Jump to content

Photo

Men in Black III


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 April 2009 - 14:24

IGN: Men in Black 3 Announced
No word yet on whether Will Smith will return.
by Orlando Parfitt, IGN UK

UK, April 2, 2009 - Sony announced at ShoWest in Las Vegas yesterday that hey are working on a third Men in Black film.

The project is in the very early stages of development, with the studio refusing to comment on whether Will Smith will be involved.

According to Entertainment Weekly, Sony are interested in one screenwriter, but have yet to hire him.

The sequel is pencilled in for a summer 2011 release, putting it up against he likes of Harry Potter and the Deathly Hallows, The Avengers, and Spider-Man 4.


Film news Third Men In Black on the fast track? | TotalFilm.com
Sony exec says they're working on it…

Movies - News - Sony announces 'Men In Black 3' - Digital Spy

ShoWest: Third Men in Black in Development! - Superhero Hype!

Edited by Georgia, 18 October 2011 - 18:57.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 April 2009 - 14:44

About bloody time! :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 02 April 2009 - 16:34

Vad ska detta handla om? I första filmen lärde den gamla mannen den unga grabben.
I tvåan fick grabben hämta tillbaks den gamla mannen och ta tillbaks minnet i honom.

Vad ska trean handla om i så fall? Att båda två är insydda på mentalanstalt och blir
hämtade för att det är endast de som kan och har erfarenhet?
Tyvärr är inte den moderna utrustningen som de har nu bakåtkompatibel för det äldre system.
Så de måste leta rätt på en gammal man som är 80 år på ett ålderdomshem som har kunskap
som kan bygga en ny.

#4 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 April 2009 - 19:08

Inte för att jag precis ogillar Will Smith eller Tommy Lee Jones, men jag skulle inte ha nåt emot om de den här gången fokuserar på några andra MiB, eftersom det ändå är en global organisation med tusentals agenter.
Annars skulle jag inte ha nåt emot en prequel som utspelar sig när Men in Black nyligen har bildats, så att det blir som en pastisch på UFO-filmer från 50- och 60-talet. Nu har jag iofs inte läst några av serierna, så jag vet inte riktigt hur troget det skulle bli.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#5 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 April 2009 - 21:28

Va kul! Det är ju lite av Will Smiths paradroll så jag hoppas han är med igen :D

Winter is Coming


#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 May 2010 - 23:14

Börja droppa in lite nytt om filmen

Will Smith WILL be back for a 3-D Men in Black III | SCI FI Wire
Look like Will Smith with be donning dark glasses again after all. As for the rest of us, we'll be wearing shades of a different variety—the 3-D kind. Last week, we reported that Will Smith hadn't yet decided whether his next project would be Sony's Men in Black III or Twentieth Century Fox's The City That Sailed.

Now, according to Variety, Smith has decided to reteam with director Barry Sonnenfeld for a third installment of Men in Black, for which Steven Spielberg will act as executive producer.

"Sony's summer of 2012 will get off to a red-hot start with an incredible new 3-D adventure for the Men in Black," said Jeff Blake, Sony's chairman of worldwide marketing and distribution. "We couldn't be more excited that the original filmmaking team responsible for the first two worldwide hits is reuniting for this third installment."

Production for the third installment in the franchise is set begin this fall. Tommy Lee Jones in currently in advanced negotiations to return as Agent Kay, and Josh Brolin is in talks to star as a young Agent Kay.

Sony plans to release the 3-D sequel on May 25, 2012. Do you plan on being there?



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 June 2010 - 21:31

Rick Baker återvänder som makeup artist även till 3:an. Och skådisarna verkar vara klara:

Men in Black III is slated to hit theaters on May 25, 2012 with Barry Sonnenfeld returning to the director's chair, Will Smith and Tommy Lee Jones reprising their roles and Josh Brolin and Jemaine Clement also starring.

Källa: ComingSoon.net

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 June 2010 - 23:57

Härligt att det blir av nu! MIB filmerna känns ju som de definitivt bör vara en Trilogi. Kommer alltså att vara 15 år mellan första och tredje filmen om jag räknat rätt.

Winter is Coming


#9 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 10 June 2010 - 11:30

Will Smith i 3D? ...I would watch that. :thumbsup:
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#10 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 July 2010 - 18:27

Hm, låter som att någon tycker herr Smith är ganska...intressant? :P


En Paul Tassi säger sig ha läst manuset och har - naturligtvis - läckt lite...

Artikel på Cinematical

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 December 2011 - 22:56

Min kompis Will B) visade mig den här trailern:




Handling: När K försvinner spårlöst och alla hävdar att han har varit död i 40 år så blir det upp till J att lösa problemet genom att utforska den sista hemligheten: Tidsresor!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 December 2011 - 23:41

Trailern ser bra ut och handlingen låter lovande!

Winter is Coming


#13 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 September 2012 - 17:13

Jag kikade på eländet förra helgen.

Nä, så hemskt var det inte. Det är i princip samma klass som på tvåan. Same same, but different. Tommy Lee Jones har betydligt mindre roll här till förmån för Josh Brolin som den yngre K och han är verkligen klockren i rollen. Han imiterar Tommy Lee Jones perfekt och är helt klart det bästa med filmen. Så pass att man kan ha överseende med att K 1968 ska vara i 20-års åldren. Dom kommenterar det i filmen också genom att skämta bort det. Lite som i Doctor Who specialen "Time Crash" då tionde doktorn möter den femte doktorn som åldrats rejält sen 80-talet.

Som sagt, det är inte mycket nytt under solen annat än att största delen av filmen utspelas på 60-talet vilket ger lite underhållande situationer och som action popcorn film duger den. Vänta er inget nytt eller banbrytande bara.

Sen saknade jag ju Will Smiths klämkäcka låt från första filmen. :P

Edited by Wylie Times, 14 September 2012 - 17:15.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#14 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 September 2012 - 13:37

Jag har för avsikt att se den. Såg faktiskt dom två första filmerna för inte alltför länge sedan och tyckte att dom var klart underhållande. Inga filmer som kommer gå till historien, men som underhållning duger dom definitivt. Hoppas att jag tycker samma sak även om den här filmen.

#15 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 September 2012 - 14:49

Jag har för avsikt att se den. Såg faktiskt dom två första filmerna för inte alltför länge sedan och tyckte att dom var klart underhållande. Inga filmer som kommer gå till historien, men som underhållning duger dom definitivt. Hoppas att jag tycker samma sak även om den här filmen.

Det är precis vad den är filmen är också, underhållning för stunden. Varken mer eller mindre.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#16 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 September 2012 - 16:18

Bra, då vet man vad man kan förvänta sig. Inte för att det hade varit någon risk med för höga förväntningar på en sådan här film, men ändå. Alltid bra att få sådant svart på vitt. :)