Jump to content

Photo

Comic-Con Stockholm


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 April 2014 - 20:38

Vi borde väl ha en tråd om det här på forumet.

Vad tror ni andra om det hela, är intresset tillräckligt stort här i landet att det är lönt att arrangera något sådant här? Vad vi ni se för aktiviteter och vilka gäster hoppas ni ska komma?

Själv så tycker jag att det är en intressant idé, men jag är tveksam om formatet är gångbart i vårat land. Men vi får väl vänta och se vad arrangörerna har för visioner först.

Inbjudan till presskonferens: Comic Con i Sverige

Edited by Garm 2.0 (Test User), 29 April 2014 - 15:44.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 April 2014 - 19:02

Nu är det bestämt. 30 Oktober till 2 November är Comic Con Stockholm 2014 på Kistamässan!

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 April 2014 - 22:00

Coolt, men känns inte Comic Con som en väldigt stor grej att arrangera i ett sånt litet land?


Winter is Coming


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 April 2014 - 00:30

De hoppas säkert på att få in folk från hela norra Europa. Det hela är uppenbart ett expriment för att se om det går bra. Comic Con är ett stort namn så möjligheterna finns om de sköter maknadsförongen rätt och får dit saker/folk som fans är intreserade av. En sak de verkar mäst söka efter verkar vara Cosplayers och det är jag lite tveksam till om de kommer få så många. Vad jag vet så är det inte så värst många som sysslar med det i norra Europa då vi inte har så många cons här. Men jag kan ha fel.

Ett annat problem är att Europa ser TV-serier i så olika takter än USA så det är tveksamt att de kommer t ex få hit skådespelare från någon stor serie som svarar på frågor.

Sedan undrar jag om man verkligen hinner få igång det på bara 6 månader men jag vet inte alls hur det fungerar.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 30 April 2014 - 20:09

Jag läste någonstans att det är mässan Gamex som utvecklas till Comic Con.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 April 2014 - 21:38

Ja, det stämmer. Länken jag postade går till deras hemsida.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 03 May 2014 - 22:26

Har någon hittat info om villkoren för att ställa ut?

#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 May 2014 - 23:18

Har du kollat deras hemsida? Du kan även kontakta dom med frågor om just det här.



#9 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 May 2014 - 05:59

Tack Garm! Jag kollar med dem för Nordens Stjärnor. Meddelar er andra här vilka kostnader det kan handla om.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#10 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 May 2014 - 15:50

Det var så lite. :) Hoppas att dom har förmånliga priser och bra villkor. Det känns som ett bra ställe att visa up sig på och jag hoppas lite extra på att serier får ordentligt med utrymme på den här tillställningen.