Jump to content

Photo

Superman: The Man of Steel


  • Please log in to reply
412 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 July 2007 - 14:02

Som det pratats om tidigare så är en uppföljare till Superman Returns under arbete och just nu framgår det inte så mycket om själva filmen.

Klart verkar i alla fall vara att Bryan Singer återvänder som regissör samt att det även denna gång är Michael Dougherty samt Dan Harris står bakom manus.

Musiken verkar John Ottman göra och han gjorde den ju som bekant även till Superman Returns.

Klart verkar också vara att Kevin Spacey återvänder som Lex Luthor.

IMDb


Edited by Georgia, 22 June 2013 - 16:06.


#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 July 2007 - 19:36

Klart verkar också vara att Kevin Spacey återvänder som Lex Luthor.

Kul! Klart bästa skådespelaren från förra filmen!
Även Routh upprepar väl sin roll som Superman?

Winter is Coming


#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 July 2007 - 22:07

Routh har kontrakt för 3 filmer.

Verkligen kul att de börjar komma igång nu. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 July 2007 - 12:39

Routh skötte sig bra i förra filmen och han får förnyat förtroende hos mig i alla fall. Förhoppningsvis växer han med rollen och utvecklar sin karaktär i den kommande filmen. Det är i alla fall vad jag hoppas på då han i Superman Returns lämnade lite att önska.

Att Kevin Spacey återvänder är riktigt positivt, han var precis som Rick Hunter skrev, en av dom största behållningarna med just Superman Returns.

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 July 2007 - 14:53

Ja, verkligen. Han gav en fin blandning av Lex från de gammla filmerna och den den mörkare Lex från de nyare serietidningarna.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 July 2007 - 21:13

Alla huvudskådespelarna har 3-filmers kontrakt. Verkar som att WB har bestämt sig att göra Man of Steel istället än "Justice League" filmen, i allfall först. Men man vet ju att WB gillar att ändra sig,
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 July 2007 - 21:55

Det har ju sagts rätt länge att JLA filmen inte kommer fören efter Man of Steel. DC är dessutom sugna på en Batman vs. Superman film med Batman Begins/Superman Returns skådespelare efter att båda filmerna har fått en andra del.
Hoppas det blir av för det behövs något som kan få igång crossovers i superhjälte filmerna.

Edited by Crusader, 12 July 2007 - 21:56.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 July 2007 - 22:02

Crossover Superman/Batman låter som en jätte bra idé :) hoppas det blir av någon gång i framtiden.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 July 2007 - 12:19

En crossover är verkligen vad jag går och väntar på. Oavsett om det blir mellan karaktärer från t.ex. DC eller Marvel eller över gränserna kvittar. Just en crossover skulle vara så häftigt att få se. :)

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 13 July 2007 - 22:11

Det har ju sagts rätt länge att JLA filmen inte kommer fören efter Man of Steel. DC är dessutom sugna på en Batman vs. Superman film med Batman Begins/Superman Returns skådespelare efter att båda filmerna har fått en andra del.
Hoppas det blir av för det behövs något som kan få igång crossovers i superhjälte filmerna.


Nja, det var snarare så att spekulationen var vad WB skulle göra, fast-tracka produktionen på JLA som i manusstadiet heter "JUSTICE" (samma namn som den nyss avslutade maxi serien av Alex Ross) eller fortsätta produktionen på Superman:Man of Steel. "Worlds Finest" projektet är tokgammalt och vad jag vet så är den just nu lagt åt sidan, Andrew Kevin Walker gjorde ett helt ok manus, inget överdrivet bra, ok liksom, nångång 2001 som jag har läst. Men efter det har det mest kommit snack, Singer har ju kommenterat en gång att han var intresserad av projektet. Från Warner Brothers sida har intresset mest legat på JLA och Teen Titans filmer under det senaste halvåret.

Jag tror också att en JLA film är först aktuell efter "MOS" ,om det nu nånsin blir något överhuvudtaget av projeketet, men WB har allmänt varit väldigt sugna på en "team film" med DCs karaktärer.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 July 2007 - 23:03

Visst, Batman vs. Superman är jättegammalt men DC sa förra året att de verkligen vill se den filmen med den Superman/Batman som är i filmerna nu fast först när de båda har fått minst en uppföljare.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 July 2007 - 01:46

Är nog mer intresserad av en Worlds Finest än en JLA. :)

Kul att det verkar som om Spacey är på som Luthor, hoppas dom får med alla från första.

SEN hoppas även jag att skurken i Man of Steel är BRAINIAC. B)

Särskilt en version som påminner om varelsen med en glasskål till hjärna, den som är helt robotisk, utan känslor, men som ändå fruktar stålmannen på ett religiöst vis. ^^

#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 July 2007 - 12:44

Visst, Batman vs. Superman är jättegammalt men DC sa förra året att de verkligen vill se den filmen med den Superman/Batman som är i filmerna nu fast först när de båda har fått minst en uppföljare.



WBs Alan Horn sa tidigare, runt då när Batman Begins hade haft premiär och Superman Returns var i produktion något i still med "we have a great dark script, and we want to do it!" och då syftandes på det Andrew Kevin Walker manuset som Akiva "Batman&Robin" Goldsman hade gjort sina "fina" rewrites på. Han har sedan senare även kommenterat att han var fortfarande intresserad av en "Worlds Finest" film när Batman och Superman åter etablerats på bio. Kanske nån av de kommentarerna du menar? , DC själv brukar ju inte säga så mycket om WBs adaptioner, trots att de fått mer makt sen man anställde Greg Noveck i en "Avi Arad" -liknande roll och allmänt jobbat mer med WB än förut. Jag säger inte att det är alls omöjligt att WB väljer att att göra en film med Batman och Superman "crossover" rulle,bara att de senaste månadernas utveckling ger bilden av att WB will göra "JLA" och "Teen Titans",och man verkar även ha spikat "Superman Man of Steel" nu med att man gått ut och sagt att Kevin Spacey återvänder.

Sen vet jag att Christian Bales kontrakt säger att den tredje filmen han gör behöver inte vara en Batman film, bara att han spelar Bruce Wayne/Batman i 3 filmer.



Predabot

Jag vill också se Braniac :) !.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 July 2007 - 21:27

Skulle vara kul om Superman och Lex Luthor tvingades samarbeta för att besegra skurken i nästa film, förutsatt att det finns ett rimligt skäl till att Lex's hjälp behövs. Jag kan föreställa mig hur Lex går med på att hjälpa Stålis och säger något i stil med: "Just don't think for one second this changes anything between us, alien."
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 July 2007 - 23:51

Lex skulle ju först försöka teama upp med rymdvarelsen. Skulle han teama upp med Superman så hade det fått varit för en väldigt bra orsak. Lex bryr sig ju inte om jorden, precis. Och helatiden försöka sätta käppar i hjulet för Supermän i ett försök att få honom dödad.
Film-Lex är ju rätt anorlunda än serietidnings-Lex och är mindre sammarbetsvillig.

Den repliken du nämde hade passat bra om Superman räddade Lex liv. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 July 2007 - 11:15

Det ligger nog något i det du säger. Lex var ju den som anslöt sig till Zod & Co i Superman II, eftersom han alltid vill dra saker och ting till sin fördel. Enda tänkbara möjligheten att han skulle teama upp vore om det var för att rädda sitt eget skinn, eller kanske om han fått reda på att han har ett barn han inte känt till förrän nu och som han vill skydda.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 July 2007 - 13:04

Fast Zod försökte döda honom helatiden men Lex valde ändå att hjälpa Zod trots att han visste Superman kunde rädda hans liv.
Hmm, okänt barn? Kanske det. De har ju inte visat hur han känner angående det så det kan ju hända att han blir väldigt beskyddande.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 October 2007 - 13:10

SHH - Superman Writers Not Returning for Sequel

Source: Variety October 21, 2007

Superman Returns screenwriters Michael Dougherty and Dan Harris have opted not to come back and pen a sequel to the 2006 summer film that would have reunited them with helmer Bryan Singer, reports Variety. The three also worked together on X2: X-Men United.

As a result, Warner Bros. is now taking pitches for The Man of Steel's next outing from other writers -- just as the studio is trying to figure out which actor will don the character's tights in Justice League.

Brandon Routh will likely wear the "S" on his chest again. Legendary Pictures is co-developing and co-financing the project, which is expected to up the action quotient.


Det var lite tråkiga nyheter måste jag säga.

#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 October 2007 - 14:14

Ja, verkligen. Bah, manusförfattare och deras ego. När de blir stora så tycker de att de kan välja och vraka hur de vill. Vad andra skulle slåss för att få skriva manus till tackar de här nej till.
Inte bra heller med tanke på att de skrev till första filmen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 October 2007 - 12:24

SHH - Mark Millar to Pitch Superman Sequel

Source: Mark Millar October 22, 2007

With the news that Michael Dougherty and Dan Harris are not returning to write the Superman Returns sequel, Mark Millar wants to pitch Warner Bros. his vision of the franchise. He says on his official boards:

It's 8.58am right now, my guys at CAA get into the office in about seven hours and my call will be waiting for them to talk about this. I want to revamp Superman like Hillary wants thin ankles. Revamping this franchise is what I as given fingers for and so, invited or not, I'm putting my plan together now. I've been asked to work on half a dozen screenplays lately, but this is the only one I have ever truly wanted.

As most here know, I have literally hundreds of pages of notes and sketches just waiting for this opportunity. This would be my dream gig and, as a fan, I know exactly what this project needs to work. This has to be Superman for the 21st Century, keeping everything we adore, but starting from scratch and making the kids love it as much as the 30-somethings. I would honestly write this thing for free.

Anyway, my treatment is being polished as we type. Wish me luck. I want to do that Superman movie we all want to see.



#21 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 October 2007 - 19:27

Millar är en FANTASTISK författare, men det här känns lite löjligt, lite som en sell-out. :(

Har det klargivits vilken inriktning filmen verkligen kommer att ta? Millar verkar vara inne på att dom får göra om det lite lösare, som en inte helt ren uppföljare, utan en med lite revisioner, ungefär som Marvel gör med Hulk2.

Är verkligen Singer med på det?? Skulle förvisso inte ha nåt emot att vissa saker ändrades, särskilt då detaljen om Supermans son. ;)

#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 October 2007 - 20:23

Ja, det här låter tveksamt. Singer har slagit fast att den nya trilogin är en fortsättning på de gammla filmerna medans Miller vill göra en modern Superman. Nu är ju inte Millers idé fel. Tvärt om så är det den typen av idéer som gjorde Batrman begins så fantastiskt bra och hade det varit planerat att göra en helt ny version av Superman så hade han varit det perfekta valet. Men när nu Superman Returns har börjat, och lyckats påbörja, en ny trilogi som fortsätter på filmer från 80-talet så måste de fortsätta på det spåret också. Förra filmen skriker om att få uppföljning och efter att den lyckats etablera vad trilogin kommer handla om så ger den mer plats för uppföljarna.
Det sättet Miller skriver på är förvirrande också för han snackar omn att göra en helt ny film, inte en uppföljare på Superman Returns. Och att han har en massa planer tyder ju på att han har haft funderingar på ett manus i många år.
Vad Miller skulle behöva är helt klart en helt egen Superman film för han är en fantastisk författare. Den är det är, som sagt, Singers film med hans story. Singer har ju säkerligen en plan på vad han vill ha.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 October 2007 - 22:55

Nu måste jag få flika in här, Crusader. :) Då du envisas med att felstava MillArs namn.. XD

Det är skillnad på Frank Miller och MARK MILLAR. Även om nu båda råkar vara riktigt begåvade serieskapare.

Edited by PredaBot, 23 October 2007 - 22:56.


#24 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 23 October 2007 - 23:25

Personligen är jag väldigt glad om det inte görs en film till. Den som har gjorts är väldigt bra och jag tycker man kan låta det vara vid det men jag är även realist....
"There once was a man from Nantucket..."

#25 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2007 - 12:48

SHH - WB Won't Take Millar for Superman

Source: Mark Millar, October 24, 2007

Just a few days ago, we mentioned that Mark Millar was serious about pitching a story for the Superman Returns sequel. Now, he's saying that Warner Bros. has already thrown out the idea, and the reason might surprise you:

Okay, as you know I was very excited about the opportunity that WB were looking for a new writer on this project. Superman is the be all and end all for me (he's why I started reading and why I started typing). It's funny how quickly news spread because one little post on my message board here ended up literally all over the comic book and movie sites inside about twelve hours and the response from fellow Superman fans was incredibly positive. Thanks again for that.

Anyway, my agent is a big beast at CAA and can set up meetings with anyone. I'm always amazed by this because, like all comic guys, I do this job in a converted attic at home on a rainy rock some miles from mainland Europe and about as far from Hollywood as you can get. But my agent got my call around 4pm my time on Tuesday and within hours we were talking on the phone to some very nice exec at Warner Bros who said that several producers and director friends had already been in touch to push me for the gig because they knew how passionate I was about this project. And for about fifteen minutes things were looking very sweet. I had a massive three-picture epic in mind, cribbed from notes I've been putting together for the last five years for a Superman comic-book revamp and the people I spoke to absolutely loved it. Everyone said this was very, very exciting, but...

Well, sadly, I'm a Marvel guy and we were surprised to find out that WB couldn't hire me for a DC property. They were incredibly nice and superbly apologetic about it, but when they discussed the matter seriously DC explained just how associated I am with Marvel Comics at the moment and it's against company policy to hire the competition. It's absolutely nothing personal. I spoke to some friends at DC and they explained this has happened with a couple of big Marvel writers in the last couple of years and I absolutely respect that. It's a business after all and to have a guy writing Fantastic Four, 1985, Kick-Ass and another super-big project for Steve McNiven this year which would be mentioned in every article about a Superman movie is not only an insult to their own writers, but makes bad business sense. I have nothing but respect for the DC high-ups and, though obviously disappointed, can absolutely appreciate their position. They're the custodians of these properties and they obviously know what they're doing.

So no Millar-penned Superman movie at this stage, I'm afraid. That situation may change, of course. As a Warner chum said to me last night, the last Superman movie had a number of starts and stops and who knows what will happen over the next couple of years, especially after my Marvel contract expires. In the meantime, I'm keeping my 200 pages of notes and sketches on a slow boil, just in case. As for the next movie, I wish whoever does land this gig nothing but the best of luck. I wanted to bring my vision to the screen out of nothing but pure love and hope to be as thrilled as everyone else. They're talking to a couple of guys with a better screen-writing track record and, like the rest of you, I'll keep my fingers crossed that this sequel to Bryan's first picture all works out great.

Thanks again for all the support and backing for my involvement in this project. It stunned me that the WB people had seen this and it absolutely factored in how quickly all those doors opened for me.


Edited by Cartman, 25 October 2007 - 12:52.