Den sämsta serien?
Posted 10 April 2005 - 19:47
Den gör inte bara det fatala misstaget för en "humorserie" att inte vara kul ibland. Den är ALDRIG kul. Jag vet inte hur många år jag läst serien i diverse tidningar, men jag har personligen aldrig dragit åt smilbanden åt den serien...
Nån som håller med/har en annan kandidat?
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 10 April 2005 - 21:11
Posted 10 April 2005 - 21:50
Nemi kan jag skratta åt emellanåt, men inte alltid. Den går som dagstrip i Göteborgs-Posten, så jag får många tillfällen att läsa den.

Posted 11 April 2005 - 08:37
Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.
Väntar på: Skurkturneringen
Posted 11 April 2005 - 14:24
Posted 11 April 2005 - 14:33
Vill göra ett tillägg till listan över den sämsta serien...det är en ganska kontroversiell åsikt om en enormt hyllad serie.
Snobben - hur kul är han egentligen?
Jag tycker att Snobben & Gustav spelar i samma division, två figurer som fungerar utmärt för att sälja prylar av mer eller mindre roligt slag, men där serien är ganska trist.
Posted 11 April 2005 - 14:34
Posted 11 April 2005 - 14:51
Snobben fungerade bra på TV, mindre bra som serie....
men den tecknade tv-serien hade väl väldigt lite gemensamt med serien snobben. De fokuserade på de mer "actionpackade" avsnitten med fotbollsträning eller Snobbens äventyr som flygaräss när det i serien mest verkar handla om filosoferande.
Posted 11 April 2005 - 15:23
Posted 11 April 2005 - 15:31
Snobben fungerade bra på TV, mindre bra som serie....
men den tecknade tv-serien hade väl väldigt lite gemensamt med serien snobben. De fokuserade på de mer "actionpackade" avsnitten med fotbollsträning eller Snobbens äventyr som flygaräss när det i serien mest verkar handla om filosoferande.
jag tror inte vi sett samma serie eller läst samma avsnitt....för jag tyckte tv-seriern fångade filosferandet i lagom samklang med humorn....
Posted 11 April 2005 - 15:32
Posted 11 April 2005 - 15:36
Posted 11 April 2005 - 15:41
Jag måste ju då säga att Snobben är en av de bättre serier som någonsin har gjorts. Säger man att den mest är till för att sälja prylar så har man inte riktigt sett mer än ytan på den. Det är en väldigt djup serie.
Jo Snobben är säkert en väldigt djup serie som man kan uppskatta i vuxen ålder, gillade inte Snobben när jag var barn. Tyckte att det hände för lite jämfört med Asterix och Lucky Luke...
Snobben är för mig mest förknippat med tecknad film och inte minst alla miljontals Snobbenprylar, exempelvis Snobbenlampa, Snobben med golfklubba osv.
Posted 11 April 2005 - 15:43
...men visst lite exstensialism var det ju allt...tyvärr lite för gullepluttigt ibland...men snobben var ju en skön slacker, kanske inte alltid lämpad för de yngsta...
Edited by Jazzdevil, 11 April 2005 - 15:45.
Posted 11 April 2005 - 15:50
Om snobben var väldigt djup är nog hos "the eye of the beholder" så att säga...
...men visst lite exstensialism var det ju allt...tyvärr lite för gullepluttigt ibland...men snobben var ju en skön slacker, kanske inte alltid lämpad för de yngsta...
Jo jag kan erkänna att Snobben är en djup och existensiell serie, för att inte säga pretentiös.
En bra vuxen-serie men hur kul är den för en potentiell seriekonsument i 7-9:årsåldern?
Posted 11 April 2005 - 15:52
Posted 11 April 2005 - 19:46
Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 April 2005 - 21:39
Och jag tror nog att du är ganska ensam om att ogilla Rocky XC-SE...
Posted 12 April 2005 - 00:46
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 12 April 2005 - 08:47
Posted 12 April 2005 - 10:39

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 12 April 2005 - 13:53
Rocky är en serie som jag har svårt att förstå mig på...
Hur gammal är du XC-SE? Om du fortfarande är i de yngre tonåren förstår jag att du ogillar Rocky.
För att till fullo kunna uppskatta Rocky´s gnällande på café, alkoholromantik, par/barn-noja eller för den delen 30-årskrisande bör man vara runt hans ålder dvs 25-33 vilket är den ålder hans skapare och verklighetens Rocky; Martin Kellerman befinner sig i.
Posted 12 April 2005 - 14:52
Rocky är en serie som jag har svårt att förstå mig på...
Hur gammal är du XC-SE? Om du fortfarande är i de yngre tonåren förstår jag att du ogillar Rocky.
För att till fullo kunna uppskatta Rocky´s gnällande på café, alkoholromantik, par/barn-noja eller för den delen 30-årskrisande bör man vara runt hans ålder dvs 25-33 vilket är den ålder hans skapare och verklighetens Rocky; Martin Kellerman befinner sig i.
Hmm... Är isf i målgruppen då...

Jag är lite svår när det gäller humor - jag fattar inte det roliga med Dan Beckman och "Hey Baberiba" heller. Har tom suttit och letat efter humorn i en del komedi filmer.
Posted 12 April 2005 - 14:59
Hmm... Är isf i målgruppen då...
![]()
Jag är lite svår när det gäller humor - jag fattar inte det roliga med Dan Beckman och "Hey Baberiba" heller. Har tom suttit och letat efter humorn i en del komedi filmer.
Fast du kan väl inte jämföra Dan Beckman med Rocky, Bäckman är en phittad figur som driver med finkultur medan Rocky är baserat på Jonas Kellermans och hans kompisars liv. I intervjuer har han berättat att han använder autentiska repliker från sina vänner, vissa har blivit så sura att de nu är f.d vänner.
Posted 12 April 2005 - 15:04
Fast du kan väl inte jämföra Dan Beckman med Rocky, Bäckman är en phittad figur som driver med finkultur medan Rocky är baserat på Jonas Kellermans och hans kompisars liv. I intervjuer har han berättat att han använder autentiska repliker från sina vänner, vissa har blivit så sura att de nu är f.d vänner.
Nu jämförde jag inte...