Jump to content

Photo

Rogue One: A Star Wars Story


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 April 2016 - 17:02

Regissör: Gareth Edwards

Manus: Chris Weitz baserad på en historia av John Knoll och Gary Whitta.

Skådespelare: Felicity Jones, Mads Mikkelsen, Alan Tudyk, Ben Mendelsohn, Forest Whitaker, Donnie Yen, m.fl.

Starwars.com
IMDb



---

Väljer att inte se teasern. Har inte sett The Force Awakens än, men ser fram emot att göra det när den släpps på DVD/Blu-ray senare den här månaden. Är fortfarande 90% spoilerfri kring den filmen, otroligt nog. Så jag säger väl som jag tidigt gjorde i tråden för den filmen, det här är nog det sista ni ser av mig i den här tråden innan jag har sett filmen. :P


Edited by Garm, 10 May 2016 - 17:03.


#2 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 April 2016 - 20:12

Jag blir mest sur på att alla trailers till de nya filmerna verkar ha direktkoppling till mitt centrala nervsystem, direkt utan att passera hjärnan ;). känner nästan lika mycket pepp efter den här som efter Force Awakens-trailerna.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 May 2016 - 22:43

Ja peppen är lika stor som med Force Awakens och det oroar mig lite då den inte levde upp till sina grymma trailers.


Winter is Coming


#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 June 2016 - 22:47

Lite chans till oro finns det allt, tydligen tyckte inte Disney att filmen var tillräckligt "rolig" så nu ska man tydligen spela in mer material. Det är förvisso inget ovanligt det gör många storfilmer men när grundfilmen inte anses tillräckligt rolig så blir i alla fall jag en aning orolig. 


Winter is Coming


#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2016 - 19:57



Jag väljer att inte se den heller. Känns som att jag kan förbli 99.9% spoilerfri kring den här filmen om jag fortsätter såhär.

Och om någon undrar så nej, jag har fortfarande inte sett The Force Awakens än. :blink:

Edited by Garm, 12 August 2016 - 19:58.


#6 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 18 December 2016 - 18:21

Nån mer än jag som sett den här?... :P

Mycket bra film, troligtvis så gillar jag den här mer än Force Awakens (eftersom den påminner lite för mycket om Episode IV för att riktigt få full pott).

Skall testa sedan att se den här strax före Episode IV för att se hur bra de flyter ihop.

Men, som sagt, mycket bra film.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 December 2016 - 17:53

Jag har sett den och jag gillade också den skarpt. Men den missar en viktigt poäng med Star Wars: Att det är en saga i rymden, inte Sci-Fi. De har lagt mycket krut på att göra den mer realistisk med gråskala och hjältar med en mörk sida. Star Wars är det goda mot det onda, det ljusa mot det mörka, inte det ljusgråa mot det mörkgråa. Att filmen får mig att stundvis tycka illa om rebellerna är inte rätt. Det är som att de försökte att fixa Star Wars.

Sedan har vi slutet där de dödar alla hjältarna med motiveringen att de inte är med i Episode IV. En för mig dålig ursäkt och jag tycker att det förlorar effekten när de dödar alla och dessutom vissa av dem på ett mycket krystat sätt.

Den sista grejen jag inte gillade var att de tog bort opening crawl (något det ryktas om att de kommer att åtgärda för DVD-releasen). Även där med en dålig motivering att filmen var helt fristående och inte krävde att man såg de andra Star wars filmerna. Saken är bara den att filmen inte bara lägger upp för Episode IV, den tillochmed går rakt in i dess handling.


Den har inte förändrat min lista så värst mycket, som The Force Awakens gjorde. För mig så är det:

Star Wars - Episode IV: A New Hope
Star Wars - Episode VII: The Force Awakens
Star Wars - Episode V: The Empire Strikes Back
Star Wars - Episode VI: Return of the Jedi
Rogue One: A Star Wars Story
Star Wars - Episode III: Revenge of the Sith
Star Wars - Episode II: Attack of the Clones
Star Wars - Episode I: The Phantom Menace
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 03 January 2017 - 01:10

Tyckte om Rogue One! Allra bäst tyckte jag om Chirrut! :)

Men måste nog ändå säga att The Force Awakens var mer i min smak, för att jag helt enkelt tycker bättre om den genren. Tycker verkligen det märks att Rogue One är en sk "krigsfilm", om än en välgjord sådan.

 

Såg igenom episod 4-6 de senaste dagarna, men har svårt att bestämma mig för vilken jag gillar bäst. Alla har sina stunder!


Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#9 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 January 2017 - 17:04

Såg den för ett tag sedan, och jag gillade den skarpt. Nu är det ju väldigt svårt att jämföra med originaltrilogin med tanke på nostalgifaktor osv, så jag nöjer mig med att hålla den för den bästa av de moderna filmerna. Tilläggen med mörker/gråskala som vissa ogillar håller jag bara för en förbättring då det ger huvudpersonerna mer djup och karaktär, och det är något som verkligen har saknats tidigare. The Force Awakens försökte, men blev mest en upprepning av A New Hope ändå. Star Wars har alltid handlat om underhållning, och det får man här med, men med den extra bonusen att det blir underhållning med nerv. Skådespelarna gör alla bra ifrån sig, är glatt överraskad av hjältinnan som mest verkade överdrivet cool och sådär corny som bara George Lucas kunde ha gjort henne ("We're rebels, so we rebel" är en replik som tacksamt nog ströks från filmen). Det syns tyvärr vilka som är digitalt återskapade, men man störs egentligen bara om man vet om det i förväg (kollade med några ovetande kompisar). Kan bli riktigt intressant som teknik framöver, och blir spännande även rättighetsmässigt.

 

Det här är i mångt och mycket en Gareth Edwards-film som "råkat" hamna i Star Wars-miljö, och det är jag bara tacksam för; ett riktigt bra livstecken från den här rymdsagan.


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#10 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 January 2017 - 23:20

Såg denna nyligen också, åh jäklar alltså! Hade aldrig förväntat mig denna kvalité på en Star Wars film utan Skywalkers och jedis men den överträffade alla förväntningar och lite till. Bara Vader scenen i slutet är värd pengarna för biobiljetten! Svårt att ranka denna film bland de övriga men den funkade mycket bättre än t.ex Force Awakens, framförallt storymässigt. Måste se om den snart igen och då se A New Hope direkt efter.


Winter is Coming