Jump to content

Photo

Mer NS....


323 replies to this topic

#1 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 27 December 2009 - 23:50

Hej, alla... Gjorde en serie med Fels om NS för inte alls så länge sen. Gillade världen och dess karaktärer och vill göra mer med NS. Undrar om ni har fler manus man kan ta tag i. Vet inte vad som finns men vore kul att göra ett riktigt och ordentligt äventyr denna gång.... Hör gärna av er.
pepe

#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 28 December 2009 - 19:28

Tja, vi har ju ett till äventyr på gång väl? Där vi först ska ta och fundera ut en riktigt NESLIG skurk som första fiende för NS. :)

Dock skulle ju den utspela sig i första eran, så alla dräkter och sånt ser ju ut lite mer som 70-talsstuk, till skillnad från dom moderna serierna. Sen blir ju storyn's utformning annorlunda den med.

Ska förresten lägga upp mitt senaste förslag till skurk där snart, Emeritus Blod skall han heta. ^^

Men vad säger ni gossar, är det nån som har en story som skulle passa vår vän Pepe som handen i handsken? Kan han inte få vara med på ett hörn av "Bocken Brinner" kanske? ( där behövs det väl extra hjälp också?) Den är ju i moderna eran, med pyromanen Pitchfork och allt.

Edited by PredaBot, 28 December 2009 - 19:28.


#3 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 28 December 2009 - 23:42

OT: Första eran var väl 40-, 50-talsstuk, inte 70-tal, eller?

#4 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 29 December 2009 - 01:15

Ja du, Mario, jag tror inte att det blir svårt för dig att få tag på ett manus. Kul att se dig i svängen igen. ^^

Det är inte ett helt renodlat NS-äventyr, men det här kan kanske intressera dig. Det Övergivna

Edited by Virtus, 29 December 2009 - 01:17.


#5 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 29 December 2009 - 01:21

I stort sett är första eran 38-56 ja, det som motsvarade USAs Golden Age inom serier.
Den allra första skurken har nog Fredrik god koll på, då Bit för Bit var en del av två ursprungligen.

Det finns en bunt manus, men jag har hållt mig från att rada upp dem här för jag tänkte skaparna själva kunde fånga upp Pepe. Bocken Brinner är väldigt referensberoende så jag tror inte det passar stilen han har. Kommer troligen få göra den sjlv.
Men vad sägs om Viktors diktmanus om Jeanne Nocturne som ger väldigt fria händer till tecknaren. Ligger i underforumet.

#6 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 29 December 2009 - 02:56

Jag har några idéer till ett manus, eller flera faktisk. Jag har inte skrivit något på dem men men jag kan skriva upp lite om dem så får ni se om de duger.

En klass för sig: mer en deckarhistoria i moderna eran där några hjältar ur NS har gått med på att besöka en skola och lära vad som är rätt och fel samt svara på frågor, (ni vet, sådant man tvingades gå på i skolan och var glad för man slapp lektionen?) När ett brutalt mord på en flicka inne på deras toalett, och sedan dyker nya mord upp i ljuset, fullt med vittnen, men ingen som såg något.

Tyst, de döda talar: En välgörenhet för att samla in pengar till ett museum som ställer ut antika magiska föremål, där NS har ställt upp som vakter efter att en rad brutala stölder där tjuvarna var människor som hade begravt några veckor tidigare, eller dött någon månad tidigare. Museet anfalls av maskerade människor som visar sig vara vandrande lik och som kontrolleras av en nekromatiken Nekro, en av de starkaste inom den konsten i svensk historia, och även mästare inom att hantera magiska föremål. Utspelar sig i den moderna eran

En hobby för alla: Efter ett aggressivt uttalande från USA mot Sverige, eller snarare direkt mot NS sätter sig några av hjältarna sig i sinnet lösa gåtan om varför USA vill se NS krossade, allt enligt planerna för att starta ett nytt världskrig. i den moderna eran

Militant vinter: mitt i juli tar en snöstorm en stad i Sverige med ett järngrepp och lägger staden under konstant snöande, superskurken General Winter har kommit till Sverige och tänker utsätta världen för en ny istid och därmed få bort det han hatar, allt som ger värme. Planerades att vara berättelsen om hur Ghast gick med i NS.

Hoppas det verkar vara bra idéer.

Edited by Sret, 16 January 2010 - 20:31.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#7 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 29 December 2009 - 09:46

superbra idéer här alltså, jag säger satsa på de alla!

#8 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 30 December 2009 - 16:27

Fredrik Jelcander och jag utarbetar nu ett manus som följer direkt efter Bit För Bit. NS möter sin första skurk, Hatet. Men det behöver inte nödvändigtvis vara den story som kommer efter Bit för Bit. Emeritus Blod kan ju också vara cool. Vi får snacka om saken och se vad vi tycker.

KUL att Mario är på gång!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#9 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 31 December 2009 - 00:38

Jamen, d finns ju manus... misstänkte det men ville få lite respons för många av er har bra koll på vilket kanske skulle passa att ta tag i just nu. Det finns ju en kronologisk ordning samt kontinuitet. Som sagt så gillade jag det jag gjorde sist och hade kul. Sedan var det avslappnat att jobba m Thomas (har inte glömt uppdateringarna... d e påväg). Märker att det finns valmöjligheter när det gäller manus... Frågan är då: Vilket manus eller story är nödvändigast att få ut om man tänker på det bästa sättet att göra NS rättvisa. Tänkte på nån sorts story på 3 delar där man samtidigt presenterar NS och dess medlemmar.... samt en av dessa skurkar ni nämner.

Här är en ny bild (en eventuell framsida kanske....nej, d e inte en kupp). VARNING FÖR SPOILER! (har alltid velat skriva det)

Ojdå, den var liten! (thats what she said)
Här kommer den igen..... kom ihåg: SPOILER ALERT!!! (som sagt...)

#10 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 31 December 2009 - 02:13

En tre delar story är nog för mycket för mig än så länge, eller kanske inte, kanske skulle försöka någon gång? Är rätt så ny med att skriva manus till serier nämligen, och jag hade nog helst vilja ha mer koll på allt i NS universumet först, så jag får väl bara säga lycka till med projektet.

Edited by Sret, 31 December 2009 - 02:13.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#11 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 01 January 2010 - 20:18

God fortsättning, ungdomar!!!!!!
Skitbra idéer. Och fick redan bilder i skallen på vissa av dessa....

3-delars var ett förslag... Men kvalitet ska ju prioriteras så jag tycker inte att vi ska gå no-no, utan yes-yes. Idén: "En hobby för alla" var nått som skulle vara kul att göra!!! Hur långt manus har du tänkt dig???

Sedan är jag en sucker för "Crisis of infinent ..." å dyl serier. Blev nyfiken på "Det övergivna" och vill veta mer!!! Hur många sidor? Aktion frekvensen?

Måste även tillägga att om man ger en skurk namnet "Hatet" så måste han vara hatiskt ond.... Kan man bli ondare???? Är verkligen nyfiken och vill veta mer om Tfels och Jelcanders manus. Hur lång? (ja, ja 30 cm, vi vet)

Hör gärna av er om hur långt ni har kommit med idéerna och när manusskrivandet planeras?
Lets get to work

#12 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 01 January 2010 - 23:52

God fortsättning, ungdomar!!!!!!
Skitbra idéer. Och fick redan bilder i skallen på vissa av dessa....

3-delars var ett förslag... Men kvalitet ska ju prioriteras så jag tycker inte att vi ska gå no-no, utan yes-yes. Idén: "En hobby för alla" var nått som skulle vara kul att göra!!! Hur långt manus har du tänkt dig???

Sedan är jag en sucker för "Crisis of infinent ..." å dyl serier. Blev nyfiken på "Det övergivna" och vill veta mer!!! Hur många sidor? Aktion frekvensen?

Måste även tillägga att om man ger en skurk namnet "Hatet" så måste han vara hatiskt ond.... Kan man bli ondare???? Är verkligen nyfiken och vill veta mer om Tfels och Jelcanders manus. Hur lång? (ja, ja 30 cm, vi vet)

Hör gärna av er om hur långt ni har kommit med idéerna och när manusskrivandet planeras?
Lets get to work



Jag vet inte hur lång "En Hobby för alla" kan bli, beroende på hur mycket frihet jag ska ge tecknaren så kanske på tre delar om jag verkligen försöker. Ska bara tänka ut vilka hjältar jag ska ha med, och några andra småsaker.

Edited by Sret, 02 January 2010 - 00:02.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#13 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 02 January 2010 - 15:08

Jamen, d finns ju manus... misstänkte det men ville få lite respons för många av er har bra koll på vilket kanske skulle passa att ta tag i just nu. Det finns ju en kronologisk ordning samt kontinuitet. Som sagt så gillade jag det jag gjorde sist och hade kul. Sedan var det avslappnat att jobba m Thomas (har inte glömt uppdateringarna... d e påväg). Märker att det finns valmöjligheter när det gäller manus... Frågan är då: Vilket manus eller story är nödvändigast att få ut om man tänker på det bästa sättet att göra NS rättvisa. Tänkte på nån sorts story på 3 delar där man samtidigt presenterar NS och dess medlemmar.... samt en av dessa skurkar ni nämner.

Här är en ny bild (en eventuell framsida kanske....nej, d e inte en kupp). VARNING FÖR SPOILER! (har alltid velat skriva det)

Ojdå, den var liten! (thats what she said)
Här kommer den igen..... kom ihåg: SPOILER ALERT!!! (som sagt...)


Egentligen, Mario, så berättas inte enskilda NS historier i kronologisk ordning. Det måste passa in i det stora hela, ja, men man kan berätta en NS-historia på vilken punkt som helst. En karaktär som är död i en tidigare era kan inte vara i nästa, etc. Annat än det så är historieberättandet rätt fritt.

Snygg framsida, förresten. Den första vi fått in, tror jag!

Sedan är jag en sucker för "Crisis of infinent ..." å dyl serier. Blev nyfiken på "Det övergivna" och vill veta mer!!! Hur många sidor? Aktion frekvensen?


Det Övergivna är just nu i idébollningsstadiet, med skrivandet planerat att börja i februari, så vi vet inte sidantalet och aktionfrekvensen än. Kanske en chans för dig att kasta in STHLM-Utopia gänget i mixen? ^^

#14 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 03 January 2010 - 03:50

Ghast, Plågaren, Superstjärnan, Lon, Pantern och Nox, Låter som ett hyfsad team för min "En hobby för alla" story. Jag hoppas att jag får använda dem för deras skapare i alla fall, laguppsättningen kan ändras jag vet inte riktigt än. Jag börjar så snart som möjligt.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#15 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 03 January 2010 - 09:24

Ghast, Plågaren, Superstjärnan, Lon, Pantern och Nox, Låter som ett hyfsad team för min "En hobby för alla" story. Jag hoppas att jag får använda dem för deras skapare i alla fall, laguppsättningen kan ändras jag vet inte riktigt än. Jag börjar så snart som möjligt.


Pantern och Nox får absolut vara med =D Kan knappt vänta och se hur du kommer att skriva de

#16 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 03 January 2010 - 16:02

Plågaren och Superstjärnan får i alla fall vara med!

"En hobby för alla"! Kul idé, att låta USA bekämpa NS. Jag har diskuterat en sådan idé med Viktor tidigare (och kanske övriga i red också, minns ej). I min idé (som du gärna får använda om du vill) ställer USA upp med gruppen Justice Avengers. Det är alltså en mix av Justice League (från DC) och Avengers (från Marvel) men med nya liknande figurer. Dessa tänkte jag kunde vara medlemmar i JA:

-Hyperman (liknar Superman)
-The Bat (liknar Batman)
-Miracle Woman (liknar Wonder Woman)
-The Spider (liknar Spider-man)
-Captain North America (liknar Captain America)
-Wolverineman (Liknar Wolverine)

Av någon anledning kommer alltså JA till Sverige för att bekämpa NS. En rolig detalj är att medlemmarna i JA pratar engelska eftersom de är från USA.

Om Pepe/Mario och Sret gillar idén så kan ni använda den, som den är eller på ert eget sätt. Jag hjälper er om det behövs. Det vore bara så kul om NS fick ha ett långt action-äventyr där de möter sådana hjältar!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#17 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 03 January 2010 - 19:50

Men vad sägs om Viktors diktmanus om Jeanne Nocturne som ger väldigt fria händer till tecknaren. Ligger i underforumet.


Åh du menar den här: Attached File  Natten.txt   2.54KB   26 downloads ?

Jo, det var menad som en slags utmaning för tecknaren, se om hur han/hon skulle kunna rita serien efter en ganska knäpp dikt.

#18 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 04 January 2010 - 02:39

Plågaren och Superstjärnan får i alla fall vara med!

"En hobby för alla"! Kul idé, att låta USA bekämpa NS. Jag har diskuterat en sådan idé med Viktor tidigare (och kanske övriga i red också, minns ej). I min idé (som du gärna får använda om du vill) ställer USA upp med gruppen Justice Avengers. Det är alltså en mix av Justice League (från DC) och Avengers (från Marvel) men med nya liknande figurer. Dessa tänkte jag kunde vara medlemmar i JA:

-Hyperman (liknar Superman)
-The Bat (liknar Batman)
-Miracle Woman (liknar Wonder Woman)
-The Spider (liknar Spider-man)
-Captain North America (liknar Captain America)
-Wolverineman (Liknar Wolverine)

Av någon anledning kommer alltså JA till Sverige för att bekämpa NS. En rolig detalj är att medlemmarna i JA pratar engelska eftersom de är från USA.

Om Pepe/Mario och Sret gillar idén så kan ni använda den, som den är eller på ert eget sätt. Jag hjälper er om det behövs. Det vore bara så kul om NS fick ha ett långt action-äventyr där de möter sådana hjältar!



Tack, kanske använder lite av din idé, men jag har en ganska klar bild om grundhandlingen redan. Jag har till och med redan en skurk för det hela. Ska börja skriva snart hade jag tänkt, jag hoppas att resultatet blir lika bra som jag hoppas.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#19 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 January 2010 - 06:04

Kör hårt! Konsultera gärna Viktor (eller vem du vill) under arbetets gång!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#20 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 04 January 2010 - 10:01

Kör hårt! Konsultera gärna Viktor (eller vem du vill) under arbetets gång!


Det är jag alltså. Det är alltid bra att du får fler feedback från fler källor =)

#21 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 04 January 2010 - 23:41

Jamen, vad bra... får du igång manuset så tecknar jag gärna. Gör ett äventyr bara.... så tar vi 3-delars senare...

#22 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 05 January 2010 - 01:10

Finns risk att denna kan bli på runt två delar tror jag. Fast jag vet inte så noga, för jag skriver nämligen som det kommer. Hur mycket frihet vill du ha i tecknandet?

Har jag förövrigt någon deadline förresten?

Edited by Sret, 05 January 2010 - 02:39.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#23 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 05 January 2010 - 19:08

Tja, till 11:an har ni den sista januari, men då får ni tävla med Thomas och Marios första NS-äventyr "NS vs Vengence" om plats. Sikta som tidigast på april-maj, tycker jag, då det är det jag kommer föreslå som deadline för 12:an på redaktionsmötet i morgon.

#24 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 05 January 2010 - 21:05

Tja, till 11:an har ni den sista januari, men då får ni tävla med Thomas och Marios första NS-äventyr "NS vs Vengence" om plats. Sikta som tidigast på april-maj, tycker jag, då det är det jag kommer föreslå som deadline för 12:an på redaktionsmötet i morgon.



Då tar jag det nog lugnt tror jag. Jag tar till nummer 12, för då har jag med säkerhet tid med att få respons på manuset innan pepe börjar teckna, ingen stress med andra ord.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#25 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 07 January 2010 - 00:54

Här kommer första utkastet på manuset, jag lägger ut det här för allas ögon så blir det mindre krångel för jag vill gärna ha mer än en åsikt. Hoppas jag har gjort det rättvist med karaktärerna.

Attached Files


Edited by Sret, 07 January 2010 - 01:15.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.



Reply to this topic