Jump to content

Photo

Riese the Serie - Ny Webbserie


14 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 October 2009 - 22:46

Det här kan bli intressant.

» Riese the Series :: Home

YouTube - Riesetheseriess kanal

GateWorld » Stargate vets headline Riese Web series

A new fantasy series is getting ready for its Internet debut, featuring a cast heavy with Stargate veterans. Riese is described as "a unique and original steampunk-inspired Web production," which filmed in Vancouver in August and premieres online on November 2.

Starring in the series is Christine Chatelain, who recently guest starred as Clara in the 2-part season finale and 2-part season premiere of Syfy's Sanctuary.

Co-starring is Ben Cotton (Stargate Atlantis's "Dr. Kavanagh"), Sharon Taylor ("Amelia Banks"), Ryan Robbins ("Ladon Radim"), and Patrick Gilmore (Stargate Universe's "Dale Volker").

Riese is a unique-looking show that blends fantasy and steampunk, in the story of a girl who may be the salvation of a wasteland that was once a thriving world. Here's the series description from the producers:

Riese is a world of moral ambiguity and political intrigue. A decimated land populated by characters from dreams and nightmares. Loyalties are ever in question, suspicion in the minds of all. A power-hungry tyrant, Empress Amara – ruler of the kingdom Eleysia – has been conquering nation after nation in order to unite the people under one banner. From the shadows, however, an enigmatic group clearly wielded power over her. Called The Sect, they purported themselves to be the official religion of Eleysia, and began to spread alongside the nation's borders, infecting the lands with chaos and turmoil. And yet, despite the impending doom, a single beacon of light shines in Riese. A mysterious wanderer, she travels with her wolf Fenrir across this barren land. Branded as heretics by The Sect, Riese and Fenrir will pause to aid those in need as they travel, but they must evade capture at all costs. As she flees, she'll piece together her past and her destiny, in a conflict that will hold the fate of this world in the balance – and the once peaceful kingdom of Eleysia will be the battlefield.


Watch the trailer below:


[url="http://www.youtube.com/watch?v=3yXNM9bYPDo"]http://www.youtube.c...h?v=3yXNM9bYPDo[/url]


Riese will be released bi-weekly, with five episodes comprising each "chapter."

Learn more about the show, check out photos, and watch videos at RieseTheSeries.com! An immersive, alternate reality game will also run at TheSectIsHere.com.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 October 2009 - 18:21

Håller med - stötte på trailern på en steampunk-site för några veckor sedan - avgjort intressant. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 November 2009 - 13:42

Första avsnittet



avsnitt 2 kommer 16e november. (undrar om det kommer vara tillgängligt via youtube också?)

Edited by GaterGirl, 10 November 2009 - 13:49.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 November 2009 - 15:33

Första avsnittet var okej. Snyggt, utan tvekan. Fick dock inget grepp om handlingen eller karaktärerna men det kommer väl framöver med lite tur. Gärna lite mer dialog i nästa avsnitt tack. ;)

avsnitt 2 kommer 16e november. (undrar om det kommer vara tillgängligt via youtube också?)


Dom har ju redan skapat en spellista på sin YouTube-kanal så jag får iaf känslan av att dom kommer lägga upp fler avsnitt. Sedan återstår det ju att se om dom blir tillgängliga för alla eller om kommande avsnitt åker på en geoblock. Finns ett till ställe att se dom på.

koldcast.tv/#/show:riese

Några andra intressanta länkar från deras sida på facebook.

riesetheseries.com
thesectishere.com
forum.riesetheseries.com
twitter.com/riesetheseries
youtube.com/user/Riesetheseries
wikipedia

Edited by Cartman, 10 November 2009 - 15:35.


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 November 2009 - 12:30

Andra avsnittet.



#6 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 November 2009 - 13:55

Tredje avsnittet.



#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 January 2010 - 12:08

Nu har jag sett de f.n. utkomna 4 avsnitten. Som Carty säer så är det väldigt snyggt. Första avsnittet avslöjade kanske inte så mycket - det var nog mest en språngbräda in i serien. Intrigen som byggs upp börjar på att bli riktigt intressant - gillar verkligen scenerna med barnen. :)

Tror hemsidan blivit uppdaterad sedan sist jag var där, nu är den riktigt snygg. :D


--
Avsnitt 4:
http://www.youtube.com/watch?v=HgwUQapThsY {fullskärm}

--
Tillägg:
Tog mig en flukt på det officiella forumet - och hittade följande meddelande:

»Hey guys, As some of you know, we dive head on into production for Chapter 2 this Thursday! It's absolutely crazy that it's so soon. Just wanted to tell you all that if you'd like some behind-the-scenes photos and whatnot, make sure to check @riesetheseries on Twitter. I'll be tweeting like mad all day, with updates, thoughts and best of all, photos! -Ryan «[Källa]

Inte helt fel. :D

Edited by XC, 02 January 2010 - 12:15.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 January 2010 - 12:17

Då si, då har jag sett det sista avsnittet i första kapitlet/säsongen. Så nu vet vi dels vad seriens titel kommer ifrån och varför tjejen som vi får följa är jagad. Slutet är lite neutralt, man öppnar för en fortsättning (under produktion) men samtidigt har man inte velat lämna för mycket trådar hänga lösa. Tycker det har varit relativt hög kvalité genom serien, både produktions och prestationsmässigt. Kommer hänga på nästa kapitel också.


--
Kapitel 1: Avnitt 5 ("Dawn"):
http://www.youtube.com/watch?v=UOnOd-6K-aU {fullskärm}


--
Nästa kapitel så kommer Alessandro "Lt Felix Gaeta" Juliani medverka. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 February 2010 - 11:59

Hittade en post på det officiella forumet där man meddelar att man startar ett sammarbete med ett brittiskt företag som heter Fireworks. På sikt öppnar detta upp för fler plattformar DVD tex (det är bra) men att man (förhoppningsvis bara nu under förhandlingarna) var tvugna att spärra online-tillgången. Lite luddigt skrivet, men jag får intrycket av att det är tillfälligt.

»What does this mean for Riese? It opens up a number of opportunities. For one, it increases the chances that we can keep making this show and letting you become further involved in the world of Riese. Additionally, it boosts the possibility of us being able to distribute the series on other platforms (episode downloads, DVDs, and television).

Now, for the bad news. While Fireworks is negotiating deals on our behalf, we've had to remove our episodes from online streaming. We're not happy about it by any means – we want all of our fans to enjoy Riese whenever they want – but we also understand that it's a necessary move in order to keep a project like Riese afloat. The few of us that are responsible for producing Riese on a day-to-day basis are realistic that we cannot sustain it without the support of Fireworks and our viewers.

We hope to have everything back up as soon as possible, and we'll keep everyone posted as we move forward.«
[Källa]


Edited by XC, 05 February 2010 - 11:59.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 April 2010 - 20:37

A mysterious wanderer named Riese has been on the run in an online futuristic fantasy-adventure series—and now she (along with her webisodes) has run all the way to Syfy. Syfy Digital has acquired the rights to the entire award-winning 10-part series with an eye toward possibly developing it for broadcast on air, just as the channel did with the Web series Sanctuary.


http://scifiwire.com.../syfy-riese.php
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 April 2010 - 20:43

Jag ser det som positivt, av det som jag sett (6 avsnitt) så är det väldigt lovande för mer. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 October 2010 - 20:22

SYFY.COM WILL PREMIERE RIESE: KINGDOM FALLING, CRITICALLY ACCLAIMED, AWARD-WINNING STEAMPUNK DIGITAL SERIES, BEGINNING TUESDAY, OCTOBER 26

NARRATED BY SANCTUARY'S AMANDA TAPPING

Stars Christine Chatelain (Sanctuary), Ryan Robbins (Caprica), Sharon Taylor (Stargate Universe), Ben Cotton (Harper's Island), Alessandro Juliani (Battlestar Galactica) and Allison Mack (Smallville)

NEW YORK - October 13, 2010 - Marking a major expansion of its original content, Syfy.com will premiere the award-winning, steampunk digital series Riese: Kingdom Falling beginning October 26, on syfy.com/riese every Tuesday and Thursday, it was announced today by Craig Engler, Senior Vice President/General Manager, Syfy Digital.

The critically acclaimed Riese: Kingdom Falling is distributed by Fireworks International, the television and digital distribution arm of ContentFilm plc. Each episode runs approximately seven to eight minutes.

Narrated by Amanda Tapping (Sanctuary), the 10-part series stars a cavalcade of talent from the world of popular speculative drama including Christine Chatelain (The Bone Collector); Sharon Taylor (Stargate Universe); Ben Cotton (Harper's Island), Allison Mack (Smallville); Ryan Robbins (Caprica); Patrick Gilmore (Stargate Universe); Alessandro Juliani (Battlestar Galactica) and Emilie Ullerup (Sanctuary).

The series will also be available via Sony's PS3, Microsoft's Xbox and Amazon.

Said Engler: "We saw Riese and thought they had done just an amazing job, and then we were able to give them some resources and bring Amanda on board to really help them take the series to the next level. I think new and existing fans will love the relaunch of the series on Syfy.com and enjoy all the new additions."



Read more: Breaking News - Syfy.com Will Premiere "Riese: Kingdom Falling," Critically Acclaimed, Award-Winning Steampunk Digital Series, Beginning Tuesday, October 26 | TheFutonCritic.com http://www.thefutonc.../#ixzz12GhUZlZ2


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#13 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 October 2010 - 22:16

:thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 October 2010 - 07:50

Trist bara att serien går från att vara tillgänglig för alla till US-Only.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 October 2010 - 08:22

Jag tycker det är oerhört gammalmodigt att de ska begränsa material till vissa regioner. Jag förstår att det gamla behovet för distribuering att göra så, men varje gång jag stöter på det blir jag ett snäpp mindre intresserad av det. Det är ett föråldrat sätt att hantera material på, liksom regioner på spel och DVD:er. Lägg ned.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«



Reply to this topic