Jump to content

Photo

Sanctum


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 November 2010 - 00:49

Sanctum handlar om en far och son som utforskar ett enormt grottsystem med ett dykarteam. En tropisk storm tvingar dem längre ner i grottsystemet och tillsammans kämpar de för sin överlevnad. Inspelad med 3D-teknik Cameron utvecklade för Avatar.

Regi: Alister Grierson
Producent: James Cameron
Skådespelare: Ioan Gruffudd, Richard Roxburgh, Rhys Wakefield

www.sanctummovie.com
imdb.com
SF-bio

http://www.youtube.com/watch?v=z8g8CWP_P4k

Jag har en morbid förkärlek för trånga grottor, och i synnerhet då vatten är inblandad, vilket lockar fram klaustrofobikern inom mig. Lägg till 3D på detta och jag kan inte låta bli att se den på bio. Posted Image

Edited by Georgia, 18 October 2011 - 19:11.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 January 2011 - 09:40

Såg trailern i 3D i helg när jag var på bio och blev mäkta imponerad. En film som helt klart ska ses!

Edited by Synon, 18 January 2011 - 09:40.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 August 2011 - 00:15

Såg den aldrig i 3D på bio, men däremot har jag precis sett den på blu-ray:

Helt ok manus, men det brister rejält i regi och skådespeleri. Synd för fotot är kanon och storyn intressant, så det kunde blivit riktigt bra det här. Lite besviken är jag allt.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 30 September 2011 - 20:45

Den här filmen passar att se högupplöst för fotot är utan tvekan riktigt bra och filmens stora behållning. Men det räcker ju inte för att göra en film bra, så resten då? Det är med viss besvikelse jag måste säga att resten är som bäst godkänt och som sämst riktigt dåligt. Skådespeleriet generellt med få undantag är uselt. Manus är väl knappt godkänt men inte mer. Nej, faktiskt en besvikelse den här filmen, jag blev förvånad över hur svag regi, skådespeleri och manus var. Här fanns ju pengar och uppbackning filmtekniskt för att åtminstone göra en godkänd rulle. Men det blev det inte. Fotot javisst, men resten är svagt, blekt utan nerv.

Jag förväntade mig en tät och kompetent actionskräckis, men fick en snyggt fotad tv-fllm av det sämre slaget.

Edited by dukeofnewyork, 30 September 2011 - 21:16.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---