Årets värd är istället jag, Crusader, med min trogna assistent Peak.
Jag hoppas att det blir någolunda lika trevligt som under förra ledningen.
Nu till själva nomineringen. Nomineringen kommer gå till på samma sätt som tidigare år. Jag postar i den här tråden en lista av årets kategorier och ni medlemmar nominerar i varje kategori (alla här på SciFi Nytt får nominera). Det finns inget tvång att nominera i varje kategori men det hela blir mycket roligare (och lättare) destu fler nomineringar jag får in.
Nomineringarna gör ni i den här tråden genom att kopiera listan och sedan posta den i ert eget inlägg och skriva till nomineringarna efter varje kategori. Känner ni att ni vill vara anonyma så går det även bra att skicka era nomineringar till mig via PM.
Var vänliga att markera nomineringarna så att de enkelt kan räknas och så jag inte missar någon.
Räkningen kommer inte vara fören nomineringsstadiet är över så kan ni inte komma på nomineringar till alla kategorier så är det bara att tänka på saken och sedan ändra i ert inlägg.
Ni får nominera hur många ni vill i varje kategori, gärna minst 3 per kategori men det finns inget tvång.
När nomineringsstadiet är över så kommer Galakommittén välja ut de populäraste nomineringarna och sedan posta dem i en ny tråd där själva röstningen kommer pågå.
Nomineringarna kommer pågå tills 4:e November. Alltså i 3 veckor.
Tidsramen för nomineringarna är 1 November 2006 till 4:e November 2007. Händelser efter eller före det datumet får alltså inte nomineras.
Observera! Den här tråden är bara för nomineringar. Själva röstandet kommer vid ett senare tillfälle i en annan tråd när nomineringarna är över.
Här är listan:
ÅRETS KATEGORIER
01 Årets Tråd
02 Årets Forum
03 Årets Avatar
04 Årets Signatur
05 Årets BR (Bråk och Rabalder)
06 Årets Debatt
07 Årets Manliga medlem
08 Årets Kvinnliga medlem
09 Årets Nykomling
10 Årets ÜberAdmin - (Låst nominering för Peak & Sentinel of Dreams)
11 Årets Moderator
12 Årets Garv
13a Årets Filmhändelse - SciFi/Fantasy
13b Årets Filmnhändelse - Öppen kategori
14a Årets Seriehändelse - Öppen kategori
14b Årets Seriehändelse - Publicerade och översatt på svenska under året
15a Årets TV-händelse - SciFi/Fantasy
15b Årets TV-händelse - Öppen kategori
16a Årets Bokhändelse - SciFi/Fantasy
16b Årets Bokhändelse - Öppen kategori
17a Årets Spelhändelse - SciFi/Fantasy
17b Årets Spelhändelse - Öppen kategori
18 Årets Musikhändelse - Öppen kategori
19 Årets Regissör - SciFi/Fantasy
20 Årets Manusförfattare - SciFi/Fantasy
21 Årets Soundtrack - SciFi/Fantasy
22 Årets Hederspris - Öppen kategori
23 Life Time Achievement Award - SciFi/Fantasy
24 Årets Rakaste
25 Årets Avatarlösa
26 Årets TV-Kanal
Årets lista innehåller en del nyheter men i grunden så är den likadan som innan.
Men där är ett par nya kategorier som jag vill förklara lite tydligare.
Förklaringar av kategorier:
01 Årets Tråd
När det gäller TV-Serietrådar som är uppdelade över säsonger så räknas de som en tråd om trådarna i fråga är från samma år och är på samma forum. Alltså ska ni rösta på en "StarGate SG-1" tråd så behöver ni inte fundera ut vilken ni ska ta utan alla räknas som en. Men en StarGate SG-1 tråd på "TV-spoilers" forumet räknas inte till.
14a Årets Seriehändelse - Öppen kategori
Med Öppen Kategori menas då serier som inte har släppts i Sverige ännu samt nyheter om serier.
21 Årets Soundtrack - SciFi/Fantasy
Med Soundtrack menar jag musiken i själva TV-serien/filmen. Alltså inte släppet av ett Soundtrack på en skiva. Så den här kategorin gäller alltså musiken i TV-serier/filmer från 2006 eller som sändes/släpptes i Sverige 2006.
22 Årets Hederspris - Öppen kategori. Det här är en så öppen kategori som det bara går. Ni kan nominera precis vem ni vill för precis vilken orsak som helst. Var i världen som helst. Om det är någon i det här forumet eller någon i övriga världen har ingen betydelse.
23 Life Time Achievement Award - SciFi/Fantasy Den här kategorin har varit med förut men iår så har den en helt annan betydelse. Den gäller inte längre forum medlemmar utan den gäller folk innom scifi/fantasy som har medfört något extra till scifi/fantasy-världen med sina böcker/filmer/TV-serier mm. som de har skapat under sina liv. De som verkligen har berört oss. Det kan vara någon som fortfarande jobbar med scifi/fantasy, någon som har slutat med det eller någon som inte längre finns med oss.
På ett forum tillägnat scifi/fantasy så känns det här som en väldigt viktig kategori.
24 Årets Rakaste
Med Årets Rakaste så menar jag medlemmar som säger sanningen som den är (Eller som personen anser den vara), hur hård den än kan tyckas vara.
25 Årets Avatarlösa
Den man nominerar måste inte vara Avatarlös just nu utan det räcker med att den har varit det under en längre tid i år.
Kategorier med markeringen "SciFi/Fantasy" kan man bara nominera innom SciFi/Fantasy. Fantasy i det här faller betyder allt övernaturligt som inte räknas som Sci-Fi. Alltså allt från "Lord of the Rings" till "The Grudge".
Kategorier med markeringen "Öppen kategori" betyder allt som inte räknas till SciFi/Fantasy. Alltså allt från "Dallas" till "Postkodsmiljonären".
Ang. Årets Avatar. Jag skulle vara tacksam om ni kunde skriva till vem ägaren till Avataren är så att personen i fråga även kan hyllas när dens Avatar vinner.
Har ni några frågor så går det bra att ställa dem i den här tråden också, eller så kan ni titta hur det nominerades förra året i 2006s Nomineringstråd för att få en uppfattning av vad de andra kategorierna betyder.
Med vänliga hälsningar:
Crusader: Ordförande av Galakommittén.
Edited by Crusader, 20 October 2007 - 22:38.