Jump to content

Photo

Bli publicerad av riktigt förlag


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 BadmanJack

BadmanJack

    Cadet First Year

  • Members
  • 5 posts

Posted 19 August 2007 - 00:48

Hallå där.
Jag tar mig friheten att lägga upp en fråga här kring hur man ska gå tillväga om man vill få sin serie publicerad av ett riktigt förlag och inte bara i någon fanzine. Har spenderat en hel del tid på att slipa på min serie och tror starkt på den och funderar därför på att skicka in ett första utkast till något förlag eller tidning för att se om intresse finns.

Frågan är då till vilka?

Vilka seriösa förlag eller tidningar finns det i sverige som når ut till någon större läsarkrets?

bifogar en bild från serien här som ett exempel

Tack på förhand

/Thomas

Attached Files


Edited by BadmanJack, 19 August 2007 - 10:38.


#2 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 August 2007 - 01:30

Jag skulle ställa frågan på Seriefrämjandets forum, eller på Serieforum.se istället.

Det finns inga tidningar idag vad jag vet som har en stor spridning överhuvudtaget, men förlag som ger ut album finns det, vilket skulle vara det bästa att satsa på. Men det är som sagt vad jag vet, folk på de forumen spänner en större kunskap än den som finns här.

#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 August 2007 - 05:40

Jag tog mig friheten att flytta ditt inlägg eftersom det egentligen är en fråga som ställs.

Det finns nog inget svenskt förlag som direkt är intresserade av nya svenska äventyrs- och actionserier. Men kolla med typ Fantomen och Agent X9. Adresser står i tidningarna.

Om du går med på publicering utan betalning så är väl SSS den tidning som passar bäst, tror jag.

Edited by TFels, 20 August 2007 - 05:41.
Liten ändring.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier