Jump to content

Photo

Fantastic Four (2015)


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 March 2009 - 23:01

Fantastic Four Getting a Complete Reboot? - SuperheroFlix.com
It seems yet another comic book franchise is getting a fresh start. IESB.net has heard word that 20th Century Fox is gearing up for a complete reboot of its Fantastic Four franchise.

The franchise is looking to be "less bubble gum" this time round following the Iron Man template, which was a complete success in reviews and box office take but a bit darker when it came to its superhero.


It was also reported that director Tim Story would not return and they will recast the foursome of Mr. Fantastic, The Human Torch, Inivisible Girl, The Thing and Dr. Doom.

We'll certainly keep you posted on any new updates regarding this reboot. Click Here! to read more on Fox's new plans.


IESB.net - Movie News, Reviews, Interviews and More! - Exclusive: Fantastic Four is Getting the Boot...a Reboot that is
IESB's has heard word around town is Fantastic Four over at 20th Century Fox is gearing up for a reboot.

With Daredevil already getting the once over and Planet of the Apes also in the running for a new start with a prequel in the works Fantastic Four is joining the reboot gang.

The two films previously released never really caught on with the fans and the studio is reportedly looking to completely retool, recast and recrew the franchise. This means no Tim Story, no Iaon, no Julian (thank the maker, he never sat well with me as Dr. Doom), no Chris, no Chiklis and no Jessica.

The first Fantastic Four in 2005 pulled in over $330 million worldwide and the second film, Fantastic Four Rise of the Silver Surfer, opened in 2007 with a total box office take of $290 million. Both made money and were commercial successes but the reviews were lackluster and the fan reaction was mediocre.

The franchise is looking to be "less bubble gum" this time round following the Iron Man template, which was a complete success in reviews and box office take but a bit darker when it came to its superhero. Iron Man was in no way as dark as The Dark Knight but was funny, action-y as well as a bit on the serious side.

Now who do you want as Mr. Fantastic this time out? Which director would be the best choice to bring this story to the screen once again?

Stay tuned to the IESB for further updates!


Edited by Garm, 19 April 2015 - 23:52.
Korrigering av film/trådtitel. Tillägg av tagg.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 March 2009 - 00:05

Ja, filmerna som kommit hittills har ju inte direkt varit några mästerverk, så jag är positiv.

Den här gången kanske de kan få Doctor Doom rätt, iaf.. ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 March 2009 - 00:16

Nej nej NEJ! Vad är det här för dumheter? Reboot på en filmserie som började 2005 och dessutom IMO är bra? Deffinitivt inte så dålig att den behöver göras om iallafall.

Nu har de gått igenom hela Origin storyn så varför inte bara spinna vidare på det istället? Så otroligt onödigt. Samma som med Hulken där det också var väldigt onödigt. Snart kommer väl en Reboot av X-Men och en Reboot av Spider-Man också.

DareDevil kan jag väl gå med på även om jag där också tycker det är onödigt. Men F4? Båda filmerna drog in bra. Det här är verkligen det nya sättet att mjölka ur. Göra Reboot på Reboot för att locka fler att se dem.

Och Planet of the Apes får inte en Reboot, den får en Prequel som kommer utspela sig före filmen.


Och Dr. DOOM var näst intill perfekt IMO. :)

Edited by Crusader, 10 March 2009 - 00:18.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 March 2009 - 00:58

Håller med Crusader här. En reboot på filmer som är fyra respektive två år känns så extremt j***a värdelöst. Jag gillade bägge filmerna, tvåan lite mindre men dock tillräckligt.

Winter is Coming


#5 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 10 March 2009 - 01:31

Det dröjde inte mycket längre innan Batman-franchisen fick en reboot efter Joel Schumachers larv och det är väl folk glada för? Själv klarar jag mig bra utan fler F4-filmer men kan de iaf göra dem mer i linje med Iron Man - dvs underhållande utan att vara substanslöst fluff - denna gång så är det en förbättring.

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 March 2009 - 09:32

Mja, det tog väl fyra-fem år eller vad det var? Men absolut, det var skönt med en lyckad reboot. Fantastic Four tyckte jag på många sätt var helt okej, även om de kändes framförallt lite billiga och stressade. Men Rise of the Silver Surfer underhöll mig i alla fall. Den film som mest behöver en reboot och som jag mest ser fram emot i så fall är Daredevil, det har jag gått och hoppats på länge nu.
*Hockey och superhjältar*

#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 March 2009 - 15:32

Jag har inget emot en reboot. Första FF-filmen är p ågränsen till "okej att se om du hotar mig till livet" och tvåan ska vara bättre. Men inga mästerverk direkt. Jag ser hellre något nytt och fräscht som kan knytas amman med andra Marvel-filmer.

Tack vare man nyss har gjort filmerna kanske vi dessutom slipper en originstory till och det är jag glad för.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 March 2009 - 16:34

Det här är väl bara ännu ett exempel på att filmer mer och mer baseras på franchise snarare än nya idéer hos storbolagen i Hollywood. På samma sätt som med Stålmannen: om det inte funkade med en nyinspelning första gången gör man ett försök till - förr eller senare ska det väl gå... Sedan sneglar man på de som lyckades och försöker kopiera framgången.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 March 2009 - 18:54

Men Superman returns var ju mer eller mindre en fortsättning på de gamla filmerna, om än en relativt lös sådan.
*Hockey och superhjältar*

#10 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 March 2009 - 20:22

För mig kvittar det om det blir en uppföljare eller en reboot, så länge de tar ut svängarna rejält. Typ att de möter Sub-Mariner (om de inte bara vill ge honom sin egen film?), Skrulls eller Moleman eller kanske reser i tiden som de gjort några gånger. De heter ju trots allt Fantastic Four, am I right?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#11 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 March 2009 - 23:51

Känns lite löjligt att reboota FF såpass snabbt faktiskt...

Och framförallt för att det är Fox som gör det. :\ Hade det varit Marvel Studios själva som skötte omstartarna så kanske jag hade varit mer positiv, men nu är det ju inte det.

Jag tror helt enkelt inte att nån annan än Marvel själva är intresserade av att göra sina karaktärer rättvisa.

Och att Fox ska reboota Daredevil...! Det ser jag som helgerån. > :( ( Inte för att jag gillade förra filmen, utan för att det inte finns en enda chans att Fox kan göra en bra DD film! Så dom kommer troligast att döda karaktärens minsta chans att bli populär!

Det finns ett uttryck som Marvel själva använder... en karaktär blir "radioaktiv", smittad av dålig kvalité, så till den grad att den måste läggas i malpåse i åtskilliga år.

#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 March 2009 - 08:22

Men var inte Batman lite åt radioaktiv-hållet efter floppen Batman & Robin? Se hur det gick. :)
Klart, det hade varit roligare om Marvel själva hade legat bakom rebootarna (det måste finnas något lämpligt svenskt om för detta, omstart kanske?) och det fanns saker med DD-filmen (om man ska vara lite OT) som gjordes helt rätt, t ex dräkten, och Affleck var inte helt dålig. Men mycket kunde förbättras där, och mer av en ursprungsberättelse vore trevligt. Daredevil borde absolut inte ligga i malpåse, den saken är säker.

Vad gäller FF så är det rätt snart, men hur jag ställer mig till en omstart där beror mycket på vilken inställning de skulle ha. Skulle de satsa på mer "fantastiska" äventyr med en större budget, smartare manus osv istället för den relativt låga budget filmerna hade samtidigt som vissa saker, som Doctor Doom skulle ligga närmare serieförlagan så skulle jag ta emot det med öppna armar, även om jag personligen tyckte FF-filmerna i sin enkelhet var tillräckligt bra och underhållande, särskilt Rise of the Silver Surfer. Men ska det till en omstart vill jag se ett Fantastic Four som inte tar ut svängarna och inte baseras på Ultimate FF, utan håll er till originalet.
*Hockey och superhjältar*

#13 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 March 2009 - 10:26

Men ska det till en omstart vill jag se ett Fantastic Four som inte tar ut svängarna och inte baseras på Ultimate FF, utan håll er till originalet.


Nu menade jag givetvis inte att det skulle bli mindre likt originalet, utan snarare mer likt. En del saker i filmerna var inte helt som serieförlagan, som Dr. Doom och Galactus, så jag ser gärna att de gärna följer såna saker lite mer troget.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 March 2009 - 11:38

Det var ingen kommentar riktad till vad just du skrev, jag bara spekulerade lite fritt.
*Hockey och superhjältar*

#15 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 March 2009 - 13:12

Okej, got it.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 March 2009 - 13:53

Fast Galactus kan jag förstå att de gjorde som de gjorde. En Vortex of Doom funkar bättre för den vanliga publiken än en jättegubbe i rustning med en lustig hatt.

Dr Doom kan jag hålla med om att det var ett misstag att ge honom krafter men det hade varit ett ännu större misstag att göra honom till halv-demon. Men de skulle ha kört med honom som en ond "Iron Man".

Edited by Crusader, 11 March 2009 - 13:54.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 11 March 2009 - 16:38

Nej nej NEJ! Vad är det här för dumheter? Reboot på en filmserie som började 2005 och dessutom IMO är bra? Deffinitivt inte så dålig att den behöver göras om iallafall.

Nu har de gått igenom hela Origin storyn så varför inte bara spinna vidare på det istället? Så otroligt onödigt. Samma som med Hulken där det också var väldigt onödigt. Snart kommer väl en Reboot av X-Men och en Reboot av Spider-Man också.

DareDevil kan jag väl gå med på även om jag där också tycker det är onödigt. Men F4? Båda filmerna drog in bra. Det här är verkligen det nya sättet att mjölka ur. Göra Reboot på Reboot för att locka fler att se dem.

Och Planet of the Apes får inte en Reboot, den får en Prequel som kommer utspela sig före filmen.


Och Dr. DOOM var näst intill perfekt IMO. :)


Men det är ju den populäraste trenden idag. Nu spelar det tydligen ingen roll hur ny filmen är.
Snart hinner vi inte ens se filmen förrän en ny reboot kommit ut. Snart kommer folk inte längre diskutera hur bra filmen i sig är
och kommer diskutera vilken reboot är bäst.
Kommentatorer i tv kommer bara snacka om olika reboot.

Välkommen Crusader till framtiden som endast kommer att kvalificera sig på rebooting på allt efter fem minuter när filmen blev klar. :thumbsup:

#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 March 2009 - 18:52

Nu överdriver vi nog lite, så många reboots har det inte varit tal om på sistone. Batman fick en, och tack och lov för det. Bond fick en halv kan man väl säga, Star Trek ska få en likaså. Hulk var också en semireboot, men det är inte direkt som att det svämmar över av reboots nu ju.
*Hockey och superhjältar*

#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 March 2009 - 22:59

Glöm inte DareDevil.
Sedan har det varit mycket snack om Reboot. T ex Superman.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 March 2009 - 23:01

Fredag den 13:e fick en reboot, liksom Nightmare on Elm Street. Hellraiser ska få. Tal var ju om Scream också skulle få det, men nu verkar det ju snarare bli en fortsättning. Utöver det har det varit en uppsjö av reboots under 2000-talet inom skräckgenren.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 March 2009 - 23:03

Robocop. Terminator fick lite halvt med TSCC.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 11 March 2009 - 23:25

Nu överdriver vi nog lite, så många reboots har det inte varit tal om på sistone. Batman fick en, och tack och lov för det. Bond fick en halv kan man väl säga, Star Trek ska få en likaså. Hulk var också en semireboot, men det är inte direkt som att det svämmar över av reboots nu ju.


Jo men det är det nu det börjar. Förut var trenden med "The beginning" filmer som Batman The beginning
Exorcist The beginning. Så har vi Terminator4 The Future Begins

#23 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2009 - 00:21

:hijack:
Denna tråd ska handla om FF får en omstart eller inte. Inte om alla andra filmer som ligger på planeringsstadiet eller redan blivit det.

Finns en tråd som handlar om remakes och liknande redan: Remake: Att göra och inte göra!
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#24 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 12 March 2009 - 16:44

:hijack:
Denna tråd ska handla om FF får en omstart eller inte. Inte om alla andra filmer som ligger på planeringsstadiet eller redan blivit det.

Finns en tråd som handlar om remakes och liknande redan: Remake: Att göra och inte göra!


Att inte generella kommentarer är okey får mig känna mig funktionshindrad.
Ämnet tappar helt sin funktion om det ska vara en så absurd bagatellartad begränsning att inte kunna reflektera till annat
för att säga sin åsikt.

Edited by Supertreck, 12 March 2009 - 16:44.


#25 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 September 2009 - 14:54

Fox rebooting Fantastic Four | SCI FI Wire

Oscar-winning screenwriter Akiva Goldsman has been tapped to reboot the Fantastic Four movie franchise for Fox, bringing the FF into the same camp of rebooted Marvel heroes that the Punisher and the Hulk belong to, Variety reports.

Goldsman will be acting as producer on the reboot. Michael Greene, veteran scripter of shows like Jack & Bobby, Smallville, Heroes and the upcoming Green Lantern movie, will write the screenplay.

Fox has produced two films featuring the Fantastic Four so far, 2005's Fantastic Four and 2007's 4: Rise of the Silver Surfer. Both were directed by Barbershop helmer Tim Story and were noteworthy for having a fairly lighthearted tone in a superhero movie market dominated by the likes of The Dark Knight and the fairly grim X-Men Origins: Wolverine.

Aside for winning an Oscar for his screenplay for Ron Howard's A Beautiful Mind, Goldsman is known for producing films such as Constantine, I Am Legend and the upcoming adaptation of DC Comics' Jonah Hex. He also gained some infamy for writing the generally reviled Batman & Robin.

No word yet if this reboot will bring the FF into the same movie continuity shared by Iron Man, the Hulk and Nick Fury, as has been established in the "tags" following Iron Man and The Incredible Hulk.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.