Jump to content

Photo

Webbläsare a.k.a Browsers


  • Please log in to reply
343 replies to this topic

Poll: Populäraste webbläsaren på SFN!

Vilken webbläsare använder du?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#26 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 12 March 2010 - 21:31

Har i princip bara använt FF sedan de första betorna började komma. Numera kör jag Linux som OS och där kommer ju FF nästan alltid som standard med.

Det händer dock att jag leker lite med Links (en textbaserad webbläsare som körs i terminalfönster). Vissa sidor, som t.ex. nyhetssidor som inte har en massa bilder samt har enkla artikellistor kan ibland vara bekvämare att läsa där. Jag tycker att det är kul att titta in på engelskspråkiga nyhetssidor i utvecklingsländer och dylikt och då går det dessutom snabbare när man slipper ladda bilder och sådant.

#27 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 March 2010 - 21:47

FF är favoriten sedan ungefär 1.0. Då för att man äntligen kunde lämna IE, Netscape 4.6(?) hade jag svurit för mycket över när jag skulle programmera mot det. IE för att jobbet kräver det. Opera bara i mobilen, provade den ett tag men den var för annorlunda för att kunna byta till. Börjar bli gammal & lat, så det blir svårare och svårare att byta.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#28 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 March 2010 - 22:25

Jag har använt Chrome ett tag nu. Firefox drar generellt för mycket minne och är mycket segare.

Nog för att Chrome ibland får tuppjuck och ställer sig och bara tuggar, men då brukar det vara nån process som käkar minne hejvilt, och den är bara att döda (oftast är det flash som är boven här).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#29 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 March 2010 - 00:48

Jag kör FF då jag är alldeles för beroende av de add-ons jag har. Safari är installerad i datorn och jag håller den uppgraderad, men på tre år har jag använt den kanske en handfull gånger. Opera har jag inte testat de senaste 5+ åren och som Mac:are är ju Chrome inte att tänka på.

För oss som använder datorer mycket är ju browsers en förbrukningsvara, men för Svensson där ute i landet så är det förinstallerade IE den enda tänkbara. Många, många förstår inte skillnaden mellan operativsystem, applikationer och webbläsare och jag har slutat räkna de personer som säger "Nu startar jag internet" när de startar IE. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#30 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 March 2010 - 03:27

... och jag har slutat räkna de personer som säger "Nu startar jag internet" när de startar IE. :P

Så sant :lol2:

Ska bli intressant att se om det blir någon ändring framöver då användarna själva kan välja browser i Windows. Läste att Microsoft gjorde en liten tabbe då Chrome ligger som första alternativ och vi vet ju hur gemene beter sig i sådana här valsituationer :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#31 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 March 2010 - 10:20

Ska bli intressant att se om det blir någon ändring framöver då användarna själva kan välja browser i Windows. Läste att Microsoft gjorde en liten tabbe då Chrome ligger som första alternativ och vi vet ju hur gemene beter sig i sådana här valsituationer :D

Eftersom jag hade FF redan innan fick jag inte valet att byta, men det hade varit kul att se det. Finns ju en massa sätt att vinkla de olika alternativen till någons (läs: MS) fördel. Undrar hur styrt det där var?
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#32 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 March 2010 - 11:33

Jag använder mig i grunden av Firefox. Det är min default-browser. Jag använder Chrome för särskilda Bortom- och jobbsaker, medan Internet Explorer i princip endast används för att twittra för tvrecensionerna.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#33 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 March 2010 - 13:19

Jag lämnar inte min eldiga räv.

Åh, låter som ett hett förhållande :P

Numera kör jag Linux som OS och där kommer ju FF nästan alltid som standard med.

Jag har väldigt begränsad erfarenhet av Linux (endast sett glimtar när brorsan haft igång det), funkar FF som 'vanligt' där eller skiljer det sig? Alltså jämfört med andra OS.

FF är favoriten sedan ungefär 1.0. Då för att man äntligen kunde lämna IE, Netscape 4.6(?) hade jag svurit för mycket över när jag skulle programmera mot det. IE för att jobbet kräver det.

Wow, en trogen användare :) En till stackare som får kämpa med IE å jobbets vägnar. Jag tycker det är frustrerande att framförallt företag fortfarande klamrar sig fast vid IE 6 som är browsern from Hell utan konkurrens. Men jag börjar skåda ljuset då fler och fler kunder inser att det kostar för mycket ibland för att göra specialanpassningar för denna browser och i stället så slänger vi upp en sida där vi rekommenderar användaren att uppgradera eller byta browser. Love it! Sedan är det ju underbart att flera stora sajter föregår som gott exempel och dumpar IE 6 helt som bl a Google numera gör. Mycket bra!

Jag har använt Chrome ett tag nu. Firefox drar generellt för mycket minne och är mycket segare.

Nog för att Chrome ibland får tuppjuck och ställer sig och bara tuggar, men då brukar det vara nån process som käkar minne hejvilt, och den är bara att döda (oftast är det flash som är boven här).

Stor miss med FF i förra versionen som de tokstressade fram med resultatet att de ledde buggligan 2009. Säger allt. Och som du säger, den är segare än någonsin. Får verkligen hoppas att de jobbar med det till nästa version.
Ah, flash. Du kan ju trösta dig med att det lutar åt att Flash kommer att dö ut iom HTML 5:s kommande intåg i cyberspace :)

Eftersom jag hade FF redan innan fick jag inte valet att byta, men det hade varit kul att se det. Finns ju en massa sätt att vinkla de olika alternativen till någons (läs: MS) fördel. Undrar hur styrt det där var?

Jag blev lite förvånad för jag trodde faktiskt att de naturligtvis skulle placera IE först i listan, men uppenbart är att något gick fel :) Äntligen har EU gjort lite nytta btw som såg till att det blev så här.

Jag använder mig i grunden av Firefox. Det är min default-browser. Jag använder Chrome för särskilda Bortom- och jobbsaker, medan Internet Explorer i princip endast används för att twittra för tvrecensionerna.

Får jag fråga vad som gör att du använder Chrome där, snabbheten eller? IE? Why?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#34 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 13 March 2010 - 14:16


Numera kör jag Linux som OS och där kommer ju FF nästan alltid som standard med.

Jag har väldigt begränsad erfarenhet av Linux (endast sett glimtar när brorsan haft igång det), funkar FF som 'vanligt' där eller skiljer det sig? Alltså jämfört med andra OS.


Själva browsern fungerar så vitt jag vet precis som i alla andra OS då browsermotorn ju är densamma (och därmed fungerar även addons likadant). Dock kan det ibland strula med tredjepartsgrejjer, då särskilt i samband med multimedia. Numera har ju Linux gått en lång väg mot att bli "desktop ready" och det mesta fungerar genast, men för bara några år sedan kunde det vara ett stort meck att få t.ex. SR.se's webbradio eller flash att fungera.

Dock är det ju på intet sätt FFs fel utan tredjepartstillverkarna. Adobe anklagas t.ex. ofta för att göra ett mindre bra jobb för att tillgodose linuxanvändarna (Flashimplementeringen i linux är mycket mer krävande än i windows - på min gamla stationära kan jag t.ex. inte se på flash i fullskärmsläge eftersom drivrutinerna till grafikkortet inte orkar med det (drivrutinerna är inte officiella då grafikkortstillverkaren inte stödjer linux ...)).

P.g.a. FF's öppna källkod är det oftast ett givet val som standardbrowser för de flesta Linuxdistributioner.

#35 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 March 2010 - 14:33


FF är favoriten sedan ungefär 1.0. Då för att man äntligen kunde lämna IE, Netscape 4.6(?) hade jag svurit för mycket över när jag skulle programmera mot det. IE för att jobbet kräver det.

Wow, en trogen användare :) En till stackare som får kämpa med IE å jobbets vägnar. Jag tycker det är frustrerande att framförallt företag fortfarande klamrar sig fast vid IE 6 som är browsern from Hell utan konkurrens. Men jag börjar skåda ljuset då fler och fler kunder inser att det kostar för mycket ibland för att göra specialanpassningar för denna browser och i stället så slänger vi upp en sida där vi rekommenderar användaren att uppgradera eller byta browser. Love it! Sedan är det ju underbart att flera stora sajter föregår som gott exempel och dumpar IE 6 helt som bl a Google numera gör. Mycket bra!

IE 6-beroendet har väl att göra med att man gjorde en massa VB6-baserat ActiveX som ju är ett h-e att underhålla för nya browserversioner (det var ju skälet till att .Net pressades ut så hårt). Så att byta browser har inneburit att skapa och designa om hela intranät t ex. Så på ett plan förstår jag att man har hållit kvar vid den, men det är bra att få en spark i baken ibland :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#36 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 March 2010 - 15:16

Tack, Noveau. Då är jag med.

Fiskrens, kan även lägga till att större företag (jag jobbade på ett sådant tidigare så jag vet vad som gällde där) är lite försiktigare med uppgraderingen då det även innefattar uppgradering av servicepacken och det är ju något man inte gör i en handvändning på stora företag. Men som sagt var så lutar det ju mer och mer åt att IE 6 kommer döden möta. Tack och lov :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#37 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 March 2010 - 15:36

Jag fick "uppdateringen" däre man skulle välja browser trots att jag i princip bara använder FF (har Coral IE Tab installerat) men valde bort den. Såg ingen anledning till att ladda ned och köra den då jag redan lurats bort från IE. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#38 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 March 2010 - 18:56

Bra där, XC :)

Jag tycker det är intressant att se att det är så pass stor spridning bland browsers här. Där ser man. Kul :)

Edited by Synon, 13 March 2010 - 18:59.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#39 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 14 March 2010 - 19:43

och jag har slutat räkna de personer som säger "Nu startar jag internet" när de startar IE.


LOL, påminnar mig om den äldre dam ( kund ) som ringde inn och sa att nu kunne hon äntligen bli medlem, då hon hade skaffat sig en drekt linje till Google !! först vista jag inte vad hon pratde om, men fattade att hom måste mena hon hade får internet, haha.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#40 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 March 2010 - 19:52

Direkt linje till Google :lol2:
Tänk om man hade det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#41 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 March 2010 - 19:57

Underbart! :lol2:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#42 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 14 March 2010 - 21:00

Kollade Levande Ljud-statistiken nu för att se hur browserkriget ser ut:

Mars 2010:

top 10 browsers visits %
MSIE 8.0 96 37.6

Firefox 3.5 49 19.2

MSIE 7.0 35 13.7

Firefox 3.6 25 9.8

Chrome 4.0 17 6.7

MSIE 6.0 12 4.7

Safari 4 6 2.4

other 3 1.2

Firefox 3.0 3 1.2

Mozilla 5.0 3 1.2

4 browsers not shown, each with 3 visits or less

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#43 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 March 2010 - 21:36

Intressant lista. Tack för att du delade med dig av den. IE i topp där. Hm.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#44 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 March 2010 - 10:59

Internet Explorer 9 ute för test!

Dock rekommenderas den enbart till utvecklare. Kräver Windows 7. Håller på att fixa den så jag återkommer sen. Läser mig till att de utvecklat en ny scriptmotor, Chakra, följer webbstandard :o och klarar av HTML 5. Ska bli intressant att 'klämma' lite på den :)

Mer att läsa på IE-bloggen

Har precis hämtat hem den och så här ser den ut:

Posted Image

Som synes endast utvecklarversion som ligger uppe :)

...

Valfri browser i Windows

Skärmdump från Windows som visar placeringen på valbara browsers:

Posted Image

Vilken dundertabbe från Microsofts håll då de ej slumpas fram utan någon utvecklare som sett till att det blir så här :D Kan tänka mig att Google är nöjda.

Läs mer om det på IDG.se

Edited by Synon, 17 March 2010 - 11:00.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#45 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 March 2010 - 14:25

Sitter nu i IE 9 och testar forumet. Javascriptfel som dyker upp (snabbsvaret funkar ej t ex), men det är ju väntat att det är så på detta stadie. Men den känns riktigt snabb i vändningarna :o Och det känns som att de verkligen försöker få till en browser som hänger med i tiden. T ex stöd för CSS3, HTML 5 och främst att den ska följa webbstandard. Dock saknas vissa delar så 100% är det inte. Återstår att se om de alls uppnår det. Har ägnat en stund att sitta och leka med deras demos där man t ex kan rita, spela ett simpelt spel etc. Men jag ledsnade och tänkte att det var dags för lite seriös surfning. Perfekt sysselsättning på arbetstid :D Ok, då testar jag att klicka på knappen så får vi se om den funkar...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#46 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 17 March 2010 - 21:35

"Följa webbstandard" och "HTML 5" är ju lite motsägelsefullt då det senare inte har uppnått standard än? Men bra att de ligger i täten, då lär alla andra haka på.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#47 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 March 2010 - 10:03

Fast där ligger Safari i framkant som alltid är tidigt ute med det senaste. Mycket bra browser. Men framöver är det HTML 5 som kommer gälla så de flesta webbläsarna har inget val än att haka på. Hoppas jag...

PS. Då webbstandarden har funnits ett bra tag är det väldigt dåligt av Microsoft att de först nu börjar gå mot det hållet. Obs låter inte som att de kommer att implementera det helt och hållet. Suck. Och ja, HTML 5 är ej spikat än men det är på god väg.

I går ledsnade jag totalt på (sega) Firefox som kraschade flera ggr för mig både på jobbet och hemma där följdeffekten var att hela datorn hängde sig och det vara bara att stänga ner den :evil: Lite ledsen kan jag konstatera att min gamla favvo browser har blivit omkörd av de andra. De enda som får mig att återvända till den är dess extensions. Men vad hjälper det om eländet bara kraschar? Sådärja, färdig orerat. För den här gången...

Edited by Synon, 18 March 2010 - 10:06.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#48 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2010 - 10:21

Måste ju gå och få reda på vad det är som kraschar Synon? Jag tror inte FF kraschat en gång för mig sedan uppgraderingen till v3.6.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#49 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 March 2010 - 11:10

Japp, googlat lite och hittat fler som råkat ut för detta. Problemet är att det uppstår när man är inne på vissa sajter och i mitt fall är det gmail.com, men misstänker att SFN även kan vara delaktig. Nåja, i så fall är det ok för då kör jag helt enkelt Safari eller Opera och använder endast FF när jag jobbar. Surt är det iaf.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#50 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2010 - 11:19

Ahh. Jag har märkt att gmail brukar rossla lite emellanåt - det brukar släppa för mig dock.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)