Jump to content

Photo

Nordens stjärnor: Vitt är det nya svart


13 replies to this topic

#1 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 October 2018 - 06:49

Har börjat på Vita duvan II:s debutberättelse. Den kommer utspela sig i Nybörjarperioden och kommer också vara White Witch kronologiskt första berättelse. Övriga deltagare är Greven, Pantern, Vita duvan, Kristallkvinnan, Spindeldamen och om Viktor är ok med det, Jeanne Nocturne.

 

Vita duvan  II ska göra sin mannekängdebut under Stockholms modedagar och White Witch tänker ta tillfället i akt att uttrycka sina åsikter om kommersialisering av den kvinnliga kroppen.

 

Skissande har påbörjats och jag ska testa att tuscha den digitalt. Manus färdigställs i samband med tecknandet utifrån ganska löse idéer, och den slutliga textningen sker i det digitala stadiet.



#2 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 16 October 2018 - 21:37

Första sidan av denna serie. Kommer köra en ganska platt färgläggning med mjuka skuggor.

 

vadnss1preview.jpg



#3 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 November 2018 - 17:50

Fortsättning:

 

vadnss2preview.jpg



#4 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 29 February 2020 - 11:45

Som kan ses i Figurertråden har några figurer tillkommit. Den store hjälten avbildas för första gången och hela Folkets väktare syns. Två versioner av Osynliga mannen, två versioner av Liemannen och en ny skurk Draken som inte är utvecklad på något sätt.

 

Eftersom detta är Osynliga mannens debut så ska skaparna av dessa designer få ett gratisex av det nummer av SSS som denna serie är med.

 

Jag är inte en fan av Grevens manipulativa sida men eftersom det är etablerat så kommer man få se lite mer av det i det här avsnittet. Just nu är jag inte helt hundra om jag ska förlita mig på ansiktsuttryck och en enkel tankeruta, eller om jag ska vara mer uppenbar och låta honom tänka lite mer implicit hur han manipulerar två av personerna i avsnittet. Kommer ta upp det igen när jag har de sidorna redo och kan visa upp.



#5 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 25 March 2020 - 09:26

Nu har vi hoppat ett par sidor sen senast och börjat samla ihop Nordens stjärnormedlemmar. Då har den stora hjälten från förr fått ett utseende och ett namn.

 

vadnss5preview.jpg



#6 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 26 March 2020 - 19:37

Är det Herr Vit jag ser i första rutan? Han med det som liknar röda solglasögon? Tänkte mest för det är den typen utav solglasögon vår kära Göta Lejon gav honom.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#7 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 March 2020 - 11:46

Yes. Han och hans fru är det tänkt. Han kom med bara som ett infall, men jag tänkte att det här nog är ett evenemang där folk som han blir inbjudna till. Ytterligare en av dina skapelser dyker upp i berättelsen som du kommer se när den sidan dyker upp.



#8 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 27 March 2020 - 20:21

Yes. Han och hans fru är det tänkt. Han kom med bara som ett infall, men jag tänkte att det här nog är ett evenemang där folk som han blir inbjudna till. Ytterligare en av dina skapelser dyker upp i berättelsen som du kommer se när den sidan dyker upp.

Onekligen är han en person som hade blivit inbjuden till olika tillställningar. Är bara en liten detalj, han är albino så jag vill minnas att hans hår skall vara vitt. Men vi kan lägga skulden på ljuset i lokalen haha. En annan utav mina skapelser? Intressant, jag ser fram emot att se detta.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#9 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 08 April 2020 - 10:32

Då hoppar vi tillbaks några sidor.

 

vadnss3preview.jpg



#10 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 09 April 2020 - 16:24

Jag tror mig kunna gissa vem denne andra utav mina skapelser är.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#11 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 09 April 2020 - 18:16

Nu har vi hoppat ett par sidor sen senast och börjat samla ihop Nordens stjärnormedlemmar. Då har den stora hjälten från förr fått ett utseende och ett namn.

 

http://www.griffinde...nss5preview.jpg

 

 

Snyggt!
Kul att äntligen få se bild på hela Folkets väktare.
En fråga angående det dock. Du avbildar båda Osynlige männen, men hintar i nästa bild att Nordstjärnan och en av de osynlige männen bites the dust och att Vita Duvan och Liemannen är de enda som överlever. 
Vad hände då med den andra osynlige mannen?
Jag har antagit att den andra osynlige mannen dyker upp efter att den första har försvunnit, men det kanske har ändrats sedan jag hade koll?

Jag hade ju tyckt det varit lite kul om den andre osynlige mannen (den lila då, då den har lite modernare utseende) några år efter parar upp med antingen Vita Duvan, eller någon annan (Vita Duvan II kanske?).
Tycker det är lite waste att båda stryker med på samma gång :)



#12 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 April 2020 - 22:26

Jag har försökt vara vag för att inte låsa något för någon som vill göra något mer med dem. Jag har tänkt att det bara är original-OM (din? i flygarhatten) som gick åt vid tillfället och att den andre bara var med i FV lite grann och troligen, precis som du skriver är aktiv senare, bara inte som en del av FV. Han var alltså inte med vid det dystra tillfället. Han kanske också känner sig extra beskyddande över Liemannen, Vita Duvan och deras avkommor.

 

Så vi verkar vara inne på samma spår.



#13 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 16 April 2020 - 15:18

Det fina med att låta en osynlig man försvinna är att man inte riktigt kan säga om han verkligen är försvunnen. Eller i alla fall inte försvunnenare än vanligt.



#14 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 13 April 2021 - 20:43

Och här kommer då den saknade sidan, färglagd och textad. Här introduceras en kommande NS-skurk.

 

vadnss4preview.jpg





Reply to this topic