Jump to content

Photo

Tecknare söker manus


10 replies to this topic

#1 puck

puck

    Cadet First Year

  • Members
  • 7 posts

Posted 06 July 2010 - 10:18

Hej. Skulle vara kul att teckna någon annans manus. Gillar som sagt scifi/skräck/action. Mörk humor är aldrig fel det heller.. :)
Kan teckna i de flesta stilar UTOM manga.
Så är det någon som har ett kortare manus till övers så tecknar jag gärna.

MVH
Puck

#2 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 06 July 2010 - 10:51

Du kan inte möjligvis lägga upp en bild som du har tecknat? bara så att man kan få se hur din stil ser ut? Det skulle i alla fall underlätta för mig.

Edited by Sret, 06 July 2010 - 10:52.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#3 puck

puck

    Cadet First Year

  • Members
  • 7 posts

Posted 06 July 2010 - 16:17

Du kan inte möjligvis lägga upp en bild som du har tecknat? bara så att man kan få se hur din stil ser ut? Det skulle i alla fall underlätta för mig.

eh.. jag har en blogg. Duger det?

http://ballardian.blogspot.com/

Mvh
Magnus

#4 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 06 July 2010 - 17:48

Först av allt, vad var det med ditt "eh.." I början, känner mig förolämpad av någon anledning :( . Skämtar bara.

Allvarligt talat så har jag svårt att greppa din stil, fast jag kan ju inte rita för fem öre. Hmmm... Så du behöver ett manus. Om du vill, så kan du ge mig några dagar att skrapa ihop något, fast bara om du har lust att vänta. Kan ha någon idé på lager tror jag. Jag lovar inte att det blir bra, det kan man aldrig lova har jag märkt.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#5 puck

puck

    Cadet First Year

  • Members
  • 7 posts

Posted 06 July 2010 - 18:13

Först av allt, vad var det med ditt "eh.." I början, känner mig förolämpad av någon anledning :( . Skämtar bara.

Allvarligt talat så har jag svårt att greppa din stil, fast jag kan ju inte rita för fem öre. Hmmm... Så du behöver ett manus. Om du vill, så kan du ge mig några dagar att skrapa ihop något, fast bara om du har lust att vänta. Kan ha någon idé på lager tror jag. Jag lovar inte att det blir bra, det kan man aldrig lova har jag märkt.


Oj då. Hade ingen speciell bild i tanke bara, sen sitter jag inte vid "min" dator just för tillfället:)
//
Låter bra. Jag kan vänta. Min stil är.. Hm.. ..Anpassningsbar kanske är ett bra begrepp. Svårt att förklara.. Men har jag gott om tid på mig brukar det bli bra.


Mvh
Magnus

Edited by puck, 06 July 2010 - 18:13.


#6 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 07 July 2010 - 06:15

Jag har ett kortare skräckmanus på g för SSS som behöver en tecknare! Så jag säger pax! :)
Vill du veta närmare detaljer så kan du maila mig; terrortub@gmail.com
Jag vill inte avslöja detaljerna för alla. :)

#7 puck

puck

    Cadet First Year

  • Members
  • 7 posts

Posted 07 July 2010 - 08:17

will do. :)

#8 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 05 September 2010 - 10:42

Och nu är manuset klart. tio sidor medeltida skräck kan man på ett enkelt sätt kalla det. magnus har vad jag vet hittills tecknat 4 sidor av manuset och det ser mycket bra ut. Får se om vi kan försöka få med denna serie i nästa nummer...

#9 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 September 2010 - 11:40

Låter spännande! Hoppas på ett roligt och gärna annorlunda resultat! :popcorn:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#10 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 September 2010 - 15:39

Det här är man ju ganska nyfiken på hur det kommer bli? Har lite svårt att visualisera det faktiskt. Är det ett väldigt våldsamt avsnitt som vankas, eller är det mer psykologiska ting?

#11 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 05 September 2010 - 15:48

Det här är man ju ganska nyfiken på hur det kommer bli? Har lite svårt att visualisera det faktiskt. Är det ett väldigt våldsamt avsnitt som vankas, eller är det mer psykologiska ting?


Tänk the Pit & the Pendulum med Lance Henriksen :) Dock inte så mkt naket i serien som i filmen och lite mer övernaturligt.



Reply to this topic