Jump to content

Photo

STEAMPUNK


  • Please log in to reply
269 replies to this topic

#1 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 17 May 2013 - 13:55

Ingen fara, jag och Sandra Lindblom kokade ihop lite idéer och fick ihop en idé för en steampunk story. Ingen solitt än, men vi har skissat fram en kvinnlig demon som jobbar som en privateer för drottningen. Det kommer att vara mycket fantasy riktat, typ Skies of Arcadia hållet.

 

Demonface_zps08c2b074.jpg

dLite ansiktes skisser av mig, för att prova fram vilket var bäst

demonica2_zps84a20f78.jpgOOch en skiss från Sandra när jag förklarade för henne hur stor jag tänkte hon skulle vara


Edited by DarkPaladin300, 17 May 2013 - 13:58.


#2 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 May 2013 - 17:08

Tja, vi har kommit fram till att demon kvinnan ska heta kapten Ingela Gathenhielm och vi har en "first draft" till story som kan funka då det är en klassisk "travel to where none has dared before" typ av scenario. Världen ska vara den rena typen av steampunk, typ tänk dig Hayao Myasakis Laputa blandat med Bioshock Infinite och Skies of Arcadia med lite neo victorian feel på designen. Mer än det har vi inte kommit än



#3 Isegrim

Isegrim

    Commander

  • Members
  • 187 posts
  • Gender:Male

Posted 19 May 2013 - 19:03

Ska det vara kopplat till den svenska kaparen "Lasse i gatan"?

#4 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 May 2013 - 19:22

Ja, namnet är baserat på kvinnan som var gift med den svenska kaparen Lars Gathenhielm men det var bara det, tänkte bara göra nåt kul med namnet som ni märkte nu



#5 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren