Jump to content

Photo

The Green Hornet (3D?)


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#26 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 April 2010 - 19:53

Det vore underligt om de falsifierade det.

#27 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 April 2010 - 20:31

Vem äger filmrättigheterna till Lone Ranger?(en film med Johnny Depp som Tonto har ju snackats om) Om det är samma studio som gör Green Hornet så kan de ju säkert nämna det. Om inte så har de väl inte rätt att göra det?
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#28 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 April 2010 - 21:10

Där emot skulle de ju kunna göra en vag anspelning... om de hade tyckt att det är roligt.

#29 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 June 2010 - 19:19

Columbia har släppt de två första bilderna från filmen. Och trailern kommer att premiärvisas i "Jimmy Kimmel Live" ikväll/natt? så förmodligen finns den tillgänglig online sen. :)

Posted Image

Posted Image

Källa: ComingSoon.net

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#30 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 June 2010 - 20:25

Går tyvärr inte att länka bilder från ComingSoon.net

Länkar bilderna härifrån istället: First Official Look: Seth Rogen and Jay Chou in The Green Hornet | /Film

Posted Image

Posted Image
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#31 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 June 2010 - 20:27

Du hann före mig Georgia - tack för att du fixade det :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#32 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 June 2010 - 20:30

Nu verkar dom funka därifrån :unsure:
Är så säker på att det alltid brukar bli stopp när man länkar bilder därifrån och deras systersiter.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#33 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 June 2010 - 21:13

Jag tycker det är väldigt varierande: ibland funkar det, oftast inte. Erkänner att jag var lite slö denna gång för att jag brukar undvika att länka så här till bilder just bara för att det så sällan funkar. Men det är tur att jag har dig här, Georgia, som ordnar upp det. :)

När du ändå är i farten kan du väl lika gärna ta bort frågetecknet efter 3D i rubben för filmen blir ju i det formatet. Surprise! Not.:P

Edited by Synon, 21 June 2010 - 21:21.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#34 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 June 2010 - 08:32

Nu finns trailer och intervjuer med bl a regissören Michel Gondry och skådisen Seth Rogen tillgängliga på ComingSoon.net. Måste erkänna att jag inte blev så värst lockad av trailern... Lär väl se den någongång, men kommer inte anstränga mig för att se den pronto. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#35 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 June 2010 - 23:10

Jag tycker det här verkar roligt! :D
Jag gillar ju allt jag sett av Seth Rogen så här långt också :)

Winter is Coming


#36 Insert Username

Insert Username

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 61 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 November 2010 - 13:26

En ny trailer till filmen och som fokuserar mer på Kato. Under den så ser ni den första trailern som släpptes tidigare. Filmen ser ut att kunna bli underhållande och Gondrys första mainstream film. För det som gör honom så unik som regissör verkar vara som bortblåst i dessa trailers.




Edited by Insert Username, 24 November 2010 - 13:14.

Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#37 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 April 2011 - 00:17

Jag såg filmen härom dagen och jag tyckte den var rätt underhållande. Framför allt är Seth Rogen väldigt rolig i titelrollen. Han har en väldigt skön komisk inställning till det mesta. Tyvärr känns det ofta som om resten av kådisarna inte riktigt hänger med på det. Jay Chou är helt ok som Kato men mer pga sina martial arts kunskaper än något annat. Han har visserligen rätt bra kemi med Rogen men jag kan inte låte bli att tänka på hur mycket bättre Stephen Chow antagligen hade varit. Och Christoph Waltz är en helt ok bad huy men inte riktigt så over the top som jag tycker att rollen hade tjänat på att vara. Jag hade inte klagat om dom släppt loss Nic Cage här och låtit honom ta på sitt crazy face. (Ni vet, det som han har på i nästan alla filmer han gör) Men Waltz är absolut inte dålig. Inte ens Cameron Diaz är dålig. Men det är ändå en film som känns lite spretig. Att det är Michel Gondry som står bakom kameran är absolut inget man skulle tänka på om inte hans namn fann med i förtexterna. Visst ser fighting scenerna rätt läckra ut men det här är helt enkelt inte den sortens film som han borde göra. Att ta en egensinnig och så visuellt intressant regissör som Gondry och låta honom jobba med studiosystemets handklovar på är mest deprimerande att se.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#38 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 16 August 2011 - 14:16

Tyvärr känns det ofta som om resten av kådisarna inte riktigt hänger med på det.

Och det kan ju få riktigt obehagliga konsekvenser.



Ehm... Hur som helst... jag tyckte också att den här filmen var rätt trevlig. Blir lite nyfiken på originalet. Är huvudpersonen lika fånig i den versionen?

#39 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 January 2012 - 17:28

Filmen är klart över förväntan. Jag gillar Seth Rogen, men jag hade på förhand lite svårt att se honom i den roll som han gör här. Att en så aktad regissör som Michel Gondry sedan gav sig i kast med att göra denna film gjorde att jag höjde på ögonbrynen ännu mer. Visst, av Michel Gondrys speciella sätt att göra film på märks det ingenting av i denna film, men han gör ändå ett bra jobb. Så gör även Jay Chou som verkligen imponerar. Jag gillar dessutom att fokus ligger på hur hjältens sidekick är den smartare, medans hjälten själv får ta ett steg tillbaka på både ett á två sätt. Det enda som jag fann negativt med filmen var att en del datorgenererade effekter såg lite väl plastiga ut. Men annars så är den här filmen riktigt underhållande och klart sevärd.