Jump to content

Photo

Tror jag har hittat ett vettigare sätt att minska

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,176 posts

Posted 25 August 2004 - 04:31

...utan allt krångel med Tradera.. ;)

http://www.bookcrossing.com/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#2 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 25 August 2004 - 06:26

Tack för länken, vilket trevligt ställe. Är numera medlem. :)

Har inget behov av att minska mitt bokberg, men ändå. ;)

Edited by Marie A S, 25 August 2004 - 06:27.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#3 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 25 August 2004 - 07:41

Tack för länken , det här låter roligt och bra :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#4 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 25 August 2004 - 08:37

Verkar intressant.... :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#5 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 26 August 2004 - 13:46

Hittade mera där

http://www.sf-books.com/

Här kan man byta scifi och fantasy böckar med andra :D

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#6 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 26 August 2004 - 15:10

Är medlem där nu

namn foreverxena ;)

vad hetar ni ?

Min avatar samling

#7 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 26 August 2004 - 17:47

Det är en väldigt bra idé, men jag har tyvärr inte så många böcker att jag kan ge bort dom som är överflödiga :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#8 oXo

oXo

Lieutenant Commander

• Members
  • 154 posts

Posted 28 August 2005 - 22:39

När vi köpte huset så inredde jag ett rum till bibliotek men massor av bokhyllor men sparade lite plats för en öppen spis, så jag sparar alla mina böker, utom dom som är extremt dåliga eller som jag har dubbelt av, dom sätter jag i en del av den ena bokhyllan och alla som kommer hem till oss kan gå och se om dom hittar nått som verkar intressant där i så fall får dom ta den/dom bökerna

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,024 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 August 2005 - 07:01

Kul idé - defenitift. Men är för snål och ge bort mina böcker - har nget bokbeg ännu. :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#10 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 29 August 2005 - 07:55

Jag drömmer om att inreda ett rum som bibliotek en dag. Kanske när barnen börjar flytta hemifrån ... :)

#11 oXo

oXo

Lieutenant Commander

• Members
  • 154 posts

Posted 29 August 2005 - 08:10

Kul idé - defenitift. Men är för snål och ge bort mina böcker - har nget bokbeg ännu. :P

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte heller något berg men runt 1000 böker har jag kanske, varav ca 500-600 är SF&F

Jag drömmer om att inreda ett rum som bibliotek en dag. Kanske när barnen börjar flytta hemifrån ... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Min äldsta dotter är 2,5 år och min yngsta dotter är 9 månader så dom är för små för att protestera :D å andra sidan så har jag fått tejpa några sidor sedan barnen har "läst pappas bokar"

Nu skall jag bara få tid att mura en öppen spis sedan är vintern efterlängtad

Edited by oXo, 29 August 2005 - 08:18.

#12 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 29 August 2005 - 10:13

Jag tror att mina killar skulle protestera om jag slängde ut dem ur deras rum med motiveringen att "här ska mamma ha bibliotek nu, du får sova på soffan i fortsättningen". :D ;)

#13 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,024 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 August 2005 - 10:54

Marie: Skaffa en friggebod (eller barack) som du inreder till ett bibliotek. Komplett med Kaffebryggare, Öppenspis och Ljudisolering. ;) :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#14 oXo

oXo

Lieutenant Commander

• Members
  • 154 posts

Posted 29 August 2005 - 11:23

Jag tror att mina killar skulle protestera om jag slängde ut dem ur deras rum med motiveringen att "här ska mamma ha bibliotek nu, du får sova på soffan i fortsättningen". :D ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gamla är dina söner, är dom gamla nog att ha blivit intreserade av dina böcker??
Själv har jag troligvis fått ca 150 böcker av min mamma då vi båda gillar SF & F men inte riktigt samma stil, så en del böcker som hon inte riktigt har fastnat för men som jag gillat skarp har jag helt enkelt fått och tvärt om.
Det är faktiskt riktigt roligt att tex ta tåget med min mamma till stockholm och gå på SF-bokhandlen eller åka på bokrean tillsammans :thumbsup: .
Kan väl säga att intresset att åka med min mamma inte kom förrän runt 30 års åldern. :blush:

Edited by oXo, 29 August 2005 - 11:24.

#15 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 29 August 2005 - 11:53

Mina söner är 16, 14 och 9 år gamla. De har väl gjort en del raider bland mina böcker, men de läser också mycket sådant som jag inte har. Inte den yngste förstås, hans intressen går än så länge i barnbokens spår. ;)

Vi går alla med stort nöje på Bokmässan här i Göteborg varje år. Bokrean i februari tycker jag har blivit ett urvattnat event, där jag inget handlat på 2-3 år säkert. :(

Och Science-fictionbokhandeln får regelbundet besök också.

#16 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,024 posts

Posted 29 August 2005 - 12:01

Önskar det fanns en SciFi bokhandel här i krokarna... handlar allt mitt över internet numera...

Kan hålla med Marie om bokrean, sist köpte jag en kartbok (Geographica) därför att jag kände att jag behövde en. Annars så har jag inte hittat en endaste bok de senaste åren. Och SciFi avdeleningen, tillsammans med Fantasyn, har oftast samma böcker.

fqq5BYam.jpg

#17 oXo

oXo

Lieutenant Commander

• Members
  • 154 posts

Posted 29 August 2005 - 13:30

Vi går alla med stort nöje på Bokmässan här i Göteborg varje år. Bokrean i februari tycker jag har blivit ett urvattnat event, där jag inget handlat på 2-3 år säkert. :(

<{POST_SNAPBACK}>

Önskar det fanns en SciFi bokhandel här i krokarna... handlar allt mitt över internet numera...

Kan hålla med Marie om bokrean, sist köpte jag en kartbok (Geographica) därför att jag kände att jag behövde en. Annars så har jag inte hittat en endaste bok de senaste åren. Och SciFi avdeleningen, tillsammans med Fantasyn, har oftast samma böcker.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan inte annat än hålla med om bokrean, dock har jag köpt lite barnböcker på bokrean men till mig eller min fru har jag inte köpt något dom senaste åren, det blir lite deja vu känsla när man går på bokrean, samma böcker varje år. :(
Men nu i år kom det siffror på att det säljs färre och färre böcker på bokrean, både handlare och förlag beklagade sig i tv över utvecklingen, så förhoppningsvis går det upp ett ljus för både förlag och handlare att man inte kan sälja samma böcker år in och år ut. :D

Edited by oXo, 29 August 2005 - 13:31.

#18 wokka

wokka

Cadet First Year

• Members
  • 7 posts

Posted 29 August 2005 - 17:43

...utan allt krångel med Tradera.. ;)

http://www.bookcrossing.com/

<{POST_SNAPBACK}>

Bookcrossing verkar vara en väldigt bra idé, men jag känner inget direkt behov av att minska något bokberg. Jag gillar att ha många böcker omkring mig, och vill ha dem kvar att bläddra i och kunna låna ut till mina vänner.

#19 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 29 August 2005 - 18:26

Cool site...Verkligen.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#20 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,024 posts

Posted 30 January 2006 - 21:05

Här är ett annat kreativt sätt och använda bokhögarna

fqq5BYam.jpg

#21 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 31 January 2006 - 08:57

LOL , en sådan bar vill jag också ha :D

Min avatar samling