Jump to content

Photo

24 - Alla Säsonger


  • Please log in to reply
176 replies to this topic

#51 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 14 December 2005 - 09:33

Älskar denna tv-serie!

Och jag håller också med Wookie att mkt känns långsökt om man ska granska det i sömmarna.. men utan dessa intriger hade serien varit fattigare på spänning, och spänning är ordet för just 24.

'Själv gillade jag nog första halvan av säsong 2, dvs jakten på atombomben. Men säsong tre stod för de 2 bästa avsnittet, tänker främst på när Jack släpper lös fångarna i fängelset och när han måste avrätta sin chef, Chapelle, en mkt rörande historia.

Jag gillar också överlag alla säsonger, och Nina Myers var en höjdarkaraktär, ett rötägg man älskade att hata!

Största befrielsen var när Shelly Palmer skjuts ner i säsong tre, äääntligen blev man av med den räpan.

Ser fram emot säsong 5, hoppas de nu kan hålla tempot å storyn uppe....
I love the smell of napalm in the morning

#52 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 15 December 2005 - 23:46

Kul också att de lyckades väva ihop Tomb Raider-bitchen med attentatet mot president Palmer.
Det var en riktigt klassisk 24-vändning!


Är inte heller helt nöjd med denna säsong, håller med om Wookiees resonemang på många punkter, manuset kändes bitvis som ett hafsverk men det var kul för oss inbitna 24-fans att de faktisk ville knyta ihop finalen med vad som hände för två säsonger sedan (se ovan). Ett problem med den här omgången var att "nedräkningen" till allra största delen saknade betydelse. Det var inte som tidigare att Jack & Co visst att om 20 timmar smäller det, istället var det massa intressanta/ointressanta sidohistorier, kärleksproblem, politiskt käbbel etc som utan problem kunde ha utspelat sig under en längre tid än 24 timmar...vilket iförsig är grundtanken med serien...men den här gången kände jag inte av stressen från karaktärerna på samma sätt, kändes mer som om det utspelade sig på en vecka istället för 24 timmar. Men varför inte tänja lite på gränserna nästa gång och låta händelserna utveckla sig under en vecka istället, spänningen kommer garanterat finnas kvar.Något som jag däremot gillar var Jacks skendöd och sorti i solnedgången. Lysande cliffhanger! För vad ska hända nu, 24 funkar inte utan Jack Bauer.

En liten teaser för nästa omgång. Det ryktas att Sean "Samwise" Austin ska vara ny på CTU...

#53 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 16 December 2005 - 17:44

Har också funderat på om inte serien skulle må bra av att utspelas under en längre period, tex en vecka som är föreslagen här ovan. Men då får den kanske inte heta "24". Kanske Twentyfour-seven vore lämpligare? Eller Jack Bauer är tuffare än Gud, eftersom han behövde vila var sjunde dag..?
I love the smell of napalm in the morning

#54 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 16 December 2005 - 20:03

Har också funderat på om inte serien skulle må bra av att utspelas under en längre period, tex en vecka som är föreslagen här ovan. Men då får den kanske inte heta "24". Kanske Twentyfour-seven vore lämpligare? Eller Jack Bauer är tuffare än Gud, eftersom han behövde vila var sjunde dag..?


Varför inte. En annan inte helt otänkbar titel är CTU, det geniala med den är att det utan problem går att sno CSI framgångsrika koncept att flytta serien till andra städer. Förslag CTU-NY, CTU-MIAMI, CTU-SPRINGFIELD ;)

#55 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 21 December 2005 - 10:29

Nu ligger en liten "förstatitt" ute på den nya säsongen som har premiär 15 januari på Fox :)
Länken finns här till olika format. First Look '24'
Kan inte bärga mej förrens det börjar på TV4...
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#56 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 21 December 2005 - 16:30

Verkar lovande, läste bara texten..vill inte spoila mer än nödvändigt...men Jack Bauer som Most Wanted in the World är en intressant idé. Hoppas det inte bara utspelar sig i LA den här gången.

#57 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 December 2005 - 00:26

Detta ska bli trevligt :) Vet dock inte om jag pallar att kolla ett avsnitt i veckan. Säsong 4 kollade jag alla avsnitt på en helg, det är så serien ska ses helst tycker jag

Winter is Coming


#58 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 22 December 2005 - 07:56

Vet dock inte om jag pallar att kolla ett avsnitt i veckan.

Dito :) hoppas TV4 kan ligga så att det blir åtminstone två avsnitt i veckan, annars blir det utdraget och tempot går förlorat...
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#59 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 22 December 2005 - 10:40

Längtar starkt efter säsong fem! Har sett alla varav jag såg säsong 3 (andra gången jag såg den) 18 avsnitt på en dag.. å resten 6 nästa förmiddag.. huvudvärk stavas det, men jäklar va vi njöt!
I love the smell of napalm in the morning

#60 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 22 December 2005 - 11:21

Och när behagar Tv-4 visa sässong 5? Är det i vanlig ordning på hösten långt efter USA, eller tänker de göra som med Lost, att bara ligga något/några avsnitt efter?

Jag vet att jag kommer att titta på tv, men det vore nog det bästa om man kunde hålla sig den här säsongen tills DVD-boxen kommer. Har inte haft en DVD-maraton sedan ALIAS säsong 1, det är så tv-serier ska ses! :)

#61 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 23 December 2005 - 10:54

Och när behagar Tv-4 visa säsong 5?


Från TV4:

HEJ!
Nu går ju 24:an mot sitt slut, och Fox ska börja visa nästa säsong inom en månad.

Tar ni över direkt, med några veckors fördröjning, som ni
gjorde med Lost?

Svar direkt:

Vi kan tyvärr ännu inte säga EXAKT när den ska sändas, men den kommer att sändas under vårsäsongen (dvs vara färdigsänd före fotbolls-VM) så särskilt långt efter USA kommer vi inte att ligga.

Malte Andreasson planeringschef TV4


fotbolls-vm börjar den 9 juni så det ska väl vara färdigsänt innan dess då...
:)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#62 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 23 December 2005 - 11:47

fotbolls-vm börjar den 9 juni så det ska väl vara färdigsänt innan dess då...
:)


Det var inga dåliga nyheter, 24 redan till våren! Hoppas på 4 avsnitt i veckan. :) Appropå inget - någon som vet om Fox även gör Gena Davis president-serie "Comander in chief"? Vet att Donald Sutherland har en stor roll där som skum talman/vicepresident eller liknade, vore kul om det är en Fox-serie om de gjorde något crossover-avsnitt med tanke på att de är far och son.

#63 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 December 2005 - 13:14


fotbolls-vm börjar den 9 juni så det ska väl vara färdigsänt innan dess då...
:)


Det var inga dåliga nyheter, 24 redan till våren! Hoppas på 4 avsnitt i veckan. :) Appropå inget - någon som vet om Fox även gör Gena Davis president-serie "Comander in chief"? Vet att Donald Sutherland har en stor roll där som skum talman/vicepresident eller liknade, vore kul om det är en Fox-serie om de gjorde något crossover-avsnitt med tanke på att de är far och son.


Det var en intressant idé faktiskt! Lär ju inte hända men det är kul att leka med tanken :)

Winter is Coming


#64 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 23 December 2005 - 14:09

Det var en intressant idé faktiskt! Lär ju inte hända men det är kul att leka med tanken :)


Visst vore det för vi vet väldigt lite för att inte säga inget om Jacks ursprung. Har saknat oväntade gästspel i den senaste säsongen. Minns klassiska gästspel som Lou Diamond Philips (Kiefers polare från Young Guns), Dennis Hopper som serbisk terroristledare, kommer inte på fler för tillfälligt men det vore väl konstigt om inte gamle Donald Sutherland fick vara med i 24 som Bauer Sr i bästa fall eller som Jacks motståndare i näst bästa fall...eller varför inte båda samtidigt ;)

#65 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 23 December 2005 - 14:31

Säsong 5 verkar lovande. Jag hoppas den blir mer thriller än action denna gången. Säsong ett och tre vann på att de inte hade så enorma spektakulära actionscener som fyran (och viss del) tvåan hade, utan hade mer karaktärsutveckling och mer "mörkare" scener. Kiefer Sutherland ser förresten riktigt cool ut i sin nya frisyr. Det verkar även som att Audrey jobbar för CTU istället för försvarsministern denna gång och att Chloe kommer få leka lite med pistol denna gången med ;) .
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#66 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 December 2005 - 14:38


fotbolls-vm börjar den 9 juni så det ska väl vara färdigsänt innan dess då...
:)


Det var inga dåliga nyheter, 24 redan till våren! Hoppas på 4 avsnitt i veckan. :)

I så fall får dom nog börja ganska sent på våren med tanke på att 5:e säsongen börjar i januari i USA. Själv kommer jag nog vänta till sommaren så jag kan sträckse alltihop.

Edited by Wylie Times, 23 December 2005 - 14:39.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#67 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 17 January 2006 - 16:42

Alrigth, the show is back with a big bang. De två första delarna visades i USA igår kväll, amerikansk tid.

Höll på att skriva här vad jag tyckte om den nya säsongen.. men ändrade det till Spoilers där den hörde hemma.

Edited by Ned Flandiddelianders, 17 January 2006 - 16:45.

I love the smell of napalm in the morning

#68 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 17 January 2006 - 16:44

Alrigth, the show is back with a big bang. Såg de två första delarna av säsong 5, å njöt av att se Jack Bauer tillbaka i action. "den enda anledningen till att du inte är medvetslös är att jag inte orkar bära dig" ha ha ha, tuffare än nånsin. Överraskande början, som vanligt får man väl säga, de fegar inte i manuset minsann.
I love the smell of napalm in the morning

#69 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 18 January 2006 - 07:36

Nya omgången av 24 startar 22/2 :thumbsup:
Källa Tv4

17 miljoner såg 24-premiären
Premiären för den femte säsongen av 24 lockade rekordpublik i USA.
Jack Bauer har sin dragningskraft kvar. När de två första avsnitten av femte säsongen visades i amerikansk TV på söndagkvällen sågs de av omkring 17 miljoner tittare. Det är de högsta tittarsiffrorna någonsin för 24 sedan starten 2001.

Att 24 står sig väl i konkurrensen visades bland annat av att Desperate Housewifes, som sändes samtidigt i en annan kanal, fick sin lägsta tittarsiffra för säsongen.

Femte omgången av 24 kommer att visas i TV4 under våren 2006.
Publicerad den 17 januari 2006 10:28
källa TV4
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#70 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 23 February 2006 - 16:13

Har nu sett de de första 9 avsnitten, och kan tyvärr konstatera att serien sjunkit oerhört i trovärdighet.

Presidentens beslut och analysförmåga ligger på en osäker 12å-rings nivå, och alla intriger är resumeér från tidigare säsonger. Exempelvis den nye styrande chefen som har en hållhake på sig, i detta fall hans ex-tjej som tagit hans plånbok med viktiga kort. Och en mullvad på CTU....puuuuh. Blir mer och mer besviken på serien. Den har iochförsig alltid innehållit mindre sannolika moment, men detta tar priset... presidenten som riskerar Rysslands presidents liv tex...vet inte hur länge till jag kan se detta...
I love the smell of napalm in the morning

#71 swa

swa

    Ensign

  • Members
  • 46 posts
  • Location:Gotland och Leksand
  • Interests:Film, serier och sport

Posted 27 February 2006 - 18:23

tror inte att jag kommer att följa en till säsong. Var från början ett stort fan av 24 men jag tycker att iden är lite uttjatad nu och tråkig. Sen så är ju storyn nästan densamma i varje säsong, terrorister hotar att spränga USA i luften typ, kom på nått nytt nån gång så tittar jag kanske.
www.MosEisley.se
Allt inom Star Wars

#72 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 28 February 2006 - 11:34

Har nu sett de de första 9 avsnitten, och kan tyvärr konstatera att serien sjunkit oerhört i trovärdighet.

tror inte att jag kommer att följa en till säsong. Var från början ett stort fan av 24 men jag tycker att iden är lite uttjatad nu och tråkig. Sen så är ju storyn nästan densamma i varje säsong, terrorister hotar att spränga USA i luften typ, kom på nått nytt nån gång så tittar jag kanske.

Har inte läst Neds spoiler, men det låter illavarslande...
Kan hålla med swa också, men säsong fyra var så bra att jag hoppas att de har ett intressant upplägg denna säsong och inte alltför mycket som upprepas.
Men vi får se för imorgon drar det igång kl 22.35 :)

Edited by SavedByZero, 28 February 2006 - 11:34.

"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#73 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 28 February 2006 - 12:30

Ja, jag tyckte också att säsong 4 var jäkligt bra, som jag tycker de andra innan också var. Men som sagt, just nu är jag besviken på säsong 5. Hoppas det vänder... ni får kolla och bedöma själva!
I love the smell of napalm in the morning

#74 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 28 February 2006 - 16:26

Jag tycker säsong 5 har börjat betydligt bättre än säsong 4 som började uselt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#75 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 28 February 2006 - 16:33

Jag ska definitivt följa säsong 5 som verkar tio gånger så mycket bättre än säsong 4.

Sedan är ju storyn orginell för en gångs skull i denna säsong. Terroristerna, ryssar denna gång, ska spränga Rysslands president upp i luften som råkar befinna sig i LA. Sedan verkar ju karaktären Christopher Henderson vara en väldigt intressant karaktär. Sedan har ju också två älskade karaktärer gått åt, vilka får ni se på onsdag
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"