Jump to content

Photo

uppdateringar!!!


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 25 November 2010 - 12:55

Hej, för att få lite liv i detta forum så tänkte jag kolla hur det går för er. Vad jobbar ni med för projekt just nu? Hur långt har ni kommit?
Det behvöer inte vara en rejäl redovisning utan berätta till den mån att vi blir upphetsade av nyfikenhet. Så har man en karamell att suga på... å nått att se fram emot.
Kom igen nu...!

#2 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 25 November 2010 - 19:15

Hej, för att få lite liv i detta forum så tänkte jag kolla hur det går för er. Vad jobbar ni med för projekt just nu? Hur långt har ni kommit?
Det behvöer inte vara en rejäl redovisning utan berätta till den mån att vi blir upphetsade av nyfikenhet. Så har man en karamell att suga på... å nått att se fram emot.
Kom igen nu...!


Tja, angående nummer 13 så väntar vi på Sebbe med sin Förgöraren prolog som han jobbar hårt med att bli klar med, men annars så är allt ganska klar för tryckning.

Jag jobbar på med Law for Hire del två som jag vill satsa på nummer 14, men det återstår att se då jag jobbar ihop med Lars att få ihop Ragnarök projektet i full gång.

Sen... ja, andra får säga sitt.

#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 25 November 2010 - 20:10

Tack för den här informationen! Då är tidningen alltså på gång! Säg till om man kan vara behjälplig!

Jag tror det är viktigt att ni som redaktion kommunicerar öppet och ofta för att vi andra ska känna delaktighet och tro på projektet. Berätta vad ni gör, hur det går och vad ni har tänkt er, det skapar intresse.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 25 November 2010 - 20:42

Jag för min del arbetar på mitt projekt om Melek. Annars så tar jag det lugnt på seriefronten just nu.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#5 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 26 November 2010 - 21:18

Du milde vad Nordens stjärnor ger mig inspiration. Får hela tiden nya idéer till nya projekt, så det blir väl vad jag kommer att syssla med i framtiden. SÅ jag har väl två projekt för mig nu tror jag.

Edit: Om ni behöver hjälp med manus och så, säg till, jag är ganska bra på att hitta lösningar på problem i handlingar och så ganska snabbt.

Edited by Sret, 26 November 2010 - 21:19.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#6 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 November 2010 - 10:14

Tja... Jag har ju inte precis kommit någonstans med manuset jag funderar över, så har du några idéer är det fritt fram att slänga fram dem.

#7 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 28 November 2010 - 00:36

Tja... Jag har ju inte precis kommit någonstans med manuset jag funderar över, så har du några idéer är det fritt fram att slänga fram dem.


Tja, du måste nog ge mig mer än det för att jag ska vara till någon hjälp.

Edited by Sret, 28 November 2010 - 00:37.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 28 November 2010 - 05:16

Hmm... vad har jag på G? Tja, jag har en första söndagssida av SuperStenåldern färdigskriven, som förhoppningsvis blir tecknad nån gång, kanske nästa år. =) ( inte av mig, om nån undrar.)

Jag har även arbetat fram en Spin-off till Viktors Law for Hire, som jag försöker lansera hos honom. Går väl skapligt också. Vi har gått igenom en del idéer, och det börjar formas en del där. Viktor vill vänta lite med den dock, tills han fått visa mer av sin värld för läsarna.

Sen jobbar jag ju som nämnts tidigare på forumet, med Viktor på Ragnarök, och där har vi snart Synopsis färdig, så det kommer börja skrivas manus inom kort där. När vi gjort färdigt det manuset så har jag lite koncept-bilder och profiler att fila vidare på, för karaktärer. Sen har man ju förstås några söndagssidor planerade som back-ups för Ragnarök också. ^^

Sen har man väl en hel del idéer till en del andra serier, men det är lite väl tidigt att nämna, tycker jag.

#9 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 28 November 2010 - 19:32

Tja jag har börjat skissa ned sidorna på den serie jag jobbar med för SSS

#10 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 28 November 2010 - 19:54


Tja... Jag har ju inte precis kommit någonstans med manuset jag funderar över, så har du några idéer är det fritt fram att slänga fram dem.


Tja, du måste nog ge mig mer än det för att jag ska vara till någon hjälp.


Ja, för att vara tydligare: Jag syftar på adertonhundratalsserien.

#11 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 December 2010 - 01:31

Så långt förstår jag nog. Jag behöver lite mer grund än det, som en grundhandling.

Förövrigt har jag nog fått tag i en tecknare till en serie som jag ska skriva med min karaktär Melek Nostagi, har arbetat så långt på det än faktiskt.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#12 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 December 2010 - 12:13

Så långt förstår jag nog. Jag behöver lite mer grund än det, som en grundhandling.


Än så länge har jag bara vissa idéer om handlingen. Resten skulle man kunna diskutera sig fram till.

#13 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 08 January 2011 - 01:54

Men du hämnaren, behöver du hjälp så kan jag hjälpa dig, skicka ett PM till mig så kan vi diskutera där ifall du vill, vi tänker ju redan ganska likt det vet vi.

Du själv då pepe, du tecknar snabbt och bra, inga intressanta projekt igång då?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#14 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 08 January 2011 - 09:36

Du själv då pepe, du tecknar snabbt och bra, inga intressanta projekt igång då?


:D
Har avslutat en serie som "Virtus" ska texta åt mig. Vet att han har fullt upp med sin mega-Crossover... så den kommer när den kommer. Sedan är jag mitt i en ny serie med STHLM-Utopia gubbarna. Men... wait for it... har självklart alltid tid att hjälpa till med annat: d v s tusch eller teckna.
Vad finns d för framtidsplaner på Ghast... några nya äventyr?

#15 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 January 2011 - 13:08

Efter en trög höst har jag nu börjat om på Mutagen Talent del 2 (tredje försöket). Tecknar nu på fjärde sidan. Vi får se hur det går. Annars så skriver jag och Lars Predabot på ett manus för Nordens Stjärnor där de möter Lars skurk Emeritus Blod för första gången. 80-tals-action med influenser från tidigare årtionden, men ganska tight och kul berättat. Kan bli bra! Sedan så fipplar jag med NS relationskarta samt undersöker möjligheten att bilda förening för SSS.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#16 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 08 January 2011 - 14:12

Men du hämnaren, behöver du hjälp så kan jag hjälpa dig, skicka ett PM till mig så kan vi diskutera där ifall du vill, vi tänker ju redan ganska likt det vet vi.


Gjort.

#17 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 08 January 2011 - 15:16

Jag har några tankar till Ghast äventyr, men de ligger lite på is just nu, inget skrivet än. Det jag vet ä att han ska möta och slåss mot Nekro.

Kul att se att det rullar i maskineriet ska nu se om jag kan vara till någon hjälp till våran gröna hämnare.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#18 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 May 2011 - 10:09

Jag håller på med det sista polerandet av bakgrundsmaterialet till Golden Gang så att det blir rätt med årtal, så att det blir bra rytm på berättandet av första delen, så att jag inte gjort några fadäser med researchen. Parallellt med det så pushar jag mig framåt med Mordet i Bunkern där det gått segt ett bra tag, men jag har bara en riktigt jobbig bild kvar, sen blir det enklare att fortsätta. Den och den sista korta GG-serien, Presskonferens, ska vara klara innan jag börjar rita GG på allvar.

#19 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 May 2011 - 01:17

Ser fram emot Golden Gang Daniel. =) Keep at it!

Själv så har jag faktiskt börjat spåna på en ensides-serie med vår egen Johan Ragnarsson - den gröne hämnaren! Det kommer bli lite humor, faktiskt. Jag brukar ju vara närmast totalt humorlös i seriernas värld, men nu är det väl dags att man gör ett litet försök iallafall. XD

Annars så är det designande av karaktärer för Ragnarök som gäller, där har jag faktiskt kommit en början på Gnå iallafall, hon är väl 20% färdig skulle jag säga. Grundidéerna och researchen är på plats, stålramen likaså, nu ska det hela bara kläs på rätt sätt.

Sen är det ju förstås avsnittet med Nordens Stjärnor och MonsterMakaren som jag och TFels jobbar på. Emeritus Blod introduceras, NS första fiende! =) Där går det tungt dock... många jobbiga beskrivningar, in i minsta detalj, om en väldigt komplex superstrid. Nå, skam den som ger sig... ska försöka göra ytterligare ett lyft där, och kanske komma riktigt igång med fighten nästa vecka. Men det är tungt, och svårt. Allting måste stämma perfekt, och vara spännande och uppfinningsrikt nog för att läsaren ska tappa hakan.

#20 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 10 June 2011 - 22:41

Börjar fundera på manuset till Tyst, De Döda Talar, som har valts till mitt nya NS projekt. Annars har svårt med mina Nostagi serie, ska se om jag kan koka ihop något med Ghast snart.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#21 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 11 June 2011 - 13:16

Ahh, Ghast! En av mina nya favoriter! Tycker bara att hans oerhörda fysiska styrka gör honom lite svår att skriva om. Han är kanske för mäktig. Annars hur cool som helst!

Jag jobbar på tre Nordens Stjärnor-äventyr, varav två är samarbeten.

Nordens Stjärnor och Emeritus Blod
Här möter våra vänner en av sina ärkefiender för första gången, Emeritus Blod. Monsteraction i Stockholm i gammaldags stil men med en modern touch. En ganska fyndig story som jag och Lars Predabot skriver på just nu. Väntar bara på att Lasse ska göra ett ryck med sin del!

Nordens Stjärnor: Jagad jägare jagas
Ett gäng jägare blir jagade av Lon ute i skogen då Superstjärnan griper in. Plötsligt gör vår gamle skurk Dr Dedrup entré och tar kontroll över våra hjältar med hjälp av Konsum-märken (den liggande åttan = evigheten). Nu ska hela NS angripas! Per Löfgren (den utmärkte tecknaren Peral som hänger på Serieforum) författar. Jag ska rita del 1 och så behöver vi en till tecknare till del 2.

Nordens Stjärnor och diamantsmugglarna
Vita Duvan II och Johnny Boy ska delta i en danstävling anordnad av en av grevens gamla vänner, Garcia. Men tävlingen är hotad av Garcias fiender. Parallellt med detta får vi återblickar på hur greven och Garcia tillsammans med dåvarande kompisen (nuvarande ärkefienden) Leif Schwartz smugglade diamanter från Sydafrika i sin ungdom, då fiendskapen grundades. Hittills är åtta sidor tecknade. Får se om jag kan lägga upp några skisser här.


Alltihop kommer att ta ett tag, särskilt som sommaren är i antågande och datorn krånglar en massa!

Attached Files


Edited by TFels, 11 June 2011 - 13:21.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#22 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 11 June 2011 - 15:48

Men aw Tfels du får mig att rodna av all beröm om Ghast :blush: Men jo, hans styrka kan vara ett problem, men man kan även tänka att han måste hålla igen för att inte skada någon för allvarligt. Och tänk vad svårt de måste ha att skriva om Superman.

Förövrigt så gillar jag den mellersta bilden av de tre mest, kan vara för att det är kul att se superhjältar ha lite ledig tid och inte bara patrullerar och bekämpar brott, då får man även se hur de är under sin fritid.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#23 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 June 2011 - 01:38

Flyttade lite O/T gossar. Mycket kul diskussion dock, som vi fortsätter i figur-tråden. =)

THOMAS: Jättekul att se hur produktiv du är! =) Så du gör en lite NS-origins historia där, va? Coolt. Hade ingen aning om att han kände Leif Schwartz alias "Hatets Vän" sen förut! Ser du att han kommer bli medveten om att Schwartz är ärkefienden till slut, eller är det nåt som ligger långt fram i tiden?

#24 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 June 2011 - 06:51

Leif Schwartz anser ju att fiendskapen tar sin början i tillbakablicken i Sydafrika. Greven tror bara att det är där vänskapen upphör. Senare inser han att de är ärkefiender pga något som greven gjorde i Sydafrika. Men det var lika mycket Leif Schwartz fel.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#25 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 June 2011 - 14:03

En sida till ur Diamantsmugglarna.
För att förtydliga lite. Serien utspelar sig alltså i nutid. Men den innehåller tillbakablickar på ungdomstiden då de smugglade diamanter från Sydafrika och blev fiender.

Attached Files


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier