Jump to content

Photo

Dagens låt!


  • Please log in to reply
152 replies to this topic

#51 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 November 2006 - 15:48

Dagens låt:

Titel: Flesh and Bone
Artist: Bear McReary
Album: Battlestar Galactica, Season 1 OST
År: 2005
Längd: 4:06
Genre: Soundtrack

Ahh. Musiken i BSG är helt grym. Införskaffades så snart jag visste den existerade. Trummor och jag tror något akustiskt i en ljuvlig harmoni som får öronen att gråta av glädje. Och instrumentalt, jag tror det är det bästa. :wub:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#52 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 November 2006 - 16:02

Jag älskar instrumental musik så soundtracks är rena julgodiset för mig. Men Battlestar Galacticas förstår jag mig inte alls på (då talar jag om soundtracket från 2003, där inte Flesh and Bone finns med). Det engagerar inte. Tyvärr. Jag misstänker dock att det har med att jag inte får några extra bonus i form av att jag kan relatera det till scener i serien.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#53 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 November 2006 - 16:17

Jag håller på och la... införskaffar det från 2003 nu. (Visste inte att det fanns såg det nyss när jag skulle kolla om det fanns något släppt för s2). Att ha sett serien gör ju sitt till. :) Soundtracket från 2003 är från miniserien och har en annan upphovsman. Skall bli intressant och se om och isf hur stora skillnaderna är. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#54 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 November 2006 - 16:30

Jo, Richard Gibbs heter han. Hoppas Bear McReary (allvarligt talat, är det ett namn? :P ) är bättre. Bra soundtrack kan man lyssna på utan någon koppling eller kunskap om film/serie eller liknande.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#55 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 December 2006 - 13:44

Okej.
Ladytron - Black Plastic.

Ladytron är ett band från Liverpool som brukar placeras i facket electroclash. Det här är från deras tredje skiva om jag inte missminner mig, "Light and Magic".
Mitt bästa minne med Ladytron tror jag är från Hultsfred 2001, då jag och en kompis dansade häcken av oss till dem inne i teaterladan samtidigt som vi båda blev fantastiskt kära i de två sångerskorna.
*Hockey och superhjältar*

#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 December 2006 - 19:42

Title : Ambassador
Artist : Evergray
Album : The Inner Circle
TrackNo : 2
Date Added : 23-nov-06
Genre : Heavy Metal
Size : 7.75 Mb
Duration : 4:29 s
Bitrate : 320 Kbps
Rating : OK
Year : 2004

Tips från min bror, en sådan där 'testa på skiva' helt OK, men inget jag fortsatte införskaffa.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 December 2006 - 10:02

Title : Mr Moon
Artist : Mando Diao
Album : Bring 'em In
TrackNo : 1
Date Added : 23-nov-06
Genre : Pop
Size : 4.89 Mb
Duration : 3:33 s
Bitrate : 192 Kbps
Rating : OK
Year : 2003

Låg i min MP3 mapp en dag, tror det var syrran som låg bakom den här införskaffningen. Ganska OK låt men ingen favorit.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#58 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 09 January 2007 - 14:40

This River is Wild av The Killers

Episk synthrock, äckligt bra. Melodin, Brandon Flowers underbara röst och ackompanjemanget med synth, gitarrer, trummor, bas och piano är vackert. Kommer från nyaste albumet med The Killers som heter Sam's Town. Har lyssnat oavbrutet på Sam's Town senaste veckorna och funnit min favoritlåt därifrån.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#59 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 January 2007 - 14:52

Titel: Bamsesagan.
Artist: Britt-Erik.
Längd: 1:58
Betyg: Dålig.

Jag tycker inte om den. Fick den skickad via e-mail från min morfars bror som tack för att jag installerat Mahjongg åt honom. Vrickas låt med en vrickad text. Varför den finns kvar på min hårddisk kan jag inte förstå. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#60 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 January 2007 - 12:00

xc: den är ju jättebra.

ajsing bajsning lille katt, du får ont i magen. :lol:


Titel: Ripassa
Artist: Gigi D'Agostiono
Längd: 5:17

Är en av mina favorit låtar just nu.

Edited by GaterGirl, 21 January 2007 - 12:01.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#61 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 21 January 2007 - 12:38

Frank Zappa
He's so gay *live*
2.37

En jäkligt kul låt med en fruktansvärt catchy melodi. Texten är redigt kul och ironisk också.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#62 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 January 2007 - 13:32

GG: Jag gillar den inte... :P

Titel: Rambo Loader (Rambo's Blue Monday Mix)
Artist: Tron Of The Subversive Elements
Album: http://remix.kwed.org
År: 2005
Längd: 4:47
Genre: C64-Remix
Träffar: 3 totalt/2 denna månad (203/161 plats)

Jag älskar instrumental musik, och detta är en remix av ett gammalt dataspel (observera att detta inte är någon sampling från original spelet). Nedladdad (helt gratis) från RKO. Helt OK, det gjordes en hel del bra spelmusik till Commodoren, även om den här inte på långa vägar är lika bra som Press Play on Tapes Crazy Comets-remix.

Edited by XC, 21 January 2007 - 13:33.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#63 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 February 2007 - 11:54

Artist: Lustans Lakejer
Låt: Diamanter
Album: Singel/Raffel i Rangoon (samlingsalbum)
Genre: Synthpop/Romantik
År: 1980
Speltid: 04.33
Spelningar: 6

Jag ska börja bli elak, jag ska odla mitt hat.
För om hatet är tillräckligt kallt, så ser man världen så klart.
Jag ska skapa intriger, jag ska inte gå att lita på, för om dom vet att jag går bakom deras rygg, så känner dom sig så små.
Diamanter är en flickas allra bästa vän...


Säger väl allt ;)

En riktig klassiker av LL och en av deras bästa låtar.
Själv började jag lyssna på LL 1982 när deras tredje skiva (på 2 år) 'En Plats i Solen' kom ut.

Johan Kinde har även gett ut 2 soloalbum, tyvärr ligger mina ex. nedpackade med resten av vinylskivorna.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#64 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 February 2007 - 12:17

Titel: Boadicea
Artist: Enya
Album: The Celts (1986)
Längd: 3:30
Genre: Abient ( :blink: Inte jag som satt den genren kan jag ärligt säga...)
Spelningar: 1 denna månad, 2 totalt sett. (Historiken räknas från nov 06).
Betyg: BRA.

Lugn lättsmält låt som man kommer på sig själv att nynna till.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#65 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 August 2007 - 16:20

Det blir långt mellan dagarna. :P

--
Titel: Tack för en vanlig dag
Artist: Agnetha Fältskog
Album: Reklamklassiker Vol 1
Spår: 05
Genre: Pop
Träffar: 4 (1 denna månad) (Plac 479/121 i topplistan)
Speltid: 2:39
Betyg: OK.

Finstämd låt med en alldaglig text. Gillar den här låten ändå som levereas av en ung Agneta Fältskog - en av Sveriges bästa röster imo.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#66 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 14 August 2007 - 16:53

Intressant tråd :)

Titel: Beheaded
Artist: The Offspring
Album: The Offspring (1989)

Grym låt från Offsprings debutplatta. Skrevs av Dexter (sångaren) och dåvarande trummisen James Lilja och handlar om en psykopat som hugger huvudet av folk. Knappast världens mest genomtänkta låttext alltså, men de två kände att på den tiden hade alla en låt i liknande spår, om någon sorts psykopat. James Lilja lämnade bandet innan låten spelades in i studio för att släppas på det självbetitlade debutalbumet. Värt att nämna är att han lämnade bandet för att kunna plugga till kirurg... :ph34r: :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#67 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 August 2007 - 16:59

Titel: Juggernaut
Artist: BWO
Album: Halcyon Days
Genre: SynthPop
År: 2006
Spelningar: 4 (varav 1 denna månad)
Plats i topplisan: 814 (114 denna månad)
Längd: 3:27

OK låt men inget som jag skulle starta spellistan med annat än med slumpa-funktionen. :) Rythm Divine däremot - den gillar jag.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#68 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 02 September 2007 - 17:46

Här var det inte mycket action...

Titel: The Surface Of Me
Artist: Bad Religion
Album: N/A (The Empire Strikes First (2004))

Låt som skulle varit med på The Empire Strikes First men togs bort innan albumet färdigställdes. Varför vet jag inte, kanske för att den inte riktar sig lika mycket mot Bush-administrationen som resten av plattan, även om den handlar om hur ytligt, oföränderligt och falskt samhället är. Jag tycker dock att det är en bra låt som borde ha stannat på plattan.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#69 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 September 2007 - 12:35

Titel: Heartbeats.
Artist: Knife, the.
Album: Deep Cuts.
Spår: 01.
År: 2003.
Genre: Electronic.
Spelningar: 4 (2 denna månad).
Placering: 917 (35 denna månad).
Först spelad: 18 april 2007.
Betyg: OK.

Få se nu... det talades om ett alternativt musikpris för alternativ musik... Kermit visade vägen. Hela plattan är OK faktiskt. Man kan säga att låten representerar min musik smak bra för tillfället. Har blivit mindre Soft Rock och mer SynthPop/Electronica på sistone.

Edited by XC, 05 September 2007 - 12:37.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#70 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 September 2007 - 15:41

mer SynthPop/Electronica på sistone

:thumbsup:
*hypnotisk röst viskar till XC: Synth är bäst* :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#71 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 September 2007 - 16:43

*Blundar hårt och upprepar tyst för mig själv:*

David Hasselhoff... David Hasselhoff... David Hasselhoff...

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#72 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 05 September 2007 - 18:15

Titel: All about Us
Artist: Sonic Syndicate
Album: Only Inhuman
Spår: 9
År: 2007
Genre: Metal
Betyg: Underbar

Ett band jag fick höra talas om relativt nyligen då en kompis frågade mig om jag hört "Falkenbergarna". Något jag givetvis inte hade, så han lånade mig skivan och jag lyssnade igenom den. Speciellt denna låten fastnade och den spelas ofta under dagarna här hemma.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#73 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 September 2007 - 18:44

Lånade? ÄR det så det kallas? :P ;)

Jag lånade den också idag - blev nyfiken när du postade om den. OK men ite lika bra som originalet. :)

Edited by XC, 05 September 2007 - 18:44.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#74 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 September 2007 - 19:01

Lånade?

:lol:
Ofta man gör det, man lånar och är det inte bra lämnar man tillbaka det (dvs. hamnar i papperskorgen) :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#75 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 05 September 2007 - 19:23

Titel: All about Us
Artist: Sonic Syndicate
Album: Only Inhuman
Spår: 9
År: 2007
Genre: Metal
Betyg: Underbar

Ett band jag fick höra talas om relativt nyligen då en kompis frågade mig om jag hört "Falkenbergarna". Något jag givetvis inte hade, så han lånade mig skivan och jag lyssnade igenom den. Speciellt denna låten fastnade och den spelas ofta under dagarna här hemma.

Såg dem på Augustibuller, de var bra faktiskt :) Kanske ska låna skivan nånstans jag med... :P

Lånade? ÄR det så det kallas? :P ;)

Jag lånade den också idag - blev nyfiken när du postade om den. OK men ite lika bra som originalet. :)

Originalet? :unsure:

Dagens låt:

Titel: Vilse i skogen
Artist: Markoolio
Album: I skuggan av mig själv (2003)

Klart man ser till att lägga in de Markoolio-skivor man har på datorn :D Synd att den tidigare inte går att spela upp i datorn pga kopieringsskydd. Men den här låten är ju riktigt rolig, framför allt att Nordman är med ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet: