Jump to content

Photo

Immortals - Grekisk mytologi


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 June 2008 - 13:18

Eftersom det står om två filmer i artiklarna så blir det två ämnen med olika rubriker Posted Image
Clash of the Titans ämnet hittar du här

Clash of the Titans set for remake | News | guardian.co.uk Film

A remake of Clash of the Titans is one of two similar projects locked in a race to the screen as Hollywood bids to revive that old chestnut, the mythological Greek adventure genre.

Until last night, Warner Bros executives thought they were in the driving seat with their plans to revisit the 1981 MGM classic about the exploits of the Greek hero Perseus.

The project had been in the works for some time and studio chiefs finally gave it the greenlight after hiring The Incredible Hulk director Louis Leterrier.

However Warner Bros now find themselves in a two-horse race after 300 producers Mark Canton and Gianni Nunnari announced yesterday that they were mounting a rival project titled War of Gods.

Clash of the Titans featured the special effects work of Ray Harryhausen and gave Harry Hamlin arguably his best film role opposite Laurence Olivier and Maggie Smith as the Greek warrior who counted among his career highlights the decapitation of the snake-headed Medusa.

War of Gods centres on the young Greek hero Theseus as he joins the deities in a struggle against demons and titans.

Both projects boast strong elements. Clash of the Titans' stock has rocketed with the arrival of Leterrier, the dynamic Frenchman who graduated from low budget action films like Transporter 2 and Danny The Dog to the recent version of The Incredible Hulk.

War of the Gods is being fast-tracked to start filming before the end of the year and reunites Mark Canton and Gianni Nunnari, who produced the global smash 300. It is understood both projects will use the green screen technology that gave that film its distinctive look. Expect a flurry of casting announcements in the coming days.




Greek Movies To Clash - SciFi Wire - SciFi.com

A clash of Greek-mythology movies is shaping up: Relativity Media is developing War of Gods, while Warner Brothers is readying a remake of Clash of the Titans, Variety reported.

Charley and Vlas Parlapanides wrote the script for War, which will be directed by Tarsem Singh (The Fall).

The Incredible Hulk director Louis Leterrier, meanwhile, will helm Lawrence Kasdan's script of Clash of the Titans.

Warner essentially gave a green light to Clash of the Titans right after landing Leterrier. Relativity, which is fully financing "War of Gods," has fast-tracked it to start production by year's end.

Both pictures are expected to use the green-screen techniques that gave 300 a complex look at a reasonable budget.

War of Gods is set in war-torn ancient Greece, as the young warrior prince Theseus leads his men in a battle against evil that will see the gods fighting with soldiers against demons and titans.

Clash of the Titans centers on Perseus, the son of Zeus, who must overcome a series of obstacles to save his beloved Princess Andromeda, including cutting off the serpent-tressed head of Medusa, who can turn a man to stone with a single glance.

The original 1981 Clash of the Titans starred Harry Hamlin as Perseus and Laurence Olivier as Zeus but is best remembered for Ray Harryhausen's visual effects, which brought to life Medusa, the Kraken and other creatures.


Edited by Georgia, 18 October 2011 - 19:07.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 January 2009 - 15:51

Dark Horizons via Empire Online

Tarsem Talks "War of the Gods" Visuals.

/.../ "It’s turning into, basically, Caravaggio meets Fight Club. It´s a really hardcore action film done in Renaissance painting style. I want to see how that goes; it’s turned into something really cool" he says.

Expect more modern touches as well that will definitely destroy historical accuracy - "I’m going for a very contemporary look on top of that so I´m kind of going with, you know, Renaissance time with electricity. So it´s a bit like Baz Luhrman doing Romeo + Juliet in Mexico; it´s just talking a particular Greek tale and half contemporising it and telling it." /.../

"The Tudors" star Henry Cavill plays the lead in the epic and Singh confirms he's the only person cast so far.


Edited by Cartman, 26 January 2009 - 15:53.


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 April 2009 - 11:37

Missat den här - avgjort intressant.

Filmer som anknyter till antiken brukar fånga mitt intresse. Konstigt att jag missat den:)

Edited by XC, 01 April 2009 - 11:50.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 April 2009 - 11:48

Det här är, vad jag förstår, en helt ny film som inte baseras på någon tidigare film.

#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 April 2009 - 11:50

Äsch. Glömde radera den raden. :) Jag fattade det också som en ny film men var lat och kopierade kommentaren från Clash of the Titans-inlägget.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 November 2009 - 00:51

War of Gods Becomes Dawn of War - ComingSoon.net

Source:Production Weekly November 19, 2009

Production Weekly reports that director Tarsem Singh's War of Gods is now titled Dawn of War and is scheduled to start shooting in Montreal in March.

Henry Cavill ("The Tudors") is expected to play Greek warrior Theseus, who battles against long-imprisoned Titans who are hoping to use the demons to restore their power.

The project was written by Charley and Vlas Parlapanides.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 March 2010 - 16:33

Undra vilken titel som stämmer egentligen.

There's another Greek titans movie? With Stephen Dorff?? | SCI FI Wire

Stephen Dorff has rounded out the cast of Relativity Media's Greek mythology movie called War of the Gods, set to begin shooting in early April in Montreal, Variety reported.

The movie, not to be confused with Friday's Clash of the Titans, also stars Kellan Lutz, Henry Cavill, Mickey Rourke and Freida Pinto and will be directed by The Cell's Tarsem Singh.

Dorff (Blade) will play Stavros, a master thief who joins Theseus on his quest to help free Greece from the dark threat of the Titans. The movie, not to be confused with Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief, opens on Nov. 11, 2011.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 April 2010 - 19:49

Än en gång ny titel på filmen verkar det som

Tarsem's War of the Gods Gets Additional Cast and a New Title: Immortals | /Film

There has been talk in the last couple months that War of the Gods, the new film from Tarsem Singh, might be retitled. Dawn of War seemed to be an option at one point. Now the film has been given a new title — Immortals — and has gained a few new cast members as the shoot begins in Montreal.

Relativity Media sent out a press release announcing the title change and new cast. John Hurt and Isabel Lucas have signed on. Hurt will play Zeus, which suggests this will be a significantly different version of the character than just seen in Clash of the Titans. Less physically powerful; more controlling? Lucas is Athena, "the daughter of Zeus who finds her loyalty tested as the war between the gods and Titans looms."

Those actors join Henry Cavill, Stephen Dorff, Luke Evans, Kellan Lutz, Joseph Morgan, Freida Pinto and Mickey Rourke.

The brief synopsis in the press release says,

Immortals follows the mythological tale of the young warrior Theseus, who leads his men into battle with the immortal Greek gods to defeat evil and the powerful elder gods of the Titans in order to save mankind. Tarsem Singh directs the film that began shooting in Montreal this week.

Combine that with Tarsem's statements about the film, based on Jason Keller's script:

…basically, Caravaggio meets Fight Club. It's a really hardcore action film done in Renaissance painting style. I want to see how that goes; it's turned into something really cool. This guy who I really love, who's the only one person in it right now, is the brother in The Tudors, Henry Cavill. I'm going for a very contemporary look on top of that so I'm kind of going with, you know, Renaissance time with electricity. So it's a bit like Baz Luhrman doing Romeo + Juliet in Mexico; it's just talking a particular Greek tale and half contemporising it and telling it.

As mentioned, Immortals is shooting now; Universal will release the film on November 11, 2011. What isn't in the press release is any mention of 3D; at one point there was talk of the film being shot in that format.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 April 2010 - 12:43

Men... vad förvirrande. Det låter faktiskt som om att denna filmen har utvecklats till nåt helt annat än en remake av den klassiska Ray Harryhausen -rullen, samt även myten som filmen byggde på. :\

#10 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 April 2010 - 13:45

Jag tycker deras velande med titel börjar dra ner själva filmen nu för vilka signaler ger det här egentligen? Bättre om de kört en arbetstitel om det nu är så svårt att bestämma sig för en. :rolleyes:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#11 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 07 April 2010 - 14:03

Så länge filmen blir klar så är jag nöjd, sen får dom kalla den vad dom vill.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 April 2010 - 14:59

Men hur ska de klara av det när de inte klarar av en simpel sak som titeln? :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 07 April 2010 - 15:30

Titeln är alltid det svåraste tycker jag när jag skriver nåt. ;)

Men det skvallrar ju inte direkt förtroende när dom har en öppen debatt om det.

Edited by Wylie Times, 07 April 2010 - 15:31.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#14 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 April 2010 - 19:51

Såg denna artikel som kanske kan hjälpa till att reda ut förvirringen gällande byte av titel (jag fick större förståelse för det iaf):

'Gods' clashes with titles

Relativity Media pic faces problems
Posted: Wed., Apr. 7, 2010, 9:14am PT

With established brands performing at blockbuster levels at the B.O., Hollywood is gravitating toward projects with built-in awareness.

So when it came to "War of the Gods," the name of the actioner featuring iconic characters from Greek mythology that Universal will distribute next year for the Rogue banner, Relativity Media realized it had a problem.

Not only is it very close to "Clash of the Titans," Warner Bros.' and Legendary Pictures' reboot of the 1981 Greek mythology pic that's conquering the box office, it also proved too similar to "God of War," another epic about a warrior who battles the Titans of Mount Olympus, in active development at Universal.

"God of War" was always going to win the clash of the titles, given that the property is based on Sony's popular videogame franchise. A third installment, exclusive to Sony's PlayStation 3, is out in stores now and selling briskly.

The games revolve around the intimidating warrior Kratos, who seeks revenge on the gods of Mount Olympus after being used and discarded as one of their tools, during which he unwillingly killed his wife and daughter.

"Immortals" has a similar revenge-based plot: Story follows the young warrior Theseus, who leads his men into battle with the immortal Greek gods to defeat the elder gods of the Titans in order to save mankind.

At one point, "Immortals" had also been referred to as "Dawn of War," but even that was considered too similar to "God of War," and didn't effectively represent the pic's mythological characters and plot.

But Universal will distribute "Immortals" first, on Nov. 11, 2011. "God of War" does not yet have a release date yet or even filmmakers attached.

Tarsem Singh is helming "Immortals," which began shooting in Montreal this week.

Relativity also announced Tuesday that John Hurt and Isabel Lucas have joined the cast of "Immortals," with Hurt set to portray the earthly manifestation of Zeus, who acts as a mentor and teacher to Theseus, portrayed by Henry Cavill. Lucas will portray Athena, the daughter of Zeus.

Stephen Dorff, Luke Evans, Kellan Lutz, Joseph Morgan, Freida Pinto and Mickey Rourke had been announced previously for the cast.

Producers are Gianni Nunnari of Hollywood Gang Productions, Mark Canton of Atmosphere Entertainment MM and Ryan Kavanaugh, CEO of Relativity Media. Christian Gudegast wrote the screenplay, based on a script by Charley and Vlas Parlapanides.

Hurt recently completed director Rowan Joffe's "Brighton Rock," opposite Helen Mirren. Lucas recently starred in "Transformers: Revenge of the Fallen."

Both "Immortals" and "God of War" are the latest film projects to revolve around Greek mythological characters after "Clash of the Titans" and "Percy Jackson & the Olympians: The Lightening Thief."



Georgia: du har inte döpt om tråden till Immortals :)

Edited by Synon, 07 April 2010 - 19:53.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#15 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 April 2010 - 19:55

Georgia: du har inte döpt om tråden till Immortals

Jag vet. Dom hattar ju hit och dit hela tiden med titeln, men ska fixa det nu.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#16 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 April 2010 - 20:09

Kommer bli jääääätttelåååång underrubrik till tråden innan det här är över :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#17 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 April 2010 - 20:25

:lol:
Förhoppningsvis så är det sista gången så att det enda som ska bytas ut sen är den, med ett premiärdatum.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#18 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 May 2010 - 09:25

Blir självfallet även en 3D-version och premiären är 11 november 2011. På comingsoon.net har de lagt upp några behind-the-scenes-videos plus lite bilder.

comingsoon.net

Edited by Synon, 17 May 2010 - 09:26.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#19 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 02 May 2011 - 18:34

Officiell trailer:



Lite väl konstlat kan jag tycka, men när man väl ser filmen kanske det ger sig och passar bra in.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 May 2011 - 18:57

Jag tycker det såg mycket bra ut. :)

Jag föredrog "War of the Gods" titlen men jag förstår varför de ändrade den.
Vad jag inte förstår är varför de alltid måste hitta på sina egna berättelser innom Grekisk mytologi. Tycker där redan finns så mycket intresanta berättelser att berätta därifrån.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 June 2011 - 13:37

Visuellt så ser den ut att bli minst lika snygg som både The Cell och The Fall. Där jag tyckte att The Cell hade en totalt ointressant handling, där tyckte jag att The Fall lyckades mycket, mycket bättre. Dessvärre känns både den förra samt den nya trailern rätt anonyma om man ser bortom den visuella biten. Jag kommer säkert att se filmen och hoppas att det finns mer djup i filmen än vad som framgår av dessa trailers.



#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 August 2011 - 15:13

Ny trailer. Fär nog säga att jag börjar bli avtänd på den här filmen. Man ska inte döma en film efter en trailer. Fast den andra sidan av myntet är att en trailer säger mycket.



#23 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 June 2012 - 20:03

Inget att klaga på direkt vad gäller det visuella och specialeffekterna som var välgjorda. En parentes kan väl vara att färgpaletten kändes lite väl konstlad många gånger. En hyfsad story som dock kunde blivit starkare med annan skådespelarensemble och med mer bombastisk visualisering av de mäktiga gudarna som kändes mer som vanliga människor utklädda i fåniga guldkostymer. Scenen där Zeus åker upp med Athena i famnen är det jag fiskar efter: så ska det se ut! Och slutscenen kunde de gott ha klippt bort.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 August 2013 - 18:13

Disclaimer: Alla likheter med Synons omdöme ovan är helt oavsiktliga. Däremot återanvände jag mycket riktigt koncept-beskrivningen från ett av mina övriga omdömen. ;)

 

*

 

Immortals (2011) [US]
I KORTHET: Hjälten från ingenstans som helt plötsligt finner sig i frontlinjen i försvaret av mänskligheten mot gudarna.
DET BRA: Tarsem Singh är duktig på det visuella berättandet, det hela är väldigt snyggt och välstylat. Miljöerna, med eller utan cgi-makeup, genomläckra. Och det är inget fel på berättandet, vars kvalitet givetvis förhöjs av John Hurt, och storyn är egentligen riktigt matig för en Hollywood film av idag. Det är väl heller inga fel på skådespelarnas insatser. Alla inblandade gör, kort sagt, vad de skall.
DET DÅLIGA: Trots det stiliga berättandet så finns det ingen glöd i storyn, det väcks ingen sympati för karaktärerna och actionscenerna känns bitvis mest röriga. Det vi får serverat smakar alldeles för mycket av Gudarnas Krig / Clash of the Titans för att vara riktigt bra, vilket är synd. Gudarna påminner lite för mycket om barn för att vara riktigt godtagbara. Men allra mest lider kanske filmen av sitt slut, eller snarare bristen av det. Precis som en ökänd tysk regissör känns det här som om man tröttnat mot slutet av manusskrivandet och slängt in första bästa idé som hamnat på bordet. Filmen bara slutar, med en hint om att man har mer på lager.
SOM HELHET: Jag är på det hela taget väldigt förtjust i grekisk- och romersk mytologi och borde gilla det här. Det är inte dåligt. Men den saknar den där extra lilla knuffen som gör att man vill se om den; se mer.
PS: Luke Evans blir befordrad i Olympen och uppgraderas från "Apollo" i Clash of the Titans till Zeus här. Inte illa pinkat va?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 August 2013 - 23:11

Vad f*n, skrev jag inget omdöme efter att jag hade sett filmen? Ett tag trodde jag att det var placerat i en av SSF-trådarna, men icke. Och ni kan jag inte bjuda på ett då jag knappt minns filmen. Vilket i sig inte kan vara ett speciellt bra betyg till filmen. Men jag tyckte att den var helt okej. Den visuella biten är som bekant riktigt bra eftersom Tarsem vet vad han gör och dessutom har sin egna stil att lägga till handlingarna. Story, regi, manus, karaktärer och skådespelare kan jag inte säga mycket om. Jag minns svagt att jag tyckte att Mickey Rourke kändes aningen malplacerad i sin roll och att Freida Pinto var förvånansvärt anonym i sin. Och slutet hade jag inga som helst problem med. Allt behöver inte ha ett tydligt avslut, utan kan få vara som i den här filmen om det passar, vilket jag tyckte att det gjorde.

 

Trevligt att du fick chans att se filmen och nu har gjort det. :)