Jump to content

Photo

Legion


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 July 2009 - 19:50

Nu under Comic-Con i San Diego skrivs det mycket om en film som heter Legion. Verkar riktigt intressant

Legion (2010)


Director:
Scott Stewart

Writers:
Peter Schink (writer)
Scott Stewart (screenplay)

Release Date:
19 May 2010 (Sweden) more
Genre:
Fantasy | Horror | Thriller more
Plot:
After a terrifying biblical apocalypse descends upon the world, a group of strangers stranded in a remote... more




Comic-Con: Legion Footage Debuts | /Film

Posted Image

Director Scott Stewart describes his film Legion as "angels with machine guns." Having seen the footage premiered today by Sony in Hall H, I'd say that's a pretty damn good way to sum it up. We haven't known much about the film, which stars Paul Bettany, Tyrese Gibson, Doug Jones, Kevin Durand, Adrianne Palicki, Charles S. Dutton and Dennis Quaid. That's a hell of a cast, and the early art we've seen is certainly suggestive. Seeing the footage, I've been thinking of some combination of the Christopher Walken Prophecy and a film like Project Terror. More on the footage and the film after the break.






First Look: Paul Bettany's Legion Thriller | WorstPreviews.com
Last February, we revealed that Paul Bettany (The Da Vinci Code) would star in the "Legion" thriller. Today, we have a photo of the banner hanging at the San Diego Comic-Con, which features a shot of Bettany.

Story follows what happens when God loses faith in humanity and sends his legion of angels to wipe out the human race for the second time. Mankind's only hope lies in a group of misfits holed up in a diner in the desert who are aided by the archangel Michael (Bettany).

"Legion" marks the feature directorial debut of Scott Stewart and is scheduled to hit theaters on January 22nd, 2010.

Banner: (click to enlarge)
Posted Image

Official Promo Art: (click to enlarge)
Posted Image


BD Horror News - SDCC '09: 'Legion' Conceived as a Trilogy, Hard 'R'
Update: In addition to the giant piece of art you'll find below, BC writes in from that director Scott Stewart says the film, "will be a hard-R"." At a press event at the San Diego Comic Con for Sony Screen Gems' Legion, stars Adrianne Palicki and Paul Bettany both told reporters that they're signed on for three films that would turn this into a franchise. Obviously, the performance of the first film will dictate if we see more. Directed by Scott Stewart, the story follows a group of strangers stranded in a desert truckstop who must band together to stop an army of demonic creatures out to fulfill an ancient prophecy that opens the gates of hell. Hopefully hell will open on January 22, 2010, I'll take a trip there.




Empire: Movie News - First Legion Poster - Now Official

Just before Comic-Con started we posted a picture of the huge poster image for Scott Stewart's Legion, featuring Paul Bettany armed and angelic as the no-nonsense, gun-toting archangel Michael. Well, just two days later we finally have the official image of the poster for you to view in all its glory. Click below to enlarge the image or click here for our full report from the Legion panel.




The Ancient Angel Language on Paul Bettany's Neck, Decoded - Sdcc - io9


Posted Image
We've long speculated on the meaning of the mysterious tattoos adorning Paul Bettany's body as the Archangel Michael in the apocalyptic truck-stop movie Legion. Now, we've finally learned the secrets of Bettany's angelic ink and the heavenly LoJack system.

We spoke to Bettany and Legion director Scott Stewart about their new movie, in which God turns his back on humanity and orders his legion of angels to destroy it once and for all. Bettany, as Michael, is the only angel to side with humanity, and finds himself fending off the heavenly host from inside a truck stop, where he protects a waitress who is pregnant with the Second Coming.

We asked Bettany about his tattoos, and he explained their meaning as well as their real-life inspiration:

It's angel language, as ridiculous as that might sound to some people... I believe it was Queen Elizabeth the First's spiritual advisor who said he was in direct contact with angels and wrote down this language, this alphabet, and then proceeded to translate for everybody. So it's actually a working alphabet that goes backwards and forwards like a circuit board; it means one thing going this way and another thing going that way, and in our movie, they are prophesies.

That language would be Enochian, invented by occultist John Dee (who was, in fact, a consultant to the Queen). And that's not the only nugget of angel mythology we managed to glean. Stewart tells us that, when Michael falls, he has to break free of God's doggie collar:

[There are] the halos, the collar that breaks off of Michael in the beginning of the movie, and the glow that's this blue light and it starts to fade. We call them "halo collars" and they're like a heavenly LoJack.



Edited by Georgia, 31 August 2011 - 20:57.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 July 2009 - 19:55

Jag såg postern när den dök upp här om dagen. :) Håller med dig om att det verkar vara en intressant film. Filmer med änglar som huvudroller brukar genrellt ha intressanta synsopsisar. Och den där sista artikeln var riktigt intressant.

Edited by XC, 25 July 2009 - 19:56.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 July 2009 - 19:57

Tänkte på Legion of Doom med Lex Luthor och Gorilla Grodd jag :P

Winter is Coming


#4 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 July 2009 - 21:37

Tänkte på Legion of Doom

när jag läser det tänker jag på kedjan i Philadelphia Flyers som kallades för det, John LeClair, Eric Lindros och Mikael Renberg. B) (oj nu spårade tråden visst ur. :P )

Edited by GaterGirl, 25 July 2009 - 21:40.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 August 2009 - 21:18

Nu har en trailer dykt upp. Men man måste vara 'vuxen' för att se den.

Legion Red Band Trailer, Exclusive Photos and Director Quotes | /Film

Today we've got a bounty of info on the upcoming Sony action/horror film Legion, starring Paul Bettany, Dennis Quaid and Adrianne Palicki, written and directed by Scott Stewart, founder of acclaimed effects company The Orphanage. We've got two exclusive new stills, and I spoke to Stewart last night to get some backstory on the movie. Finally, the red band trailer that Sony showed off at Comic Con two weeks ago is online, and you can see it after the jump.

Legion is based on a script originally written by Peter Schink, but Scott Stewart was brought in to re-write and "scale the movie back into a thing that was more of a character piece with good set-pieces and scares." He took Schink's core idea, setting and a few characters, but essentially rewrote the film from scratch. As he says:

The basic idea is essentially what Paul Bettany's character says in the movie, which is: the last time God lost faith in man, he sent a flood. This time he sent what you see outside. So, what if God decides that he's lost faith in man? We always talk about having to have faith in God, but what happens if it happens in reverse? God loses faith in man and says "do it over"? This is our approach to that. It's also about a bunch of characters who are dealing with lost fathers or lost children, trouble between parents and children, dysfunctional families, and standing over all of that is this idea of an angry father, which is very much God in the Old Testament.

And in fact, the casting of the film demonstrates that the devotion to character is holding fast: in addition to Paul Bettany there are great names like Quaid, Kevin Durand, Kate Walsh and Charles S. Dutton, who Stewart calls his 'suspension of disbelief character actor'. As he puts it, "he's the type of actor where, if he believes that crazy stuff is happening, you believe it. He's like Albert Finney." Furthermore,

Casting Paul kind of drew a line in the sand and said we're going to treat this really seriously. We have a fun movie and it's a roller coaster ride, but it has some heavy themes and I do take it really seriously and want the acting to be great in it.

Or, as I asked him, based on his Comic Con presentation, is this the sort of movie a lot of devotees of '70s genre film always talks about wanting to make, where you've got a pulpy story, but a cast that's really devoted to it?

Exactly. Comic Con is an interesting place, people are taken by the posters, and yeah, it is 'angels with machine guns'. That's a part of the movie and we love that part. You only have a few minutes to talk about it, and while there are heavy religious themes in the movie, I meant what I said on stage there: it's not a religious picture. I didn't make The Last Temptation of Christ.

These quotes from Scott Stewart are part of a longer interview that I'll post shortly. What I expected to be a ten-minute phone call (that took place as he was in the middle of some rare rehearsal time for Priest, also with Bettany) turned into a 40-minute conversation. Look for the full transcript soon. Meanwhile, check out the red band trailer, below, and underneath it two stills from the film. Click on each to embiggen.





Klicka på länken för att se trailern och bilderna

Edited by Georgia, 12 August 2009 - 21:19.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 August 2009 - 20:15

Det där kan bli kul, men risken är att det försöker göra en Raimi. Och det är svårt om man inte är han själv :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 August 2009 - 20:31

Säger som fiskrens att de tär lovande. Gillade speciellt första scenen i trailern.

Carty?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 August 2009 - 23:14

Nu finns trailers att se på flera ställen, ej barnförbjuden verkar det som ;)

Legion Trailer - Trailer Addict

eller

Apple - Movie Trailers - Legion
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 August 2009 - 06:50

Ahh. Så det var därför du inte uttalade dig om trailern när du postade den. Du fick inte se den. :D

Skämt åt sido: Den mer barnvänliga versionen innehåller inte så mycket ny information. Jag tycker den mest känns omklippt, kanske lite mer fokuserad. (Scenen jag talade om i förra postn - killen med regnrocken - ligger mitt trailern här).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 August 2009 - 11:01

:lol: Precis jag har inte åldern inne :P

Efter att ha sett trailern (den barnförbjudna ;) ) så blev filmen bra mer intressantare än tidigare.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 October 2009 - 20:16

EXCL: Legion banners!

Posted Image

I sadly missed the LEGION panel at Comic-Con but caught the footage online and freakin' loved it. Crazy old ladies, creepy ice cream men and angels fighting to the death.

We're excited today to debut not one, not two but SIX new character banners from LEGION! Though they're each separate pieces of art, they run together highlight a quote from Matthew 13:49:

So it will be at the end of the age the angels will come forth to take out the wicked and throw them into the furnace of fire.

Posted Image

click to enlarge

In the posters below, we see Dennis Quaid, Adrianne Palicki, Paul Bettany, Lucas Black, Tyrese and Kevin Durand. Bettany stars as the archangel Michael who must stop another angel, Gabriel, from bringing about the apocalypse while humanity's last hope lies in a desert diner. LEGION hits theaters on January 22 and you can check out the six character banners below!

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image




Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 October 2009 - 20:35

Härliga färger är det iaf. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 October 2009 - 18:36

Snygga posters! Jag är väldigt nyfiken på filmen, måste se!

Såg först nu, biopremiär i MAJ?!?! :o

Edited by Synon, 18 October 2009 - 18:37.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 October 2009 - 19:01

Bara här i Sverige hjärtat. I Usa (och internetkanalen) så går den upp redan i Januari. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 October 2009 - 20:04

:D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#16 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 October 2009 - 20:37

Hinner säkert komma ut på DVD innan den går upp på bio här.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 December 2009 - 19:47

Nya bilder från Legion
4 December 2009

/../

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Fler bilder på sajten


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#18 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 January 2010 - 21:59

Intervjuer med de som medverkar i filmen
Trailers by Film: Legion - Trailer Addict
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#19 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 08 November 2010 - 23:52

Intressant blandning av apokalyps och siege film. Tematiskt är det lite samma grej som Prophecy filmerna och Gabriel. Dvs änglar i konflikt. Här har man dock lagt lite mer krut på manus och fixat ett par överraskande bra skådespelare för att vara en sån här film. Dennis Quaid, Charles S. Dutton, Lucas Black och Paul Bettany då i huvudrollen. Ännu en skådis som jag inte hade tippat skulle funka som bad ass action hero. :) Tyvärr tappar filmen lite mot slutet men ändå klart sevärd.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#20 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 January 2011 - 23:22

Jag är en sucker för apokalyptiska filmer, men denna skulle jag inte vilja kategorisera som en sådan. Premisserna fanns där, men utnyttjades ej till fullo. Tyvärr. Jag menar, änglarna har sänts till Jorden för att hämnas mänskligheten. Är inte det domedagen om något? Det börjar lovande med en viss person som anländer till kafét, men tyvärr är det allt för sedan slarvas den biten bort totalt och de andra som senare dyker upp känns mer som ”harmlösa” åskådare. Den stora mäktige Gabriel känns som ett platt fall. Slåss med motordrivna vapen och knytnävarna. Nej, det faller inte mig i smaken. Mer magi, tack. Som sagt var så börjar filmen lovande, men en trea i betyg rasade snart till en svag tvåa. Skådespelarna gör sitt, men ingen som direkt sticker ut från mängden. Specialeffekterna får godkänt, men hade gärna fått vara lite mer och lite vassare. Ingett mer domedagskänsla. Det jag saknar mest med filmen: känslan av att nu ligger vi jäkligt risigt till. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#21 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 18 January 2011 - 15:32

Legion

Första filmen på Blu-Ray för mig faktiskt… Mycket första den här helgen. :)

Ja, vad ska man säga. Filmen börjar lovande, biblisk apokalyps och änglar som sparkar rumpa. Men den tar sig liksom aldrig riktigt. Efter en ok inledning så kommer liksom egentligen ingenting. En väldigt blek apokalyps och en historia som aldrig tar fart, med temposänkningar och actionscener som liksom inte får upp tempot det heller. Nej, slarvigt är det. Ok för att manus har sina brister, men se då till och leverar lite action och lite gore och inte den här bleka soppan. Fotot är rätt platt också och hjälper knappast till att lyfta upplevelsen eller den faktiskt helt nödvändiga känslan av jävelskap och utsatthet.

Nej, det börjar som en trea, utvecklas till en tvåa och slutar som en etta. När två ärkeänglar ska göra upp får det banne smällas på rejält.

Nej, den här filmen kan man klara sig utan.

Edited by dukeofnewyork, 18 January 2011 - 15:37.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 March 2011 - 16:06

Det här var inte en speciellt bra film. Just apokalyptiska filmer verkar det vara svårt att göra. Betydligt enklare verkar det vara att göra postapokalyptiska filmer av någon anledning. Lustigt.

Handlingen engagerade mig inte alls och inte heller filmens karaktärer. Filmen har flera erkänt duktiga skådespelare men det är ingen av dom som sticker ut i den här filmen.

Mest malplacerad är väl Dennis Quaid. Först går han och gör den dåliga filmen Pandorum och som om inte det vore nog så medverkar han även i denna. Synd att han slösar bort sin talang i helt poänglösa filmer.

Värst är dock inte filmens handling, karaktärer eller skådepslarna i sig, utan snarare all fjantig CGI. Bild 1, 5 och 6 i den här artikeln visar med all önskvärd tydlighet på två sådana scener i filmen där det bara blir patetiskt.

Jag har kvar att se Gabriel och även den kommande Priest. Men jag håller av förklarliga skäl mina förväntningar på en låg nivå.

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 March 2011 - 16:22

Låter inte lovande. :(

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 March 2011 - 16:39

Jag tror dock att du tycker om den mer än vad jag gjorde. Du känns lite mer "open-minded" än vad jag är inför sådana här filmer. Dels att du nog inte hänger upp dig lika mycket på det tekniska som jag gör. Men även för att du är mer intresserad av religion än vad jag är och dessutom har större kunskaper än vad jag har. Så jag hoppas att du ger filmen en chans trots allt. :)

#25 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 31 March 2011 - 18:13

Efter en ok inledning så kommer liksom egentligen ingenting.



Ja, ungefär så som dukeofnewyork skrev så kände jag att filmen var. Skapliga skådespelare och sådär.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight