Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu? (V2)


  • Please log in to reply
350 replies to this topic

#51 Prue

Prue

    Commander

  • Members
  • 174 posts
  • Gender:Female
  • Location:Gnällbälet
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 08 June 2010 - 18:08

Oh sorry om det var kort inlägg..
Overlord är mycket charmigt... är lite "förälskad " i minions (gremlin likande figurarena)
Sambon har skaffat för en tid sen Overlord: Raising Hell.
Fast den har man inte spelat än. Ska varvar första först innan man hoppar in på den.
Tycker det kan vara lite svårt att styra minions, men det är nog för man är mer van att spela på pc än ps3.

Dragon age har jag börjat spela om, denna gång med en dvärg, låg kast (Lower Caste Dwarves)
Är innepå att rädda drottning Anora .. en karaktär jag ogillar eller rättare sagt avskyr.

Ska troligen skaffa Awakening & det lockar verkligen med Darkspawn Chronicles.
Skurkar är mer intressanta än hjältar , för drt mesta för min del. Så jag är verkligen intresserad av Darkspawn Chronicles.
Får se hur man ska göra & ad sambon säger (det är hans dator)

Har sett på då sambon spelar Starcraft 2, beta.
Det ser intressant ut, men än lockar första mer att spela för min del.
Känns som allt går lite för fort i 2;an
Får se hur det är att spela det då spelet kommer ut

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."


#52 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 June 2010 - 14:44

Half-Life 2. Så här lite sent om sider men bättre sent än aldrig. :) Men det är verkligen evigheters evigheter sen jag spelade ettan på PC så jag kommer inte ihåg så mycket. Framför allt inte karaktärerna. Men kul är det iaf att gå loss med kofoten igen. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#53 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 June 2010 - 22:23

Half-Life 2 med efterföljande expansioner är bland de bästa jag någonsin spelat. Fantastisk story med härlig action och det roligaste vapen alla fall jag använt nångång, Gravity Gun. Och Alyx Vance är fortfarande lite av en crush :wub: Brukar spela det minst 3 gånger om året.

Själv vart jag precis klar med Mass Effect 2 (närmare 30 speltimmar denna gång) och är nu lite osäker på vad det ska bli härnäst, Har Splinter Cell Conviction, Left 4 Dead 2 och Wolfenstein. Å dessa svåra val :unsure:

Winter is Coming


#54 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 June 2010 - 22:31

Själv fick jag en sån nostalgikick av Mass Effect 2 att jag bara var "tvungen" att köra om första uppdraget i ME 1 med en ny karaktär. Och sedan fortsatte det av bara farten... Får se hur långt jag orkar innan jag tar upp 2:an igen :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#55 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 June 2010 - 16:32

Zombie-filmfestivalen här på SFN har gjort att jag har tagit upp Dead Rising igen. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#56 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 June 2010 - 18:31

Spelar just nu NaugHty bEar och det är sjukt roligt att terrorisera de stackars gulliga Teddybjörnarna. :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#57 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 24 June 2010 - 22:30

Spelat FIFA 10, Star Wars:The Force Unleashed, och Ghostbusters på sistone. Till PS2 som vanligt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#58 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 August 2010 - 17:50

Har börjat spela Ghostbusters och Super Mario Bros.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#59 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 August 2010 - 14:45

Spelar nu Mass Effect 2. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#60 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 August 2010 - 15:48

Mario Bros Wii, Jag håller på att dö hela tiden. :lol: Har inte vant mig vid kontrollerna än. Jag tycker jag känner igen banorna från nintendo 8bit tiden fast det är ju förstås lite annorlunda grafik och kontroller. Undrar om det är några nya banor också, borde det ju vara? Är lite frustrerande just nu för att jag dör hela tiden men kul är det. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#61 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 August 2010 - 22:24

Halo 2600. Min första bekantskap med Halo :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#62 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 August 2010 - 23:39

AvP 3, har med flit låtit bli att spela detta ett bra tag med tanke på hur jäkla skrämd jag blev av de tidigare spelen. Och med rätta, detta spel skrämmer också skiten ur en. Kommer jag bara förbi Marines kampanjen så blir det nog lättare framöver :)

Winter is Coming


#63 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 12 August 2010 - 04:15

StarCraft 2 - Wings of Liberty

Äntligen!

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#64 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 August 2010 - 20:31

new super mario bros wii

detta har hänt ... död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död, död. Det här är nog det svåraste spelet jag någonsin spelat. Kan inte ens spela en enda bana utan att först då ett hundratal gånger. :lol: <_< Hela tiden är det något dumt misstag som jag gör så att jag dör. Just nu har jag använt 9 stycken contiunes och mer blir det säkert.

Edited by GaterGirl, 13 August 2010 - 15:54.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#65 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 12 August 2010 - 22:36

Ja det är läskigt vad man hade tålamod med SMB när man var liten. Jag vet inte hur många gånger jag dog på dom sista banorna innan jag lärde mig dom. Hundratals säkert. Och på den tiden fanns det inga sparfunktioner eller contuinues. Man fick börja om från början och det gjorde man om och om och om igen. Vart tog det tålamodet vägen? Ge tillbaka!

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#66 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 August 2010 - 12:48

Just nu har jag använt 9 stycken contiunes och mer blir det säkert.


Continues? Finns det sådana i Super Mario Bros??

#67 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 13 August 2010 - 12:50

I SNES versionen (Super Mario All stars) fanns det det eller så är det New Super Mario Bros

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#68 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 August 2010 - 13:00

Ah. All-Stars, ja... Fast där kan man ju spara...

#69 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 August 2010 - 15:53

Just nu har jag använt 9 stycken contiunes och mer blir det säkert.


Continues? Finns det sådana i Super Mario Bros??

det är i nya versionen till wii.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#70 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 August 2010 - 20:53

Just nu Fallout 3:ar jag lite inför Fallout: New Vegas. Ska se om jag lyckas klara det innan releasedagen för annars finns risken att det kommer ligga där ett tag när jag får ett nytt Fallout att spela. Har bara halva Main Quest samt 2 DLC (Mothership Zeta och Broken Steel) kvar och har gjort alla Side Quest som man kan vid det här läaget.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#71 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 31 August 2010 - 21:33

Asch. Jag som förväntade mig en uppdatering om hur din nyinfölrskaffade zombie DLC var. :(

Jag spelar Lara Croft and the Temple of Light som är ett väldigt trevligt och behagligt spel som man kan spela en bana åt i gången - eller massor på en gång. Lagom med action och problemlösning. I like. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#72 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 August 2010 - 21:46

Heheh, lugn den kommer. Jag var bara sugen på att ge mig på Mothership Zeta som jag köpte igår. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#73 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 September 2010 - 05:19

Någon plundrade spargrisen igår låter det som. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#74 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 September 2010 - 14:47

Det kan man säga. Min M$P spargris. :P Köpte 5000p för ett litet tag sedan och de är nästan slut nu. :blush:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#75 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 September 2010 - 02:49

Spelar nu Dragon Age: Origins sista DLC just nu: Witch Hunt! Ska bli spännande att se spelets ultimata slut. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif