Jump to content

Photo

Captain America 3: Civil War


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 October 2014 - 03:32

Marvel börjar Phase 3 med den här:

 

y9igttrrytx0n2lwaybm.jpg

 

För er som inte känner till det så var Civil War en av Marvel seriernas största händelser där alla hjältarna hamnade i krig mot varandra. På ena sidan stod Captain America, på andra sidan stod Iron Man. Det hela handlade om att regeringen ville att alla superhjältar skulle registrera sig och avmaskera sig. Captain America var kritisk till förslaget och blev snabbt utsed till landets fiende, Iron Man stödde förslaget och började jaga Captain America.

Fast för filmen så har de förenklat det hela betydligt mycket. Om jag har förstått det rätt så kommer Iron Man och Captain America bråka om vem som ska leda Avengers.

 

Jag tycker att sätta hela storylinen i en film är ett stort misstag. För det första så är det så många karaktärer involverade som de ännu inte har pressenterat för filmvärlden eller ens har rättigheter till (t ex så har Spider-Man en avgörande stor roll, likaså Fantastic Four) och de borde istället bygga upp det och låta en senare fas vara helt åt Cival War. Nu känns det som att de bara vill få det hela överstökat och kör igenom en gigantisk storyline i en film med bara Captain America och Iron-Man som huvudkaraktärer och struntar i alla andra viktiga karaktärer. Det känns som ett jätte underligt val att dessutom köra det i en Captain America film. Förutom Captain America och Iron Man så sägs även Black Panther vara med.

Nej, den här filmen ser jag inte fram emot!

 

 

Edit: Med den nya dealen mellan Sony och Marvel så verkar det som att även Spider-Man kommer vara med i den här filmen, något som ger mig lite hopp!


Edited by Garm, 06 December 2015 - 01:03.
Tillägg av tagg.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 November 2014 - 06:16

Så bra som the Winter Soldier var, en av de bästa i genren, har jag fullt förtroende för att de ska göra något bra av Civil War också. Kärnan är ju för eller emot att registrera sig, och att Tony Stark och Steve Rogers står på olika sidor där. Spider-Mans roll i serien var ändå inget jag gillade, alltså vad de fick honom att göra i den, så det gör mig inget om inte Spidde är med. Han passar ändå bäst som ensamvarg.
Så bra som the Winter Soldier var, en av de bästa i genren, har jag fullt förtroende för att de ska göra något bra av Civil War också. Kärnan är ju för eller emot att registrera sig, och att Tony Stark och Steve Rogers står på olika sidor där. Spider-Mans roll i serien var ändå inget jag gillade, alltså vad de fick honom att göra i den, så det gör mig inget om inte Spidde är med. Han passar ändå bäst som ensamvarg. Dessutom kanske du minns vad som händer Steve efter Civil War?
*Hockey och superhjältar*

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 November 2014 - 12:36

Fast nu, som sagt, så verkar den här handla om vem som ska leda Avengers istället för att handla om att registrera sig. Visst minns jag vad som händer med Steve efteråt och det är ett av problemen. Jag tycker det är aldeles förtidigt och att de har aldeles för lite karaktärer för det här. Jag tycker de slösar bort en bra story.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 November 2014 - 20:25

Varifrån har du fått att det skulle handla om vem som ska leda Avengers? Det har jag inte sett någonstans. Eftersom det ska vara samma gäng som gör trean som gjorde tvåan, och att tvåan var så fantastiskt bra, ser jag verkligen fram emot denna. Nja, det är ju upplagt för att Cap kanske "dör" och att Bucky tar över. Det ser jag fram emot. Hur menar du med för tidigt? Chris Evans har varit Cap i några år nu. Och såååå bra var inte Civil War!
*Hockey och superhjältar*

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 November 2014 - 21:37

Dels förtidigt för att de har för få karaktärer ännu. Jag skulle vilja ha ett Civil War som hade en mängs karaktärer inblandade, precis som i serierna. Sedan tycker jag det är aldeles för tidigt att döda Cap. Han har typ precis blivit Cap och Avengers har inte ens format på riktigt än (händer i Avengers 2). Bucky har inte ens hunnit går från skurk till hjälte riktigt så det är aldeles för tidigt för honom också. Han ska ju hinna vara hans sidekick innan.

Ang, handlingen så var det de som gör filmen som sa det i en intervju när filmen presenterades. De sa att det kommer inte vara Civil War som i serierna utan deras eget Civil War med en egen handling som inte kommer handla om någon registrering utan handlar om vem som är mäst kapabel att leda och vem som ska följa. Tyvärr verkar jag ha glömt att länka till artiklen (troligen för att jag gjorde det här mitt i nattem) vilket var minst sagt synd. Jag har försökt hitta artiklen men kan inte.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 November 2014 - 06:08

Du får tänka på att bara för att Cap "bara" har synts i tre filmer, betyder det inte att hans karriär har varit kort. Det kan ha gått en del tid mellan t ex tvåan och trean? Och vi vet ju inte vad som händer med Cap. Sen tror jag att du har läst en intervju där filmskaparna kanske hintar och antyder något, men att du drar alldeles för stora slutsatser av det. Man skulle aldrig avslöja så mycket som du säger här.
Och för få karaktärer? Vi får väl se vad de gör, tycker deras version av the Winter Soldier blev riktigt bra, en av de absolut bästa filmerna i genren, t om.
*Hockey och superhjältar*

#7 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 21 November 2014 - 14:28

Crusader: Du gör det då svårt för dig. Du vet ju redan att det inte blir som i serierna och ändå tar du för givet att vissa saker ändå blir oförändrade. Men du vet ju inte i förväg vad som är likt sig och vad som inte är det. Är det då någon mening att grubbla på förändringarna i förväg? Då tycker jag att det är bättre att glömma serierna och se det här som en helt ny historia. Sedan kan man ju göra jämförelser efteråt och komma med omdömen om vad som är bra och dåligt.

 

Själv gillar jag inte den där helylleskaptenen så bra, då är ju Stark roligare även om också han kan vara irriterande emellanåt, fast åt andra hållet. Jag tror dock inte att dom tar död på Cap om dom inte måste. Det kan ju vara så att Evans inte vill spela rollen längre och då är det ju bättre att karaktären försvinner än att man byter skådespelare.

Jag tyckte faktiskt att Winter Soldier var bra, förvånansvärt bra med tanke på första filmen. Jag ser fram emot att se Civil War och det helt utan andra förväntningar än vad de tidigare filmerna byggt upp.



#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 November 2014 - 14:58

Jag älskade också Winter Solderi. Visst förväntar jag mig inte att det ska vara som i serierna men jag vill iallafall att det ska vara en stor omfattande grej som det känns som att hela Marvel universumet är iblandat i. Men här är de fortfarande i start gropen och har en mängd med karaktärer de inte har presenterat än. De har ju ett flertal som ska presenterat efter Civil War filmen.

Och visst har Cap säkert gjort en massa mellan filmerna men inget vi har fått se ännu och, som sagt, Avengers är inte ens sammlade på riktigt ännu. Evans har sakt att han är lite orolig att de ska byta ut honom efter 2018 då hans kontrakt tar slut och skådespelaren som spelar Crossbones (som har kontrakt på 5 filmer till) har sagt att han kommer vara inblandad i Cap's död.

 

Visst kan jag ha missuppfattat det lite. De sa iallafall att det inte kommer handla om någon registrering utan om vem som ska leda och vem som ska följa. Att det är vem som ska leda eller följa av Cap och Stark i Avengers är vad jag antar det betyder men visst kan det handla om något annat.

 

Visst hoppas jag att jag har fel och jag kommer säkert gilla filmen. Jag tycker bara att de slösar bort Civil War som borde ha varit en framtida storyline after den med Thanos.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 November 2014 - 15:24

Ja, jag har hört tvärtom. Att Evans funderar på att dra sig tillbaka till och med från skådespeleriet, så känner inte igen att han skulle vara orolig för att bli utbytt. Men jag hoppas att vi får se mer av Buckys resa. Visst kommer det bli annorlunda från serierna, men vi vet ju inte hur, och jag tror knappast att de avslöjar mer än att kanske ge små ledtrådar. Jag tror inte ens att manus är klart än. Men bra lär det bli!


*Hockey och superhjältar*

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 November 2014 - 15:36

Jag läste att han sa att han skulle dra sig tillbaka under ett år eller så efter att hans kontrakt med Marvel gick ut (en vila från ramljuset, antar jag) och att han var orolig att de skulle byta ut honom när det här gick ut istället för att förlänga det eftersom alla är ersättbara. Jag vet att där fanns missförstånd där vissa nyhetssajter sa att han skulle tänkte som Captain America men efteråt förklarade han det lite mer.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 November 2014 - 15:44

Hur det än blir står vi inför detta snart. Skådisarna åldras och de har planerat lååååångt framåt för filmer. Antingen måste de hitta nya skådisar för samma roller, eller så får någon annan karaktär ta över. Downey jr lär inte spela Iron Man i så många år till t ex. Han blir bara dyrare och äldre.


*Hockey och superhjältar*

#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2015 - 14:38

Med den nya dealen som Marvel har gjort med Sony ang. Spider-Man så verkar det nu så gott som klart att nya Spider-Man kommer göra debut i den här filmen!

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 April 2015 - 03:03

En intresant intervju där Chris Evans och Jeremy Renner diskuterar den här filmen. De avslöjar att Winter Soldier kommer vara med i filmen. Och att de blev lika överaskade som oss att Spider-Man skulle vara med.

Det intresantaste är att Chris Evans förklarar missförståndet om att han vill sluta som Captain America och skådespela med att han vill satsa mer på att regisera men att han fortfarande vill skådespela och ville vara kvar så länge Marvel tillåter honom. Han klargöra att han har skrivit på tillochmed sista Avengers filmen (Infinity War - Part II) och sedan så är det helt upp till Marvel om de vill ha kvar honom eller inte.

Klart intresant. Tyvärr verkar de flesta hänga upp sig på att de skämtsamt kallar Black Widow för slampa och hora.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 May 2015 - 19:37

Nu är den officiella synopsisen online. Och den bjuder på några överaskningar.

SPOILER VARNING för resten av inlägget!




För det första så verkar det inte handla om att superhjältars identitet utan istället som det hintades om i början: Vem som ska bestämma över Avengers. Captain America's nya team misslyckas visst med ett uppdrag som orsakar stora skador så regeringen vill ta kontroll över Avengers och bestämma när de ska skickas ut. Det hela splittrar Avengers samtidigt som en ny fiende hotar världen.

Vi får som väntat se Steve Rogers/Captain America, Tony Stark/Iron Man, Natasha Romanoff/Black Widow, Bucky Barnes/Winter Soldier, Sam Wilson/Falcon, The Vision, Clint Barton/Hawkeye, Jim Rhodes/War Machine och Wanda Maximoff/Scarlet Witch.
Som vi tidigare har vetat så kommer även T’Challa/Black Panther, Brock Rumlow/ Crossbones och Sharon Carter/Agent 13 att vara med. Vad som är mer överaskande är att vi även kommer att få se Scott Lang/Ant-Man och William Hurt återvänder som General Thaddeus “Thunderbolt” Ross.
Utöver dem så kommer även Martin Freeman att ha en hitils okänd roll och det verkar som att Daniel Brühl kommer att spela Baron Zemo.
 

Set for release in the United States on May 6, 2016, Captain America: Civil War is directed by Anthony and Joe Russo from a screenplay by Christopher Markus & Stephen McFeely. The film returns Chris Evans as the iconic Super Hero character Steve Rogers/Captain America along with Robert Downey Jr. as Tony Stark/Iron Man, Scarlett Johansson as Natasha Romanoff/Black Widow, Sebastian Stan as Bucky Barnes/Winter Soldier, Anthony Mackie as Sam Wilson/Falcon, Paul Bettany as The Vision, Jeremy Renner as Clint Barton/Hawkeye, Don Cheadle as Jim Rhodes/War Machine and Elizabeth Olsen as Wanda Maximoff/Scarlet Witch.

After his debut in Marvel’s Ant-Man on July 17, 2015, Paul Rudd will make his first appearance alongside the Avengers as Scott Lang/Ant-Man in Captain America: Civil War.

The film also includes outstanding additional cast, including Chadwick Boseman as T’Challa/Black Panther, Emily VanCamp as Sharon Carter/Agent 13, Daniel Brühl, Frank Grillo as Brock Rumlow/ Crossbones, William Hurt as General Thaddeus “Thunderbolt” Ross and Martin Freeman.


Captain America: Civil War picks up where Avengers: Age of Ultron left off, as Steve Rogers leads the new team of Avengers in their continued efforts to safeguard humanity. After another international incident involving the Avengers results in collateral damage, political pressure mounts to install a system of accountability and a governing body to determine when to enlist the services of the team. The new status quo fractures the Avengers while they try to protect the world from a new and nefarious villain.


 
Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 May 2015 - 20:25

Då handlar det ju inte bara om vem som ska leda Avengers, utan om staten ska styra dem eller inte. Kan tänka mig att Cap vill ha ett fristående Avengers, med tanke på Captain America: the Winter Soldier. Huvudkonflikten i Civil War var ju om hjältar skulle registrera sig och jobba för staten eller inte, och den finns ju uppenbarligen kvar här också.
*Hockey och superhjältar*

#16 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 May 2015 - 21:16

Inte sett Avengers 2 än men detta låter intressant, men varför inte kalla denna film för Avengers 2,5 istället för Captain America 3: Civil War? B)


Winter is Coming


#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2015 - 22:59

Det har jag undrat helatiden. De marknadsför den som en Avengers film. De som gör filmen tillochmed sa "se inte det här som en Captain America film utan som Avengers 2.5" vilket får mig änny mer att tro att det här inte var planerat utan något som bara hände. De ville ha Civil War, de ville ha det nu men hade redan planer för Avengers 3-4.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 19 May 2015 - 17:38

Tycker det hade passat bättre om den bara hetat Marvel's Civil War. Tycker det är intressantast när man får se saker och ting från flera olika figurers synvinklar. Med Captain America i titeln känns det mer som att man förväntas heja på Cap, när alla inte nödvändigtvis håller med honom. Därmed inte sagt att det behöver bli så svartvitt i filmen. De kommer säkert göra tydligt hur både Steve Rogers och Tony Stark resonerar i deras konflikt, även om det låter som att Tony blir "skurken" eftersom det inte heter Iron Man 4: Civil War.


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 May 2015 - 13:07

Jag tror inte Tony kommer vara skurken här. Jag tror de kommer att tona ner det betydligt mer och fokusera mer på att Baron Zemo är skurken.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 September 2015 - 17:26

Det verkar som att i filmen så kommer Peter Parker att ha vait Spider-Man i över 1 år men fortfarande vara okänd och anses vara bara en modern myt av de flesta! Minst sagt överaskande då hans klädsel fortfarande består av vad han hade hemma för tillfället. Likadant underligt beslut då de har sagt att de ville stanna i High School ett tag.


Källa


Edited by Crusader, 18 September 2015 - 17:28.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 September 2015 - 22:55

I en intervju så har Jon Watts (regisören till den kommande Spider-Man filmen) sagt att Peter Parker's ålder kommer vara 15 vilket borde betyda att det jag postade innan om att han hade varit Spider-Man i över 1 år när Civil War börjar är troligen falskt såvidar han inte här blev det redan när han var 13. Troligen så kommer han ha varit Spider-Man i en månad eller så när Civil War börjar (mycket möjligt att farbror Ben inte end är död än) och sedan knappt ett år när hans egen film släpps.

 

Det avslöjas också att de helt kommer att skippa farbror Ben's död totalt (inte ens tillbakablickar) vilket uppenbart är pga den kritik och hat som har visats mot just den dödsscenen. Jag tycker det är väldigt synd då det är en nyckel punk i hans historia. Lite som att helt skippa Batman's föräldrars död.

 

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 November 2015 - 17:39


Edited by Garm, 25 November 2015 - 17:46.


#23 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 29 November 2015 - 23:44

De har ändrat lite i storyn för Civil War, verkar det som.

Inte för att jag direkt har nåt emot det, inte läst serien, men läst om den och.. Ja.. Iron Man visar sig väl inte på sin bästa sida där, vad jag förstår.. ;)

Som vanligt när det gäller Marvel-filmer så verkar denna bli bra underhållning.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#24 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 December 2015 - 00:55

Schysst trailer, blir nog minst lika bra som förra filmen.

 

Undrar bara varför Cap framställs lite som en bad guy. Har vi eller bara jag kanske missuppfattat att det är Cap som är bad guy och Ironman som är good guy? Vilken grej det skulle var i så fall.


Winter is Coming


#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 December 2015 - 14:15

Så jag uppfattar det så vill Cap skydda Bucky och anser att han inte ska ställas till svars för vad han gjorde när han var hjärntvättad medans Ironman anser att han ska låsas in. Så det är lite annorlunda men fortfarande att Cap vill gå efter hjärtat och Ironman efter hjärnan.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif