Jump to content

Photo

STEAMPUNK


  • Please log in to reply
269 replies to this topic

#1 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 17 May 2013 - 13:55

Ingen fara, jag och Sandra Lindblom kokade ihop lite idéer och fick ihop en idé för en steampunk story. Ingen solitt än, men vi har skissat fram en kvinnlig demon som jobbar som en privateer för drottningen. Det kommer att vara mycket fantasy riktat, typ Skies of Arcadia hållet.

 

Demonface_zps08c2b074.jpg

dLite ansiktes skisser av mig, för att prova fram vilket var bäst

demonica2_zps84a20f78.jpgOOch en skiss från Sandra när jag förklarade för henne hur stor jag tänkte hon skulle vara


Edited by DarkPaladin300, 17 May 2013 - 13:58.


#2 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 May 2013 - 17:08

Tja, vi har kommit fram till att demon kvinnan ska heta kapten Ingela Gathenhielm och vi har en "first draft" till story som kan funka då det är en klassisk "travel to where none has dared before" typ av scenario. Världen ska vara den rena typen av steampunk, typ tänk dig Hayao Myasakis Laputa blandat med Bioshock Infinite och Skies of Arcadia med lite neo victorian feel på designen. Mer än det har vi inte kommit än



#3 Isegrim

Isegrim

    Commander

  • Members
  • 187 posts
  • Gender:Male

Posted 19 May 2013 - 19:03

Ska det vara kopplat till den svenska kaparen "Lasse i gatan"?

#4 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 May 2013 - 19:22

Ja, namnet är baserat på kvinnan som var gift med den svenska kaparen Lars Gathenhielm men det var bara det, tänkte bara göra nåt kul med namnet som ni märkte nu



#5 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 20 May 2013 - 14:40

Tja, vi har kommit fram till att demon kvinnan ska heta kapten Ingela Gathenhielm och vi har en "first draft" till story som kan funka då det är en klassisk "travel to where none has dared before" typ av scenario. Världen ska vara den rena typen av steampunk, typ tänk dig Hayao Myasakis Laputa blandat med Bioshock Infinite och Skies of Arcadia med lite neo victorian feel på designen. Mer än det har vi inte kommit än

 

Har ni skrivit något som du tycker det kan vara lönt att dela med sig av?



#6 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 May 2013 - 16:51

 1. George Mac-Dupth (helt improviserat namn) är en återfallstjuv av mer skojare och alladin sort. lite skurkig men igenom snitt en schysst kille. (Vi gör honom lite äldre, kanske 30 + så han vet vad han gör
2. Han stjäl som vanligt och hamnar emd en grupp med riktigi skurkar som springer förbi och de som jagar skurkarna tror han är med dem oc han dras med dem in i finkan.
3 han blir straffad emd att åka med båten som Ingela är kapten på som skall till farliga platser där ingen annan kapten vågar åka där.
(båten kan heta The Daunting Lady eller The Abandoned Angel)
4. åka båt åka storm åka dans på båt med mera,. kolonister kan åka också så finns det mer än bara skeppsfolk ombord för story skull
5. han kan vara värsta bråkaren med Ingela eller liknande tills något allvarligt händer och de gör en... I hate you so much i need to kiss you!
6. more fight against who knows what and they save ach other and then out to new adventures

 

Det var så vi skrev ned det när vi brainstormade, vet inte om det är nåt lönt men det kanske duger?
 



#7 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 May 2013 - 13:50

1. George Mac-Dupth (helt improviserat namn) är en återfallstjuv av mer skojare och alladin sort. lite skurkig men igenom snitt en schysst kille. (Vi gör honom lite äldre, kanske 30 + så han vet vad han gör
2. Han stjäl som vanligt och hamnar emd en grupp med riktigi skurkar som springer förbi och de som jagar skurkarna tror han är med dem oc han dras med dem in i finkan.
3 han blir straffad emd att åka med båten som Ingela är kapten på som skall till farliga platser där ingen annan kapten vågar åka där.
(båten kan heta The Daunting Lady eller The Abandoned Angel)
4. åka båt åka storm åka dans på båt med mera,. kolonister kan åka också så finns det mer än bara skeppsfolk ombord för story skull
5. han kan vara värsta bråkaren med Ingela eller liknande tills något allvarligt händer och de gör en... I hate you so much i need to kiss you!
6. more fight against who knows what and they save ach other and then out to new adventures
 
Det var så vi skrev ned det när vi brainstormade, vet inte om det är nåt lönt men det kanske duger?

De första frågorna jag kommer på: Utspelas det på Jorden i en alternativ tidslinje? Är det nutid, framtid, eller dåtid? Eller är det en helt annan värld?

#8 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 21 May 2013 - 14:13

Ja, det är ju steampunk så ja det utspelas i en alternativ tidslinje på jorden, på runt 1700 talet med mycket fantasy tema som de spelen jag har nämnt förut.



#9 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 May 2013 - 10:34

Ja, det är ju steampunk så ja det utspelas i en alternativ tidslinje på jorden,
Behöver ju inte vara så bara för att det är steampunk.


på runt 1700 talet
Sjuttonhundratalet rentav. Hmhmhm... Ja, det fanns visst ångmaskiner redan då, läser jag mig till nu.


med mycket fantasy tema som de spelen jag har nämnt förut.
Är förekomsten av magi och dylika fantastiskiteter allmänt accepterad i världen, eller sker sådant mest i så att säga smyg?

#10 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 22 May 2013 - 10:55

Med tanke på att en demon lever i världen, och hon är den enda då kanske så händer det i smyg eller så är det svårt att utföra



#11 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 May 2013 - 12:27

Så de flesta vet inte om att magi finns. Demonen i fråga ser ju, enligt bilden ovan, ganska mycket ut som en demon. Hur brukar människor reagera när de ser henne?



#12 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 24 May 2013 - 16:12

Så de flesta vet inte om att magi finns. Demonen i fråga ser ju, enligt bilden ovan, ganska mycket ut som en demon. Hur brukar människor reagera när de ser henne?

Här tänkte jag bryta klichén och låta henne vara en poppis och accepterat kapare för alliansen och drottningen istället att vara en outkast och hela köret. Fast det betyder inte att det inte blir lite omvända huvuden tillbaka när folk går förbi och liknande. Och så med tanke på hennes storlek så blir det lite..... Ähum... Ögonen uppåt

#13 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 25 May 2013 - 19:34

Men de flesta som träffar henne har alltså förmodligen redan hört talas om henne?



#14 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 25 May 2013 - 19:45

Ja precis

#15 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 25 May 2013 - 20:22

Nästa fråga: Vad innebär det rent praktiskt att hon är en demon?



#16 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 25 May 2013 - 21:30

Om du menar hennes krafter och förmågor så är hon odödlig, stark som 10-20 män (har lite svårt att bestämma den detaljen), strategisk taktiker och det faktum att hon är en demon som jobbar för the good guys så är det mycket praktiskt

#17 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 May 2013 - 10:22

Är det någon skillnad mellan att vara en demon och att vara ett vanligt allmänt monster?



#18 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 27 May 2013 - 09:08

hmmm... tja, hon var ursprungligen framkallad från helvetet som liten Hellboy style, och ett monster är en helt annan sak så ja, det är nog en skillnad.



#19 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 May 2013 - 13:31

Men är hon som en vanlig kroppslig varelse när hon väl har kommit hit?



#20 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 27 May 2013 - 15:34

Ah det var så du menade, men ja förutom hennes krafter och odödlighet så är hon en kroppslig varelse i kött och blod... en DEMONISK sådant men ändå



#21 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 28 May 2013 - 13:15

Nästa fråga: I vilken betydelse är hon odödlig?

#22 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 May 2013 - 15:27

hmm få se nu... det är det som är den svåra biten men jag tänker mig nog att den graden att hon åldrar sig myyyyyycket långsammare än alla andra varelser plus så tål hon en hel del stryk typ kan ta emot en rusande lokmotiv med bara händerna

 

(oki hur många frågor har du egentligen i din hjärn box? XD)


Edited by DarkPaladin300, 28 May 2013 - 15:28.


#23 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 28 May 2013 - 17:45

Den Gröne Hämnaren har alltid nya frågor.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#24 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 May 2013 - 18:21

Lite som Columbo "Just one more thing..." Plus han borde ha en hel lista istället att dra upp de en i taget


Edited by DarkPaladin300, 28 May 2013 - 18:21.


#25 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 28 May 2013 - 20:25

Ifrågasätt icke hans superkrafter Viktor! Men han har väldigt viktiga frågor att tänka på vet du.


Edited by Sret, 28 May 2013 - 20:25.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.