Jump to content

Photo

Bästa Komedi tv serie

• Please log in to reply
57 replies to this topic

Poll: Bästa Komedi tv serie

Bästa Komedi tv serie

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#51 Imperator Yax

Imperator Yax

Commander

• Members
  • 192 posts

Posted 07 December 2005 - 12:09

Simpsons & Futurama!

Sen har vi ju enskilda insatser som "Data" i TNG och Doktorn i VOY :D
/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#52 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 07 December 2005 - 12:20

För min del jämt skägg mellan Seinfield eller Fawlty towers, den senare fick rösten :)
12 högklassiga avsnitt av ren engelsk humor och John Cleese's, Basil's dårpippi är en ren njutning :)
glömmer inte heller Manuels ´"que?" heller som gick som en farsot vid den tiden... :D
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#53 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 11 December 2005 - 11:54

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska lägga min röst på "The Simpsons" (de tidiga säsongerna, alltså) eller "Monty Python's Flying Circus", båda var ju så bra. Vidare undrar jag varför "That 70's Show" inte finns med här?
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#54 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 11 December 2005 - 13:45

Jag röstade alternativ annat. Tycker Vänner är bland de roligaste. Tillsammans med Simpsons och Monty Python
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#55 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 11 December 2005 - 13:59

Jag röstade på alternativ annat. Enligt mig är A.L.F. en av tidernas bästa serier.
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#56 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 11 December 2005 - 14:37

Svårt val måste jag erkänna vilket gjorde att jag valde Annat. Red Dwarf är en av mina absoluta favvo komediserier men jag kan inte säga att jag inte är väldigt förtjust i dom flesta andra serierna som har tagits upp.
"There once was a man from Nantucket..."

#57 uniteder

uniteder

Commander

• Members
  • 213 posts

Posted 13 December 2005 - 17:16

Jag röstade på Fawly Towers bland alternativen där. Men jag är väldigt förvånad över att inte Friends fanns med som alternativ. Den hade troligtvis fått flest röster..

#58 Jaja

Jaja

Lieutenant

• Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 15 December 2005 - 18:37

South Park är ju bara helt klockrent...