Jump to content

Photo

StarGate SG-1 säsong 1


  • Please log in to reply
447 replies to this topic

#51 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 February 2007 - 19:52

Enemy Within: Smart av dem att ta död på en "av deras egna". Liten twist där som jag gillar. Speciellt som Kawalsky (eller hur det nu stavas) även han härstammar från filmen. Annars är väl avsnittet sådär annars. Har gjort förr, bättre, i andra serier. En givmild 5:a (av 10)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#52 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 February 2007 - 20:05

:x åt trailern för Stargate: Atlantis.. Varför måste de jämt göra sämst trailers på sexan..

Lite dumt att den startar i Mars också, då bör väl de bara vara på säsong 2 av SG-1 eller nåt.

Avsnitt 20 av säsong 1 visas samma dag.

Jag tycker att 6:an har bra trailers för det mästa. Jag gillar deras bizzara och sjuka humor och efter vad jag har hört så har den lockat en hel del tittare. Jag tror folk blir mer intreserade när det är sjukt och småroligt.
Fast SG-1 trailern vara ldeles för kort för att kunna väcka intresse, tycker jag. Har inte sett Atlantis trailern.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 February 2007 - 20:05

01x02 - The Enemy Within
Teal'c är dagens hjälte :D

Och nu är teamet SG-1 fullbordat :thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#54 couchboy

couchboy

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 06 February 2007 - 20:46

Kändes väldigt skumt med Stargate atlantis trailern. Att välja signaturmelodin från serien A-team för att presentera Stargate atlantis känns jvligt fel och snett. Men som sagt här ovan 6ans trailers är ofta lite speciella <_<

Edited by couchboy, 06 February 2007 - 20:46.


#55 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 February 2007 - 22:41

Men som sagt här ovan 6ans trailers är ofta lite speciella <_<

Minst sagt.
Jag älskade dock den trailer de gjorde åt Star Wars!
Tror det var Y.M.C.A som spelades i bakgrunden till den :lol:

Winter is Coming


#56 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 06 February 2007 - 22:44

Inte nog med att YMCA spelades i bakgrunden - de klippte ihop alla ord som sägs i låten med filmklipp. Ganska roligt att höra och se :)

Edited by Hofling, 06 February 2007 - 22:45.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#57 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 February 2007 - 00:53

Avsmitt 2: ...Och där dog Kawalsky, min favorit. :( Detta var det fösta avsnittet jag såg när det gick för många år sedan men slutat hade jag förträngt. Kawalsky var, som sagt, en av hjältarna från filmen. Jag tycker att de kunde ha haft kvar honom i serien som ledare över SG-2 och ha med honom lite då och då. Jag har hört att han återvänder i nästa säsong samt ett par gånger till, även om jag inte fattar hur. Flashback gissar jag på. Nu är det bara Jack, Daniel, Skaara, Sha're, och Ferretti kvar och Ferretti är bara med 1 gång till i SG-1.
ASen kommer ju visseligen några andra karaktärer från filmen som gäst senare. Kasuf och Catherine Langford t ex.

Iallafall, ett bra och spännande avsnitt. Avslutning på piloten.

STAR WARS YMCA trailern var det bästa som har gjorts i trailerväg NÅGONSIN. :thumbsup: Sättet de klippte in så att karaktärerna sjöng låten var genialiskt. Måste ha tagit en jäkla tid. :P

Edited by Crusader, 07 February 2007 - 01:00.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#58 FAII

FAII

    Commander

  • Members
  • 252 posts

Posted 07 February 2007 - 18:41

Marie, jag bor i Finland så tyvärr ingen gratis tv 6...eller ens en sänd tv6. Hum undrar dock om min bror får in den. De har en massa konstiga kanaler där han bor

När jag var på besök i Finland för två somrar sen såg vi Stargate SG-1 (5x01 - "Enemies") på nån finsk kanal. Så ni har ju i alla fall sänt mer än oss svenskar :P .

En intressant sak är att det här avsnittet fick 18-årsgräns på DVD/VHS. Antagligen pga nakenscenen i den. Vilket antagligen gjordes eftersom serien började på Showtime (var det väl?) och de kan ju visa lite mer än "vanliga" kanaler...

"Children of the Gods" finns faktiskt i en Cut Version där man bl.a. klippt bort Sha'res nakenscen.

Angående serien rent allmänt: Stargate SG-1 började som en låtbudgetserie, vilket märks på hur den såg ut i början. Nästan inga specialeffekter och de få serien hade såg ganska dåliga ut. Därför måste man kunna stå ut med lite sämre-än-perfekta specialeffekter för att kunna se på serien.

Folk säger att säsong 1 är den sämst, men ni måste ju komma ihåg att serien slutar på 10 säsong. Och t.o.m. series med bara två säsonger måste ju ha en "sämsta säsong". Säsong 1 är helt enkelt sämre än de andra nästkommande 9.

Kawalsky dog därför att skådespelaren som spelar honom inte ville vara med som en återkommande karaktär. Han återvänder dock flera gånger genom åren med hjälp av Alternate Universe storylines .

Devlin och Emmerich har inget att göra med TV-serien. Det snackas fortfarande om att Devlin kanske kommer göra sina planerade fortsättningsfilmer (från början planerades Stargate bli en filmtrilogi).

Angående Star Wars trailern så var ju TV6 inte först. The WB Network gjorde en exakt likadan trailer för "Friends"/"Vänner" (fast då till låten "I'll Be There For You", seriens temalåt).

Edited by FAII, 07 February 2007 - 18:43.


#59 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 07 February 2007 - 18:59

Emancipation: Enda orsaken till att avsnittet inte är lika dumt och kasst som TNG:s "Code of Honor" är att inget kan vara lika dumt och kasst som det avsnittet. Annars kan man absolut dra paralleller till handlingen. Inget av mina favoritavsnitt precis. Snarare tvärt om..

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#60 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 February 2007 - 19:01

Avsnitt 3: Kommer ihåg det från innan. Inget höjdare precis men lite småintresant.
"What is a Oprah?" är avsnittets höjpunkt liksom hur glad Jack ser ut när han säger till Sam att hon ska klä ut sig. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#61 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 February 2007 - 19:03

01x03 - Emancipation
Ett av de sämsta avsnitten i s.1

"What is a Oprah?"

:lol2:
Den var bra
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#62 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 February 2007 - 19:07

Hoppas på ett avsnitt där Jack visar Teal'c vår värld. :D Kommer det nåt sånt?

Edited by Crusader, 07 February 2007 - 19:11.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#63 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 February 2007 - 19:09

01x03 - Emancipation
Ett av de sämsta avsnitten i s.1

"What is a Oprah?"

:lol2:
Den var bra

håller med. inget i detta avsnitt är bra förutom några one-liners av Jack. och Teal'c

Edited by GaterGirl, 07 February 2007 - 19:11.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#64 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 February 2007 - 19:13

Va synd. :( ...Eller ändrade du ditt svar?

"What is a Oprah?"

Undrar hur de förklarade det för Teal'c. Hur förklarar man "Oprah" för en Jaffa? :P :huh:

Edited by Crusader, 07 February 2007 - 19:14.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#65 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 07 February 2007 - 19:51

Jaha, nu har man då sett några avsnitt av SG-1.
Tycker att serien verkar OK hitills. (Well, dagens avsnitt sög väl lite :rolleyes: )
Men det var ju länge se'n man såg MacGyver! ^_^

Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#66 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 February 2007 - 20:02

fin bild :D tur att han har gett upp hockeyfrillan. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#67 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 February 2007 - 20:42

Undrar hur de förklarade det för Teal'c. Hur förklarar man "Oprah" för en Jaffa?


Well Teal'c, her full name is Oprah Winfrey. You could say she is something of a chronicler. She is known for her interviews with celebrities and people who have done or experienced things that are noteworthy in different ways. Also, some people appear on her show to jump in her couch.

Ja, jag funderade faktiskt efter att jag såg avsnittet hur man skulle förklara fenomenet Oprah. Hur nördigt är inte det?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#68 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 February 2007 - 20:53

Inte bara jag som tyckte att avsnittet var überlöjligt ser jag. ;)

Och en planet med bara "kineser" och "mongoler", där mogolhövdingens dotter är uppenbarligen kaukasisk? Förklara den någon genetiker. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#69 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 07 February 2007 - 21:30

ett avsnitt jag mest halvsåg, då jag zappade till andra kanaler.

Hövdingarna kände jag igen.
Han "skurken" brukar väl spela bad guy i b-filmer. Har för mig att han var med i Mortal Combat eller så. den andre hövdingen kände jag igen, men kunde inte placera honom

Och jag hålle rmed om att det enda bra i avsnittet var "what is an Oprah?"

Edited by Hofling, 07 February 2007 - 21:37.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#70 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 February 2007 - 21:35

Har för mig att han var med i Mortal Combat eller så.

Stämmer bra det, han är bad-guy där :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#71 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 07 February 2007 - 21:46

Tänk, sicket minne jag har för film och sånt. Om det bara gällde fysik och matte etc ;P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#72 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 February 2007 - 21:54

Undvek att se dagens avsnitt, det räcker att se en gång i sitt liv.
Tur att det snart blir bättre.

Winter is Coming


#73 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 07 February 2007 - 21:55

Jag njuter för fullt av att se Stargate från början. Hade glömt varför jag gillade serien. ;)
Jag inser att alla inte har samma humor. Själv sitter jag och garvar åt massor av roliga kommentarer som sägs, i varje avsnitt hittills.

Kvällens avsnitt "Emancipation" verkar jag vara ensam om att tycka om. Jag visste det förut, eftersom jag har varit ett fan i flera år och diskuterat serien fram och tillbaka på internationella sajter, och de flesta där tycker att avsnittet suger.
Däremot trodde jag kanske att svenskar skulle tycka bättre om det, men där ser man. Man vet aldrig. ;)
Men som sagt var, alla har olika smak!
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#74 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 February 2007 - 22:01

Har tyckt att detta avsnitt är lika dåligt varje gång jag sett det (måste var 5e gången nu)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#75 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 07 February 2007 - 22:05

Den stora frågan är hur detta kolossala system byggdes upp. Det måste ju finnas en portal på andra sidan
och vilka känner till uppfinningen för att bygga portalen? Eftersom det är så superlånga avstånd
mellan planeterna så är detta frågans dilemma hm?

Frågan är om det sker något avsnitt där portalen blir sönderskjuten och hur dom kommer hem då?

Edited by Supertreck, 07 February 2007 - 22:09.