Jump to content

Photo

Walking Dead på svenska


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#26 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 06 June 2011 - 18:55

Köpte den idag på den största av T-Centralens Pressbyråer. En snygg volym, bra kvalitét på det. Rekommenderar alla att köpa den. En väldigt bra serie och värt att kolla upp eftersom serieutgiviningen är såpass liten i Sverige. Om man diggar TV-serien så är det en bra chans att man diggar serietidningen den är baserad på också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#27 Apart Förlag

Apart Förlag

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sverige
  • Interests:Serier.

Posted 07 July 2011 - 20:43

Nu på lördag kommer jag att representera Apart Förlag på SF-Bokhandeln i Göteborg.
Alla som köper ett ex av vår utgåva av "The Walking Dead - tills döden skiljer oss åt" kommer att belönas med ett eget zombieporträtt.
Jag kommer att finnas på plats från klockan elva och sedan tecknar jag zombies tills handlederna ruttnar sönder.
Har man några frågor om förlaget eller känner för en pratstund är det bara komma förbi.

/

Jimmy Wallin

P.S: Är ni nyfikna på hur ett zombieporträtt kan se ut är det bara att följa länkarna nedan.

http://4.bp.blogspot...00/zombie03.jpg

http://4.bp.blogspot...ombie+sf+03.jpg

http://1.bp.blogspot...ombie+sf+06.jpg

http://2.bp.blogspot...ombie+sf+07.jpg
The Walking Dead på svenska.
Mer info: www.apartforlag.se

#28 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 July 2011 - 11:28

Jag har sett tv-serien och gillade för det mesta det jag såg vilket gjorde mig nyfiken på serien den baseras på. Då den gavs ut på svenska slog jag till och köpte den. Nu har jag semester och vad lämpar sig bättre än att ta itu med lite läsning. :) Sagt och gjort, lite ringrostig då jag ej läst serietidningar sen jag var liten, slog jag mig ner med The Walking Dead.

Det tog några rutor innan jag kom in i den och resten var en njutning att läsa (även visuellt). Gillar stilen och tycker storyn känns mer renodlad här än i tv-serien. Tänker främst på triangeln Rick-Lori-Shane som var fånigt framställd i tv-serien. Människorna i lägret framställdes även på ett bättre sätt i serien. Och slutet var riktigt bra. Dock tycker jag tv-serien lyckades klämma in lite mer spänning och action, som scenen på taket med killen som blir lämnad kvar. Men med båda i bagaget tycker jag de kompletterar varann på ett bra sätt. Jag tycker även kvaliteten på albumet är riktigt bra. :thumbsup:

Pst. Hoppas ni fortsätter ge ut den på svenska för här har ni en som vill ha mer!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#29 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 July 2011 - 23:22

Vad kul att läsa om någons åsikter som inte läst serietidningar på så länge. Tycker att sånt är alltid intressant Synon :). Grejen är ju att "man ska klämma in mer action" är ju en rätt typisk film/tv-grej (även om det finns serietidningar som har väldigt mycket action) men det finns en hel del action i de kommande albumen. Jag gillar hur nära TV-serien är serietidningen men att den tar omvägar och vissa grejer blir helt annorlunda. Båda är bra, serietidningen kan vara ojämn, men det var första säsongen av Walking Dead också. Eller lysande pilotavsnitt men sen blev det svagare. Men båda är fortfarande tillräckligt intressantta för att fortsätta följa.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#30 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 July 2011 - 09:23

Tackar :) Hoppas jag hittar lite mer roligt att läsa. På tur står iaf ett album med Watchmen.

Vad gäller TWD får jag nog lov att hålla med dig om det du skriver. Fast jag tycker det jag nu läste var jämnare än tv-serien som, precis som du skrev, började riktigt bra men blev sedan mer ojämn. Men helt klart är båda värda att fortsätta följas. Och jag vill gärna fortsätta läsa serien, men tror jag kör som nu: först tv-serien och sedan själva serien.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#31 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 January 2013 - 17:42

Och nu säger Apart Förlag att man kommer att ge ut den som serietidning. 15 januari verkar det första numret komma ut.

 

Den kommer distribueras via Egmont & Tidsam. Varje svensk tidning kommer vara 2 amerikanska nummer. Det ska testas med 3 nummer, det vill säga första arken, under våren. Ska bli spännande. Personligen tror vi att det finns massvis med folk ute i landet som inte vet om att serien finns, än mindre på svenska. Dessa hoppas vi nå genom att finnas i mindre format överallt. Typ.


#32 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 March 2013 - 14:20

Såg tidningen på Pressbyrån här om dagen. Några ledtrådar om att Apart var inblandat såg jag där emot inte till, men det kanske de är ändå. Får väl köpa den och titta noggrannare. Brukar ju av princip göra det när en ny titel sätter igång i det här landet.



#33 SofiaJacobsson

SofiaJacobsson

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 31 October 2013 - 00:53

Jag har helt grottat ner mig i Walking Dead, TV-versionen alltså. Man vet att man är ett stort fan när man får en "Wanking Dead" av sin pojkvän :) Du hajar vad jag menar om du kollar in här: www.oliverocheva.se och tar en titt på filmen: http://www.youtube.c...h?v=zjPI4-j0nKE


MEN till min fråga; Är det samma story i tidningen som i tvserien?


Edited by SofiaJacobsson, 04 November 2013 - 11:00.


#34 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 November 2013 - 00:29

Jag har bara sett säsong 1 och 2 av tv-serien så jag kan bara utgå från det. Och där var man duktiga på att följa serien. Givetvis så finns det vissa skillnader. En del saker har tagits bort, andra ändrats och helt nya saker har tillkommit i tv-serien. Men överlag så tyckte jag att det var bra gjort. Från säsong 3 och framåt så vet jag inte. Serien är väldigt bra och rekommenderas varmt. Själv gillar jag den mer än det som jag har sett av tv-serien. Så mitt svar är att om du har sett tv-serien (vilket jag märker att du har) så kommer du definitivt att känna igen dig i serien. Så ge den en chans.

 

Och välkommen till forumet förresten! :)



#35 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 November 2013 - 18:11

Jag har varken läst eller sett, men enligt vad jag hört sägas börjar tv-serien avvika rejält från originalets handling efter några säsonger.