Jump to content

Photo

Expedtion Robinson

• Please log in to reply
163 replies to this topic

#51 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 November 2004 - 22:23

Håller absolut inte med, säger jag bara.
*Hockey och superhjältar*

#52 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 15 November 2004 - 22:35

På vilket sätt? :blink:

Jag menar, vi har ju "sluppit" Emma Andersson-bröstinzoomningarna, exempelvis.

Dessutom, det viktigaste: SVT körde utan variation i sju år (undantaget "Andra Sidan") medan TV3 har gjort det totalt oförutsägbart. Pakter splittras gång på gång, okända lag dyker upp, nya lag bildas, folk slås ut till höger och vänster etc etc. :) Är väldigt nyfiken på hur finalen kommer utformas.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#53 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 16 November 2004 - 00:59

Jag säger det igen - den bästa säsongen någonsin! :thumbsup:

Undrar vem Johnny sparkar ut från expeditionen ... kan det varit Rasmus?

#54 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 November 2004 - 07:54

Gillar man Tv3: s "journalistik", Robert Aschberg och konstant fulla människor så är kanske din åsikt något att följa. :P
*Hockey och superhjältar*

#55 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 November 2004 - 08:02

Undrar vem Johnny sparkar ut från expeditionen ... kan det varit Rasmus?

ja det er konstigt , jag trodde def det skulle vara jobbiga Micke , men det verkade inte så efter klippena att dömma ???

Hoppas bara inte det er Johanna :( Hon er verkeligen den endda värdiga vinnare .

SVt 2 s Robinson var mesig jämnfört med TV 3 s Robinson , därför gillar bättre TV3s version :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#56 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 November 2004 - 08:05

Mitt under champagneskålandet på segelbåten drog Robban Aschberg igång ett Ö-råd varpå Dan blev tvungen att lämna expeditionen

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Bästa nyheten på länge :lol:

Min son gör en sådan underbar parodi på Dan :lol: om hur mycket Dan har offrat sig ( glöm inte hans sårade ben :rolleyes: ) och nu er det dags för de andra att offra sig :lol och han säger det med Dans accent .

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#57 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 16 November 2004 - 17:47

Gillar man Tv3: s "journalistik", Robert Aschberg och konstant fulla människor så är kanske din åsikt något att följa.

Vad har TV3:s journalistik med Robinson att göra? :P

Min son gör en sådan underbar parodi på Dan  om hur mycket Dan har offrat sig ( glöm inte hans sårade ben  ) och nu er det dags för de andra att offra sig :lol och han säger det med Dans accent

Glöm inte Dans ständiga "öm en så säger" :P

#58 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 November 2004 - 17:56

LOL

nej det lär man inte glömma :rolleyes: :lol:

Min avatar samling

#59 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 16 November 2004 - 21:29

Jerry åkte ut.

Hmm ... hoppas nu Johanna vinner tävlingen imorgon.

#60 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 November 2004 - 21:32

Ja glöm inte att Johnny slängde ut rasmus.

Hoppas Dan och Johhny åkar ut snart , GRRRR är trött på de.

Hoppas för Johannas skuld hon INTe vinnar annars måste hon ju bekänna färg med en gång.
jag tror killarna hållar på ta ut varandra ;)
Johanna får vinna nästa gång :D

Min avatar samling

#61 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 16 November 2004 - 22:33

Jepp, men det är rätt synd att Johanna tvingats alliera sig med Dan & Johnny. Men hon har ju inget val, de andra tre deklarerade ju att det var Johanna de ville ha bort. Och nu när Jerry försvann, börjar Micke fjäska för Johanna direkt *skakar på huvudet*

Men, men ... hellre Johanna & Micke än Dan & Johnny!! :P

Edit: Samtidigt härstammar ju Dan, Johanna & Johnny alla från gamla Lag Syd ... det kanske spelar in i Johannas val (vid en ev. vinst).

Edited by Johannes NA, 16 November 2004 - 22:35.

#62 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 17 November 2004 - 07:37

Är ni inte trötta på att det går varenda dag? Det är ju helt omöjligt att hinna se varenda avsnitt! Måste erkänna att jag hade dömt ut det från början men börjar nu fastna till min stora fasa...

Har dock ingen favorit då jag tycker att alla är osympatiska, mer eller mindre...

Värst är Dan, Göran, Johnny, Johanna, Carro, Shadee, Micke och minst osympatsik är Fike.

#63 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 November 2004 - 08:04

ja caro er blähh :lol det samma med Göran .

men Johanna er faktisk en reko person :D

Min avatar samling

#64 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 17 November 2004 - 17:22

Jo, lite väl många avsnitt i veckan blir det ju. Hinner inte heller se allt.

Fike verkar ganska sympatisk, dessvärre var han ju totalmanipulerad av både Dan och Johhny en tid. Dessutom läste jag att han slog ned Robinson-Jerry på krogen ... där rök den respekten. :mellow:

Vad är det som du ogillar hos Johanna? Vad finns det inte att gilla hos henne? Hon står ju för allt det som dokusåpobrudar inte är.

:wub:

#65 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 17 November 2004 - 20:01

Nedrans förbenade idiot-Micke!! :ph34r: :ph34r: :ph34r:

Nåja, Johanna slutade med flaggan i topp :)

#66 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 November 2004 - 20:16

:upset: :upset

Nu åkte själen på Robinson ut Posted Image

Dumma Micke Posted Image :upset: :upset: :angry:

Edited by Forever Xena, 17 November 2004 - 20:17.

Min avatar samling

#67 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 November 2004 - 13:37

Vad var det Johanna hade skvallrat till jonny och dan som micke hade sagt till johanna? (missade det avsnittet)

tråkigt att johanna åkte, ingen som är kvar nu som är värd att vinna.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#68 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 November 2004 - 16:09

Just precis gatergirl :(

Johanna hadde skvallret till Johny och dan att Micke ville göra en pakt med henne ;)

Min avatar samling

#69 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 18 November 2004 - 17:06

Johanna hadde skvallret till Johny och dan att Micke ville göra en pakt med henne ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Dumt av henne att föra det vidare, men jag förstår ändå inte hur Micke resonerar. Nu vet jag inte om man kommer använda samma metod för att plocka bort den tredje sista personen, d.v.s. att vinnaren i ett tävlingsmoment väljer vem av de andra som ska bort, men Mickes chanser att klara sig kvar måste rimligen vara sämre nu när Johanna är borta.
Nu kommer han ha två män mot sig i sista tävlingen, och vinner någon av dem kommer han åka ut oavsett vem av dem som vinner. Med Johanna kvar hade han haft en större chans att vinna sista momentet (om det är ett fysiskt krävande moment), och hade han plockat ut Johnny igår hade han haft en hyfsad chans att hålla sig kvar även om han inte skulle vinna - Dan och Johanna hyser sån misstro mot varandra att chansen är god att de skulle ha siktat på att plocka ut varandra.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#70 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 November 2004 - 21:08

Just precis GroundSplitter

Min avatar samling

#71 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 November 2004 - 22:25

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet jag inte om man kommer använda samma metod för att plocka bort den tredje sista personen, d.v.s. att vinnaren i ett tävlingsmoment väljer vem av de andra som ska bort, men Mickes chanser att klara sig kvar måste rimligen vara sämre nu när Johanna är borta..

<{POST_SNAPBACK}>

Den som kommer sist i den sista tävligen får åka hem.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#72 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 19 November 2004 - 19:38

<{POST_SNAPBACK}>

Aha. Visste de det innan han gjorde sitt val, eller har det kommit fram senare? (Jag har inte haft möjlighet att se Robinson de sista dagarna).

Med de reglerna gjorde nog Micke rätt ändå. Med Johanna borta ökar chansen att sista tävlingen blir en fysisk tävling, och då har han en mycket god chans att besegra minst en av Dan och Johnny. Med Johanna kvar hade det antagligen blivit någon annan typ av tävling, och då hade utgången varit betydligt mer osäker.

Jag ska väl förresten påpeka att jag inte håller på Micke, även om jag för tillfället råkar spekulera i hans funderingar. Johanna var (och är) min favorit.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#73 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 20 November 2004 - 00:30

<{POST_SNAPBACK}>

Aha. Visste de det innan han gjorde sitt val, eller har det kommit fram senare? (Jag har inte haft möjlighet att se Robinson de sista dagarna).

<{POST_SNAPBACK}>

det sas innan tävlingarna började

#74 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 26 November 2004 - 00:18

Okej, det är officiellt. Nu *går* det inte att kalla årets omgång för dålig och oseriös längre - det finns helt enkelt inga argument för det. Senaste veckan har ju (på sätt och vis) för första gången varit ett Robinson i ordets rätta bemärkelse. Way to go, Strix/TV3 :thumbsup:

#75 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 26 November 2004 - 09:14

Hållar helt med dig Johannes :D

Och micke åkte ut !! Yippieeeeeee :lol:

Min avatar samling