inser inte just hur svårt det är att göra en film. Den videon Mjolnir visade var inte ens i närheten av samma sak och bara förnedring av jobbet de har gjort med den här serien.
Det är rätt intresant hur folk som jobbar eller utbildar sig innom film (t ex min systerson) blir djupt imponerad medans de som har ingen som helst aning om hur man gör film bara gör narr och klagar.
Jag tycker att har man inte kunskaperna att göra det bättre själv så ska man inte utala sig om hur dåligt det är gjort. En annan sak är det om det är en högbudget production med proffs.
Nu är det här ingen komediserie (som hennes kritiker rosade "The Guild") vilket gör att folk granskar den mycket mer. Jag tycker iallafall att det här är än så länge det bästa lågbudget i Webserie format jag har sett. Betydligt bättre än de Webserier som TV-bolagen producerere mellan säsongerna till vissa serier.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 13 October 2011 - 00:45

Man behöver inte kunskaperna att göra det bättre själv, man behöver bara kvalitetsproduktioner att jämföra med. Det har gjorts många filmprojekt för korvören som är mer tekniskt slipade än det här. När actionsekvenser och mise en scène ser så här amatörmässiga ut så förtar det hela raskets raison d'etre. Vad har den här serien annars att locka med?

#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 October 2011 - 21:30

Episode 2: Cairn

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif



Reply to this topic