Jump to content

Photo

Pride and Prejudice and Zombies


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 November 2010 - 21:57

Filmen baserad på Seth Grahame-Smiths bok, med blandning av Jane Austen, zombier och ninjor, har nu fått en ny regissör: Mike White. Han är tidigare mest känd(?) för Amazing Race samt för att ha stått för manus till School of Rock och Nacho Libre. Boken är egentligen kul som idé, men med rätt ton kan filmen bli riktigt underhållande.

Pride and Prejudice and Zombies and Mike White: A Winning Combination?

Mike White, the erstwhile “Amazing Race” contestant (and screenwriter of such tenderhearted comedies of the absurd as “School of Rock” and “Nacho Libre”), emerged as the underdog winner of the prized and highly contested job directing the film adaptation of Pride and Prejudice and Zombies. White, who previously directed the little-seen offbeat Molly Shannon comedy, “Year of the Dog,” beat out the likes of Jonathan Demme (”Rachel Getting Married”), Mike Newell (”Harry Potter and the Goblet of Fire”), and David Slade (”Eclipse”) for the prized gig, enabling him to bring his emotionally-insightful-but-blithely-bizarro sensibility to Seth Grahame-Smith’s gothic remix of Jane Austen’s classic saga of the Bennett sisters’ collective terror of ending up spinsters.

[Källa]

 


Edited by Garm, 29 January 2016 - 03:31.
Korrigering av film och trådtitel. Tillägg av tagg.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 November 2010 - 22:45

Hmm, bara de inte gör om det till en komedi så.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Insert Username

Insert Username

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 61 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 November 2010 - 13:39

Jag genomled boken och jag tror att det får räcka med det. Det fungerade inte alls som bok och jag har ännu svårare att se hur det skulle fungera som film.
Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 November 2010 - 12:38

Men det är väl vetenskapligt bevisat att allt blir bättre med zombier i en film? ;)

Personligen tycker jag att Austen kan dra något gammalt över sig, men det här tänker jag nog se. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 January 2011 - 07:32

Mike White har hoppat av. Andra regissören som gjort det. Den första, David O. Russell, skrev även manuset (som White utgick ifrån) så vi får väl se om det fortfarande gäller...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 September 2014 - 17:40

Matt Smith är klar för en av rollerna (Mr. Collins) tillsammans med Lily James (Elizabeth Bennet), Sam Riley (Mr. Darcy), Jack Huston (Mr. Wickham), Bella Heathcote, Douglas Booth (Mr. Bingley) och Emma Greenwell (Caroline Bingley).
 
Filmen regiseras av Burr Steers, manuset är skrivet av David O. Russell och Burr Steers. Filmningen börjar 24 September.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 October 2015 - 20:49

Vad tror ni om den här filmen?



#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 October 2015 - 21:54

Ser ut att kunna bli en småkul film. Det kan ju inte bli mycket sämre än boken i alla fall, den var halvjobbig att ta sig igenom.



#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 October 2015 - 12:00

Det finns avgjort något lovande där. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 October 2015 - 19:21

Jag fick boken i julklapp för nåt år sen och har kämpat mig igenom den, fast inte kommit så värst långt. Prosan är lite för svår för mig att komma in i, men jag tycker konceptet är riktigt roligt så den roar mig på det sättet. Man kan väl säga att den fungerar bättre på papper, även om det uttrycket är lite fel i det här sammanhanget.

 

Men jag är säker på att det blir en annan femma med filmen, att upplägget fungerar bättre i det mediet. Bara att trailern får det att se ut som en vanlig Austen-filmatisering tills zombien dyker upp och allting sedan blir helt uppochnervänt. Så jag ser riktigt fram emot att få se den.


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#11 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 October 2015 - 21:29

Håller med om boken, kul idé men den var inte vidare bra genomförd. Filmen kan förhoppningsvis göra sig av med en del av barlasten.

Edited by Fiskrens, 15 October 2015 - 16:08.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#12 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 October 2015 - 19:07

Jupp. Prosan i boken är inte den mest lättlästa eller tilltalande. Sedan så var det ju inte så himla mycket nytt som hade tillförts. Eller okej, jag har aldrig läst originalet men man fick ju den känslan när man läste boken, vad som var original och vad som var nytt. Det känns som att man kan ta ut svängarna lite om dom bara vill och att det kan bli en rätt kul och cool film.

#13 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 October 2015 - 20:07

Vad tycks?



#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 October 2015 - 21:05

Jag börjar faktiskt på att bli försiktigt positiv till den här filmen...


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 October 2015 - 16:46

Det kändes nästan som två helt olika filmer när man jämför det första smakprovet med det här andra. Jag tror fortfarande att filmen kan vara sevärd och utifrån trailern så verkar det som att man har vänt på steken ifrån boken och har 90% zombieröj och 10% relaterat till originalboken. Återstår att se hur det är med den saken och om det är bra eller ej.



#16 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 October 2015 - 19:23

Jag är inte helt övertygad, men det verkar vara bättre genomfört än i boken. Där var ju skräckelementet närmast helt frånvarande. Men som vanligt farligt att bygga en hel analys på en trailer...
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin